Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    Itellä on A1 eikä ole kaduttanut sekuntiakaan .
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • bmwtiimi
      Newbiemmer
      • Feb 2007
      • 17
      • Seinäjoki

      F11 enet kaapeli

      Hei!

      Kertokaahan, minkä ohjelman kannattaa ladata enet. kaapelille. Autona f11 ja sen modaus.

      Mikä ohjelma on helpoin ja kevein versio ko. autoon.
      Vikakoodin lukua!
      Jakopäärempat n45 ja n42 moottoreihin
      Vetokoukut asennettuna.

      Seinäjoki

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        Originally posted by bmwtiimi View Post
        Hei!

        Kertokaahan, minkä ohjelman kannattaa ladata enet. kaapelille. Autona f11 ja sen modaus.

        Mikä ohjelma on helpoin ja kevein versio ko. autoon.
        Esys koodauksiin jne ja ista/d (ista+) Vikakoodinlukuun.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • tryffis
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 271
          • Vantaa

          Olisiko kellään tietoa mistäs valikosta löytyisi lambdan livearvoja? Koiteltiin tossa tovin kovasti kaivella läpi tuloksetta

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            DME-call up ecu functions.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • tryffis
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 271
              • Vantaa

              Originally posted by suppari View Post
              DME-call up ecu functions.
              Tänään kokeiltiin näillä eväillä mutta ei tuota DME:tä löytynyt valikoista, oletan että tarkoitit tuota DDE:tä? Koitettiin kaivaa ecu-functionsien kautta mutta sieltä tuli tosi suppeasti tietoa. Tuolta service functionsin puolelta löytyi paremmin dataa koko autosta ja sensoreista mutta tuota lambdaa ei vain näytä löytyvän mistään.:think Selailin kaikki tekniikkaan liittyvät alavalikot ja näiden valikot läpi. Tälläisen raportin sain viimeisimmästä testailusessiosta ulos:https://drive.google.com/file/d/0B_j...FpM2xKczA/view

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Mitä sulla on mielessä kun dieselin lambda-arvoa mittailet?
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by tryffis View Post
                  Tänään kokeiltiin näillä eväillä mutta ei tuota DME:tä löytynyt valikoista, oletan että tarkoitit tuota DDE:tä? Koitettiin kaivaa ecu-functionsien kautta mutta sieltä tuli tosi suppeasti tietoa. Tuolta service functionsin puolelta löytyi paremmin dataa koko autosta ja sensoreista mutta tuota lambdaa ei vain näytä löytyvän mistään.:think Selailin kaikki tekniikkaan liittyvät alavalikot ja näiden valikot läpi. Tälläisen raportin sain viimeisimmästä testailusessiosta ulos:https://drive.google.com/file/d/0B_j...FpM2xKczA/view
                  Testolla onnistuu.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • tryffis
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 271
                    • Vantaa

                    Originally posted by suppari View Post
                    Mitä sulla on mielessä kun dieselin lambda-arvoa mittailet?
                    Antaa vikakoodia lambdasta, 004298 - DDE: Oxygen sensor "Oxygen concentration implausibly low".
                    Itse viasta olen kirjoitellut tuonne e61 -kys&vast topiciin ja tänne lähinnä tuon istan käytöstä. Mutta jos jollain on ideoita itse ongelman ratkaisuun niin avut on enemmän kuin tervetulleita.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Mitäs Ista/d versiota k+dcan kaapelin kanssa nykyään käytetään?

                      edit: No niin löysinkin jo varmaankin tarpeeksi uuden.
                      Last edited by Muurahainen; 28-02-2016, 15:51.

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        Mikähän piuhassa on vikana kun toiseen autoon saa ISTA:lla yhteyden ja toiseen ei vaikka yhteys mukamas on kunnossa:

                        Hankin K+Dcan-piuhan 10 vuotta sitten ja se onkin ollut käytössä ahkerasti E-sarjan autoissa 1998-2010 väliltä INPA:lla ja DIS:lla. Läpinäkyvä piuha valkoisella piirilevyllä. Jokunen vuosi sitten tunsin tarpeen diagnostiikalle loppuneen ja annoin piuhan kaverille toistaiseksi lainaan.

                        Jokunen tovi sitten tuli tarvetta Webaston vikakoodien lukemiselle ja tilasin Ebaysta samanlaisen piuhan modattavaksi. Sain prikulleen samanlaisen piuhan (tosin 1/10 hinnalla 10 v takaiseen verrattuna) mutta piirilevy oli vihreä. Tein tarvittavat Webasto-lisäykset piuhaan ja hoidin Webastovikakoodien luvut pois alta. Nyt kun minulla kerran oli taas soppeli kaapeli, ajattelin hankkia ISTA:n kun se on in ja hop. Sama kaveri jolle aiemman piuhan lainasin, oli hankkinut vmware/ISTA-yhdistelmän ja se sujahti koneelleni muitta mutkitta.

                        Testattiin uutta piuhaani omalla koneellani (joku W8.x Vaio) hänen autoonsa (2008 E61) ja se toimi eli auton tunnistus, vikakoodien luku ja aktivoinnit onnistuivat.

                        Seuraavaksi kokeilin omasta X3:sta (10/2006) mutta yhteys ei onnistunut millään. Kokeilin myös 2004 vuoden E61:seen ja 2001 vuoden E39:iin mutta ei millään.

                        Luin tämän ketjun läpi ja kokeilin ohjetta: "Ediabaksen voit testata Tool32:lla. Avaa ohjelma järjestelmänvalvojana, avaa rheingoldin ecu-kansiosta löytyvä D_MOTOR.GRP. Jos ohjelma tunnistaa moottorinohjaimen, on yhteys kunnossa. Ruutuun tuli oikea moottorikoodi yms tilbehööriä eli yhteys ok. Mutta ISTA:lla ei edelleenkään onnistu yhteydenotto.

                        Kokeilin samaan pc:hen tuota vanhaa piuhaani muuttamatta mitään asetuksia (sama com 3) ja yhteys toimi ISTA:llakin. Sitten kokeiltiin kaverin PC:ssa tätä uutta piuhaani ja sitten hänelläkään ei ISTA-yhteys onnistunut X3:seen. Kummallakin meistä saamme kuitenkin tuolla uudella piuhalla INPA:ssa mustat pallukat näkyviin eli yhteys jollain tasolla löytyy.

                        Eli piuhani on rikki siten että 2008 E61 onnistuu mutta kokeilemastani joukosta muut eivät..? Voiko olla mahdollista? Miten nuo autojen yhteysprotokollat poikkeavat toisistaan?

                        Toinen kysymys koskee INPA:aa: Voiko inpan skriptejä ladata jostain ns. kattavaa tiedostoa koska minulla on sellaiset inpat käytössä että joudun vaihtamaan inpaa aina auton mukaan kun joissakin toimii esim E39:n laaja vikatietojen haku ja sillä samalla inpalla ei sitten saa esim E61:sta luettua abs-systeemejä yms ja päinvastoin. Olisi kiva kun nuo kaikki olisivat samassa ohjelmassa.
                        ---

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          2008 E60 käyttää kaapelista d-can -puolta ja se tuntuisi toimivan. Noissa muissa on k-line ja siinä tuntuu olevan jotain mystistä vikaa. Yhteys tavallaan toimii mutta ei sitten kuitenkaan toimi. Erityisesti tuo 2004-vuoden E60 on kummallinen koska siinä on obd-portissa käytössä vain pinni 7 k-linjalle ja sen pitäisi toimia, oli pinnit 7 ja 8 yhdessä tai erikseen. Nuo loput vaatii että kaapelin pinnit 7 ja 8 on yhdessä, muuten pääsee vain moottorinohjaimeen ja vaihdelaatikkoon.

                          Kerrotko vähän tarkemmin tästä kaapelin webasto-modista, mitä on kytketty ja mihin? Semmoista ei nimittäin tarvitse tehdä, webaston diagnostiikka toimii suoraan pinnistä numero 7. Virta ja maa pitää tietysti kytkeä myös jos webaa ropaa.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by -Tapi View Post
                            Mikähän piuhassa on vikana kun toiseen autoon saa ISTA:lla yhteyden ja toiseen ei vaikka yhteys mukamas on kunnossa:

                            Hankin K+Dcan-piuhan 10 vuotta sitten ja se onkin ollut käytössä ahkerasti E-sarjan autoissa 1998-2010 väliltä INPA:lla ja DIS:lla. Läpinäkyvä piuha valkoisella piirilevyllä. Jokunen vuosi sitten tunsin tarpeen diagnostiikalle loppuneen ja annoin piuhan kaverille toistaiseksi lainaan.

                            Jokunen tovi sitten tuli tarvetta Webaston vikakoodien lukemiselle ja tilasin Ebaysta samanlaisen piuhan modattavaksi. Sain prikulleen samanlaisen piuhan (tosin 1/10 hinnalla 10 v takaiseen verrattuna) mutta piirilevy oli vihreä. Tein tarvittavat Webasto-lisäykset piuhaan ja hoidin Webastovikakoodien luvut pois alta. Nyt kun minulla kerran oli taas soppeli kaapeli, ajattelin hankkia ISTA:n kun se on in ja hop. Sama kaveri jolle aiemman piuhan lainasin, oli hankkinut vmware/ISTA-yhdistelmän ja se sujahti koneelleni muitta mutkitta.

                            Testattiin uutta piuhaani omalla koneellani (joku W8.x Vaio) hänen autoonsa (2008 E61) ja se toimi eli auton tunnistus, vikakoodien luku ja aktivoinnit onnistuivat.

                            Seuraavaksi kokeilin omasta X3:sta (10/2006) mutta yhteys ei onnistunut millään. Kokeilin myös 2004 vuoden E61:seen ja 2001 vuoden E39:iin mutta ei millään.

                            Luin tämän ketjun läpi ja kokeilin ohjetta: "Ediabaksen voit testata Tool32:lla. Avaa ohjelma järjestelmänvalvojana, avaa rheingoldin ecu-kansiosta löytyvä D_MOTOR.GRP. Jos ohjelma tunnistaa moottorinohjaimen, on yhteys kunnossa. Ruutuun tuli oikea moottorikoodi yms tilbehööriä eli yhteys ok. Mutta ISTA:lla ei edelleenkään onnistu yhteydenotto.

                            Kokeilin samaan pc:hen tuota vanhaa piuhaani muuttamatta mitään asetuksia (sama com 3) ja yhteys toimi ISTA:llakin. Sitten kokeiltiin kaverin PC:ssa tätä uutta piuhaani ja sitten hänelläkään ei ISTA-yhteys onnistunut X3:seen. Kummallakin meistä saamme kuitenkin tuolla uudella piuhalla INPA:ssa mustat pallukat näkyviin eli yhteys jollain tasolla löytyy.

                            Eli piuhani on rikki siten että 2008 E61 onnistuu mutta kokeilemastani joukosta muut eivät..? Voiko olla mahdollista? Miten nuo autojen yhteysprotokollat poikkeavat toisistaan?

                            Toinen kysymys koskee INPA:aa: Voiko inpan skriptejä ladata jostain ns. kattavaa tiedostoa koska minulla on sellaiset inpat käytössä että joudun vaihtamaan inpaa aina auton mukaan kun joissakin toimii esim E39:n laaja vikatietojen haku ja sillä samalla inpalla ei sitten saa esim E61:sta luettua abs-systeemejä yms ja päinvastoin. Olisi kiva kun nuo kaikki olisivat samassa ohjelmassa.
                            Veikataan, että tuossa sinunkin piuhassa pitää käyttää sitä väylän vaihto softan pätkää (K+DCAN utility). Lisäksit sitten piuhaan pitäisi laittaa kytkin, jolla saa vaihdettua onko pinnit 7 & 8 yhdessä vai ei. Uudempien kanssa ei pidä olla yhdessä ja vanhempien kanssa pitää.

                            Tuli viime viikonloppuna asenneltua yhteen BMW:n diagnostiikka softat ja siinä oli käytössä vihreälle piirilevyllä olevan K+DCAN piuha, johon oli laitettu kytkin väliin. Mikäli kytkin ei yhdistänyt pinnejä 7&8 ei auton automaattinen yhdistäminen toiminut ainakaan E39:ssä. INPA kyllä näytti molemmat mustat pallukat. Eli aloita laittamalla kytkin, jolla saa yhdistettyä ne pinnit 7 & 8.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              Tuo Webastoa varten modaus piti tehdä koska E83:ssa Webasto ei ole auton väylässä vaan se toimii kuten mikä tahansa yleisvatkain. Webaston luona on siis Webaston keltainen piuha josta diagnostiikan voi tehdä. Kaapeli näyttää tältä:


                              Tuossa vierellä olevassa mustassa liittimessä on haaroitus OBD-pistokkeen 4- ja 5-pinneistä maahan, 7-pinnistä Webaston keltaiseen johtoon ja 16-pinnistä plussaan. Jatkoksi on siis johto joissa noille 4:lle on hauenleuat auton konehuoneen puolelle.

                              7 ja 8 eivät ole yhdessä tässä obd-pistokkeessa. Teen kokeeksi kytkimen väliin ja kokeilen mitä yhdistäminen vaikuttaa.
                              ---

                              Comment

                              • -Tapi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 3117
                                • Välisuomi

                                Kiitos!

                                Nyt toimii ainakin tuohon X3:een yhteys. Laitoin kytkimen 7 ja 8 pinnien väliin ja niiden ollessa yhdessä homma rokkaa.
                                ---

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎