Originally posted by ViljoNieminen
View Post
ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Auton kanssa puuhaillessa virustutkan ja palomuurin voi (ja myös kannattaa) kytkeä pois käytöstä, sillä voivat häiritä joidenkin ohjelmien käyttöä ja asennusta. Kun lähtee nettiin seikkailemaan, niin nämä ohjelmat voi kytkeä takaisin päälle.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
Ei, Mulla toimi ISTA ihan kaikki palomuurit, deep guardit ym. päällä.Originally posted by ViljoNieminen View PostOnko F-Securen tai muiden virusohjelmien käyttö ihan poissuljettu ISTA:n kanssa? Elikkä läppäriä ei sitten voi käyttää muuhun kuin auton ropeloimiseen. Nettikäyttö on ilman torjuntaa hieman riskaabelia. :thinkKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82
: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm
E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Windows 10 oma palomuuri/viruksentorjunta on täysin riittävä nettikäyttöön ja niiden kanssa toimii ISTA jne ilman mitään ongelmia. F-securea en kyllä asentaisi kun poistaa ISTA:n tiedostoja jne.Originally posted by ViljoNieminen View PostOnko F-Securen tai muiden virusohjelmien käyttö ihan poissuljettu ISTA:n kanssa? Elikkä läppäriä ei sitten voi käyttää muuhun kuin auton ropeloimiseen. Nettikäyttö on ilman torjuntaa hieman riskaabelia. :thinke39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Nopeusmittarin ja vakionopeuden asetusarvot näyttävät liian suuria lukemia, verrattuna TomTom nakillaattorin näyttämään.
Voiko tuohon Tompan lukemaan luottaa niin, että säätäisi nopeusmittarin ja vakkarin arvot sen mukaan?
Sitten toinen kyssäri: miten säätäisin nopeusmittarin ja vakkari arvot? Onko mahdollista järjellisellä työmäärällä?
Edittiä: Autohan oli E90 318D vuodelta 2011Last edited by ViljoNieminen; 15-11-2018, 20:09.
Comment
-
Tämä aihe kuulunee noiden koodauskeskusteluiden joukkoon, mutta lyhyesti analogisen nopeusmittarin neulan lukemaa ei pysty säätämään. Sen sijaan digitaalisena näytettävän nopeuslukeman arvo on mahdollista koodata asetuksissa näyttämään "todellista" nopeutta. Tämä nk. "korjaamaton" lukema saattaa vastata paremmin navigaattorin näyttämää nopeutta.Originally posted by ViljoNieminen View PostNopeusmittarin ja vakionopeuden asetusarvot näyttävät liian suuria lukemia, verrattuna TomTom nakillaattorin näyttämään.
Voiko tuohon Tompan lukemaan luottaa niin, että säätäisi nopeusmittarin ja vakkarin arvot sen mukaan?
Sitten toinen kyssäri: miten säätäisin nopeusmittarin ja vakkari arvot? Onko mahdollista järjellisellä työmäärällä?
Edittiä: Autohan oli E90 318D vuodelta 2011IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Tokihan analogisen neulan kalibrointi on mahdollista, ei tosin peruskoodauksella (eli ncs expertillä).-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Vaan heksadesimaalimuutoksella kohteeseen TACHO_VOR_KENNLINIE tjsp?Originally posted by böntti View PostTokihan analogisen neulan kalibrointi on mahdollista, ei tosin peruskoodauksella (eli ncs expertillä).IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
ToolillaOriginally posted by JaniLap View PostVaan heksadesimaalimuutoksella kohteeseen TACHO_VOR_KENNLINIE tjsp?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Kiitos, mielenkiintoista. Aina oppii uutta!Originally posted by suppari View PostToolillaIB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Ei ku tartee mittariston eeprom-piiriltä muuttaa suoraan neulojen kalibroinnit. Suhteellisen vaivalloinen homma ja mielestäni täysin turha, varsinkin jos tykkää ajaa cruisella +10km/h. Joskus on tullut dieseliin modattua M5-tyylinen skaala eli nopeusmittari tiukkenee kun nopeus ylittää 120 km/h, nämä touhut asia erikseen.Originally posted by JaniLap View PostVaan heksadesimaalimuutoksella kohteeseen TACHO_VOR_KENNLINIE tjsp?Last edited by böntti; 17-11-2018, 00:08.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Vehicleorder xml tiedosto e46
ISTA/P vaatii vehicleorder tiedostoa ja yritin tuossa yhden löytämäni E60 tiedoston pohjalta tehdä tiedostoa oman autoni spekseillä, mutta ISTA/P ei tiedostoa hyväksy. Olisiko jollain toimivaa E46 pohjalta tehtyä tiedostoa tai osaako joku kertoa mikä tässä XML:ssä vikana.
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<vehicleOrders>
<order>
<coding vinLong="WBAEY31040KS41298" checkDigit="4" location="0240" time="2018-11-12T00:00:00.000">
<checksum>FP</checksum>
<model type="EY31" buildVersion="0304">E46</model>
<paintCode>0A08</paintCode>
<upholstery>H9AT</upholstery>
<options>
<option>1CA</option>
<option>210</option>
<option>226</option>
<option>255</option>
<option>320</option>
<option>434</option>
<option>441</option>
<option>494</option>
<option>495</option>
<option>502</option>
<option>520</option>
<option>530</option>
<option>548</option>
<option>650</option>
<option>661</option>
<option>715</option>
<option>785</option>
<option>818</option>
<option>832</option>
<option>842</option>
<option>851</option>
<option>863</option>
<option>885</option>
<option>896</option>
<option>8SP</option>
<option>925</option>
</options>
<units></units>
<eWords><eWord>B080</eWord></eWords>
<hoWords></hoWords>
</coding>
</order>
</vehicleOrders>
Comment
-
Mitä yrität tehdä autolle? ISTA-P on kotikäyttöön todella kankea. Vanhojen autojen kanssa hieman ongelmallinen kun se ei suostu tekemään mitään, jos sieltä puuttuu vaikka alkuperäinen soitin.Originally posted by dewaq View PostISTA/P vaatii vehicleorder tiedostoa ja yritin tuossa yhden löytämäni E60 tiedoston pohjalta tehdä tiedostoa oman autoni spekseillä, mutta ISTA/P ei tiedostoa hyväksy. Olisiko jollain toimivaa E46 pohjalta tehtyä tiedostoa tai osaako joku kertoa mikä tässä XML:ssä vikana.
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<vehicleOrders>
<order>
<coding vinLong="WBAEY31040KS41298" checkDigit="4" location="0240" time="2018-11-12T00:00:00.000">
<checksum>FP</checksum>
<model type="EY31" buildVersion="0304">E46</model>
<paintCode>0A08</paintCode>
<upholstery>H9AT</upholstery>
<options>
<option>1CA</option>
<option>210</option>
<option>226</option>
<option>255</option>
<option>320</option>
<option>434</option>
<option>441</option>
<option>494</option>
<option>495</option>
<option>502</option>
<option>520</option>
<option>530</option>
<option>548</option>
<option>650</option>
<option>661</option>
<option>715</option>
<option>785</option>
<option>818</option>
<option>832</option>
<option>842</option>
<option>851</option>
<option>863</option>
<option>885</option>
<option>896</option>
<option>8SP</option>
<option>925</option>
</options>
<units></units>
<eWords><eWord>B080</eWord></eWords>
<hoWords></hoWords>
</coding>
</order>
</vehicleOrders>
Paljon helpommalla pääset kun korjaat varustelistan NCS expertillä. Kaikki koodaukset myös hoituu paljon järkevämmin NCS:llä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tarkoituksena oli viiksen vaihdon jälkeen OBC koodata käyttöön ja tiedän että tämä onnistuis myös NCS:llä, mutta ei lähde toimimaan kun antaa erroria ja on jo pariin otteeseen asennettu uusiksi ja varmistettu että kaikki tiedostot löytyvät.Originally posted by HTK12 View PostMitä yrität tehdä autolle? ISTA-P on kotikäyttöön todella kankea. Vanhojen autojen kanssa hieman ongelmallinen kun se ei suostu tekemään mitään, jos sieltä puuttuu vaikka alkuperäinen soitin.
Paljon helpommalla pääset kun korjaat varustelistan NCS expertillä. Kaikki koodaukset myös hoituu paljon järkevämmin NCS:llä.
Comment
-
ISTA asennettu ja ekat "savut" otettu. ISTA-P kyykkäsi heti kättelyssä jännitteeseen, vain n. 12,5V, vaikka uusi akku. Kerrostalon autotallissa ei viittis autoa käyttää kovin pitkiä aikoja.
Joten kysymys kuuluu, onko seuraavat virtalähteet (jännitelähteet) lähes ainoat vaihtoehdot: https://rxtx.fi/sps-50-ii ja https://rxtx.fi/powerit/virtalahteet/sps-9400 ???
Autona on E90, 318D.
PS. CTEK:illä on myös isoja malleja, mutta hinta karkaa jo ihan pilviin !Last edited by ViljoNieminen; 21-11-2018, 17:41.
Comment
-
Kokemuksesta voin kertoa, että 100A laturi alkaa riittämään läpi malliston jos puhutaan diagnosoinnista ja ohjelmoinnista. Moni sanonee, että piempikin riittää, mutta tuolla selviää lähes tilanteestä, kuin tilanteesta.Originally posted by ViljoNieminen View PostISTA asennettu ja ekat "savut" otettu. ISTA-P kyykkäsi heti kättelyssä jännitteeseen, vain n. 12,5V, vaikka uusi akku. Kerrostalon autotallissa ei viittis autoa käyttää kovin pitkiä aikoja.
Joten kysymys kuuluu, onko seuraavat virtalähteet (jännitelähteet) lähes ainoat vaihtoehdot: https://rxtx.fi/sps-50-ii ja https://rxtx.fi/powerit/virtalahteet/sps-9400 ???
Autona on E90, 318D.
PS. CTEK:illä on myös isoja malleja, mutta hinta karkaa jo ihan pilviin !
Comment
Comment