Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2676
    • Tampere

    Originally posted by ViljoNieminen View Post
    Onko F-Securen tai muiden virusohjelmien käyttö ihan poissuljettu ISTA:n kanssa? Elikkä läppäriä ei sitten voi käyttää muuhun kuin auton ropeloimiseen.
    Auton kanssa puuhaillessa virustutkan ja palomuurin voi (ja myös kannattaa) kytkeä pois käytöstä, sillä voivat häiritä joidenkin ohjelmien käyttöä ja asennusta. Kun lähtee nettiin seikkailemaan, niin nämä ohjelmat voi kytkeä takaisin päälle.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Tommix
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 5401
      • S:t Karins

      Originally posted by ViljoNieminen View Post
      Onko F-Securen tai muiden virusohjelmien käyttö ihan poissuljettu ISTA:n kanssa? Elikkä läppäriä ei sitten voi käyttää muuhun kuin auton ropeloimiseen. Nettikäyttö on ilman torjuntaa hieman riskaabelia. :think
      Ei, Mulla toimi ISTA ihan kaikki palomuurit, deep guardit ym. päällä.
      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by ViljoNieminen View Post
        Onko F-Securen tai muiden virusohjelmien käyttö ihan poissuljettu ISTA:n kanssa? Elikkä läppäriä ei sitten voi käyttää muuhun kuin auton ropeloimiseen. Nettikäyttö on ilman torjuntaa hieman riskaabelia. :think
        Windows 10 oma palomuuri/viruksentorjunta on täysin riittävä nettikäyttöön ja niiden kanssa toimii ISTA jne ilman mitään ongelmia. F-securea en kyllä asentaisi kun poistaa ISTA:n tiedostoja jne.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • ViljoNieminen
          Bimmer Rookie
          • May 2018
          • 58
          • Jyväskylä

          Nopeusmittarin ja vakionopeuden asetusarvot näyttävät liian suuria lukemia, verrattuna TomTom nakillaattorin näyttämään.
          Voiko tuohon Tompan lukemaan luottaa niin, että säätäisi nopeusmittarin ja vakkarin arvot sen mukaan?
          Sitten toinen kyssäri: miten säätäisin nopeusmittarin ja vakkari arvot? Onko mahdollista järjellisellä työmäärällä?

          Edittiä: Autohan oli E90 318D vuodelta 2011
          Last edited by ViljoNieminen; 15-11-2018, 20:09.

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2676
            • Tampere

            Originally posted by ViljoNieminen View Post
            Nopeusmittarin ja vakionopeuden asetusarvot näyttävät liian suuria lukemia, verrattuna TomTom nakillaattorin näyttämään.
            Voiko tuohon Tompan lukemaan luottaa niin, että säätäisi nopeusmittarin ja vakkarin arvot sen mukaan?
            Sitten toinen kyssäri: miten säätäisin nopeusmittarin ja vakkari arvot? Onko mahdollista järjellisellä työmäärällä?

            Edittiä: Autohan oli E90 318D vuodelta 2011
            Tämä aihe kuulunee noiden koodauskeskusteluiden joukkoon, mutta lyhyesti analogisen nopeusmittarin neulan lukemaa ei pysty säätämään. Sen sijaan digitaalisena näytettävän nopeuslukeman arvo on mahdollista koodata asetuksissa näyttämään "todellista" nopeutta. Tämä nk. "korjaamaton" lukema saattaa vastata paremmin navigaattorin näyttämää nopeutta.
            B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              Tokihan analogisen neulan kalibrointi on mahdollista, ei tosin peruskoodauksella (eli ncs expertillä).
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2676
                • Tampere

                Originally posted by böntti View Post
                Tokihan analogisen neulan kalibrointi on mahdollista, ei tosin peruskoodauksella (eli ncs expertillä).
                Vaan heksadesimaalimuutoksella kohteeseen TACHO_VOR_KENNLINIE tjsp?
                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • suppari
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4049
                  • Turku

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Vaan heksadesimaalimuutoksella kohteeseen TACHO_VOR_KENNLINIE tjsp?
                  Toolilla
                  sigpic
                  P:0409699000

                  JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                  tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                  huollot/korjaukset!

                  BMW E&F sarjaan.
                  Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                  8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                  AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2676
                    • Tampere

                    Originally posted by suppari View Post
                    Toolilla
                    Kiitos, mielenkiintoista. Aina oppii uutta!
                    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Vaan heksadesimaalimuutoksella kohteeseen TACHO_VOR_KENNLINIE tjsp?
                      Ei ku tartee mittariston eeprom-piiriltä muuttaa suoraan neulojen kalibroinnit. Suhteellisen vaivalloinen homma ja mielestäni täysin turha, varsinkin jos tykkää ajaa cruisella +10km/h. Joskus on tullut dieseliin modattua M5-tyylinen skaala eli nopeusmittari tiukkenee kun nopeus ylittää 120 km/h, nämä touhut asia erikseen.
                      Last edited by böntti; 17-11-2018, 00:08.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • dewaq
                        Newbiemmer
                        • Sep 2018
                        • 16
                        • Kajaani

                        Vehicleorder xml tiedosto e46

                        ISTA/P vaatii vehicleorder tiedostoa ja yritin tuossa yhden löytämäni E60 tiedoston pohjalta tehdä tiedostoa oman autoni spekseillä, mutta ISTA/P ei tiedostoa hyväksy. Olisiko jollain toimivaa E46 pohjalta tehtyä tiedostoa tai osaako joku kertoa mikä tässä XML:ssä vikana.

                        <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
                        <vehicleOrders>
                        <order>
                        <coding vinLong="WBAEY31040KS41298" checkDigit="4" location="0240" time="2018-11-12T00:00:00.000">
                        <checksum>FP</checksum>
                        <model type="EY31" buildVersion="0304">E46</model>
                        <paintCode>0A08</paintCode>
                        <upholstery>H9AT</upholstery>
                        <options>
                        <option>1CA</option>
                        <option>210</option>
                        <option>226</option>
                        <option>255</option>
                        <option>320</option>
                        <option>434</option>
                        <option>441</option>
                        <option>494</option>
                        <option>495</option>
                        <option>502</option>
                        <option>520</option>
                        <option>530</option>
                        <option>548</option>
                        <option>650</option>
                        <option>661</option>
                        <option>715</option>
                        <option>785</option>
                        <option>818</option>
                        <option>832</option>
                        <option>842</option>
                        <option>851</option>
                        <option>863</option>
                        <option>885</option>
                        <option>896</option>
                        <option>8SP</option>
                        <option>925</option>
                        </options>
                        <units></units>
                        <eWords><eWord>B080</eWord></eWords>
                        <hoWords></hoWords>
                        </coding>
                        </order>
                        </vehicleOrders>

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by dewaq View Post
                          ISTA/P vaatii vehicleorder tiedostoa ja yritin tuossa yhden löytämäni E60 tiedoston pohjalta tehdä tiedostoa oman autoni spekseillä, mutta ISTA/P ei tiedostoa hyväksy. Olisiko jollain toimivaa E46 pohjalta tehtyä tiedostoa tai osaako joku kertoa mikä tässä XML:ssä vikana.

                          <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
                          <vehicleOrders>
                          <order>
                          <coding vinLong="WBAEY31040KS41298" checkDigit="4" location="0240" time="2018-11-12T00:00:00.000">
                          <checksum>FP</checksum>
                          <model type="EY31" buildVersion="0304">E46</model>
                          <paintCode>0A08</paintCode>
                          <upholstery>H9AT</upholstery>
                          <options>
                          <option>1CA</option>
                          <option>210</option>
                          <option>226</option>
                          <option>255</option>
                          <option>320</option>
                          <option>434</option>
                          <option>441</option>
                          <option>494</option>
                          <option>495</option>
                          <option>502</option>
                          <option>520</option>
                          <option>530</option>
                          <option>548</option>
                          <option>650</option>
                          <option>661</option>
                          <option>715</option>
                          <option>785</option>
                          <option>818</option>
                          <option>832</option>
                          <option>842</option>
                          <option>851</option>
                          <option>863</option>
                          <option>885</option>
                          <option>896</option>
                          <option>8SP</option>
                          <option>925</option>
                          </options>
                          <units></units>
                          <eWords><eWord>B080</eWord></eWords>
                          <hoWords></hoWords>
                          </coding>
                          </order>
                          </vehicleOrders>
                          Mitä yrität tehdä autolle? ISTA-P on kotikäyttöön todella kankea. Vanhojen autojen kanssa hieman ongelmallinen kun se ei suostu tekemään mitään, jos sieltä puuttuu vaikka alkuperäinen soitin.

                          Paljon helpommalla pääset kun korjaat varustelistan NCS expertillä. Kaikki koodaukset myös hoituu paljon järkevämmin NCS:llä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • dewaq
                            Newbiemmer
                            • Sep 2018
                            • 16
                            • Kajaani

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Mitä yrität tehdä autolle? ISTA-P on kotikäyttöön todella kankea. Vanhojen autojen kanssa hieman ongelmallinen kun se ei suostu tekemään mitään, jos sieltä puuttuu vaikka alkuperäinen soitin.

                            Paljon helpommalla pääset kun korjaat varustelistan NCS expertillä. Kaikki koodaukset myös hoituu paljon järkevämmin NCS:llä.
                            Tarkoituksena oli viiksen vaihdon jälkeen OBC koodata käyttöön ja tiedän että tämä onnistuis myös NCS:llä, mutta ei lähde toimimaan kun antaa erroria ja on jo pariin otteeseen asennettu uusiksi ja varmistettu että kaikki tiedostot löytyvät.

                            Comment

                            • ViljoNieminen
                              Bimmer Rookie
                              • May 2018
                              • 58
                              • Jyväskylä

                              ISTA asennettu ja ekat "savut" otettu. ISTA-P kyykkäsi heti kättelyssä jännitteeseen, vain n. 12,5V, vaikka uusi akku. Kerrostalon autotallissa ei viittis autoa käyttää kovin pitkiä aikoja.

                              Joten kysymys kuuluu, onko seuraavat virtalähteet (jännitelähteet) lähes ainoat vaihtoehdot: https://rxtx.fi/sps-50-ii ja https://rxtx.fi/powerit/virtalahteet/sps-9400 ???

                              Autona on E90, 318D.

                              PS. CTEK:illä on myös isoja malleja, mutta hinta karkaa jo ihan pilviin !
                              Last edited by ViljoNieminen; 21-11-2018, 17:41.

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 1996
                                • Tampere/kainuu

                                Originally posted by ViljoNieminen View Post
                                ISTA asennettu ja ekat "savut" otettu. ISTA-P kyykkäsi heti kättelyssä jännitteeseen, vain n. 12,5V, vaikka uusi akku. Kerrostalon autotallissa ei viittis autoa käyttää kovin pitkiä aikoja.

                                Joten kysymys kuuluu, onko seuraavat virtalähteet (jännitelähteet) lähes ainoat vaihtoehdot: https://rxtx.fi/sps-50-ii ja https://rxtx.fi/powerit/virtalahteet/sps-9400 ???

                                Autona on E90, 318D.

                                PS. CTEK:illä on myös isoja malleja, mutta hinta karkaa jo ihan pilviin !
                                Kokemuksesta voin kertoa, että 100A laturi alkaa riittämään läpi malliston jos puhutaan diagnosoinnista ja ohjelmoinnista. Moni sanonee, että piempikin riittää, mutta tuolla selviää lähes tilanteestä, kuin tilanteesta.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎