Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5257
    • Pirkkala

    Osaako kukaan kertoa että miten istalla tutkitaan suoraruiskari bensan (n63)
    Suutinten toimintaa parhaiten?
    Jonkinlainen suutintesti siellä taitaa olla en ehtinyt vielä paremmin perehtyä.
    Varmaan ihan sama homma esim n53 moottorissa

    Käy tyhjää jotenkuten mutta ei vastaa kaasuun millään lailla ja saa sahata käyntiin.

    Sen verran ehdin jo tutkia että siirtopaine ok sekä railipaineet nousee pyydettyyn mutta heittelehtii jonkinverran tyhjäkäynti n. 600rpm käyntiääni niinku kävis ehkä neljällä.

    Vielä en tosiaan paljon ehtinyt tutkia mutta jos kellään tietoa niin kiitollisena otan vastaan.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • tonnizi
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 1501
      • Mäntsälä

      Tuota samaa mäki haluisin tietää, niinku aikasempi kysy.

      Mistäs istalla pystyy paljon on siirtopaineet ja paljon pitää ol että on ok. Myös mistä näkee railpaineet ja paljon on pyydetty?
      Social Media:
      - Twitter
      - Instagram
      - Twitch

      - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
      Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

      Nykyinen:
      E61 530d -04
      Ex:
      E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5257
        • Pirkkala

        Originally posted by TareJR View Post
        Tuota samaa mäki haluisin tietää, niinku aikasempi kysy.

        Mistäs istalla pystyy paljon on siirtopaineet ja paljon pitää ol että on ok. Myös mistä näkee railpaineet ja paljon on pyydetty?
        Näkyy dde alta
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Osaako kukaan kertoa että miten istalla tutkitaan suoraruiskari bensan (n63)
          Suutinten toimintaa parhaiten?
          Jonkinlainen suutintesti siellä taitaa olla en ehtinyt vielä paremmin perehtyä.
          Varmaan ihan sama homma esim n53 moottorissa

          Käy tyhjää jotenkuten mutta ei vastaa kaasuun millään lailla ja saa sahata käyntiin.

          Sen verran ehdin jo tutkia että siirtopaine ok sekä railipaineet nousee pyydettyyn mutta heittelehtii jonkinverran tyhjäkäynti n. 600rpm käyntiääni niinku kävis ehkä neljällä.

          Vielä en tosiaan paljon ehtinyt tutkia mutta jos kellään tietoa niin kiitollisena otan vastaan.
          Tommonen testiohjelma on olemassa:


          Löytyy ilmeisesti kun tekee tekstihaun "misfire" avulla.
          Mutta jos kone käy ihan päin seiniä niin en tiedä saako tuolla luotettavaa tietoa.
          Katsoisin ensin ihan perinteisiä käyntitasaisuus lukemia livedatan puolelta. Osuuko sieltä jokin sylinteri selvästi silmään.
          Tarkista myös kaasuläppien asentotiedot, vastaako pyydettyä.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5257
            • Pirkkala

            Originally posted by Supa View Post
            Tommonen testiohjelma on olemassa:


            Löytyy ilmeisesti kun tekee tekstihaun "misfire" avulla.
            Mutta jos kone käy ihan päin seiniä niin en tiedä saako tuolla luotettavaa tietoa.
            Katsoisin ensin ihan perinteisiä käyntitasaisuus lukemia livedatan puolelta. Osuuko sieltä jokin sylinteri selvästi silmään.
            Tarkista myös kaasuläppien asentotiedot, vastaako pyydettyä.
            Kiitos. Tästä lienee paljon apuja.

            Tuo ista on kyllä hieman sokkeloinen ohjelma.
            Tuon videon kommentit vähän huvittivat
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • tonnizi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 1501
              • Mäntsälä

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Kiitos. Tästä lienee paljon apuja.

              Tuo ista on kyllä hieman sokkeloinen ohjelma.
              Tuon videon kommentit vähän huvittivat
              Niin mistä pysty seuraa ISTA D:llä Rail paineet ja paljon on pyydetty?
              Mistä siirtopaineet ja paljon pyydetty?
              Social Media:
              - Twitter
              - Instagram
              - Twitch

              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

              Nykyinen:
              E61 530d -04
              Ex:
              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5257
                • Pirkkala

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Näkyy dde alta
                Kuten edellä kerroin.

                Ajat ensin ojainlaitteet läpi kuten istalla pitää aina tehdä sen jälkeen menet moottorinohjaimen alle ja siellä se on
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • tonnizi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 1501
                  • Mäntsälä

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Kuten edellä kerroin.

                  Ajat ensin ojainlaitteet läpi kuten istalla pitää aina tehdä sen jälkeen menet moottorinohjaimen alle ja siellä se on
                  Kiitoksia tarkennukesta
                  Social Media:
                  - Twitter
                  - Instagram
                  - Twitch

                  - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                  Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                  Nykyinen:
                  E61 530d -04
                  Ex:
                  E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Urpo_rotta View Post
                    Kiitos. Tästä lienee paljon apuja.

                    Tuo ista on kyllä hieman sokkeloinen ohjelma.
                    Tuon videon kommentit vähän huvittivat
                    Jos ei tiedä mistä joku löytyy ISTA:ssa, niin käyttää rohkeasti vaan käytät sitä hakua, kuten jo aikoinaan sanoin
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • tl72
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2017
                      • 54
                      • Lempäälä

                      Tilasin binmergeeksiltä pro K+DCAN kaapelin ja latasin myös istan niiten sivuilta.Kaikissa asennus ohjeissa mitä nyt löysin niin käsketään muuttaan windowsin laitehallinnasta portti com1: seksi ja latency time 1 .Pitäisikö tuon porttivalinnan näkyä ilman kaapelia windows 10.ssä .Kaapeli nyt näyttää jumittuneen tulliin niin ei pääse testaan onnistuko asennus ylipäätään.

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2673
                        • Tampere

                        Originally posted by tl72 View Post
                        Pitäisikö tuon porttivalinnan näkyä ilman kaapelia windows 10.ssä .
                        Ei onnistu ilman kaapelia.
                        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • tonnizi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2007
                          • 1501
                          • Mäntsälä

                          Originally posted by tl72 View Post
                          Pitäisikö tuon porttivalinnan näkyä ilman kaapelia windows 10.ssä .
                          Ei onnistu ilman kaapelia. Koska se kaapeli laitettaan koneen USB port kiinni ja laitehallinasta valitaan sille kaapelille com portti.
                          Social Media:
                          - Twitter
                          - Instagram
                          - Twitch

                          - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                          Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                          Nykyinen:
                          E61 530d -04
                          Ex:
                          E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                          Comment

                          • tl72
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2017
                            • 54
                            • Lempäälä

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Ei onnistu ilman kaapelia.
                            joo eipä löytynyt ilman kaapelia vaikka sitkeesti muutaman tunnin etsin 😂 posti sai viimein toimitettua kaapelin ,eihän siinä mennyt kun 10 päivää helsingistä tampereelle "pikakirjeenä".Näköjään ohjeista poiketen piti laittaa com1 niin rupes toimiin ista 😅

                            Comment

                            • Larppa
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 75
                              • Keski-Suomi

                              Meinasin lähteä päivittelemään Ista+ comfort modessa ecuja juuri kiinasta saapuneella ICOM:illa. Auto on ekoja F01:iä ja siihen on retrofitattu Combox ja se toimii ihan ok, vaikka tuleekin aina vikakoodi "Combox ei ole encodaattu tälle VIN:ille tms. Mutta tehtävissä toimenpiteissä on asioita, joita hieman ihmettelen:

                              Harware actions:
                              - MNT Install AMPT (Moduli näkyy vihreänä modulilistassa, miksi pyytää tämän asennusta?)
                              - MNT Install CBX-MEDIA (tämä siis tehty)
                              - MNT Install LRR (Moduli näkyy vihreänä modulilistassa, miksi pyytää tämän asennusta?)
                              - MNT Install ULF-SBX-H (näkyy punaisena, koska ko. boxi poistettu Comboxin tilalta, miksi pyytää tätä?)
                              - HWA Exchange CBX-MEDIA (miksi pitää vaihtaa asennuksen lisäksi?)

                              Sitten tuosta virtalähteestä, riittäisiköhän tuo, jos sammuttelee näytön, laittaa valot ledeille ja tuulettimen ropelin pois? (Akku on n. vuoden vanha 105 Ah AGM ja tietysti täyteen ladattuna ennen toimenpiteitä) http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?v....sps50&tuote=Y minulta löytyisi myös 15 A ylläpitolaturi, mutta se ei taida tässä kohtaa lisänä auttaa?

                              Mitäs muuta huomioitavaa vielä olisi ennen kuin painelee execute plan nappia ?
                              - f01 730d -09
                              Ex:
                              - e46 320Ci -01
                              - e61 525d -04
                              - e46 320d -99

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2673
                                • Tampere

                                Originally posted by Larppa View Post
                                Sitten tuosta virtalähteestä, riittäisiköhän tuo, jos sammuttelee näytön, laittaa valot ledeille ja tuulettimen ropelin pois? (Akku on n. vuoden vanha 105 Ah AGM ja tietysti täyteen ladattuna ennen toimenpiteitä) http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?v....sps50&tuote=Y minulta löytyisi myös 15 A ylläpitolaturi, mutta se ei taida tässä kohtaa lisänä auttaa?
                                Itselläni on tuo virtalähde käytössä ja toistaiseksi on riittänyt. Muistat vain ettei autoa missään vaiheessa käynnistä kun laite on kytketty autoon!

                                Off-Topicida tuossa tuotteen sivulla oleva disclaimer "laitteen soveltumattomuudesta auton ohjelmistopäivittelyyn" on allekirjoittaneen myötävaikutuksella lisätty klausuuli kun kävin myyjän kanssa laitteen sisustan läpi ja huomasimme että vikavirtasuojaus on sellainen joka ei kestä auton käynnistystä, eikä myyjä halua ottaa vastuuta tällaisesta väärinkäytöstä.
                                B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎