olisiko kellään kuvaa tai tekstiversiota,mihin johtoon pitää yhdistää m50 johtosarjan piuhat kun liittää sen e30 sulakerasian pyöreän pistokkeen johdot m50 johtosarjaan,värit väriin laitoin mutta sitten on vielä muutama johto jotka ovat erivärisiä...olis pitän purkaessa olla tarkempi (edellinen paloi,siksi jouduin vaihtamaan johtosarjan)
Älä nyt ainakaa virtoja kytke jos oot väri väriin laittanu..täälläkin on e30 m50 swap ohjeet kytkentöineen ku searchia käyttää..
Onkos näissä tarvetta laittaa bensan sekaan "lyijynkorviketta"? Auton (-86 320i) mukana tuli sellainen Shellin millenium purkki josta olen sitä tankkausten yhteydessä annostellut ja laitan mielelläni jatkossakin mutta onko siitä mitään hyötyä/haittaa?
Onkos näissä tarvetta laittaa bensan sekaan "lyijynkorviketta"? Auton (-86 320i) mukana tuli sellainen Shellin millenium purkki josta olen sitä tankkausten yhteydessä annostellut ja laitan mielelläni jatkossakin mutta onko siitä mitään hyötyä/haittaa?
Mitä ihmettä Joo ei tarvi laittaa.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Kysytään nyt tälläkin puolella eli moottorina m10b18i. Tuli konehuone pestyä painepesurilla ja nyt ei enää kierrä rajottimeen saakka... Pesun jälkee kyl kuivasin liittimet ym ja imm:n sisällä oli vähän vettä. Ei kierrä vapaalla rajottimeen kaasu pohjassa, alkaa vähän "rötämään" mutta hieman kaasua hellittäessä kiertää rajottimeen muttei kumminkaan reippaasti. Että mistä kannattais lähtee nyt vikaa paikallistamaan? :think Tulpat katoin niin kaikki oli kahvikerman värisiä ja auto lähtee hyvin käyntiin ja vääntöä löytyy normaalisti. Kulkee normaalisti pienillä kierroksilla mutta 4000-5000 yli ei kierrä enää...
Onkos näissä tarvetta laittaa bensan sekaan "lyijynkorviketta"? Auton (-86 320i) mukana tuli sellainen Shellin millenium purkki josta olen sitä tankkausten yhteydessä annostellut ja laitan mielelläni jatkossakin mutta onko siitä mitään hyötyä/haittaa?
Mul on yks 84 painettu e30 ohjekirja ja sen kanteen on liimattu tarra jossa lukee LYIJYTÖNTÄ BENSIINIÄ EI SAA KÄYTTÄÄ
Muuten en tiedä asiasta mitää....
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Mites ku edelleen tuo m40b16 ni sain tyhjäkäynnin korjailtua mutta nyt ei alhaalta meinaa eka ottaa kierroksia ja kun lähtee liilkeelle ni nykäsee pari kertaa..voisko tuo olla se maffi?ja autossa ei siis ole lambdaa eikä kattia..
Onkos näissä tarvetta laittaa bensan sekaan "lyijynkorviketta"? Auton (-86 320i) mukana tuli sellainen Shellin millenium purkki josta olen sitä tankkausten yhteydessä annostellut ja laitan mielelläni jatkossakin mutta onko siitä mitään hyötyä/haittaa?
Mul on yks 84 painettu e30 ohjekirja ja sen kanteen on liimattu tarra jossa lukee LYIJYTÖNTÄ BENSIINIÄ EI SAA KÄYTTÄÄ
Muuten en tiedä asiasta mitää....
Jossain vanhassa TEHTAAN tiedotteessa luki v.1972-1974: Kaikki BMW:n moottorit on suunniteltu toimimaan lyijyttömällä bensiinillä. (tiedote on mulla tallessa, mutta missä... :think )
Jos jossain E30:n ohjekirjan päällä on kiellosta kertova tarra, se on liimattu siihen Suomessa jonkun idiootin VEHO:n aikaisen insinööriretkun älynväläyksestä. Aikoinaan maahantuojalta tuli myös kehote, että uudempiin E21:iin ei saisi asentaa sisälokareita ollenkaan, kun saavat kuulemma auton ruostumaan (tuuletus ei toimi etupään rakenteissa tms. paskaa). Olen omistanut elämäni aikana useita kymmeniä E21:iä ja kummasti ne, joissa oli edessä sisälokarit, olivat yleensä täysin terveitä pelleiltään, mutta ne joissa ei ollut sisälokareita, olivat keulastaan/etupään koteloistaan täysin mätiä.
Että terveisiä vaan sille/niille VEHON insinööriretkuille, jotka keksivät moisia asioita omasta päästään
Varsinaiseen kysymykseen: Ei tarvi laittaa mitään lisäaineita bensan sekaan. Tuskin niistä juuri haittaakaan on, muuta kuin kukkarolle
T3 varmaan tietää vastauksen. Miten prefacelift M20 startti eroaa facelift M20 startista?
Käyvätkö samaan koneeseen kummatkin?
Ulkomitat erilaiset. Vanha isompi/painavampi möhkäle. Uusi sirompi ja sitäkautta kevyempi. Molemmat käyvät samaan koneeseen, koska vauhtipyörissä/hammastuksissa ei muutoksia, eikä lohkon kiinnityspisteetkään ole muuttuneet. Itse en ole ristikkäin vaihtanut, mutta tutulle myin uudemman (rikkoutuneen tilalle) vanhemman ja hienosti tuntui silläkin toimivan, kun asiasta mulle ilmoitti.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Tuossa pikkasen pohdiskellut, mutta varmistusta kaivataan.
Onko näissä prefl m20b25:ssa jotain takaisiniskua pa-puolella, joka pitää jakotukissa jatkuvasti paineen? Nimimerkin avo starttauttaa muutaman sekunnin. Parin kaverin M20 jyrähtää heti käyntiin.
Hiljattain tuli vaihdetua sytkäpuolen osat ja pa-suodatin. Näillä ei ollut vaikutusta asiaan. Samoin startti on huollettu juuri.
Ps.
Yritin jo searchia tuloksetta.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Tuossa pikkasen pohdiskellut, mutta varmistusta kaivataan.
Onko näissä prefl m20b25:ssa jotain takaisiniskua pa-puolella, joka pitää jakotukissa jatkuvasti paineen? Nimimerkin avo starttauttaa muutaman sekunnin. Parin kaverin M20 jyrähtää heti käyntiin.
Hiljattain tuli vaihdetua sytkäpuolen osat ja pa-suodatin. Näillä ei ollut vaikutusta asiaan. Samoin startti on huollettu juuri.
Ps.
Yritin jo searchia tuloksetta.
Takaisku löytyy polttoainepumpusta, todennäköisesti ei ole irroitettavissa erilleen vaan on hommattava koko pumppu
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment