Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smpovers
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2372
    • Tammela

    Originally posted by jannmann View Post
    Tarkoitin, että miten uuteen varsusteluetteloon ton varustekoodin löit?
    Jos noita vanhoja e30 varustelistan koodeja vertaa netistä löytyviin 2000 luvun optiolistoihin, niin moni varuste menee väärin.

    BMW:n omassa tietokannassa toi S750 = BASISUMFANG FUER EDITION
    Jaa-a. En tiedä. Tota linkin sivua käytin..


    Mitäs tuo BASISUMFANG FUER EDITION tarkoittaa? Bavaria?
    Last edited by smpovers; 08-06-2014, 18:14.
    BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
    BMW 330d touring e46 -05
    Ford Cortina Mk2 1600 -70
    ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

    Comment

    • mehtojarvi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 1518
      • Kymenlaakso

      Paljon on vedenlämpötila suurinpiirtein kun mittariston viisari on keskellä asteikkoa?
      E91 325xi vm07
      E60 530xd vm06 stage X

      Comment

      • laurimikola
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2013
        • 388
        • Finland, Turku

        Saako enää mistään uutta mustaa kattoverhoilua/sen kiinnikkeitä kattoluukulliseen kolmekymppiin?
        E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300

        Comment

        • ilezi
          Newbiemmer
          • Apr 2014
          • 5
          • lappi

          Vaikuttaako toi (ilmeisesti aktiivihiilisuodatin?) pönttö bensasuotimen vieressä päästöihin? Jos vaikuttaa, miten se tulisi olla kytketty? Jos taas ei nii millä kannattis lähtä puottamaan päästöjä
          co-% pitäs saaha 3.5 -> alle 0.5 ja HC alle sadan..
          Vai onko vaan katti sökönä?

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16371
            • Asikkala

            Originally posted by ilezi View Post
            Vaikuttaako toi (ilmeisesti aktiivihiilisuodatin?) pönttö bensasuotimen vieressä päästöihin? Jos vaikuttaa, miten se tulisi olla kytketty? Jos taas ei nii millä kannattis lähtä puottamaan päästöjä
            co-% pitäs saaha 3.5 -> alle 0.5 ja HC alle sadan..
            Vai onko vaan katti sökönä?
            Mitä HC on nyt ja mikä kone ?

            Comment

            • Dre-
              Bimmer Fanatic
              • May 2013
              • 238
              • Lahti

              Yllättävä ongelma ilmestyi ABS-jarrujen asennuksen jälkeen..M20B25 tyhjäkäynti korkea ja jarrupoljinta painettaessa kierrokset nousee.
              Kytkin sekä jarrupoljin ovat löysän tuntuisia.
              Voiko johtua pelkästään ilmauksesta?
              Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
              ///

              Ex.
              E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
              E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
              E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
              E38 740i (M62B44) Biarritzblau
              E39 530D (M57D30) Individual 490
              F10 520D (B47D20) Jatoba
              E30 316i (M20B25) Schwartz
              F30 330e (B48B20) Melbourne Red

              Comment

              • bmw89
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 563
                • Ulvila

                Originally posted by Dre- View Post
                Yllättävä ongelma ilmestyi ABS-jarrujen asennuksen jälkeen..M20B25 tyhjäkäynti korkea ja jarrupoljinta painettaessa kierrokset nousee.
                Kytkin sekä jarrupoljin ovat löysän tuntuisia.
                Voiko johtua pelkästään ilmauksesta?
                onko sulla se takaiskuventtiili siinä imusarjan ja tehostimen välissä? entä kuuluuko sieltä tehostimelta suhinaa kun painaa jarrua auton käydessä ?
                -E30 "316i"

                ex. e46 328i,

                Comment

                • ilezi
                  Newbiemmer
                  • Apr 2014
                  • 5
                  • lappi

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Mitä HC on nyt ja mikä kone ?
                  M10B18 ruisku ja hc oli n. 200 vähän reilu

                  Comment

                  • Dre-
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2013
                    • 238
                    • Lahti

                    Originally posted by bmw89 View Post
                    onko sulla se takaiskuventtiili siinä imusarjan ja tehostimen välissä? entä kuuluuko sieltä tehostimelta suhinaa kun painaa jarrua auton käydessä ?
                    Joku mötikkä tuossa on mut tyhjäkäynnin sain kuriin jo Jarrut on kyllä olemattomat ja ABS-valo palaa käynnissä ollessaan....
                    Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                    ///

                    Ex.
                    E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                    E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                    E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                    E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                    E39 530D (M57D30) Individual 490
                    F10 520D (B47D20) Jatoba
                    E30 316i (M20B25) Schwartz
                    F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                    Comment

                    • bmw89
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2010
                      • 563
                      • Ulvila

                      Originally posted by Dre- View Post
                      Joku mötikkä tuossa on mut tyhjäkäynnin sain kuriin jo Jarrut on kyllä olemattomat ja ABS-valo palaa käynnissä ollessaan....
                      ilmausta vaan.. takaoik.->takavas.->etuoik.->etuvas. tyyliin

                      ja abs vikaa voi lähtee selvittään ainakin mittaamalla anturit
                      -E30 "316i"

                      ex. e46 328i,

                      Comment

                      • Dre-
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2013
                        • 238
                        • Lahti

                        Originally posted by bmw89 View Post
                        ilmausta vaan.. takaoik.->takavas.->etuoik.->etuvas. tyyliin

                        ja abs vikaa voi lähtee selvittään ainakin mittaamalla anturit
                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=260626
                        Ilmausta pitänee uudelleen koitella.
                        ABS-anturit oon mitannut ja kaikki on kunnossa
                        Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                        ///

                        Ex.
                        E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                        E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                        E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                        E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                        E39 530D (M57D30) Individual 490
                        F10 520D (B47D20) Jatoba
                        E30 316i (M20B25) Schwartz
                        F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                        Comment

                        • Tonzza95
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2013
                          • 49
                          • Forssa

                          Vinkkejä miten noi vetoakselin pultit perästä saa auki, tai ylipäätänsä ton perän vaihettua? On niin perkeleesti jokainen pultti kiinni

                          Comment

                          • ///Make
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 4686
                            • Lahti

                            Originally posted by Tonzza95 View Post
                            Vinkkejä miten noi vetoakselin pultit perästä saa auki, tai ylipäätänsä ton perän vaihettua? On niin perkeleesti jokainen pultti kiinni
                            Vetarin yläpuolelle tai taka-yläviistoon se hylsy. Ja jollain pienellä meisselillä/piikillä käyt huolellisesti sen reiän puhtaaksi paskasta että hylsyn saa varmasti syvälle. Käsijarru päällä pitäisi kyllä napsahtaa auki kohtalaisen helposti...

                            Sitten ongelmanasi on varmaankin perän ylemmät pultit. E30:n taka-apurunko on sen verran mulju, että perän ollessa irti kardaanista ja vetareista, se perä tippuu takakannatuksen irroitettua huomattavasti(apurunko vääntyy ropelille) ja yläpultteihin pääsee helpommin käsiksi.

                            Oletan, että puuhastelet pihassa auto pukeilla/renkaiden päällä. Nosturilla pulttimopon ja muiden sopivien välineiden kanssa kun tällaista kysymystä ei tulisi.
                            Käytä jalkoja tiukkojen pulttien kanssa kaikissa alustahommissa kun käsissä ei riitä vääntövoima. Jos on joku pultti missä on mutteri toisella puolella, pönkää kiintoavain runkoa vasten ja työnnä toista avainta jalalla -naps ja auki on. Siis toki avaimet täysin sopivia ja oikeassa asennossa... Noin saa myös kohtalaisen helposti muljattua kannan.
                            Z3 3,0 Coupe -98
                            E30 325E 4D -85
                            Originally posted by TNT
                            Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                            Comment

                            • Tonzza95
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2013
                              • 49
                              • Forssa

                              Originally posted by ///Make View Post
                              Vetarin yläpuolelle tai taka-yläviistoon se hylsy. Ja jollain pienellä meisselillä/piikillä käyt huolellisesti sen reiän puhtaaksi paskasta että hylsyn saa varmasti syvälle. Käsijarru päällä pitäisi kyllä napsahtaa auki kohtalaisen helposti...

                              Sitten ongelmanasi on varmaankin perän ylemmät pultit. E30:n taka-apurunko on sen verran mulju, että perän ollessa irti kardaanista ja vetareista, se perä tippuu takakannatuksen irroitettua huomattavasti(apurunko vääntyy ropelille) ja yläpultteihin pääsee helpommin käsiksi.

                              Oletan, että puuhastelet pihassa auto pukeilla/renkaiden päällä. Nosturilla pulttimopon ja muiden sopivien välineiden kanssa kun tällaista kysymystä ei tulisi.
                              Käytä jalkoja tiukkojen pulttien kanssa kaikissa alustahommissa kun käsissä ei riitä vääntövoima. Jos on joku pultti missä on mutteri toisella puolella, pönkää kiintoavain runkoa vasten ja työnnä toista avainta jalalla -naps ja auki on. Siis toki avaimet täysin sopivia ja oikeassa asennossa... Noin saa myös kohtalaisen helposti muljattua kannan.
                              Kokeillaan näillä vinkeillä vähän virkeämpänä uudestaan

                              Comment

                              • only e30
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2014
                                • 96
                                • kaarina

                                osaako joku sanoo onko tää cat camsin nokka vaiko ihan vakio vai mikä:think kuvat ei oo parhaasta päästä
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎