Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Originally posted by laurimikola View Post
    Minkäslainen liitin on kolmekympin prefacessa parkkipolttimolle? Ongelmana on ettei parkit pala edestä. Autoon vaihdettu faceliftin valot ja toimii muuten paitsi parkit. Liittimet kolvailtu uusiksi faceliftin valoihin sopiviksi.
    Hyvin todennäköisesti puuttuu maadoitus parkeilta?

    prefl. lyhyen umpioon tulee 3 piuhaa, (maa, parkin + ja lyhyen +) ja fl lyhyelle + ja -, ja parkille umpion yläosaan erikseen + ja -.

    Comment

    • Lähtis
      BTCF Member
      • Dec 2010
      • 269
      • Toijala

      Jarrujen kanssa olis pientä ongelmaa e30:ssä. Jarrupoljin jää alkupainalluksessa kovin pehmeäksi vaikka kuinka on ilmaillu. Takapää menee ennemmin lukkoon kuin etupää-->takapään paineensäädin sökö? Kävi myös mielessä voisiko jarrupääsylinterissä olla jotain hämärää? Tosiaan vaihdoin satulat ja jarrupalatkin etupäähän kokeilu mielessä, mutta ei vaikutusta, sama polkimen pehmeys edelleen alussa. Niin ja nestettä ei vuoda mistään. Jarrut eivät ole olleet tälläiset ennen, poljin oli heti alkumatkasta napakka.
      BMW e30 320i m50b25+holset -86
      Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
      Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9042
        • Iisalmi

        Originally posted by Lähtis View Post
        Jarrujen kanssa olis pientä ongelmaa e30:ssä. Jarrupoljin jää alkupainalluksessa kovin pehmeäksi vaikka kuinka on ilmaillu. Takapää menee ennemmin lukkoon kuin etupää-->takapään paineensäädin sökö? Kävi myös mielessä voisiko jarrupääsylinterissä olla jotain hämärää? Tosiaan vaihdoin satulat ja jarrupalatkin etupäähän kokeilu mielessä, mutta ei vaikutusta, sama polkimen pehmeys edelleen alussa. Niin ja nestettä ei vuoda mistään. Jarrut eivät ole olleet tälläiset ennen, poljin oli heti alkumatkasta napakka.
        Ilmasit kauimmasta kulmasta alkaen minne pisimmät putket? Ja ilmasit nippa auki, poljin pohjaan, nippa kiinni, poljin ylös -menetelmällä vai miten?

        Isot pojat sanoo että se paineensäädin pitäisi heittää kuikkaan, jotta on parempi tuntuma tms. Eli otaksun ettei sillä niin suurta merkitystä olis.
        E39 ja E91

        Comment

        • Lähtis
          BTCF Member
          • Dec 2010
          • 269
          • Toijala

          Originally posted by Harri G View Post
          Ilmasit kauimmasta kulmasta alkaen minne pisimmät putket? Ja ilmasit nippa auki, poljin pohjaan, nippa kiinni, poljin ylös -menetelmällä vai miten?

          Isot pojat sanoo että se paineensäädin pitäisi heittää kuikkaan, jotta on parempi tuntuma tms. Eli otaksun ettei sillä niin suurta merkitystä olis.
          Juurikin noin tuli ilmattua. Meni viime radalla käynnin jälkeen toi tuntuma polkimesta tollaseks.. Ai, no sen paineensäätimen voi sitten varmaankin jättää pois laskuista. Voishan ton järjestelmän päästellä tyhjäksi ja koittaa vielä ilmata sit uudestaan.
          BMW e30 320i m50b25+holset -86
          Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
          Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by Lähtis View Post
            Jarrupoljin jää alkupainalluksessa kovin pehmeäksi vaikka kuinka on ilmaillu. Kävi myös mielessä voisiko jarrupääsylinterissä olla jotain hämärää?
            Originally posted by Lähtis View Post
            Meni viime radalla käynnin jälkeen toi tuntuma polkimesta tollaseks..
            Pääsylinteri vuotaa. Neste häviää tehostimen sisään, niin vuotoa ei välttämättä edes huomaa. Itsellä kävi kerran ihan samoin.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Lähtis
              BTCF Member
              • Dec 2010
              • 269
              • Toijala

              Originally posted by T3 View Post
              Pääsylinteri vuotaa. Neste häviää tehostimen sisään, niin vuotoa ei välttämättä edes huomaa. Itsellä kävi kerran ihan samoin.
              Täytyypi tarkastaa jos ei järjestelmän tyhjennys-->täyttö ja ilmaus operaatiolla muutu toi tuntuma. Suhteelisen perseestä ajella, kun kovemmastakin vauhdista jarruttaa voimakkaasti, niin auto nuljuaa kuin kala vedessä ja saa takapään lukkoon vaikka kuivalla asfaltilla pelkkää käyttöjarrua painamalla.. Mutta kiitokset vinkeistä
              BMW e30 320i m50b25+holset -86
              Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
              Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

              Comment

              • grab_
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 2839
                • Uusimaa

                Nyt m10 miehet hoi..äkkiä tarvis apuja kun olen ostamassa e30 joka m10 koneella ja äsken kävin sitä kattomassa ja ongelma on että kylmänä ei meinaa käydä mitenkään eikä vastaa kunnolla kaasuun ja tyhjäkäynnistä ei tietoakaan..sitten kun lämpenee niin käynti paranee mutta vieläkin vähän huono kaasun vaste ja tyhjäkäynnillä jää seilaamaan..ja siis kaasari m10 kyseessä..olis kiva tietää että onko isompaa ongelmaa tiedossa tiistaina pitäs kaupat mennä tekemään..
                Ei mitään kerrottavaa

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Originally posted by grab_ View Post
                  Nyt m10 miehet hoi..äkkiä tarvis apuja kun olen ostamassa e30 joka m10 koneella ja äsken kävin sitä kattomassa ja ongelma on että kylmänä ei meinaa käydä mitenkään eikä vastaa kunnolla kaasuun ja tyhjäkäynnistä ei tietoakaan..sitten kun lämpenee niin käynti paranee mutta vieläkin vähän huono kaasun vaste ja tyhjäkäynnillä jää seilaamaan..ja siis kaasari m10 kyseessä..olis kiva tietää että onko isompaa ongelmaa tiedossa tiistaina pitäs kaupat mennä tekemään..
                  Imusarjaan 1 pytylle menee letku ilmansuodattimelta, välissä musta nuuskapurkin kokoinen "pömpeli" johon tulee ohut letku jostakin kaasarilta, purista imusarjaan menevä letku tukkoon, jos kummenee "pömpelin" sisällä oleva kalvo rikki.

                  Virranjakaja väljä, aiheuttaa monia ongelmia juuri kylmänä.

                  Kaikki alipaineletkut oikeilla paikoilla juu tiedäppä sitte ku on autoa kattomassa.

                  Imuvuotoja, kuinka paljon?

                  Bensapumpuistakin on kalvoja rikkoontunut, MM. ~1mm reikä eipä meinannu oikein käydä.

                  Jos se on alkuperäisellä pierburgilla niin joissaki (~99%) on ongelmia, niistä joku jolla kokemusta voi kertoa lisää.

                  Kaasarin ja imusarjan välinen liitos, kumia, hapertuu ennemmin tai myöhemmin, paina kaasaria kädellä alaspäin/vääntele sitä, yleensä käynti muuttuu.

                  Comment

                  • grab_
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 2839
                    • Uusimaa

                    Originally posted by isoR View Post
                    Imusarjaan 1 pytylle menee letku ilmansuodattimelta, välissä musta nuuskapurkin kokoinen "pömpeli" johon tulee ohut letku jostakin kaasarilta, purista imusarjaan menevä letku tukkoon, jos kummenee "pömpelin" sisällä oleva kalvo rikki.

                    Virranjakaja väljä, aiheuttaa monia ongelmia juuri kylmänä.

                    Kaikki alipaineletkut oikeilla paikoilla juu tiedäppä sitte ku on autoa kattomassa.

                    Imuvuotoja, kuinka paljon?

                    Bensapumpuistakin on kalvoja rikkoontunut, MM. ~1mm reikä eipä meinannu oikein käydä.

                    Jos se on alkuperäisellä pierburgilla niin joissaki (~99%) on ongelmia, niistä joku jolla kokemusta voi kertoa lisää.

                    Kaasarin ja imusarjan välinen liitos, kumia, hapertuu ennemmin tai myöhemmin, paina kaasaria kädellä alaspäin/vääntele sitä, yleensä käynti muuttuu.
                    no ohan siinä joo sillä pierburgillapa hyvinki..sen verta kattelin nopee että kyllä nuo alipaineletkut näytti siltä että olisi uusittu hiljan..mutta sitte meneekö oikeisiin paikkoihin ni onki toinen juttu..ja tuo kaasarin kumi oli takaluukussa vanha eli sekin varmaa koitettu vaihtaa kyllä..voi perse..pitäskö se ostaa vaa ja ottaa riski ja kokeilla jos löis weberin tilalle että alkaako toimimaan..
                    Ei mitään kerrottavaa

                    Comment

                    • Tonzza95
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2013
                      • 49
                      • Forssa

                      Originally posted by Tonzza95 View Post
                      Voisko joku kenellä on tuo isompi 63 litran tankki jossa polttoainepumppu tankin vieressä niin käydä katsomassa että miten noi 3 polttoaineletkua menee, mistä tankin kohdasta mille bensakiskolle? Itsellä siis vielä katillinen malli. Olis suuri apu kun en mistään löytänyt että miten noiden kuuluis mennä
                      Voisko joku?

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        Originally posted by grab_ View Post
                        no ohan siinä joo sillä pierburgillapa hyvinki..sen verta kattelin nopee että kyllä nuo alipaineletkut näytti siltä että olisi uusittu hiljan..mutta sitte meneekö oikeisiin paikkoihin ni onki toinen juttu..ja tuo kaasarin kumi oli takaluukussa vanha eli sekin varmaa koitettu vaihtaa kyllä..voi perse..pitäskö se ostaa vaa ja ottaa riski ja kokeilla jos löis weberin tilalle että alkaako toimimaan..
                        Oulun alapuolella olis tuommosen korvausweberi joutilaana, kaikki purettu käyntikuntoisesta autosta, (ruiskuun siirtymisen johdosta) ajettu n~15-20tkm.
                        Muistelen että olisi vm.2010???
                        Tarjoa jos kiinostaa.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Mitä tarkotusta "ylimääräiset" pätkät vaihteiston kiinnityskiskoa tai -uraa oikein palvelee kardaanitunnelissa? Tuleeko niihin jakolaatikon ja/tai invavaihteiston kiinnikkeet? En tee tiedolla mitään mut kiinnostaa.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16418
                            • Asikkala

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Mitä tarkotusta "ylimääräiset" pätkät vaihteiston kiinnityskiskoa tai -uraa oikein palvelee kardaanitunnelissa? Tuleeko niihin jakolaatikon ja/tai invavaihteiston kiinnikkeet?
                            Miettinyt joskus samaa ja lopputuloskin on ollut sama.

                            Comment

                            • janituz
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2008
                              • 858
                              • nummi-pusula

                              En sano että tiedän tai olisi mitään faktaa mutta kun oon purkanu e30 lähes kaikilla moottori/vaihteisto kombinaatioilla pl. m21 niin ne on juurikin tomaatti laatikkoa varten. Varmaksi en sano että käytetäänkö sitä lyhkästä pätkää m40 automaateissa mutta ainakin m20.

                              IX malleissa kardaanitunnelin etupää on ihan erilainen vs. takaveto mallissa, tästä syystä esimerkiks lattia mattoja ei voi vaihtaa keskenään.
                              e46 330da -01
                              E46 320d -00
                              E30 323i -85 "pommikone"
                              Projekti: E30 325i -86
                              Projekti: E21 315 -83
                              Ex: E30 318i mit m10i -89

                              Comment

                              • Dre-
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2013
                                • 238
                                • Lahti

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Männänrenkaat jostakin pytystä sohlona ?
                                Toivottavasti ei
                                Edit: Epäilen tätä sillä kone käy nätisti eikä pidä ylimääräisiä ääniä.

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Tai venavarren kumit morjes? Siinä pari reittiä öljylle ulos moottorista. Saattasin jopa tulpat irrottaa ja kurkkia miltä sielä näyttää.
                                Miltä glykolit näyttää?
                                Voiko tommosen moottorin huohotuksessa oleva vika aiheuttaa öljynkulutusta?
                                Kansi lähtee alkuviikosta irti, nesteet ovat juuri niinkuin pitää ja mulla on kyllä tuo huohotusletku paljon nähnyt et lienekkö tuo voisi aiheuttaa kulumisen :think
                                Last edited by Dre-; 23-08-2014, 17:23.
                                Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                                ///

                                Ex.
                                E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                                E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                                E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                                E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                                E39 530D (M57D30) Individual 490
                                F10 520D (B47D20) Jatoba
                                E30 316i (M20B25) Schwartz
                                F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎