Originally posted by grab_
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by grab_ View PostAivan mutta voiko sen poistaa vai meneekö sieltä jotai tärkeitä tietoja jonnekkin?
Kaasuttimen sähköt menevät samoissa kuorissa kuin muutkin moottorin johdot, eli pitää puukotella reippaalla kädellä että se johto sekamelskan saa pois, valmista korvaavaa johtosarjaa ei liene olemassa.
Johtosarjasta saa varmasti 70% poistettua muutaman tunnin leikkelyllä.
tulpatut letkut menevät järjestelmään joka ohjaa imuilman esilämmitystä.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostKorvauskaasuttimen kanssa sen boksi voi poistaa, kulutusmittari ehkä lakkaa toimimasta, mutta harvassa 316 mallissa sitä toki onkaan.
Kaasuttimen sähköt menevät samoissa kuorissa kuin muutkin moottorin johdot, eli pitää puukotella reippaalla kädellä että se johto sekamelskan saa pois, valmista korvaavaa johtosarjaa ei liene olemassa.
Johtosarjasta saa varmasti 70% poistettua muutaman tunnin leikkelyllä.
tulpatut letkut menevät järjestelmään joka ohjaa imuilman esilämmitystä.Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View PostSuuret kiitokset Roclalle!!joo eipä tässä muutakun pilkkomaan johtosarjaa siis..ja nuo tulpatut letkutkin lienee turhat eli jokin siistimpi systeemi pitää keksiä noiden tilalle..) riippuen vuosimallista.
Eli piippaa ne keskenään, jos vedät uudet, toki ne vanhatkin voi käyttää niin ei mene sekaisin niin helpolla.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostIlmainen vinkki, sytkäyksikön ja puolan väliset johdot(vihreä ja musta) saattavat muuttaa keskenään väriä johtosarjan sisällä () riippuen vuosimallista.
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Kaikista helpoimmalla selviää kun repii kaikki piuhat pois ja katkaisee syttöpoksin päästä ja moottorin liittimen juuresta. Aivan turhaa hommaa käydä kaikkia johtoja läpi yksitellen.
virtalukolta virta poksille (vihreä tai musta) joka haarautuu samalla puolaan plussaan.
Poksin ruskeaan maa
poksin musta tai vihreä puolan miinukseen.
jakajan kyljessä oleva piuha tietenki pitää kaivaa esille johto nipusta ja menee siihen poksin toiseen liittimeen
moottorin pistokkeesta musta/keltainen startille, sininen laturille, sinivalkoinen lämpöanturiin ja ruskeavalkoinen? Öljylle.
eipä se tuo kone juuri muuta tarvi toimiakseen.Last edited by GOOFY; 26-09-2014, 22:08.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostIlmainen vinkki, sytkäyksikön ja puolan väliset johdot(vihreä ja musta) saattavat muuttaa keskenään väriä johtosarjan sisällä () riippuen vuosimallista.
Eli piippaa ne keskenään, jos vedät uudet, toki ne vanhatkin voi käyttää niin ei mene sekaisin niin helpolla.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostKaikista helpoimmalla selviää kun repii kaikki piuhat pois ja katkaisee syttöpoksin päästä ja moottorin liittimen juuresta. Aivan turhaa hommaa käydä kaikkia johtoja läpi yksitellen.Olli.
Comment
-
-
isoR
Originally posted by grab_ View Post..ja nuo tulpatut letkutkin lienee turhat eli jokin siistimpi systeemi pitää keksiä noiden tilalle..
Comment
-
Originally posted by isoR View PostJa nuo letkuhääsäkän kiertää pois tuosta ja kiertää vaikka kuuskolo pultin siihen sopivalla kannalla niin on aika kivan näköinen. (ite löysin miljoona laatikosta sopivan)E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Terve!
Mulla on -86 e30 318i m10.
Ongelma on tällä kertaa se ettei ajovalot pala. Aluksi oikea oli pimeänä. Tarkistin sulakerasian konehuoneesta mutta mielestäni sulakkeet olivat ehjät. Jokatapauksessa en tohtinut ajaa autolla pimeässä ilman toista valoa ja ajattelematta vedin ylimääräisellä johdonpätkällä vasemmalta toimivalta valolta virran oikeaan pimeenä olevaan valoon. Aluksi valot toimivat noin kymmen sekunttia jolloin kumpikin pimeni. Tiedän että oli varmasti typerästi tehty mutta nyt muutama kysymys: mitkä sulakkeet ovat ajovalojen sulakkeet? entä onko ajovaloja ohjaava rele musta k4? entä vinkkejä miten lähtisin nyt ongelmaa selvittämään?
Comment
-
-
Originally posted by sikatälli View PostTerve!
Mulla on -86 e30 318i m10.
Ongelma on tällä kertaa se ettei ajovalot pala. Aluksi oikea oli pimeänä. Tarkistin sulakerasian konehuoneesta mutta mielestäni sulakkeet olivat ehjät. Jokatapauksessa en tohtinut ajaa autolla pimeässä ilman toista valoa ja ajattelematta vedin ylimääräisellä johdonpätkällä vasemmalta toimivalta valolta virran oikeaan pimeenä olevaan valoon. Aluksi valot toimivat noin kymmen sekunttia jolloin kumpikin pimeni. Tiedän että oli varmasti typerästi tehty mutta nyt muutama kysymys: mitkä sulakkeet ovat ajovalojen sulakkeet? entä onko ajovaloja ohjaava rele musta k4? entä vinkkejä miten lähtisin nyt ongelmaa selvittämään?
Tarvitko ohjekirjaa ? 9/86 painettu suomenkielinen joutilaana, tulee tänään t. huomenna kyydissä lähelle pks.Last edited by jr66; 27-09-2014, 12:32.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View Posthttps://www.google.fi/images?q=e30+f...g&ved=0CBIQsAQ
Tarvitko ohjekirjaa ? 9/86 painettu suomenkielinen joutilaana, tulee tänään t. huomenna kyydissä lähelle pks.E39 ja E91
Comment
-
-
Pitäisi ostaa avoon etulokasuojat. Katsoin tätä sivua. http://www.tuningdesign.net/category...arja-e30-82-94 Ja väittää että lokasuoja sopii muihin malleihin mutta ei cabrioon. Onko näin vai onko vaan laitettu kun ei ole ollut varmuutta?e30 325i cabrio
Ex. f11 530d, e91 325d LCI, e39 525ia, e39 540iat, e39 528i, e32 735ia, e30 325i
Comment
-
Comment