Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Foxide
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 514
    • Helsinki

    Originally posted by jr66 View Post
    Suuttimet vuotaa, ei ole 1. m20 jossa tuo olisi vikana.
    Siis tänään vaihdoin vakioitten tilalle m50b20 suuttimet, eikä oireilu muuttunut mihinkään?
    G30 530e M-sport '18
    F20 116d '12

    Comment

    • [Raver]
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 1613
      • Oulu

      Tuli taas pitkästä aikaa laitettua M40 tekniikalla oleva E30 talvi autoksi. Eniten häiritsevä ongelma on että tyhjäkäynti kylmänä ~2500-3000rpm ja lämpimänä ~1500rpm. Tasainen käynti kuitenkin ja vetää sen verran mitä tuommoselta voi odottaa :think Ei ole kierroslukumittaria mutta noin niinku korva kuulolla arvioituna kierrokset.

      Ei ole vielä kerennyt tutkailemaankaan sen kummemmin mutta hyviä arvauksia mitä lähtis ensimmäisenä kattomaan? Imuvuodot, tyhjäkäynti luisti? :think Kun ei enään muista miten M40 tekniikka pelaa/mitä kaikkea siellä on
      Last edited by [Raver]; 13-10-2014, 00:44.
      E30 325i 2D -88
      E39 525i Msport 4D -03 :think

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16418
        • Asikkala

        Originally posted by Foxide View Post
        Siis tänään vaihdoin vakioitten tilalle m50b20 suuttimet, eikä oireilu muuttunut mihinkään?
        No niin olikin, pitäisi lukea tarkemmin...

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3229
          • Joensuu

          Originally posted by Foxide View Post
          Siis tänään vaihdoin vakioitten tilalle m50b20 suuttimet, eikä oireilu muuttunut mihinkään?
          joko koitit sillä takaiskuventtiilillä
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2839
            • Uusimaa

            Mites onko joku joka weberin joskus vaihtanu m10 ni tuon ryypyn vaijerin mistä ostanu? Tuleekohan tuossa motoneti yleismallin vaijerissa se vedin kanssa?googlella ei oikein meinaa kun prätkiin löytyä jotain 0,5m sarjoja eikä ihan taida riittää semmonen..vähä ongelmallinen käynnistellä näin aamusin kun eka pitää jollai ruuvarilla jumittaa ryypyn vipu pellinalta ja sit käydä starttailemassa..
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • Foxide
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2010
              • 514
              • Helsinki

              Originally posted by Zetz View Post
              joko koitit sillä takaiskuventtiilillä
              Jep. tälläkään ei siis vaikutusta
              G30 530e M-sport '18
              F20 116d '12

              Comment

              • tunturi84
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 311
                • Vihanti

                Originally posted by grab_ View Post
                Mites onko joku joka weberin joskus vaihtanu m10 ni tuon ryypyn vaijerin mistä ostanu? Tuleekohan tuossa motoneti yleismallin vaijerissa se vedin kanssa?googlella ei oikein meinaa kun prätkiin löytyä jotain 0,5m sarjoja eikä ihan taida riittää semmonen..vähä ongelmallinen käynnistellä näin aamusin kun eka pitää jollai ruuvarilla jumittaa ryypyn vipu pellinalta ja sit käydä starttailemassa..
                Tuollaisen laitoin kesällä omaan e30 https://www.biltema.fi/fi/Autoilu---...vaijeri-63750/
                f10 520da -12
                e46 320ci -00

                Comment

                • Kissvesala
                  Moderator
                  • Jun 2010
                  • 3110
                  • Liminka

                  Originally posted by [Raver] View Post
                  Tuli taas pitkästä aikaa laitettua M40 tekniikalla oleva E30 talvi autoksi. Eniten häiritsevä ongelma on että tyhjäkäynti kylmänä ~2500-3000rpm ja lämpimänä ~1500rpm. Tasainen käynti kuitenkin ja vetää sen verran mitä tuommoselta voi odottaa :think Ei ole kierroslukumittaria mutta noin niinku korva kuulolla arvioituna kierrokset.

                  Ei ole vielä kerennyt tutkailemaankaan sen kummemmin mutta hyviä arvauksia mitä lähtis ensimmäisenä kattomaan? Imuvuodot, tyhjäkäynti luisti? :think Kun ei enään muista miten M40 tekniikka pelaa/mitä kaikkea siellä on

                  Mullon osia tähän sitte laidasta toiseen. Ja jotaki luulen tuon koneen päälle tajuavankin.
                  Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                  Kissvesala.fi
                  Priva tai o443424479

                  Comment

                  • [Raver]
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1613
                    • Oulu

                    Originally posted by Kissvesala View Post
                    Mullon osia tähän sitte laidasta toiseen. Ja jotaki luulen tuon koneen päälle tajuavankin.

                    Pittääpä soitella joku ilta kunhan käväsen tallilla ihmettelemässä :think
                    E30 325i 2D -88
                    E39 525i Msport 4D -03 :think

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      Originally posted by JIPSKI View Post
                      Saakohan noita sähkölasien katkaijijoiden taustavaloja jostain erikseen?
                      Ei muistaakseni bemarilta ainakaan tainnu saada...Muutama vuosi sitten omaani kyselin/vaihdoin ja löyty paikallisesta radioita korjaavasta liikkeestä. Ei löytyny/saanu niin pientä (en ny muista mikä siel vakiona löytyy), joten tuli wattimäärältään vähä isompi (mutta fyysisesti siis saman kokonen!). Vähä kirkkaammin palaa mitä orggis ja kuumenee aika kuumaks mut hyvin on asiansa ajanu jo muutaman kesän ...
                      Last edited by Make H.; 13-10-2014, 20:22.

                      Comment

                      • smpovers
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2372
                        • Tammela

                        Kävin motonetistä hakemassa ruiskun lämpötila-anturia. 318i malliin antoivat valkoisen anturin. Muihin malleihin tyrkytetään sinistä.. BMW Fanssin mukaan olisi kaikissa sama.
                        Ei vissiin tuo anturi käy vai käykö?
                        Mikä ero noilla on?
                        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                        BMW 330d touring e46 -05
                        Ford Cortina Mk2 1600 -70
                        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Originally posted by smpovers View Post
                          Kävin motonetistä hakemassa ruiskun lämpötila-anturia. 318i malliin antoivat valkoisen anturin. Muihin malleihin tyrkytetään sinistä.. BMW Fanssin mukaan olisi kaikissa sama.
                          Ei vissiin tuo anturi käy vai käykö?
                          Mikä ero noilla on?
                          Ei varmaan väliä onko sininen vai valkonen kun ruskea menee mittarille
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • janne30
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 2198
                            • Vantaa

                            E30 316 m10b18 alkuperäisellä pierburgin kaasarilla.

                            Aluksi vikana oli: Kylmänä starttaa helvetin hyvin muttei meinaa pysyä käynnissä kun lähtee liikkeelle ja pysähtyy ekoihin valoihin. Lämpösenä taas ei meinaa hyvin käynnistyä, mutta pysyy hyvin käynnissä.

                            Nyt eilen ensimmäisen kerran alko sammuilemaan kesken ajon lämpösenä?
                            Mistä kannattais lähtee ettii vikaa?
                            G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                            E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                            1 x F20
                            3 x E30
                            2 x E36
                            5 x E46
                            3 x E9X

                            Comment

                            • Skunkki^
                              BTCF Member
                              • Jul 2007
                              • 688
                              • Espoo

                              Ei perkele, nyt rupeaa neuvot loppumaan.
                              Tapaus m20b25 ei lämpene. Lämmöt nousee normiajossa ensimmäiseen viivaan ja paikoillaan hiljalleen nostelee yli keskiviivan.
                              On ilmattu, on putsattu syyläri, kennoa huuhdeltu, kolmas termostaatti tällähetkellä kiinni (kokeiltu kattilassa), kennolle menee kannelta alempaan lähtöön letku,
                              mutta ei lämpene. Auttakaa, talvi tulossa

                              Toinen jännä homma on, että keskisuulakkeista ei puhalla ollenkaan lämmintä ilmaa, vain ja ainoastaan raitisilmaa. Yhtään kolmekympin kojelautaa purkaneena,
                              miten tuo lämmönsäädin oikein toimii? Tietääkseni keskeltä kuitenkin kuuluisi tulla lämmintä, toisin kuin esim. e28?
                              KIA Optima PHEV

                              Exät:
                              520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                              Comment

                              • Peksu_M20
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 2121
                                • Lahti

                                Keskeltä tulee vain kylmää.
                                Mahtiala kustom - No connection
                                Bmw E21 320A -81 "330i"
                                Bmw e30 318is

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎