memebuy23buy

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -Jarno-
    replied
    Originally posted by tmpzk View Post
    Nyt tarvittais todella apua. M50B25TU kone, ei tuu kipinää eikä bensaa, startti pyörii.
    Ei vaikka antaa suoraa virtaa puolille ja bensapumpulle. (Tällöin tietty bensa, mutta startatessa ei.) Johdot tarkistettu useita kertoja, kampiakselin asentotunnistin on uusi (hella), kokeiltu toisella dme boksilla, laitettu lisämaa piuhoja, vaihdettu releet (ne mitkä johtosarjassa punanen, sininen, valkonen, ei tietoa mitä ovat.) Rupeaa loppumaan ideat jo kesken.
    Tuleeko boksille kuitenkin virrat?
    Last edited by -Jarno-; 02-06-2015, 18:24.

    Leave a comment:


  • tmpzk
    replied
    Nyt tarvittais todella apua. M50B25TU kone, ei tuu kipinää eikä bensaa, startti pyörii.
    Ei vaikka antaa suoraa virtaa puolille ja bensapumpulle. (Tällöin tietty bensa, mutta startatessa ei.) Johdot tarkistettu useita kertoja, kampiakselin asentotunnistin on uusi (hella), kokeiltu toisella dme boksilla, laitettu lisämaa piuhoja, vaihdettu releet (ne mitkä johtosarjassa punanen, sininen, valkonen, ei tietoa mitä ovat.) Rupeaa loppumaan ideat jo kesken.

    Leave a comment:


  • m50 turbo
    replied
    termarin poisjättö ainakin sotkee vedenkierron

    Leave a comment:


  • Osku
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Melkeimpä voisin sanoa että kansipahvi vuotaa. Ei mullakaan lähteny neste kiertään kennolle ja kehitti reilusti painetta järjestelmään, kun vuosi sylinteripaineet vesitilaan.
    Uus pahvi..
    Voihan se tietysti olla että meni entiseks heti kättelyssä.

    Taitaa olla syypää se että lämppärin kennolle menevät letkut on väärinpäin.

    Vesiventtiili on alemmassa lähdössä tossa autossa pikasella tutkailulla.
    Kannesta tuleva letku ruuvattiin ylempään natsaan..

    Täytyy tutkia lisää kun kerkeää.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Melkeimpä voisin sanoa että kansipahvi vuotaa. Ei mullakaan lähteny neste kiertään kennolle ja kehitti reilusti painetta järjestelmään, kun vuosi sylinteripaineet vesitilaan.

    Leave a comment:


  • Osku
    replied
    Tyhmä kysymys.

    E30 M50 (peruskorjattu) moottorilla
    Uudella OEM E36 syylärillä.
    Vesipumppu uusi.

    Tekee paineen siihen imusarjan alla olevaan letkuun joka menee paisarille.

    Ei tule ollenkaan kuumaa lämppärin kennolle.

    Koneessa ei ole tällä hetkellä ollenkaan termostaattia paikallaan,silti nesteet tuolla paisarin letkussa kuumeni niin paljon että pullautti ton letkun halki.
    Ylävesiletkussa/alavesiletkussa ei oo painetta.

    Termostaatilla tai ilman niin kuumalla koneella kun avaa paisarin korkin niin alkaa porina.
    Ei porise kuitenkaan ylävesiletkussa.


    Mistä tässä lähtis vikaa etsimään.

    Vaikuttaako lämmityslaitteen nestekierron ongelma mukamas noin paljon tohon letkuun mikä menee paisariin että tekee tälläsen oireen,siellähän on normaalistikin vesiventtiili kiinni eikä se nyt räjäyttele letkuja vakiona

    Ilmaa ei voi olla järjestelmässä,neste ei vaan jostain syystä kierrä lämppärin kennolla vaikka letkut on oikeinpäin.

    Leave a comment:


  • RiZ3*
    replied
    m50b25 ilman vanosta, käy kaikilla tyhjäkäynnillä mutta 1000-3500rpm välillä kuulostaa subarulta ja vaikuttaa siltä että ei ihan kaikilla käy. Nokka akselin asentotunnistimen kun ottaa irti ei mitään vaikutusta käyntiin. Kokeilin jo toistakin tunnistinta ja sama juttu. Onko mollemmat tunnistimet rikki vai häh?

    Auto käynnistyy normaalisti (ei tarvi sahailla käyntiin)

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    m51 tds ohut visko flekti tai sitten sähkömalli.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Onko näissä m50 swapeissa jätetty yleensä alkuperäinen viskokytkin ja tuuletin paikoilleen vai korvattu erillisellä sähköisellä flektillä+tunnistimella? Voi olla tietty hiukan makuasiakin, mutta jotenkin on jäänyt mieleen että ahdasta tulee e30 kopassa tuolla orkkis tuulettimella?

    Leave a comment:


  • RiZ3*
    replied
    Minkäslaiset putkistot te olette tehneet m50 swapin jatkoksi ?
    Monta vaimenninta minkälaiset jne.

    Oma setuppi:
    m52 pakosarjat, siitä 2x2" -->x-pipe motonet vaimennin josta eteenpäin 2,5" ja joku completoksen äänenvaimennin lopussa.
    Äänet ihank ok db määrällä mutta kuulosta aika räkäseltä, mikä olisi hyvä laadukas vaimennin millä saisi pehmeemmät äänet ?

    Leave a comment:


  • Bansku
    replied
    Itse jätin aktiivihiilipömpelin pois ja tankin huohotusletku menee kuskinpuolen runkoaisan sisään, imusarjalta/kaasuläpältä tulppasin sen lähdön joka menisi aktiivihiilipöntölle. Kukkahattutädit kiittelee jne.

    Leave a comment:


  • ///saMi
    replied
    Miten porukka on toiminut tuon m50 aktiivihiilisäiliön kanssa? Sehän on käsittääkseni jonkinlainen huohotuspönttö josta e36:ssa palaa letku takaisin tankkiin? Suunnittelin hieman tuon pois jättämistä kun löytyy jo e30:in oma bensatankin huohotus autosta. Vai onko järkevämpää jättää e30:in huohotus pois? Molempia tuskin tarvitsee?

    Leave a comment:


  • hellion
    replied
    Noniin, arvon M50-gurut. Kasasin tuollaisen sekasikiö-moottorin, jossa on TU-koneen sisuskalut, mutta vanoksettoman nokat ja sähköt. Käynnistymättömyyttä ihmetellessä kävi ilmi, että TU-moottorissa on erilainen triggeripyörä kuin perusmallissa. Mulla on tietysti vääränlainen. Fyysisesti noi näyttää muuten samalta, mutta hammastus poikkeaa 120 astetta.



    Eli onko noiden ainoa ero oikeasti tuon pienen ohjuritapin reikä, vai onko jotain muutakin? Eli toisinsanoen toimiiko tuon TU-mallin pyörä vanoksettomassa, jos sitä vaan kääntää 2 pultinreikää YKK:sta myötäpäivään ja pulttaa kiinni? Mielestäni noiden pulttijako on symmetrinen ja internetin mukaan hammastuksen ero on juurikin 120 astetta, eli kahden pultinreiän verran.

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    kyllä kyllä

    Leave a comment:


  • Jokkede
    replied
    Jees eli kone noudettu ja "kuittivihkoon" tehtiin kuitti ja kappale itelle. Varmistetaas vielä täältä että saanhan varmasti ahtaa ilman abs jarruja ja korkeilla päästöillä tuon kaaran? Rek otteessa käyttöönottopvä on 00.00.1986, mutta bmw:n sivuilta vin numerolla näkyy tehtaalta lähteneen 1.101985

    Leave a comment:

Working...
X