Projekteista pitäis löytyy väh. kuvia, taisi olla 5cyl moottori siinä projektissa.
Tarkotat varmaan sitä prokkista missä diudin pannu?:think. Tässä vaan koitan miettiä eri vaihtoehtoja, Helpoimmalla pääsis kun tekis jaon muutoksen pelkillä navoilla, mutta tossa E34 kelkassa/osissa olis taas paljon muutakin etua:think.
onkos kellään jääny kuvia tai hyviä ohjeita E34:sen takakelkan sovittamisesta E30:seen?:think
Tuossa parit kuvat:
Eli e34 puslanpaikat leikataan pois ja tilalle hitsataan e30:n takapalkista/sopivat putkenpätkät, että saa e30:n omat pienemmät puslat paikalleen. Puslanpaikat toki samalla siirretään huomattavasti sisemmäksi, jolloin koko palkki kapenee ja myöskin 4-5cm taaemmaksi, mitä e34:n omat jotta rengas tulee keskelle kaarta.
Nuo kuvat on kehtomallisesta taka-akselista, jolloin myös taaempi palkki ja/tai pelkästään perän kiinnike pitää tehdä uusiksi. En tiedä miten menee sen erimallisen takapalkin kanssa.
Lisäksi ongelmana on, että sopivia iskareita ei ainakaan bmw:n valikoimista löydy. Esim e34/e39 iskarit on 20cm liian pitkät, vaikka miten kikkailis. Joutuu hommaamaan esim. spaxin lyhyet coilover iskarit jousineen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Eli e34 puslanpaikat leikataan pois ja tilalle hitsataan e30:n takapalkista/sopivat putkenpätkät, että saa e30:n omat pienemmät puslat paikalleen. Puslanpaikat toki samalla siirretään huomattavasti sisemmäksi, jolloin koko palkki kapenee ja myöskin 4-5cm taaemmaksi, mitä e34:n omat jotta rengas tulee keskelle kaarta.
Nuo kuvat on kehtomallisesta taka-akselista, jolloin myös taaempi palkki ja/tai pelkästään perän kiinnike pitää tehdä uusiksi. En tiedä miten menee sen erimallisen takapalkin kanssa.
Lisäksi ongelmana on, että sopivia iskareita ei ainakaan bmw:n valikoimista löydy. Esim e34/e39 iskarit on 20cm liian pitkät, vaikka miten kikkailis. Joutuu hommaamaan esim. spaxin lyhyet coilover iskarit jousineen.
Coilitolpat tulee joka tapauksessa taakse, niin se ny on ongelmista pienin. ja taakapään lattian sun muut joutuu kuitenkin tekeen uudestaan, niin sekään ei oo ongelma eikä mikään. Lähinnä oma osaaminen arveluttaa, että riittääkö mittaus taidot kyseiseen hommaan. Mielessä pyörii toteutus seuraavalla tavalla= Mittaa E30 omasta palkista sen leveyden ja sen mukaan hitsaa jigiin puslanpaikat valmiiks kiinni, sen jälkeen kaventaa E34 akselin jigin mukaan ja hitsaa puslan paikat paikalleen. Mietityttää vaan että saako sen kotikonstein kuinka suoraan, että sais autonkin meneen vielä suoraan:think. Eikös kaikissa E34:sissa oo toi kehto mallin kelkka?:think
Coilitolpat tulee joka tapauksessa taakse, niin se ny on ongelmista pienin. ja taakapään lattian sun muut joutuu kuitenkin tekeen uudestaan, niin sekään ei oo ongelma eikä mikään. Lähinnä oma osaaminen arveluttaa, että riittääkö mittaus taidot kyseiseen hommaan. Mielessä pyörii toteutus seuraavalla tavalla= Mittaa E30 omasta palkista sen leveyden ja sen mukaan hitsaa jigiin puslanpaikat valmiiks kiinni, sen jälkeen kaventaa E34 akselin jigin mukaan ja hitsaa puslan paikat paikalleen. Mietityttää vaan että saako sen kotikonstein kuinka suoraan, että sais autonkin meneen vielä suoraan:think. Eikös kaikissa E34:sissa oo toi kehto mallin kelkka?:think
jigillä itsekkin tein ja eihän sen nyt millilleen tarvi olla kohdallaan. Mittaa ja tarkistaa vaan monta kertaa ennenkuin hitsaa lopullisesti paikalleen. Kynkät kun on kiintesti kiinni akselissa, niin suurin ongelma mitä voi tulla on että auto menee vähän perä vinossa kuin ajokoira itse tein vielä sisempiin kynkän kiinnityksiin auraussäädöt, niin saa mahdolliset pienet mittavirheet kompensoitua niillä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
jigillä itsekkin tein ja eihän sen nyt millilleen tarvi olla kohdallaan. Mittaa ja tarkistaa vaan monta kertaa ennenkuin hitsaa lopullisesti paikalleen. Kynkät kun on kiintesti kiinni akselissa, niin suurin ongelma mitä voi tulla on että auto menee vähän perä vinossa kuin ajokoira itse tein vielä sisempiin kynkän kiinnityksiin auraussäädöt, niin saa mahdolliset pienet mittavirheet kompensoitua niillä.
Eli varata perkeleesti tupakkia mittaus puuhiin. Noi aurauksensäädöt tarvii muutenkin tehdä. Tarkemmin kun kuvia kattelin, niin toi puslan paikka näyttäis tulevan aika lähelle kynkän ulompaa kiinnikettä:think. tarvii jostain kattoo E30 orkkis palkki ja tehdä peltiin jigi sen mukaan:think.
Eikös kaikissa E34:sissa oo toi kehto mallin kelkka?:think
Ei oo. Osassa pikkukoneisista on enemmän E30-tyylinen taka-akseli. Mut sillä ei tietysti oo väliä, koska ei niissä oo typ. 210 perääkään, mikä tässä varmaankin on tavoitteena.
Ei oo. Osassa pikkukoneisista on enemmän E30-tyylinen taka-akseli. Mut sillä ei tietysti oo väliä, koska ei niissä oo typ. 210 perääkään, mikä tässä varmaankin on tavoitteena.
Kiitos, selvensi kummasti hommaa . tavotteista niin vielä tiedä, mut kokonaisuutena tuntuis paremmalta ratkasulta kun E30 oma systeemi. Jarrut,perä,vetarit valikoima huomattavasti laajempi:think.
e30 m40b16 kansipulttityyppi? realoem sanoo että TORX mutta äkkiä vilkaistuna näytti ennemmin ZXN-kannat olevan, onko moisia tullu kenelläkään vastaan?
ex.E30 316i'90
ex.E36 320i'91
Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.
Comment