Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by janke View Post
    Pitäis alkaa tuota -88 316 vähän ehostaan, niin mitä tuolle moottorille kannattais tehdä? Siis, ihan huoltotoimenpiteenä? Onko jotain kriittisiä paikkoja joita kannattais uusia? Huolto historiasta ei ole mitään tietoa! Ainakin käy ja tuntuu voimakin olevan tallella Kaikki neuvot ovat tervetulleita.
    No niin jos se toimii ni anna mennä vaan. Mitään et voita vaihtelemalla summassa osia sinne foorumineuvojen pohjalta. Säästä rahat ja roplailuinto siihen kun siinä autossa on jotain oikeeta vikaa joka tarvii korjata. Sitä tulee olemaan ihan riittämiin trust me.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      Originally posted by janke View Post
      Pitäis alkaa tuota -88 316 vähän ehostaan, niin mitä tuolle moottorille kannattais tehdä? Siis, ihan huoltotoimenpiteenä? Onko jotain kriittisiä paikkoja joita kannattais uusia? Huolto historiasta ei ole mitään tietoa! Ainakin käy ja tuntuu voimakin olevan tallella Kaikki neuvot ovat tervetulleita.
      Toihan on kaasarivekotus eli M10? Silloin jos pierburg paikallaan, osta pari metriä letkua ja korvaa ne alkuperäiset alipaineletkut. Ei maksa montaa euroa ja eipähän niistä tule harmia. Säädä venttiilit, kustannus 0. Löytyykö se putki pakosarjasta ilmanputsarikoteloon, sekin maksaa ehkä 10e motonetissä ja heti tuli fiksumman näköinen mikäli puuttui. Tuollaisia halpoja huoltoja kannattaa tehdä.
      E39 ja E91

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by Harri G View Post
        Toihan on kaasarivekotus eli M10? Silloin jos pierburg paikallaan, osta pari metriä letkua ja korvaa ne alkuperäiset alipaineletkut. Ei maksa montaa euroa ja eipähän niistä tule harmia. Säädä venttiilit, kustannus 0. Löytyykö se putki pakosarjasta ilmanputsarikoteloon, sekin maksaa ehkä 10e motonetissä ja heti tuli fiksumman näköinen mikäli puuttui. Tuollaisia halpoja huoltoja kannattaa tehdä.
        Weber on vaihdettu joskus, jote ei montaa letkua löydy. Aina ihmetelly, että mitä hyötyä tuosta putkesta on joka menee pakosarjalta ilmanputsarille?
        Last edited by janke; 21-01-2015, 06:17.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • janke
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 3667
          • seinäjoki

          Originally posted by petrolhead View Post
          No niin jos se toimii ni anna mennä vaan. Mitään et voita vaihtelemalla summassa osia sinne foorumineuvojen pohjalta. Säästä rahat ja roplailuinto siihen kun siinä autossa on jotain oikeeta vikaa joka tarvii korjata. Sitä tulee olemaan ihan riittämiin trust me.
          No, onhan siinä vikaakin, kun öljyä on näyttäny vuotavan sieltä,täältä jos ei vaari ole kaadellut sitten pitkin moottoria. Startti ainakin jää päälle, kun autoa käynnistää kun ei ole aikoihin ajettu, mutta muuten ei tunnu jäävän päälle!? Mistä tuo vois johtua?
          Bmw 316 E30 -88

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Millä lailla "jää päälle"?

            Sielä on tod näk. vaan jokainen tiiviste Mauno Koiviston aikanen niin on vähän koppurana jo.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3667
              • seinäjoki

              Originally posted by petrolhead View Post
              Millä lailla "jää päälle"?

              Sielä on tod näk. vaan jokainen tiiviste Mauno Koiviston aikanen niin on vähän koppurana jo.
              Siis, starttaus ei lopu kun kääntää avaimesta 0. Vaikka ottaa avaimen pois niin, startti jää pyörimään:think Ja tämä tapahtuu vain, kun autoa ei ole aikoihin käytetty.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                Jos e30 m20 yhdistelmään laittaa esim e36 m50 syylärin pitääkö vesipumpun olla vanhempaa "sukellusvenepaisari" mallia missä yksi letkulähtö enemmän vai facelift mallinen vesipumppu?

                Ajatuksena vain kliinimpi konehuone kun sais paisarin pois.
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • Rumilus
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 366
                  • Tuusula

                  Osaiskohan joku kertoa, että mitä eroja on 325 kardaaneilla? Bmwfanssin mukaan niitä on kolme erilaista: 1483mm -9/87 asti, 9/87-6/88 saman mittanen ja 6/88- 1489mm.

                  Käykö toi 6/88- paikalleen 2/85 valmistettuun? Tukilaakeri pitäis ainakin vaihtaa, mutta sattuuko laakeri kohalleen koriin?
                  Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                  Comment

                  • Jaska T
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 215
                    • Pyhäsalmi

                    Originally posted by T3 View Post
                    Saa sopimaan, eikä irvistä mistään. Prefacen kannessa on takavalon kohdalla vain sellainen korotettu lippa, joka nousee hieman ylemmäs kaarevasti taaksepäin, koska prefacessa matalemmat valot/pohjat.
                    Mites preface cabrioihin sopivuus?
                    Last edited by Jaska T; 21-01-2015, 22:10.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      Originally posted by Rumilus View Post
                      Osaiskohan joku kertoa, että mitä eroja on 325 kardaaneilla? Bmwfanssin mukaan niitä on kolme erilaista: 1483mm -9/87 asti, 9/87-6/88 saman mittanen ja 6/88- 1489mm.

                      Käykö toi 6/88- paikalleen 2/85 valmistettuun? Tukilaakeri pitäis ainakin vaihtaa, mutta sattuuko laakeri kohalleen koriin?
                      Veikkaan että käy ristiin eikä huomaa mitään eroa :think
                      Ja tukilaakerin pultinreiät ovat pitkät joten käynee koriin 100 %

                      Comment

                      • Re-pe
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 380
                        • Lieksa

                        Originally posted by Miku View Post
                        Jos e30 m20 yhdistelmään laittaa esim e36 m50 syylärin pitääkö vesipumpun olla vanhempaa "sukellusvenepaisari" mallia missä yksi letkulähtö enemmän vai facelift mallinen vesipumppu?

                        Ajatuksena vain kliinimpi konehuone kun sais paisarin pois.
                        Uudemman mallin vesipumppu, turha on se toinen lähtö jos paisari syylärin kyljessä. Näin ainakin itsellä
                        e36 328i -97 M-Sport
                        e46 320d -04 M-Sport

                        Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by janke View Post
                          Siis, starttaus ei lopu kun kääntää avaimesta 0. Vaikka ottaa avaimen pois niin, startti jää pyörimään:think Ja tämä tapahtuu vain, kun autoa ei ole aikoihin käytetty.
                          Käynnistysvirtapiiriä mittaamatta, joko virtalukon pohja tai sitte startti. Vaikeehan sitä on setviä jos on satunnainen vika. Vian ollessa päällä vois mittailla virtalukonpohjan (ja sulkea sen pois). Veikkaanpa että startti tarraa vedettyyn asentoon syystä X. Ellei hammaskehä sitte olisi jollain tosi ihmeellisellä tapaa paskana.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Käynnistysvirtapiiriä mittaamatta, joko virtalukon pohja tai sitte startti. Vaikeehan sitä on setviä jos on satunnainen vika. Vian ollessa päällä vois mittailla virtalukonpohjan (ja sulkea sen pois). Veikkaanpa että startti tarraa vedettyyn asentoon syystä X. Ellei hammaskehä sitte olisi jollain tosi ihmeellisellä tapaa paskana.
                            Ok. Kiitos. Täytyy palata asiaan, kun pääsen paneutumaan aiheeseen paremmin. Virtalukon pohjan varmaan vois uusia muutenkin, kun ei ole varmaan hirveän kallis.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Onko noita e30 penkinpäällisiä tai kangasta jostain saatavilla vielä? Laitoin tänne ostoilmoituksenkin, mutta tajusin että taitaa ainut keino saada ehjä penkki tai kangas matkustaa aikakoneella 80-luvulle:think
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Make H.
                                BTCF Member
                                • Jul 2006
                                • 1278
                                • Kokkola

                                Originally posted by janke View Post
                                Ok. Kiitos. Täytyy palata asiaan, kun pääsen paneutumaan aiheeseen paremmin. Virtalukon pohjan varmaan vois uusia muutenkin, kun ei ole varmaan hirveän kallis.
                                Ei ainakaan toissa vuonna enää varaosaliikkeestä saanut, marmorilta varmaanki sit....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎