Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sd
    Bimmer Rookie
    • Sep 2002
    • 156
    • Turku

    Originally posted by Skarpa View Post


    Ylempi, ruskea lasi on manuaalilasisesta pre-faceliftistä. Alempi, vihreä taas sähkölasillisesta, ilmeisesti faceliftistä. Johtuuko lasien ero vuosimallierosta vai käyttötapaerosta, eli ovatko kaikki sähkölasit saman mallisia?
    ylempi lasi voi olla myös sähkö, nostin on vaan vaijerimallinen. alemman lasin nostin saksimallinen. Vuosimalli siis vaikuttaa
    BMW E30
    MB

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3408
      • Kotka

      Originally posted by Sd View Post
      ylempi lasi voi olla myös sähkö, nostin on vaan vaijerimallinen. alemman lasin nostin saksimallinen. Vuosimalli siis vaikuttaa
      Kiitoksia varmistuksesta, tähän tulokseen olin päätynyt itsekin. Sopiiko vaijerinostin suoraan faceliftin oveen?
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        Originally posted by Skarpa View Post
        Kiitoksia varmistuksesta, tähän tulokseen olin päätynyt itsekin. Sopiiko vaijerinostin suoraan faceliftin oveen?
        Viimeistään kun poraa pari reikää.
        Olli.

        Comment

        • jesper.e
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2008
          • 222
          • Rovaniemi

          Pienehkö kysymys m20 moottorin korotuksesta, pomppas maavarasta leimalla.

          Löytyisikö jostain mallista sentin-pari korkeampia moottorin kannakekumeja?
          e30 m20b27 stroker & e34 525i
          Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
          e30 320i-86, e30 318i-88

          Comment

          • RiZ3*
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 353
            • Helsinki

            Isot prikat koneenkorvan ja kumin väliin. Kierteen pituuden pitäisi riittää.
            The will to do - the soul to dare

            E93 M3

            Comment

            • crockett
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1295
              • Ilomantsi

              Originally posted by Skarpa View Post


              Ylempi, ruskea lasi on manuaalilasisesta pre-faceliftistä. Alempi, vihreä taas sähkölasillisesta, ilmeisesti faceliftistä. Johtuuko lasien ero vuosimallierosta vai käyttötapaerosta, eli ovatko kaikki sähkölasit saman mallisia?
              Eikös nuo alemman lasin kiskot voi siirtää tuohon vanhempaan lasiin. Lienevät jollakin liimalla kiinni.
              Näin saisi uudemman saksimallisen (varmemmin toimivan) systeemin käyttöön.

              *e30 cabriolet*
              *Hailuksi*
              *ex e30 325i m50*
              *ex e30 5/88 pics*
              Ostan e30 osaa

              Myytävänä e30 osaa

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                Muistaakseni ei onnistu.. Ja kiskot menee ihan ristiin oviin kuhan vaihtaa... onko toi kisko vs vaijeri muka ikään perustuva? minun mielestä niillä ei ole mitään logikkaa miten on...
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by jmp2002 View Post
                  Muistaakseni ei onnistu.. Ja kiskot menee ihan ristiin oviin kuhan vaihtaa... onko toi kisko vs vaijeri muka ikään perustuva? minun mielestä niillä ei ole mitään logikkaa miten on...
                  2 ovisessa muuttuu 4/88 vaijerista saksiin.
                  Olli.

                  Comment

                  • Skarpa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2007
                    • 3408
                    • Kotka

                    Originally posted by crockett View Post
                    Eikös nuo alemman lasin kiskot voi siirtää tuohon vanhempaan lasiin. Lienevät jollakin liimalla kiinni.
                    Näin saisi uudemman saksimallisen (varmemmin toimivan) systeemin käyttöön.
                    Löysin jo vaijerimallin nostimet, mutta mietin kyllä tuota kiinnikkeiden vaihtamistakin. Vanhempi lasi on tuolta suoralta osalta vähän matalampi kuin uusi, joten nostimessa pitäis olla 1-2 cm ylimääräistä nostovaraa, että pelais. En oo vielä tutkinut, että onko. Ala-asennossa taas tuo vanhemman lasin alempana oleva etureuna ei saa tökätä mihinkään.
                    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                    E30 Armo "330i"

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3408
                      • Kotka



                      Lasien korkeusero on n. 10 mm. Saksinostin ajaa stopparilta stopparille, eli siinä ei oo ylimäärästä liikettä. Lasin reunaan vois modata sopivasta alumiiniprofiilista uuden reunuksen, johon ikkunahissin kiskot tulis kiinni 10mm alkuperäistä ulommas. Ei tekemätön paikka, mutta haiskahtaa vähän työläältä. Asennan ainakin alkuun prefacen ikkunat ja vaijerinostimet noihin faceliftin oviin (paremmassa kunnossa kuin alkuperäset ovet) Jos nostimet alkaa takkuilla niin harkitaan askartelua.
                      Last edited by Skarpa; 11-04-2015, 17:54.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Jondezi
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 75
                        • Mikkeli

                        Mistä lähteä etsimään vikaa, moottorinvaihdon yhteydessä vaihdettiin mk2 golfista jarrutehostin. Nyt jarrut eivät ilmaannu millään. Poljin jäykistyy hieman mutta jarrut eivät ota yhtään.

                        Kytkimen sain ilmattua ruiskulla alakautta, tosin noin. 5-7 paikalta lähtöä pystyy tekemään, kunnes "kytkintuntuma" alkaa siirtyä kokoajan ylöspäin kunnes auto liikkuu vaikka kytkin on pohjassa. Auton kun sammuttaa ja polkee kytkintä hetken, "kytkintuntuma" siirtyy taas vähän alemmaks.

                        Ei ole näkyviä vuotoja, mistä lähtisitte vikaa etsimään ? pystyykö jarrupääsylinterin toiminnan testaaman jotenkin ?
                        BMW 318i e36, m40b18
                        BMW 318i e30, m40b18
                        BMW 320i e36, m50b25
                        BMW 520i e34, m20b20
                        BMW 316i e30, m50b25Turbo
                        BMW 316i e30, m40b16
                        BMW 540i e39, m62b44
                        BMW 530D e61, m57d30Tu


                        Comment

                        • Garash
                          BTCF Member
                          • Nov 2009
                          • 525
                          • Joensuu

                          Originally posted by Jondezi View Post
                          Mistä lähteä etsimään vikaa, moottorinvaihdon yhteydessä vaihdettiin mk2 golfista jarrutehostin. Nyt jarrut eivät ilmaannu millään. Poljin jäykistyy hieman mutta jarrut eivät ota yhtään.

                          Kytkimen sain ilmattua ruiskulla alakautta, tosin noin. 5-7 paikalta lähtöä pystyy tekemään, kunnes "kytkintuntuma" alkaa siirtyä kokoajan ylöspäin kunnes auto liikkuu vaikka kytkin on pohjassa. Auton kun sammuttaa ja polkee kytkintä hetken, "kytkintuntuma" siirtyy taas vähän alemmaks.

                          Ei ole näkyviä vuotoja, mistä lähtisitte vikaa etsimään ? pystyykö jarrupääsylinterin toiminnan testaaman jotenkin ?

                          Mulla oli sama vika aikanaan M50 swapin yhteydessä, ei saanut millään polkemalla ilmattua. Sitten kun sain paineistuslaitteen lainaan niin homma kävi kuin tanssi kytkimen ja jarrujen ilmauksessa
                          E30 325iA
                          F31 320xd

                          Comment

                          • anttiviis
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 369
                            • Kokkola

                            Originally posted by Jondezi View Post
                            Mistä lähteä etsimään vikaa, moottorinvaihdon yhteydessä vaihdettiin mk2 golfista jarrutehostin. Nyt jarrut eivät ilmaannu millään. Poljin jäykistyy hieman mutta jarrut eivät ota yhtään.

                            Kytkimen sain ilmattua ruiskulla alakautta, tosin noin. 5-7 paikalta lähtöä pystyy tekemään, kunnes "kytkintuntuma" alkaa siirtyä kokoajan ylöspäin kunnes auto liikkuu vaikka kytkin on pohjassa. Auton kun sammuttaa ja polkee kytkintä hetken, "kytkintuntuma" siirtyy taas vähän alemmaks.

                            Ei ole näkyviä vuotoja, mistä lähtisitte vikaa etsimään ? pystyykö jarrupääsylinterin toiminnan testaaman jotenkin ?
                            Kytkimen vikaan sanoisin, että joko kytkimen työ- ja/tai pääsylinteri vuotaa.
                            E30 325i Turbo -86
                            E30 325i M-tech2 -89
                            E30 316i Bavaria -91
                            E39 525iA -02
                            F11 530xd M-Sport -11

                            Comment

                            • Bemssi
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2010
                              • 872
                              • Kerkkoo

                              Originally posted by Jondezi View Post
                              Mistä lähteä etsimään vikaa, moottorinvaihdon yhteydessä vaihdettiin mk2 golfista jarrutehostin. Nyt jarrut eivät ilmaannu millään. Poljin jäykistyy hieman mutta jarrut eivät ota yhtään.

                              Kytkimen sain ilmattua ruiskulla alakautta, tosin noin. 5-7 paikalta lähtöä pystyy tekemään, kunnes "kytkintuntuma" alkaa siirtyä kokoajan ylöspäin kunnes auto liikkuu vaikka kytkin on pohjassa. Auton kun sammuttaa ja polkee kytkintä hetken, "kytkintuntuma" siirtyy taas vähän alemmaks.

                              Ei ole näkyviä vuotoja, mistä lähtisitte vikaa etsimään ? pystyykö jarrupääsylinterin toiminnan testaaman jotenkin ?
                              Laitoitko sylinterin sisään "jatkopalan", jotta tehostin ylettyy painamaan pääsylinteriä. Golfissa tehostimen tappi lyhkäsempi

                              Comment

                              • Jondezi
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 75
                                • Mikkeli

                                Originally posted by Bemssi View Post
                                Laitoitko sylinterin sisään "jatkopalan", jotta tehostin ylettyy painamaan pääsylinteriä. Golfissa tehostimen tappi lyhkäsempi
                                En ole ennen kuullutkaan että pitäis laittaa jotain väliin.
                                Muuta en tehnyt, kun lyhensin sitä tappia mikä tulee polkimen puolelle. Sattusko sulla mitään kuvia olemaan, että havainnollistas vähän että mikä on homman nimi.
                                Poljin on kyllä siis jäykkä ihan ylhäältä asti, mutta ei vain ota jarrut yhtään ja poljin painuu pohjaan.
                                BMW 318i e36, m40b18
                                BMW 318i e30, m40b18
                                BMW 320i e36, m50b25
                                BMW 520i e34, m20b20
                                BMW 316i e30, m50b25Turbo
                                BMW 316i e30, m40b16
                                BMW 540i e39, m62b44
                                BMW 530D e61, m57d30Tu


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎