Kaasutinmallin tankkiyksikössä ei ole paluulinjalle paikkaa.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mulla ainakin tarvike tankissa oli semmonen kaukalo pumpun paikan ympärillä 55l tankissa.Originally posted by Skarpa View PostTarkoitan, sitä, että tuo Amazonin linkissä oleva pumppu on siirtopumppu, jonka paineentuotto on 5psi, eli 0,3 bar ja sen lisäksi myydään tätä ulkoista pumppua, joka tuottaa varsinaisen ruiskutuspaineen:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-2-doors/Europe/325i-M20/L-M/feb1986/browse/fuel_supply/fuel_pump/
Fans näyttää, että ulkoista pumppua on käytetty -87 syyskuuhun asti. Uudemmissa (eli 63 litran tankissa) käytetään pelkkää tankin sisäistä ruiskutuspumppua.
Yhteenvetona siitä, mitä olen tänään oppinut, korjatkaa jos virheellistä: 63l tankissa bensan paluu on tankissa, ei pumpuntelineessä, eli 55l tankin kanssa tarvitsen 55l mallisen pumpuntelineen. Muuten paluulle ei ole paikkaa. Pumppujen kannalta näyttäisi olevan kolme vaihtoehtoa:
1. Kaasutinmallin tankkiyksikkö ja ulkoinen bensapumppu, joka imee tankista.
2. Siirtopumppu tankissa ja ulkoinen bensapumppu, kuten prefacelifteissä. Mahdollistaa keruusäiliön siirtopumpun ja bensapumpun välille.
3. Sisäinen pumppu (63l originaali tai yleismallinen tarvike) asennettuna 55l tankin pumpputelineeseen.
Lisäksi löysin väittämän, että kaasutin- ja ruiskumallin tankeissa on se ero, että ruiskumallin tankeissa on pumpun oton ympärillä loiskelevyt, jotka ehkäisevät pumppua horimasta tyhjää vajaalla tankilla tiukassa mutkassa. Nämä loiskelevyt puuttuvat kaasutinmallin tankeista. Pitää takistaa mitä mallia tuo mun käyttämätön tankki on. Pitäisi olla ruisku.
Itse ehkä laittaisin sen 55l tankin telineen ja siihen vaikka walbron pumppu kiinni.
Ei oo joo, muta äkkiäkö siihen tekasee.Originally posted by Maikkeli View PostKaasutinmallin tankkiyksikössä ei ole paluulinjalle paikkaa.


Itselläni on siis noin ja ulkoinen siirtopumppu välisäiliöön josta korkeapaine pumppu koneelle. Silloin kun tuota tein, niin en saanut selvyyttä meneekö tommonen pumpun teline kaasarimallin 55l tankkiin, niin en ottanu riskiä.Last edited by Pazi88; 17-12-2015, 13:22.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Jees, pitää katella, josko pumpun teline ja pinta-anturi löytyis edukkaasti.Originally posted by Pazi88 View PostMulla ainakin tarvike tankissa oli semmonen kaukalo pumpun paikan ympärillä 55l tankissa.
Itse ehkä laittaisin sen 55l tankin telineen ja siihen vaikka walbron pumppu kiinni.
Itselläni on siis noin ja ulkoinen siirtopumppu välisäiliöön josta korkeapaine pumppu koneelle. Silloin kun tuota tein, niin en saanut selvyyttä meneekö tommonen pumpun teline kaasarimallin 55l tankkiin, niin en ottanu riskiä.
Comment
-
Jos alavesiletku on yhtä lämmin kuin muutkin niin siitä tietää että mm. syyläri ei enää tee sitä mitä pitäisi.Originally posted by jr66 View PostNo miksi sen alaletkun pitäisi lämmetä ? Odota kesää ja +30 niin lämpiää...
Kyllä M20-moottorista lämpö irtoaa, odotahan vaan.
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Omassa alkuperäsessä kaasarivehkeen tankissa moista kaukaloa ei löydy mutta tuossa projektiin tulevassa bränikässä tankissa on.Originally posted by Pazi88 View PostMulla ainakin tarvike tankissa oli semmonen kaukalo pumpun paikan ympärillä 55l tankissa.
Comment
-
Pelkkää tankin sisäistä pumppua on myös 55l:n tankissa. Eikä kaikki uudemmat ole automaattisesti 63L:n tankilla. Esim. 318iS on aina (vaikka olisi kuinka uusi) 55L:n tankilla. Kaikki perus 316i:t ja 318i:t on aina 55L:n tankilla, mutta Bavaria ja Edition-mallit 63L:n tankilla. Touringit aina 63L:n tankilla, vaikka olis millä moottorilla.Originally posted by Skarpa View PostFans näyttää, että ulkoista pumppua on käytetty -87 syyskuuhun asti. Uudemmissa (eli 63 litran tankissa) käytetään pelkkää tankin sisäistä ruiskutuspumppua.
Yhteenvetona siitä, mitä olen tänään oppinut, korjatkaa jos virheellistä: 63l tankissa bensan paluu on tankissa, ei pumpuntelineessä, eli 55l tankin kanssa tarvitsen 55l mallisen pumpuntelineen. Muuten paluulle ei ole paikkaa. Pumppujen kannalta näyttäisi olevan kolme vaihtoehtoa:
1. Kaasutinmallin tankkiyksikkö ja ulkoinen bensapumppu, joka imee tankista.
2. Siirtopumppu tankissa ja ulkoinen bensapumppu, kuten prefacelifteissä. Mahdollistaa keruusäiliön siirtopumpun ja bensapumpun välille.
3. Sisäinen pumppu (63l originaali tai yleismallinen tarvike) asennettuna 55l tankin pumpputelineeseen.
Lisäksi löysin väittämän, että kaasutin- ja ruiskumallin tankeissa on se ero, että ruiskumallin tankeissa on pumpun oton ympärillä loiskelevyt, jotka ehkäisevät pumppua horimasta tyhjää vajaalla tankilla tiukassa mutkassa. Nämä loiskelevyt puuttuvat kaasutinmallin tankeista. Pitää takistaa mitä mallia tuo mun käyttämätön tankki on. Pitäisi olla ruisku.
Pumppujen kannalta on myöskin neljäs vaihtoehto. Vanhempi (esim M10 318i ja ensimmäiset M40 318i:t), jolloin tankissa pelkkä anturi, jossa lähtö- ja paluulinja, mutta ulkoinen pumppu helmakotelossa.
Originally posted by Maikkeli View PostKaasutinmallin tankkiyksikössä ei ole paluulinjalle paikkaa.Juuri vastaavanlainen on em. ulkoisella pumpulla oleva (esim M10 318i) anturi.Originally posted by Pazi88 View Post
Ei oo joo, muta äkkiäkö siihen tekasee.

Itselläni on siis noin ja ulkoinen siirtopumppu välisäiliöön josta korkeapaine pumppu koneelle. Silloin kun tuota tein, niin en saanut selvyyttä meneekö tommonen pumpun teline kaasarimallin 55l tankkiin, niin en ottanu riskiä..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Itellä piti perä moottorijarrutuksella kolinaa, kun oli hajoomis pisteessäOriginally posted by HerraHuu View PostMoottorijarutuksen aikana kuuluva kolina. Tasainen klonksotus, hieman satunnaisesti kuuluu, minun mielesta auton alta, ei kova aani. Suht tuore ihastus/ostos e30 joten viela en ole edes pohjan alle paassyt mutta kun tutkimaan alan, mista aloitan vian etsimisen? Kardaanin kumit? Laatikko? Laatikko raakaisee nopeasti vaihdettaessa 2 vaihteella. Auto 2D -88 m10b18 ja 5v lootalla.
-E30 "316i"
ex. e46 328i,
Comment
-
Ääni kuulostaisi tulevan edestä / kuskin alta. Perä ei ääntele mutta mikseipäs se sielläkin vika voi olla. Varautua kyllä meinasin muutenkin hommaamalla toisen perän valmiiksi. 168 ilmeisesti passeli..Originally posted by bmw89 View PostItellä piti perä moottorijarrutuksella kolinaa, kun oli hajoomis pisteessä
-e30 2d m10b18
EX -e53 X5 3.0D
EX -e39 523i Sedan
EX -e36 325i Coupe
EX -e46 323i Sedan
EX -e36 320i Touring
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Comment
-
Myykö kukaan Suomessa E30 etuapurungon vahvikesettejä (koneen ja kallistuksenvakaajan kiinnityskorvakkeet)? Kiinnostaako ketään muuta, jos piirtelen noista cad-versiot ja leikkautan laserilla 3mm levystä?



Riippuu tietty toki hinnasta, mutta uskoisin, että noi pitäis saada arviolta kahteen kymppiin/setti.
EDIT: Ja setti tarkoittaa tietysti koko etukelkan tarpeita, eli 2x koneenkorvan aluslevy, 2x koneenkorvan sulkulevy ja 2x kallistuksenvakaajan vahvikelevy.Last edited by Skarpa; 23-12-2015, 11:28.
Comment
-
Onpa ruosteisen näkönen etukelkka. Toki, MIG on keksittty. Joo eihän niitä saa hitsata vaan pitää uusia. Eikä me tietysti hitsatakkaan
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Miggi on keksitty, vaikkei sillä toki etuapurunkoa hitsatakaan. Onhan tuo ruosteessa kallistuksenvakaajan kiinnityspisteistä mutta muuten ihan jämäkän olonen. Mulla on myös toinen apurunko, pitää vilkaista, onko se paremmassa iskussa. Muuten piirtelin osat cadilla ja kysyin tarjouksen. Vahvikesetille tulee hintaa 25e. Teen niistä osapuolelle myynti-ilmon illemmalla.Originally posted by petrolhead View PostOnpa ruosteisen näkönen etukelkka. Toki, MIG on keksittty. Joo eihän niitä saa hitsata vaan pitää uusia. Eikä me tietysti hitsatakkaan
Edit: Täältä löytyy:
Last edited by Skarpa; 23-12-2015, 18:27.
Comment
-
Ihan miellenkiinnosta, kuinka tarpeellisia kyseiset osat ovat? Onko monellakin ratkennut tuo etupalkki, ja jos on, niin missä käytössä?Originally posted by Skarpa View PostMyykö kukaan Suomessa E30 etuapurungon vahvikesettejä (koneen ja kallistuksenvakaajan kiinnityskorvakkeet)?E24 635csi
Comment
-
En tunne ketään, jolta olisi ratkennut, mutta meinasin silti tehdä omaan. M3 foorumilla oli aika paljon kokemuksia halkeilleista apurungoista. Liittynee S14:n värähtelyyn ja jäykkiin moottorikumeihin.Originally posted by Muumi View PostIhan miellenkiinnosta, kuinka tarpeellisia kyseiset osat ovat? Onko monellakin ratkennut tuo etupalkki, ja jos on, niin missä käytössä?
Comment
-
Minä en kyllä tota alleviivaaOriginally posted by Skarpa View PostEn tunne ketään, jolta olisi ratkennut, mutta meinasin silti tehdä omaan. M3 foorumilla oli aika paljon kokemuksia halkeilleista apurungoista. Liittynee S14:n värähtelyyn ja jäykkiin moottorikumeihin.
M3:ssa muutenkin "erilainen" palkki kuin vakiossa.
Ameriikan pojat on saanut noita palkkeja paskottua kun ne edelleen luulee että ameriikassa kaikki on paremmin ja käyttävät kaiken maailman paska tuning moottori kumeja OEM kumien tai N-ryhmän kumien sijaan.
edit.
S14 kehrää silkin pehmeästi
Last edited by jannmann; 23-12-2015, 18:54.Aprilia RSV4
Comment
Comment