Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maikkeli
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 1301
    • Nousiainen

    Kaasutinmallin tankkiyksikössä ei ole paluulinjalle paikkaa.
    E30 316 M42TBO -87
    BMW 1502 Turbo -77

    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11131
      • Oulu

      Originally posted by Skarpa View Post
      Tarkoitan, sitä, että tuo Amazonin linkissä oleva pumppu on siirtopumppu, jonka paineentuotto on 5psi, eli 0,3 bar ja sen lisäksi myydään tätä ulkoista pumppua, joka tuottaa varsinaisen ruiskutuspaineen:
      Buy Bosch 69414 Original Equipment Electric Fuel Pump - Compatible With Select Alfa Romeo, Bertone, BMW, Eagle, Fiat, Jaguar, Lancia, Peugeot, Porsche, Renault, Volkswagen: Electric Fuel Pumps - Amazon.com ✓ FREE DELIVERY possible on eligible purchases


      http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-2-doors/Europe/325i-M20/L-M/feb1986/browse/fuel_supply/fuel_pump/


      Fans näyttää, että ulkoista pumppua on käytetty -87 syyskuuhun asti. Uudemmissa (eli 63 litran tankissa) käytetään pelkkää tankin sisäistä ruiskutuspumppua.

      Yhteenvetona siitä, mitä olen tänään oppinut, korjatkaa jos virheellistä: 63l tankissa bensan paluu on tankissa, ei pumpuntelineessä, eli 55l tankin kanssa tarvitsen 55l mallisen pumpuntelineen. Muuten paluulle ei ole paikkaa. Pumppujen kannalta näyttäisi olevan kolme vaihtoehtoa:

      1. Kaasutinmallin tankkiyksikkö ja ulkoinen bensapumppu, joka imee tankista.

      2. Siirtopumppu tankissa ja ulkoinen bensapumppu, kuten prefacelifteissä. Mahdollistaa keruusäiliön siirtopumpun ja bensapumpun välille.

      3. Sisäinen pumppu (63l originaali tai yleismallinen tarvike) asennettuna 55l tankin pumpputelineeseen.

      Lisäksi löysin väittämän, että kaasutin- ja ruiskumallin tankeissa on se ero, että ruiskumallin tankeissa on pumpun oton ympärillä loiskelevyt, jotka ehkäisevät pumppua horimasta tyhjää vajaalla tankilla tiukassa mutkassa. Nämä loiskelevyt puuttuvat kaasutinmallin tankeista. Pitää takistaa mitä mallia tuo mun käyttämätön tankki on. Pitäisi olla ruisku.
      Mulla ainakin tarvike tankissa oli semmonen kaukalo pumpun paikan ympärillä 55l tankissa.

      Itse ehkä laittaisin sen 55l tankin telineen ja siihen vaikka walbron pumppu kiinni.

      Originally posted by Maikkeli View Post
      Kaasutinmallin tankkiyksikössä ei ole paluulinjalle paikkaa.
      Ei oo joo, muta äkkiäkö siihen tekasee.




      Itselläni on siis noin ja ulkoinen siirtopumppu välisäiliöön josta korkeapaine pumppu koneelle. Silloin kun tuota tein, niin en saanut selvyyttä meneekö tommonen pumpun teline kaasarimallin 55l tankkiin, niin en ottanu riskiä.
      Last edited by Pazi88; 17-12-2015, 13:22.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3408
        • Kotka

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Mulla ainakin tarvike tankissa oli semmonen kaukalo pumpun paikan ympärillä 55l tankissa.

        Itse ehkä laittaisin sen 55l tankin telineen ja siihen vaikka walbron pumppu kiinni.

        Itselläni on siis noin ja ulkoinen siirtopumppu välisäiliöön josta korkeapaine pumppu koneelle. Silloin kun tuota tein, niin en saanut selvyyttä meneekö tommonen pumpun teline kaasarimallin 55l tankkiin, niin en ottanu riskiä.
        Jees, pitää katella, josko pumpun teline ja pinta-anturi löytyis edukkaasti.
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by Jondis View Post
          Alavesiletku ei myöskään yhtä kuumaksi lämpene, kuin vesipumpun ja termarikopan välinen.
          No miksi sen alaletkun pitäisi lämmetä ? Odota kesää ja +30 niin lämpiää...

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by jr66 View Post
            No miksi sen alaletkun pitäisi lämmetä ? Odota kesää ja +30 niin lämpiää...
            Jos alavesiletku on yhtä lämmin kuin muutkin niin siitä tietää että mm. syyläri ei enää tee sitä mitä pitäisi.
            Kyllä M20-moottorista lämpö irtoaa, odotahan vaan.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3408
              • Kotka

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Mulla ainakin tarvike tankissa oli semmonen kaukalo pumpun paikan ympärillä 55l tankissa.
              Omassa alkuperäsessä kaasarivehkeen tankissa moista kaukaloa ei löydy mutta tuossa projektiin tulevassa bränikässä tankissa on.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by Skarpa View Post
                Fans näyttää, että ulkoista pumppua on käytetty -87 syyskuuhun asti. Uudemmissa (eli 63 litran tankissa) käytetään pelkkää tankin sisäistä ruiskutuspumppua.

                Yhteenvetona siitä, mitä olen tänään oppinut, korjatkaa jos virheellistä: 63l tankissa bensan paluu on tankissa, ei pumpuntelineessä, eli 55l tankin kanssa tarvitsen 55l mallisen pumpuntelineen. Muuten paluulle ei ole paikkaa. Pumppujen kannalta näyttäisi olevan kolme vaihtoehtoa:

                1. Kaasutinmallin tankkiyksikkö ja ulkoinen bensapumppu, joka imee tankista.

                2. Siirtopumppu tankissa ja ulkoinen bensapumppu, kuten prefacelifteissä. Mahdollistaa keruusäiliön siirtopumpun ja bensapumpun välille.

                3. Sisäinen pumppu (63l originaali tai yleismallinen tarvike) asennettuna 55l tankin pumpputelineeseen.

                Lisäksi löysin väittämän, että kaasutin- ja ruiskumallin tankeissa on se ero, että ruiskumallin tankeissa on pumpun oton ympärillä loiskelevyt, jotka ehkäisevät pumppua horimasta tyhjää vajaalla tankilla tiukassa mutkassa. Nämä loiskelevyt puuttuvat kaasutinmallin tankeista. Pitää takistaa mitä mallia tuo mun käyttämätön tankki on. Pitäisi olla ruisku.
                Pelkkää tankin sisäistä pumppua on myös 55l:n tankissa. Eikä kaikki uudemmat ole automaattisesti 63L:n tankilla. Esim. 318iS on aina (vaikka olisi kuinka uusi) 55L:n tankilla. Kaikki perus 316i:t ja 318i:t on aina 55L:n tankilla, mutta Bavaria ja Edition-mallit 63L:n tankilla. Touringit aina 63L:n tankilla, vaikka olis millä moottorilla.

                Pumppujen kannalta on myöskin neljäs vaihtoehto. Vanhempi (esim M10 318i ja ensimmäiset M40 318i:t), jolloin tankissa pelkkä anturi, jossa lähtö- ja paluulinja, mutta ulkoinen pumppu helmakotelossa.

                Originally posted by Maikkeli View Post
                Kaasutinmallin tankkiyksikössä ei ole paluulinjalle paikkaa.
                Originally posted by Pazi88 View Post

                Ei oo joo, muta äkkiäkö siihen tekasee.



                Itselläni on siis noin ja ulkoinen siirtopumppu välisäiliöön josta korkeapaine pumppu koneelle. Silloin kun tuota tein, niin en saanut selvyyttä meneekö tommonen pumpun teline kaasarimallin 55l tankkiin, niin en ottanu riskiä.
                Juuri vastaavanlainen on em. ulkoisella pumpulla oleva (esim M10 318i) anturi.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • bmw89
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2010
                  • 565
                  • Ulvila

                  Originally posted by HerraHuu View Post
                  Moottorijarutuksen aikana kuuluva kolina. Tasainen klonksotus, hieman satunnaisesti kuuluu, minun mielesta auton alta, ei kova aani. Suht tuore ihastus/ostos e30 joten viela en ole edes pohjan alle paassyt mutta kun tutkimaan alan, mista aloitan vian etsimisen? Kardaanin kumit? Laatikko? Laatikko raakaisee nopeasti vaihdettaessa 2 vaihteella. Auto 2D -88 m10b18 ja 5v lootalla.
                  Itellä piti perä moottorijarrutuksella kolinaa, kun oli hajoomis pisteessä
                  -E30 "316i"

                  ex. e46 328i,

                  Comment

                  • HerraHuu
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2012
                    • 355
                    • Keski-Suomi

                    Originally posted by bmw89 View Post
                    Itellä piti perä moottorijarrutuksella kolinaa, kun oli hajoomis pisteessä
                    Ääni kuulostaisi tulevan edestä / kuskin alta. Perä ei ääntele mutta mikseipäs se sielläkin vika voi olla. Varautua kyllä meinasin muutenkin hommaamalla toisen perän valmiiksi. 168 ilmeisesti passeli..
                    Last edited by HerraHuu; 20-12-2015, 12:08. Reason: search antoi vastauksen


                    -e30 2d m10b18

                    EX -e53 X5 3.0D
                    EX -e39 523i Sedan
                    EX -e36 325i Coupe
                    EX -e46 323i Sedan
                    EX -e36 320i Touring

                    Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3408
                      • Kotka

                      Myykö kukaan Suomessa E30 etuapurungon vahvikesettejä (koneen ja kallistuksenvakaajan kiinnityskorvakkeet)? Kiinnostaako ketään muuta, jos piirtelen noista cad-versiot ja leikkautan laserilla 3mm levystä?







                      Riippuu tietty toki hinnasta, mutta uskoisin, että noi pitäis saada arviolta kahteen kymppiin/setti.

                      EDIT: Ja setti tarkoittaa tietysti koko etukelkan tarpeita, eli 2x koneenkorvan aluslevy, 2x koneenkorvan sulkulevy ja 2x kallistuksenvakaajan vahvikelevy.
                      Last edited by Skarpa; 23-12-2015, 11:28.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Onpa ruosteisen näkönen etukelkka. Toki, MIG on keksittty. Joo eihän niitä saa hitsata vaan pitää uusia. Eikä me tietysti hitsatakkaan
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Skarpa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2007
                          • 3408
                          • Kotka

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Onpa ruosteisen näkönen etukelkka. Toki, MIG on keksittty. Joo eihän niitä saa hitsata vaan pitää uusia. Eikä me tietysti hitsatakkaan
                          Miggi on keksitty, vaikkei sillä toki etuapurunkoa hitsatakaan. Onhan tuo ruosteessa kallistuksenvakaajan kiinnityspisteistä mutta muuten ihan jämäkän olonen. Mulla on myös toinen apurunko, pitää vilkaista, onko se paremmassa iskussa. Muuten piirtelin osat cadilla ja kysyin tarjouksen. Vahvikesetille tulee hintaa 25e. Teen niistä osapuolelle myynti-ilmon illemmalla.

                          Edit: Täältä löytyy:
                          Last edited by Skarpa; 23-12-2015, 18:27.
                          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                          E30 Armo "330i"

                          Comment

                          • Muumi
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1702
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by Skarpa View Post
                            Myykö kukaan Suomessa E30 etuapurungon vahvikesettejä (koneen ja kallistuksenvakaajan kiinnityskorvakkeet)?
                            Ihan miellenkiinnosta, kuinka tarpeellisia kyseiset osat ovat? Onko monellakin ratkennut tuo etupalkki, ja jos on, niin missä käytössä?
                            E24 635csi

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3408
                              • Kotka

                              Originally posted by Muumi View Post
                              Ihan miellenkiinnosta, kuinka tarpeellisia kyseiset osat ovat? Onko monellakin ratkennut tuo etupalkki, ja jos on, niin missä käytössä?
                              En tunne ketään, jolta olisi ratkennut, mutta meinasin silti tehdä omaan. M3 foorumilla oli aika paljon kokemuksia halkeilleista apurungoista. Liittynee S14:n värähtelyyn ja jäykkiin moottorikumeihin.
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by Skarpa View Post
                                En tunne ketään, jolta olisi ratkennut, mutta meinasin silti tehdä omaan. M3 foorumilla oli aika paljon kokemuksia halkeilleista apurungoista. Liittynee S14:n värähtelyyn ja jäykkiin moottorikumeihin.
                                Minä en kyllä tota alleviivaa
                                M3:ssa muutenkin "erilainen" palkki kuin vakiossa.
                                Ameriikan pojat on saanut noita palkkeja paskottua kun ne edelleen luulee että ameriikassa kaikki on paremmin ja käyttävät kaiken maailman paska tuning moottori kumeja OEM kumien tai N-ryhmän kumien sijaan.

                                edit.
                                S14 kehrää silkin pehmeästi
                                Last edited by jannmann; 23-12-2015, 18:54.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎