Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by Joker View Post
    Kuulostais kohtuulliselta, ei vain mahda ihan irota.
    No annetaas vielä mahdollisuus jos joku jaksais vähän perustellakkin sanomisiaan..
    Jr66 varmaan katsoi että siellä olisi m20. Se selittäisi tuon tarjouksen.

    Eiköhän tuon hinta ole juuri se mitä joku on siitä valmis maksamaan.

    Tuollaisen uuden koneen saa 200-600:eurolla ja siitä kärsii ottaa 300-400hv kestää kiloon asti. Olettaen tietysti että on kaikin puolin ehjä alkujaankin
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Joker
      Bimmer Rookie
      • Mar 2016
      • 31
      • suomi

      Originally posted by Tonton View Post
      Jr66 varmaan katsoi että siellä olisi m20. Se selittäisi tuon tarjouksen.

      Eiköhän tuon hinta ole juuri se mitä joku on siitä valmis maksamaan.

      Tuollaisen uuden koneen saa 200-600:eurolla ja siitä kärsii ottaa 300-400hv kestää kiloon asti. Olettaen tietysti että on kaikin puolin ehjä alkujaankin
      Näimpä, itse vain miettinyt että moisen laitoksen rakentaminenkin tulisi maksamaan jos ostaisi esim. nettiauton hinnatalkaen 316:sen ja alkais siitä kyhäämään.
      Jotain arvoa pakko laskea papereista, moottorin apulaitteista yms. Periaatteessa moottorinvaihdolla tässä olisi aika valmis paketti, valmiit kartat boksissa yms. Imo aikapaljon mukavampi lähtä tekemään jo ahdetuksi rakennetusta entä alkaa haalimaan osia pala kerrallaan vaikka varmasti parannettavaa löytyy näistä kötöstyksistä aina.

      Ilmeisesti auton hinta olisi jotain 2-3kiloeuron väliltä..

      Comment

      • Tonton
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 9101
        • Raisio

        Originally posted by Joker View Post
        Näimpä, itse vain miettinyt että moisen laitoksen rakentaminenkin tulisi maksamaan jos ostaisi esim. nettiauton hinnatalkaen 316:sen ja alkais siitä kyhäämään.
        Jotain arvoa pakko laskea papereista, moottorin apulaitteista yms. Periaatteessa moottorinvaihdolla tässä olisi aika valmis paketti, valmiit kartat boksissa yms. Imo aikapaljon mukavampi lähtä tekemään jo ahdetuksi rakennetusta entä alkaa haalimaan osia pala kerrallaan vaikka varmasti parannettavaa löytyy näistä kötöstyksistä aina.

        Ilmeisesti auton hinta olisi jotain 2-3kiloeuron väliltä..
        Jos niillä on arvoa sinulle niin niistä maksat.

        Itsellä on yhden rakennetun auton jälkeen painoarvo ihan muualla kuin jossain papereissa tai apulaitteissa.
        sigpic
        M-B Vito -22
        Transit Custom -18
        Yamaha vx ho cruiser -22
        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
        [email protected]

        Comment

        • M-T2
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 733
          • Sawo

          Purin m42 ja pitäisi kampiakselin laakerit uusia kun oli päettäislaakeri kulunut tai miksi sitä kutsutaankaan. Kysymys kuuluu kun osassa myytävissä sarjoissa on kaksi huulloksella olevaa laakeria ja osassa vain yhdellä kuin realoem ssa. Mutta jos se kuuluu olla yhdellä niin miksi kaulassa on kummiskin sille toisellekkin paikka??

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11173
            • Oulu

            Originally posted by M-T2 View Post
            Purin m42 ja pitäisi kampiakselin laakerit uusia kun oli päettäislaakeri kulunut tai miksi sitä kutsutaankaan. Kysymys kuuluu kun osassa myytävissä sarjoissa on kaksi huulloksella olevaa laakeria ja osassa vain yhdellä kuin realoem ssa. Mutta jos se kuuluu olla yhdellä niin miksi kaulassa on kummiskin sille toisellekkin paikka??
            Oliko vanhat orggis laakerit millaset? Laittaa vaan sellaset, mitä siellä oli.

            Muistaakseni noissa yhdellä ulokkeella olevissa on 360 asteen voitelu-ura ja sitten niissä joissa on 2 uloketta ylemmässä puoliskossa, niin niissä on vain 180 asteen voitelu-ura, eli ylemmässä liuskassa ei ole uraa.

            Mut ei mitään hajua mikä käytännän ero noilla on :think Joku paremmin moottoritekniikkaa ymmärtävä selittänee.

            BTW tuossa on tommonen exceli, mitä oon kasannu noiden laakereiden osalta, jos joku vaikka kaipaa glyco osanumeroita tilausta varten, tai arpoo onko paikallaan olevat laakerit STD koossa vai ei. Valitettavasti en ole vielä kerennyt runkolaakereiden osalta täydentää loppuun, mut kiertokangen laakereiden osalta olen tehnyt ja varmistanut, että numerot pitää paikkansa: https://drive.google.com/file/d/0B2E...ew?usp=sharing
            Last edited by Pazi88; 15-03-2016, 11:37.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • EMP
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2006
              • 823
              • Kuusjoki

              Originally posted by M-T2 View Post
              Purin m42 ja pitäisi kampiakselin laakerit uusia kun oli päettäislaakeri kulunut tai miksi sitä kutsutaankaan. Kysymys kuuluu kun osassa myytävissä sarjoissa on kaksi huulloksella olevaa laakeria ja osassa vain yhdellä kuin realoem ssa. Mutta jos se kuuluu olla yhdellä niin miksi kaulassa on kummiskin sille toisellekkin paikka??
              Itse purin kanssa juuri tuollaisen koneen. Siinäkin oli tuo kyseinen päittäis laakeri mennyt koneen takalaidan puolelta.
              Ja oli kanssa vain sillä yhdellä puoliskolla tuo laakeri. Ja myös tilaamassani mahlen laakeri setissä oli vain yksi puolisko päittäislaakerilla. (081HS19781 STD)
              Siihen en osaa sanoa miksi siinä laakeripukissa on se paikka myös toiselle vaikka siinä ei laakeria olekaan.

              Edit: Olihan kampiakselin pinta kunnossa jos ei kampi vaihdu.

              Mun oli tuossa kunnossa:
              https://gfjtqq.by3302.livefilestore....015.jpg?psid=1
              https://gfipnw.by3302.livefilestore....014.jpg?psid=1
              Last edited by EMP; 15-03-2016, 11:59.
              E30 318i 2d M52B27 "eta"

              Comment

              • MikeDry
                BTCF Member
                • May 2006
                • 6220
                • Helsinki

                Auto 325 ix, m20, 1986

                Tuota tuo osa numero 31, kuinka tärkeä osa on kyseessä, kun joku on päättänyt poistaa sen tästä e30.


                Kiitos vastauksesta

                Tietysti jos on ollut rikki, niin hinnan puolesta jättänyt pois...
                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                Comment

                • M-T2
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 733
                  • Sawo

                  Minulla on juurikin saman näköinen tuo kampiakseli!

                  Mitä operaatioita jouduit tekemään asialle.

                  Minulla on vielä nurkissa yksi m42 niin siitä periaatteessa saisi alakerran vaan en vielä tiedä tietenkään missä kunnossa se on.

                  Ja eikös se mene niin ettei niitä lohkoja ja kampiakseleita kannata mennä tuosta noin vain sekoittelemaan?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16503
                    • Asikkala

                    Originally posted by Sädde View Post
                    Tuota tuo osa numero 31, kuinka tärkeä osa on kyseessä, kun joku on päättänyt poistaa sen tästä e30.

                    Kiitos vastauksesta

                    Tietysti jos on ollut rikki, niin hinnan puolesta jättänyt pois...
                    Aivan turha, onhan letku tai sen lähtö imusarjasta tukittu ?

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6220
                      • Helsinki

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Aivan turha, onhan letku tai sen lähtö imusarjasta tukittu ?
                      Jeps, täytyy tukkia se letku, kun näköjään jäänyt vaiheeseen
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • andhu
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 535
                        • vihti

                        Originally posted by M-T2 View Post
                        Minulla on juurikin saman näköinen tuo kampiakseli!

                        Mitä operaatioita jouduit tekemään asialle.

                        Minulla on vielä nurkissa yksi m42 niin siitä periaatteessa saisi alakerran vaan en vielä tiedä tietenkään missä kunnossa se on.

                        Ja eikös se mene niin ettei niitä lohkoja ja kampiakseleita kannata mennä tuosta noin vain sekoittelemaan?
                        Kyllä niitä kampiakseleita voi sekoittaa lohkosta toiseen.
                        E30 316 Turbo

                        Comment

                        • EMP
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 823
                          • Kuusjoki

                          Originally posted by M-T2 View Post
                          Minulla on juurikin saman näköinen tuo kampiakseli!

                          Mitä operaatioita jouduit tekemään asialle.

                          Minulla on vielä nurkissa yksi m42 niin siitä periaatteessa saisi alakerran vaan en vielä tiedä tietenkään missä kunnossa se on.

                          Ja eikös se mene niin ettei niitä lohkoja ja kampiakseleita kannata mennä tuosta noin vain sekoittelemaan?
                          Mulle tuli tilalle tuo m47 kampi pidemmällä iskulla.

                          Kampia kyllä voi vaihtaa. Runkolaakeripukit pitää pitää samoilla paikoilla.
                          E30 318i 2d M52B27 "eta"

                          Comment

                          • M-T2
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2007
                            • 733
                            • Sawo

                            Originally posted by EMP View Post
                            Mulle tuli tilalle tuo m47 kampi pidemmällä iskulla.

                            Kampia kyllä voi vaihtaa. Runkolaakeripukit pitää pitää samoilla paikoilla.
                            Selvä. Täytyypä tilata laakeri sarja, avata se toinen kone ja katsoa sen kampiakseli kun tuossa nykyisessä olisi niin hyvä lohko ja männät joita mielellään käyttäis.

                            Comment

                            • EMP
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 823
                              • Kuusjoki

                              Originally posted by M-T2 View Post
                              Selvä. Täytyypä tilata laakeri sarja, avata se toinen kone ja katsoa sen kampiakseli kun tuossa nykyisessä olisi niin hyvä lohko ja männät joita mielellään käyttäis.
                              Itse yllätyin lohkon hyvästä kunnosta. Vaikka silläkin oli ajettu jo yli 300tkm. niin ei ollut kulunut juurikaan.
                              E30 318i 2d M52B27 "eta"

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by M-T2 View Post
                                Minulla on juurikin saman näköinen tuo kampiakseli!

                                Mitä operaatioita jouduit tekemään asialle.

                                Minulla on vielä nurkissa yksi m42 niin siitä periaatteessa saisi alakerran vaan en vielä tiedä tietenkään missä kunnossa se on.

                                Ja eikös se mene niin ettei niitä lohkoja ja kampiakseleita kannata mennä tuosta noin vain sekoittelemaan?
                                No kyllä voi ja pitääkin.
                                Laakerivälykset tietenkin pitää mitata ja tarvittaessa korjata. Muuten menee viduiksi. Kuten jo todettu runkolaakeripukkien paikkaa ja miten päin ne on, ei saa sekoittaa. Muuten se on linjahoonattava.
                                Oliko noihin M4X alakertoihin muuten saatavana jopa kolmella eri väritäplällä olevia liuskoja :think muistanko oikein?
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎