Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EMP
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 823
    • Kuusjoki

    Originally posted by petrolhead View Post
    Oliko noihin M4X alakertoihin muuten saatavana jopa kolmella eri väritäplällä olevia liuskoja :think muistanko oikein?
    Kyllä. Mutta alkuleräisissä paikallaan olleissa ei ollut värikoodeja ja lisäksi niissä oli kaikkien kolmen vaihtoehdon numerot.
    Tarvikkeita ei saanut kuin yhtä mallia, jos ei lasketa niitä ylikoko malleja.

    Ja samat laakerit on käytössä etk:n mukaan myös m20, m5x ja muutamassa diisel koneesaa.
    E30 318i 2d M52B27 "eta"

    Comment

    • only e30
      Bimmer Rookie
      • Feb 2014
      • 96
      • kaarina

      mites millasta nokkaa kannattaa alkaa miettimään ja mites ne puristukset sit saahaan niin ylös et viellä vehkeet kestää ja pääseekö niillä likikään noita lukuja tos on itellä ylimääränen b20 pata ni siitä meinasin se tosin on jetronic mut ymmärtääkseni ei oo kummonen homma tehä motronikkia eli siirtää se virranjakaja siihen keulille vai oonko ymmärtäny jotain väärin eihän niissä eroja sen lisäks vissiin oo ku imusarjassa on niitä letkun perkeleitä 10x enemmän vai oonko nyt ihan hukassa tän asian suhteen? jeesakkaa alottelijaa ei oo ton konehuoneen puolen kanssa tullu pelattua juurikaan perus holtojen lisäksi.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        Originally posted by only e30 View Post
        .....

        Comment

        • JJT
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6694
          • .......

          Originally posted by only e30 View Post
          mites millasta nokkaa kannattaa alkaa miettimään ja mites ne puristukset sit saahaan niin ylös et viellä vehkeet kestää ja pääseekö niillä likikään noita lukuja tos on itellä ylimääränen b20 pata ni siitä meinasin se tosin on jetronic mut ymmärtääkseni ei oo kummonen homma tehä motronikkia eli siirtää se virranjakaja siihen keulille vai oonko ymmärtäny jotain väärin eihän niissä eroja sen lisäks vissiin oo ku imusarjassa on niitä letkun perkeleitä 10x enemmän vai oonko nyt ihan hukassa tän asian suhteen? jeesakkaa alottelijaa ei oo ton konehuoneen puolen kanssa tullu pelattua juurikaan perus holtojen lisäksi.
          Mitä lukuja?

          Jos haluaa vaihtaa motroniciin niin vaihtoon menee boksin lisäksi moottorin johtosarja, jakopään kopat, dampperi, ilmamäärämittari, tyhjäkäyntimoottori, virranajakaja ja tulpanjohdot, kaasuläppä, muistaakseni suuttimetkin. Lisäksi tarvii kampiakselin asennontunnistimelle telineen.
          Letkuviidakosta tuolla pääsee eroon, siinäpä ne hyödyt on.

          Melkein samalla vaivalla sinne menisi säädettävä moottorin ohjaus, jos kerran sitä on meininki muutenkin laitella.
          Last edited by JJT; 17-03-2016, 11:11.
          Myyn:
          M10/20/52 E30-E36 osia

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            Originally posted by M-T2 View Post
            Purin m42 ja pitäisi kampiakselin laakerit uusia kun oli päettäislaakeri kulunut tai miksi sitä kutsutaankaan. Kysymys kuuluu kun osassa myytävissä sarjoissa on kaksi huulloksella olevaa laakeria ja osassa vain yhdellä kuin realoem ssa. Mutta jos se kuuluu olla yhdellä niin miksi kaulassa on kummiskin sille toisellekkin paikka??
            Lohko ikä määrittää kummat laakerit laitetaan, eikä kannata laittaa ristiin.
            Olli.

            Comment

            • M-T2
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 733
              • Sawo

              Originally posted by Rocla View Post
              Lohko ikä määrittää kummat laakerit laitetaan, eikä kannata laittaa ristiin.
              Saisinko hieman tarkennusta iästä ja ristiin laittamisesta?

              Comment

              • EMP
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 823
                • Kuusjoki

                Originally posted by Rocla View Post
                Lohko ikä määrittää kummat laakerit laitetaan, eikä kannata laittaa ristiin.
                Sekoitatkos nyt m20 moottoriin? Kun eikös niissä ole yhdellä ja kahdella "kynnellä" olevia?
                Etk ei ainakaan näytä m42 koneisiin mitään vuosimalli eroja.
                E30 318i 2d M52B27 "eta"

                Comment

                • Mbi
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2012
                  • 103
                  • Mikkeli

                  Minkäkokoisen moottorin voi laittaa e30 316 ilman abs jarruja, ilman että tulee katsastuksessa sanomista? Ja siis vuosimalliin 1988.:think
                  Nykyinen:
                  Bmw 525, 93

                  Ex e30 x1
                  Ex e36 x4
                  Ex e34 x2
                  Ex e46 x1
                  Ex e38 x1


                  Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella

                  Comment

                  • Iemel
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1654
                    • Muhos

                    Originally posted by Mbi View Post
                    Minkäkokoisen moottorin voi laittaa e30 316 ilman abs jarruja, ilman että tulee katsastuksessa sanomista? Ja siis vuosimalliin 1988.:think
                    318is mahtaa olla tehokkain vertailumalli ilman abseja jolloin tehoraja on 136hv, silloinkin tarvii levylliset takakynkät sekä takavakaajan.
                    Eli 136hv tai alle.
                    Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                    Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                    Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                    Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                    Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by Iemel View Post
                      318is mahtaa olla tehokkain vertailumalli ilman abseja jolloin tehoraja on 136hv, silloinkin tarvii levylliset takakynkät sekä takavakaajan.
                      Eli 136hv tai alle.
                      + 51mm etutolpat.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • EMP
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 823
                        • Kuusjoki

                        Originally posted by Iemel View Post
                        318is mahtaa olla tehokkain vertailumalli ilman abseja jolloin tehoraja on 136hv, silloinkin tarvii levylliset takakynkät sekä takavakaajan.
                        Eli 136hv tai alle.
                        Ja eikös tuosta saa sitten mennä se teho +20% ja tilavuus +25%???

                        b) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;
                        c) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25% suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus
                        E30 318i 2d M52B27 "eta"

                        Comment

                        • Maikkeli
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 1301
                          • Nousiainen

                          Mites 323i, 150hv? :think
                          E30 316 M42TBO -87
                          BMW 1502 Turbo -77

                          ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            Originally posted by Maikkeli View Post
                            Mites 323i, 150hv? :think
                            Vaikuttaako asiaan että tuota ei tehty enää -88 ?

                            Comment

                            • Maikkeli
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1301
                              • Nousiainen

                              Nimim. Toppe juuri leimasi oman -93 touringin sille 3.0d motille, käytti vertailuautona 320iS.

                              Eli ei pitäisi olla vuosimallista kiinni kun on samaa mallisarjaa kuitenkin.

                              Tääkin voi olla taas niitä konttorikohtaisia juttuja..
                              E30 316 M42TBO -87
                              BMW 1502 Turbo -77

                              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Originally posted by EMP View Post
                                Ja eikös tuosta saa sitten mennä se teho +20% ja tilavuus +25%???

                                b) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna;
                                c) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin iskutilavuus on korkeintaan 25% suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus
                                ei. vain vertailu moottoreista tehokkaimpaan. koska jos teho ylittää halutun vertailu moottorin esim is. käytetään vertailuun seuraavaksi tehokkaampaa moottoria. 160hv niin vertailu moottori on silloin 325i 171hv

                                Originally posted by Maikkeli View Post
                                Mites 323i, 150hv? :think
                                kyllä käy.

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Vaikuttaako asiaan että tuota ei tehty enää -88 ?
                                ei vaikuta.

                                Originally posted by Maikkeli View Post
                                Nimim. Toppe juuri leimasi oman -93 touringin sille 3.0d motille, käytti vertailuautona 320iS.

                                Eli ei pitäisi olla vuosimallista kiinni kun on samaa mallisarjaa kuitenkin.

                                Tääkin voi olla taas niitä konttorikohtaisia juttuja..
                                kysyttiin leimaamista ilman abseja 320is:ssä on aina absit
                                (tiedän tapauksen Billy) turha spekuloida sitä ABS raja kulkee siinä jos auto on uudempi kuin 9/86
                                ja mennään yli 150hv
                                Last edited by Tonton; 18-03-2016, 12:47.
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎