Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mbi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 103
    • Mikkeli

    Originally posted by Maikkeli View Post
    Taitaa olla 4-vaihteinen Getrag 242 ja 5-vaihteinen Getrag 240
    Okei, kiitoksia,

    Toinen kysymys perään mitäs öljyä sinne laatikkoon on laitettu ja paljon?:think
    Nykyinen:
    Bmw 525, 93

    Ex e30 x1
    Ex e36 x4
    Ex e34 x2
    Ex e46 x1
    Ex e38 x1


    Inpa löytyy joten vikakoodinluku ja nollaus onnistuu Mikkelin alueella

    Comment

    • Patterzzeni
      BTCF Member
      • Sep 2014
      • 109
      • Hämeenlinna

      Kellään simppeliä ohjetta E30 touringin kattoverhoilun irroitukseen? Roikkuu ku helvetti, eikä tuo muutenkaan kovin siistissä kunnossa ole, joten vaihto olisi kyllä ehdottomasti paikallaan.
      E39 520iA -03, Dirtymax Silverado -08
      Ex ritsat: 7 x E30, 1 x E39, 1 x E46, 2 x E36 Compact, 2 x F11 ja muutama syrjähyppy

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Sedanissa se vaatii kaikkien korinlasien irroituksen ja oviaukon tiivisteiden irrotuksen.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by Patterzzeni View Post
          Kellään simppeliä ohjetta E30 touringin kattoverhoilun irroitukseen? Roikkuu ku helvetti, eikä tuo muutenkaan kovin siistissä kunnossa ole, joten vaihto olisi kyllä ehdottomasti paikallaan.
          Originally posted by petrolhead View Post
          Sedanissa se vaatii kaikkien korinlasien irroituksen ja oviaukon tiivisteiden irrotuksen.
          Touringissa ei tarvitse irrottaa yhtäkään lasia. Aurinkolippojen ruuvit irti ja jos on kattoluukku, niin sen alta myös. Kauhukahvat luonnollisesti irti ja vähän muita paneleita lähinnä A,B ja C- pilareista ja oviaukkojen tiivisteet. Lopuksi verhoilua työnnetään muutama sentti eteenpäin, koska takapenkkien kohdalta verhoilu on muovikoukkujen varassa paikallaan. Yllättävän helppo ja nopea irrotus, kun jaksaa hieman perehtyä asiaan. Kannattaa ottaa kaveri avuksi, joka kannattelee verhoilua etupäästä, ettei roiku liikaa, kun sen on saanut irti.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6206
            • Helsinki

            Onko e30 siihen vetoakselin mutterin päälle sellaista suojakupua??
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • Juutzo
              Newbiemmer
              • Oct 2012
              • 18
              • Keski-Suomi

              Olis varmaan korkee aika vaihtaa vaihdekepin puslat, kun keppi alkaa olemaan aika soppakauha. Onko tässä sarjassa kaikki mitä tarvii, että kepistä saa timmin taas? Tarviiko kardaania irrottaa että pääsee käsiks siihen siirtäjätankoon? Täytyykö se keppi vaihtaa kanssa? Ja jos tarvii niin kannattaako hommata orginelli vai semmonen "lyhennetty" mitä esim. race.fi myy?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Originally posted by MikeDry View Post
                Onko e30 siihen vetoakselin mutterin päälle sellaista suojakupua??
                Ei tietääkseni.

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6206
                  • Helsinki

                  Originally posted by Juutzo View Post
                  Olis varmaan korkee aika vaihtaa vaihdekepin puslat, kun keppi alkaa olemaan aika soppakauha. Onko tässä sarjassa kaikki mitä tarvii, että kepistä saa timmin taas? Tarviiko kardaania irrottaa että pääsee käsiks siihen siirtäjätankoon? Täytyykö se keppi vaihtaa kanssa? Ja jos tarvii niin kannattaako hommata orginelli vai semmonen "lyhennetty" mitä esim. race.fi myy?
                  Tuollaisella setillä itse tein, jos haluaa lyhempää vaihdeväliä, niin esim biltemasta saa halvalla sen vaihdevälin lyhentäjän, mutta laakkoselta/miksi ei schmiedmann, oliko se Z3 se vaihdekeppi, niin lyhenee.

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Ei tietääkseni.
                  Joo, ei taida kattelin realoem myös, ei näkynyt. Tuli vain mieleen kun korjaamokäsikirjassa oli jutta kun vaihtaa pyörän laakerin, niin kuppi/peitelevy pois..
                  Last edited by MikeDry; 07-04-2016, 21:25.
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • M-T2
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 733
                    • Sawo

                    Nyt alkaa olemaan m42 tekniikkaan kaikki uudet tiivisteet, kannenpultit, männänrenkaat, laakerit homattuna, vielä uupuu jakopään kilkkeet ja vesipumppu, mutta mitä tässä vaiheessa kannattaa ottaa vielä huomioon/vaihtaa kun moottori on ihan levällään. Esim kampiakselin isopultti ja kiertokankien pultit.. tarvitseeko niitä vaihtaa?

                    Comment

                    • EMP
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 823
                      • Kuusjoki

                      Originally posted by M-T2 View Post
                      Nyt alkaa olemaan m42 tekniikkaan kaikki uudet tiivisteet, kannenpultit, männänrenkaat, laakerit homattuna, vielä uupuu jakopään kilkkeet ja vesipumppu, mutta mitä tässä vaiheessa kannattaa ottaa vielä huomioon/vaihtaa kun moottori on ihan levällään. Esim kampiakselin isopultti ja kiertokankien pultit.. tarvitseeko niitä vaihtaa?
                      Ainakin kiertokankien pultit on venyvät, eli pitää vaihtaa. M42 se kampiakselin pään pultti ei ole venyvä.
                      E30 318i 2d M52B27 "eta"

                      Comment

                      • Axum
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 4416
                        • Kuopio

                        Originally posted by Juutzo View Post
                        Olis varmaan korkee aika vaihtaa vaihdekepin puslat, kun keppi alkaa olemaan aika soppakauha. Onko tässä sarjassa kaikki mitä tarvii, että kepistä saa timmin taas? Tarviiko kardaania irrottaa että pääsee käsiks siihen siirtäjätankoon? Täytyykö se keppi vaihtaa kanssa? Ja jos tarvii niin kannattaako hommata orginelli vai semmonen "lyhennetty" mitä esim. race.fi myy?
                        Originally posted by MikeDry View Post
                        Tuollaisella setillä itse tein, jos haluaa lyhempää vaihdeväliä, niin esim biltemasta saa halvalla sen vaihdevälin lyhentäjän, mutta laakkoselta/miksi ei schmiedmann, oliko se Z3 se vaihdekeppi, niin lyhenee.


                        Joo, ei taida kattelin realoem myös, ei näkynyt. Tuli vain mieleen kun korjaamokäsikirjassa oli, kuppi/peitelevy pois..
                        Kannattaa vaihtaa myös vivustun korin puoleinen kiinnike.
                        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                        - E39 528ia
                        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                        Puretaan 520ia -97
                        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                        Comment

                        • M-T2
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 733
                          • Sawo

                          Originally posted by EMP View Post
                          Ainakin kiertokankien pultit on venyvät, eli pitää vaihtaa. M42 se kampiakselin pään pultti ei ole venyvä.
                          Saakohan kyseisiä pultteja ihan varaosaliikkeestä vai pitääkö marmorilta??

                          Comment

                          • EMP
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2006
                            • 823
                            • Kuusjoki

                            Originally posted by M-T2 View Post
                            Saakohan kyseisiä pultteja ihan varaosaliikkeestä vai pitääkö marmorilta??
                            En äkkiseltään ainakaan löytänyt tarvikkeena niin hain marmorilta. Jos en paljon väärin muista niin oli alle 2,5e/kpl.
                            E30 318i 2d M52B27 "eta"

                            Comment

                            • Juutzo
                              Newbiemmer
                              • Oct 2012
                              • 18
                              • Keski-Suomi

                              Onko se keppikin pakko vaihtaa, että siitä tulee timmi taas? Ja kertokaapas viisaammat mikäköhän bemmiä vaivaa kun käynnistän auton ja lähtee ajamaan niin auto ei hetkeen ota kierroksia ja tyhjäkäynti humppaa n.1500rpm? Sitten hetken kun vapaalla pumppailee kaasua niin tyhjäkäynti tippuu normaaliksi ja auto kulkee normaalisti.:think Voisiko IMM olla sekaisin/rikki?

                              EDIT: Niin ja auto nykii vitusti kun yrität vaihdepäällä ajaa silloin kun ei ota kierroksia. Vaihdoin tänään m50 suuttimet takaisin vakioihin, mutta vika ei poistunut. Koneena siis m20b25.
                              Last edited by Juutzo; 08-04-2016, 23:23.

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3408
                                • Kotka

                                Originally posted by Juutzo View Post
                                Onko se keppikin pakko vaihtaa, että siitä tulee timmi taas? Ja kertokaapas viisaammat mikäköhän bemmiä vaivaa kun käynnistän auton ja lähtee ajamaan niin auto ei hetkeen ota kierroksia ja tyhjäkäynti humppaa n.1500rpm? Sitten hetken kun vapaalla pumppailee kaasua niin tyhjäkäynti tippuu normaaliksi ja auto kulkee normaalisti.:think Voisiko IMM olla sekaisin/rikki?

                                EDIT: Niin ja auto nykii vitusti kun yrität vaihdepäällä ajaa silloin kun ei ota kierroksia. Vaihdoin tänään m50 suuttimet takaisin vakioihin, mutta vika ei poistunut. Koneena siis m20b25.
                                Kepin alasilmä on melkein kuluvin osa, eli pitää vaihtaa.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎