Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Skarpa View PostEn ole vielä perehtynyt asiaan itse, mutta kysyn pohjiksi: Minkälainen homma on hankkiutua eroon check panelista E30:issä. Onko check panel oma kokonaisuutensa, vai meneekö sen kautta esim. virtoja valoille tms.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostAinakin kolmosen kohdalla kohtuu helppo purkaa pois. Toki joutuu tinaus hommiin muttei mikään iso työ
Comment
-
-
Autoa alettu purkamaan, luuktavasti otetaan johtosarjaa kokonaisena pois konehuoneen puolelle.
Sitten pieni kysymysten oksennus
Kuinkas tuo ecu:n puoli ? Siellä akkukotelo hitsattava. Joutuuko vetämään ecun johdot kabiiniin ?
Autossa on uutena ollut ilmastointi, ei ole enään vissiin pitkään aikaan ollut joten kaikesta siihen liittyvästä haluisin eroon. Keskikonsolin luona siinä säätöpaneelin alla on jokin iso puhallinropelli, voikohan nuo kaikki vain irrotella pois vai onko suurta eroa ilmastoimattomaan malliin ?
Sitten tuo säiliö tankinpuoleisessa pyöränkaaressa. Sehän on vissiin bensan ns. Paisuntasäiliö ? Voiko tuon poistaa jos ei tankkaa ihan piripintaan ja hoitaa tankin huohotuksen esim. Tankinkorkkiin tekemällä reijän josta letku johonkin yleismalliseen suodattimeen mistä tankki saa korvausilmaa/ se poistaa painetta ?syy poistoon on se että sen säiliön kiinniikkeet ja letkut huonossa kunnossa, se putki takapenkin alla joka kuljettaa niitä siihen liittyviä putkia on mätä ja sen sais vetää sileenksi.
Comment
-
-
Originally posted by greivi View PostAutoa alettu purkamaan, luuktavasti otetaan johtosarjaa kokonaisena pois konehuoneen puolelle.
Sitten pieni kysymysten oksennus
Kuinkas tuo ecu:n puoli ? Siellä akkukotelo hitsattava. Joutuuko vetämään ecun johdot kabiiniin ?
Autossa on uutena ollut ilmastointi, ei ole enään vissiin pitkään aikaan ollut joten kaikesta siihen liittyvästä haluisin eroon. Keskikonsolin luona siinä säätöpaneelin alla on jokin iso puhallinropelli, voikohan nuo kaikki vain irrotella pois vai onko suurta eroa ilmastoimattomaan malliin ?
Sitten tuo säiliö tankinpuoleisessa pyöränkaaressa. Sehän on vissiin bensan ns. Paisuntasäiliö ? Voiko tuon poistaa jos ei tankkaa ihan piripintaan ja hoitaa tankin huohotuksen esim. Tankinkorkkiin tekemällä reijän josta letku johonkin yleismalliseen suodattimeen mistä tankki saa korvausilmaa/ se poistaa painetta ?syy poistoon on se että sen säiliön kiinniikkeet ja letkut huonossa kunnossa, se putki takapenkin alla joka kuljettaa niitä siihen liittyviä putkia on mätä ja sen sais vetää sileenksi.
Comment
-
-
Joo kannattaa se täuyttäputken huohotusä säilyttää vakiopaikallaan, eikä tehdä mitään patentteja.
Itse jätin tuon säiliön kokonaan pois laittamalla täytön huohotuksen vakiopaikkaan, ja ylimääräisestä täyttöputken liittimestä vein letkun myös tankkiin.
Yksi lähtö taisi mennä vakiona kaasuläpälle ja yksi meni seb säiliön kautta tankkiin?Last edited by Iemel; 26-01-2017, 11:45.Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
Käyttis:Transporter T5 2.5tdi
Comment
-
-
Originally posted by greivi View PostAutoa alettu purkamaan, luuktavasti otetaan johtosarjaa kokonaisena pois konehuoneen puolelle.
Sitten pieni kysymysten oksennus
Kuinkas tuo ecu:n puoli ? Siellä akkukotelo hitsattava. Joutuuko vetämään ecun johdot kabiiniin ?
Autossa on uutena ollut ilmastointi, ei ole enään vissiin pitkään aikaan ollut joten kaikesta siihen liittyvästä haluisin eroon. Keskikonsolin luona siinä säätöpaneelin alla on jokin iso puhallinropelli, voikohan nuo kaikki vain irrotella pois vai onko suurta eroa ilmastoimattomaan malliin ?
Sitten tuo säiliö tankinpuoleisessa pyöränkaaressa. Sehän on vissiin bensan ns. Paisuntasäiliö ? Voiko tuon poistaa jos ei tankkaa ihan piripintaan ja hoitaa tankin huohotuksen esim. Tankinkorkkiin tekemällä reijän josta letku johonkin yleismalliseen suodattimeen mistä tankki saa korvausilmaa/ se poistaa painetta ?syy poistoon on se että sen säiliön kiinniikkeet ja letkut huonossa kunnossa, se putki takapenkin alla joka kuljettaa niitä siihen liittyviä putkia on mätä ja sen sais vetää sileenksi.
Irroitat liittimen ecusta ja vedät johdot konehuoneen puolelle.
Pöntön voi poistaa ja vetää letkut kiinni johonkin suojaisaan paikkaan.E30 316 Turbo
Comment
-
-
Kiitos vaustauksista, muistelin aivan että ecun liitin ei mahdu tulemaan tulipellin läpi. No huomenna se selviää.
Ja joo poistan tuon säiliön mutta pitää katsoa että siihen tankintäyttöputkeen jää huohotus pelaamaan. Pitää seurailla letkuja ja tulpata turhat. Mullahan on tuossa aktiivijiilisuodatin kaasuläpän lähellä. Sinne pitää
Jättää jokin vale letku tulpattuna jos sattuu katsuri kyyläämään.
Comment
-
-
Originally posted by greivi View PostAutossa on uutena ollut ilmastointi, ei ole enään vissiin pitkään aikaan ollut joten kaikesta siihen liittyvästä haluisin eroon. Keskikonsolin luona siinä säätöpaneelin alla on jokin iso puhallinropelli, voikohan nuo kaikki vain irrotella pois vai onko suurta eroa ilmastoimattomaan malliin ?
Alkuperäisestä ilmastoidusta puhallinyksiköstä joku saattaa maksaa rahaakin, jos tilalle haluaa vaihtaa perusmallin.
Comment
-
-
Originally posted by greivi View PostAutoa alettu purkamaan, luuktavasti otetaan johtosarjaa kokonaisena pois konehuoneen puolelle.
Sitten pieni kysymysten oksennus
Kuinkas tuo ecu:n puoli ? Siellä akkukotelo hitsattava. Joutuuko vetämään ecun johdot kabiiniin ?
Autossa on uutena ollut ilmastointi, ei ole enään vissiin pitkään aikaan ollut joten kaikesta siihen liittyvästä haluisin eroon. Keskikonsolin luona siinä säätöpaneelin alla on jokin iso puhallinropelli, voikohan nuo kaikki vain irrotella pois vai onko suurta eroa ilmastoimattomaan malliin ?
Sitten tuo säiliö tankinpuoleisessa pyöränkaaressa. Sehän on vissiin bensan ns. Paisuntasäiliö ? Voiko tuon poistaa jos ei tankkaa ihan piripintaan ja hoitaa tankin huohotuksen esim. Tankinkorkkiin tekemällä reijän josta letku johonkin yleismalliseen suodattimeen mistä tankki saa korvausilmaa/ se poistaa painetta ?syy poistoon on se että sen säiliön kiinniikkeet ja letkut huonossa kunnossa, se putki takapenkin alla joka kuljettaa niitä siihen liittyviä putkia on mätä ja sen sais vetää sileenksi.
Mutta jokainen tekee tavallaan.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Kyllähän ne kiinnikkeet tekee, ei vaan jaksais niitä letkuja vedellä uusiks kun ovat murtuneita. Samaten pitäis uus putki hitsata niille letkuille mikä menee takapenkin alta kun se on mätä. Eli joutuu ne letkut vetämään pois kun hitsaa. Samalla mieluiten jättäis koko systeemin pois.
Jos nyt pitää sitten tankata 3/4 tankkia täyden sijasta niin onko se nyt niin hirvee menetys.
Pari postausta kun menet ylöspäin niin huomaan viestin jossa totean että pitääpä katsoa että huohotus systeemi jää pelaamaan että ei tankkaamisesta tule taitolaji.
Comment
-
-
Originally posted by greivi View PostKyllähän ne kiinnikkeet tekee, ei vaan jaksais niitä letkuja vedellä uusiks kun ovat murtuneita. Samaten pitäis uus putki hitsata niille letkuille mikä menee takapenkin alta kun se on mätä. Eli joutuu ne letkut vetämään pois kun hitsaa. Samalla mieluiten jättäis koko systeemin pois.
Jos nyt pitää sitten tankata 3/4 tankkia täyden sijasta niin onko se nyt niin hirvee menetys.
Pari postausta kun menet ylöspäin niin huomaan viestin jossa totean että pitääpä katsoa että huohotus systeemi jää pelaamaan että ei tankkaamisesta tule taitolaji.
Ite just vaihdoin kaikki letkut yhteen e30 autoon. Se ei kovin iso homma oo.
Toki ei tarvinnut putkea hitsailla.
Jos meet patentilla, kato ettei bensa läiky ulos kun loiskuu tankissa. Palaa pian koko paska.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by greivi View PostKuinkas tuo aktiivifiltteri toimii ja miksi sinne menee alipaineletku ?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment