Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by M-T2 View Post
    M3 on pidempi.
    Jos on lyhyempi niin lokasuojiin saa erikseen omat reunanauhat jotka ei kuitenkaan tiivistä
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • mazaaa
      BTCF Member
      • Apr 2014
      • 73
      • Iisalmi

      Minkälaisia moottorin "kovia" tukikumeja on porukka täällä käyttäny / minkälaisia on saatavilla e30 m50 moottorilla :think

      Comment

      • muuris
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 3501
        • Jyväskylä

        Originally posted by mazaaa View Post
        Minkälaisia moottorin "kovia" tukikumeja on porukka täällä käyttäny / minkälaisia on saatavilla e30 m50 moottorilla :think
        Halusin viimeiseen asti välttää kovempia kumeja ettei mukavuus kärsi, laitoin pakon edessä nämä ja yllättivät positiivisesti. Kone ei heilu (ei ole kuin muutama milli tilaa) mutta resonanssit/muu melu tai tärinä ei lisääntynyt juuri lainkaan, tuskin jokainen edes huomais eroa.
        E30 325iX '86
        Instagram

        Comment

        • Ran-3
          Newbiemmer
          • Nov 2019
          • 1
          • Mäntsälä

          318i ei jaksa vetää ja pätkii

          Elikkäs, auto on 318i automaatti vuodelta 1990. Ongelma on että kun kaasua painaa, niin aivan kun meinaisi tukehtua tai ettei saisi kipinää. Tyhjäkäynti on kuitenki ihan normaali ja lähtee hyvin käyntiin. Ja sammuukin ihan normaalisti kun avaimesta kääntää.

          Autoon on vaihdettu uusi polttoainepumppu ja suodatin, uudet tulpanjohdot ja tulpat.

          Mistä vois vika johtua? Voisko joku auttaa?

          Comment

          • AlpinWeiss
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 927
            • West coast

            Originally posted by Ran-3 View Post
            Elikkäs, auto on 318i automaatti vuodelta 1990. Ongelma on että kun kaasua painaa, niin aivan kun meinaisi tukehtua tai ettei saisi kipinää. Tyhjäkäynti on kuitenki ihan normaali ja lähtee hyvin käyntiin. Ja sammuukin ihan normaalisti kun avaimesta kääntää.

            Autoon on vaihdettu uusi polttoainepumppu ja suodatin, uudet tulpanjohdot ja tulpat.

            Mistä vois vika johtua? Voisko joku auttaa?

            Ilmamäärämittarin tarkistus onko liukupinnat kuluneet? Jos hyytyy vasta korkeilla kierroksilla, nokka-akseli ja painimet.
            MBCLK240 -02
            E36 318 -93
            E46 320 Ci -01
            E46 330 CiA -01
            E60 520i -04
            E93 325i -07
            F36 420xi -16

            Comment

            • pazq
              BTCF Member
              • Jan 2008
              • 3176
              • 47200

              Potilas 325ix -92

              Sahauttaa toisinaan pitkään, 5-15sek. Ei auta kaasun pumppaus, pohjassa pitäminen tai koskemattomuus. Yleensä lähtee nätisti käyntiin lähes heti. Sahauksen jälkeen kun lähtee, toimii heti normaalisti. Eikä lähde muki kerrallaan vaan yhtäkkiä vaan käynnistyy. Katoin jo sytkän osia ja nastat oli pyörijässä ym kunnossa, mutta putsasin silti varuiksi. Tk venttiilinkin vaihdoin ja puolan. B-pumppu uusi keväällä vaihdettu oem. Tulpanjohdot uuden championin kupariset. Venttiilinvälyksetkin tarkistin ja kunnossa oli, ei edes kulumaa liukupinnoissa kun ei ole vanhatkaan. Vikakoodit katottiin kaverin kanssa mutta eipä sieltä löytynyt kun icv herjaa ja siksi vaihdoin sen varuiksi. Molemmat kyllä surisi kun virrat käänsi päälle ja helposti liikkui sisuskalut. Kammen anturiko vois tuollai harvakseltaan kettuilla? Mielikuva että se menee sitten laakista. Niin ja akun varauskin on siellä 12.4-12.8 ollut aina, riippuen kauan seisoo ja optima keltanen. Kovaa kyllä pyörii kone..

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by pazq View Post
                Potilas 325ix -92

                Sahauttaa toisinaan pitkään, 5-15sek. Ei auta kaasun pumppaus, pohjassa pitäminen tai koskemattomuus. Yleensä lähtee nätisti käyntiin lähes heti. Sahauksen jälkeen kun lähtee, toimii heti normaalisti. Eikä lähde muki kerrallaan vaan yhtäkkiä vaan käynnistyy. Katoin jo sytkän osia ja nastat oli pyörijässä ym kunnossa, mutta putsasin silti varuiksi. Tk venttiilinkin vaihdoin ja puolan. B-pumppu uusi keväällä vaihdettu oem. Tulpanjohdot uuden championin kupariset. Venttiilinvälyksetkin tarkistin ja kunnossa oli, ei edes kulumaa liukupinnoissa kun ei ole vanhatkaan. Vikakoodit katottiin kaverin kanssa mutta eipä sieltä löytynyt kun icv herjaa ja siksi vaihdoin sen varuiksi. Molemmat kyllä surisi kun virrat käänsi päälle ja helposti liikkui sisuskalut. Kammen anturiko vois tuollai harvakseltaan kettuilla? Mielikuva että se menee sitten laakista. Niin ja akun varauskin on siellä 12.4-12.8 ollut aina, riippuen kauan seisoo ja optima keltanen. Kovaa kyllä pyörii kone..
                Voisiko pumpun takaiskuventtiili jotenkin jumia ja toisinaan päästää paineet takas tankkiin ja siksi pitää sahata pitkään. Toisinaan järjestelmään jääkin paine ja kone hörähtää heti tulille.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3176
                  • 47200

                  Tämä on käynyt kyllä mielessä, mutta ei auta vaikka antais hetken olla virrat päällä, kun eikös se pumppu näissäkin nosta paineen valmiiksi ennen starttia? Täytyy ehkä varmistukseksi laittaa mittari letkuun kun sellanen on hyllyssä joutilaana

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16503
                    • Asikkala

                    Originally posted by pazq View Post
                    Tämä on käynyt kyllä mielessä, mutta ei auta vaikka antais hetken olla virrat päällä, kun eikös se pumppu näissäkin nosta paineen valmiiksi ennen starttia? Täytyy ehkä varmistukseksi laittaa mittari letkuun kun sellanen on hyllyssä joutilaana
                    Laita virrat päälle ja pois muutaman kerran ja starttaa sitten, jos pumpun takaisku vuotaa niin tämä voi auttaa, pumppu ei tietääkseni kerralla pyöri kovinkaan paljon vaikka olisi tyhjä letku ?

                    Comment

                    • muuris
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      Muistaakseni omassa iX:ssä ei alkuperäisellä Motronicilla pumppu käynyt yhtään ennen koneen pyöritystä.
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3176
                        • 47200

                        Tuo uusi pumppukin on niin hiljainen ettei edes kuule sitä. Pitäis ajaa ilman takapenkkiä ja sitä peitepalaa että sen kuulee. Ja hauska kun ei vika ilmaannu edes viikottain toisinaan pari krt päivässä. Lähtee hyvin käyntiin, ja jos vedät pullakahvit syystä x niin joko lähtee taas hyvin heti perään, tai sahauttaa. Hankala tutkia tommosta ongelmaa mikä tulee kun huvittaa.

                        Comment

                        • _sv_
                          Newbiemmer
                          • Jan 2011
                          • 19
                          • Köyliö

                          e30 m20b25 vesiletkut

                          Purin webaston pois niin tarvisi tietää miten letkut on alunperin ollu? Lähinnä nuo lämmittimelle menevät letkut kiinnostaa. Meneekö ne alunperin niin että termostaatilta menee toinen letku lämmittimelle ja toinen letku lohkon taakse ja molemmat letkut on ilman mitään haaroja mihinkään? Onko jollain kuvaa niin että imusarja on irrotettuna?

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by _sv_ View Post
                            Purin webaston pois niin tarvisi tietää miten letkut on alunperin ollu? Lähinnä nuo lämmittimelle menevät letkut kiinnostaa. Meneekö ne alunperin niin että termostaatilta menee toinen letku lämmittimelle ja toinen letku lohkon taakse ja molemmat letkut on ilman mitään haaroja mihinkään? Onko jollain kuvaa niin että imusarja on irrotettuna?
                            Kannen takaa kennolle menevään alimmaiseen putkeen. Ylemmästä kennon putkesta sitten paluu moottorille/termostaattikotelolle.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • LeMansBlau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 1060
                              • Insomniac

                              Originally posted by pazq View Post
                              Tuo uusi pumppukin on niin hiljainen ettei edes kuule sitä. Pitäis ajaa ilman takapenkkiä ja sitä peitepalaa että sen kuulee. Ja hauska kun ei vika ilmaannu edes viikottain toisinaan pari krt päivässä. Lähtee hyvin käyntiin, ja jos vedät pullakahvit syystä x niin joko lähtee taas hyvin heti perään, tai sahauttaa. Hankala tutkia tommosta ongelmaa mikä tulee kun huvittaa.
                              Sama ajoittain häikkä ja samainen 325ix. Nyt auto talviunilla, mut ens suvena olis tarkotus ensi töikseen toi vika poistaa.
                              Oikeestaan ton ajoittaisen sahaustarpeen lisäks oon huomannu, että ajoittain hieman kiekat ja kaasuvaste humppaa, ennenku alkaa käymään tasasesti ja ottaan jenkaa vastaan normisti.
                              Eli shauksen myötä olettaisi, että kastelee jo hieman tulppia liikaa?

                              Mikäli paikallistat häikän aiheuttajan, niin olisin ISOSTI kiitollinen, että ilmottelisit, millä sait tuon kuntoon?
                              ///MADE IN FINLAND

                              sigpic

                              TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                              E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                              F32 COUPE PERFORMANCE
                              F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3176
                                • 47200

                                Otin jo vihkon autoon mihin kirjaan ne kerrat kun tekee tuon. Kirjaan ulkolämpötilan, kauan seisonut, koneen lämmön ja bensan määrän ylös. Josko sieltä edes yhtään mitään samaa tulis esille livedata ois kivaa mut ei aatami sellasta ymmärrä. Kerron kyllä jos tulee lottovoitto

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎