Originally posted by M-T2
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
-
-
Originally posted by mazaaa View PostMinkälaisia moottorin "kovia" tukikumeja on porukka täällä käyttäny / minkälaisia on saatavilla e30 m50 moottorilla :think
Comment
-
-
318i ei jaksa vetää ja pätkii
Elikkäs, auto on 318i automaatti vuodelta 1990. Ongelma on että kun kaasua painaa, niin aivan kun meinaisi tukehtua tai ettei saisi kipinää. Tyhjäkäynti on kuitenki ihan normaali ja lähtee hyvin käyntiin. Ja sammuukin ihan normaalisti kun avaimesta kääntää.
Autoon on vaihdettu uusi polttoainepumppu ja suodatin, uudet tulpanjohdot ja tulpat.
Mistä vois vika johtua? Voisko joku auttaa?
Comment
-
-
Originally posted by Ran-3 View PostElikkäs, auto on 318i automaatti vuodelta 1990. Ongelma on että kun kaasua painaa, niin aivan kun meinaisi tukehtua tai ettei saisi kipinää. Tyhjäkäynti on kuitenki ihan normaali ja lähtee hyvin käyntiin. Ja sammuukin ihan normaalisti kun avaimesta kääntää.
Autoon on vaihdettu uusi polttoainepumppu ja suodatin, uudet tulpanjohdot ja tulpat.
Mistä vois vika johtua? Voisko joku auttaa?
Ilmamäärämittarin tarkistus onko liukupinnat kuluneet? Jos hyytyy vasta korkeilla kierroksilla, nokka-akseli ja painimet.MBCLK240 -02
E36 318 -93
E46 320 Ci -01
E46 330 CiA -01
E60 520i -04
E93 325i -07
F36 420xi -16
Comment
-
-
Potilas 325ix -92
Sahauttaa toisinaan pitkään, 5-15sek. Ei auta kaasun pumppaus, pohjassa pitäminen tai koskemattomuus. Yleensä lähtee nätisti käyntiin lähes heti. Sahauksen jälkeen kun lähtee, toimii heti normaalisti. Eikä lähde muki kerrallaan vaan yhtäkkiä vaan käynnistyy. Katoin jo sytkän osia ja nastat oli pyörijässä ym kunnossa, mutta putsasin silti varuiksi. Tk venttiilinkin vaihdoin ja puolan. B-pumppu uusi keväällä vaihdettu oem. Tulpanjohdot uuden championin kupariset. Venttiilinvälyksetkin tarkistin ja kunnossa oli, ei edes kulumaa liukupinnoissa kun ei ole vanhatkaan. Vikakoodit katottiin kaverin kanssa mutta eipä sieltä löytynyt kun icv herjaa ja siksi vaihdoin sen varuiksi. Molemmat kyllä surisi kun virrat käänsi päälle ja helposti liikkui sisuskalut. Kammen anturiko vois tuollai harvakseltaan kettuilla? Mielikuva että se menee sitten laakista. Niin ja akun varauskin on siellä 12.4-12.8 ollut aina, riippuen kauan seisoo ja optima keltanen. Kovaa kyllä pyörii kone..
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostPotilas 325ix -92
Sahauttaa toisinaan pitkään, 5-15sek. Ei auta kaasun pumppaus, pohjassa pitäminen tai koskemattomuus. Yleensä lähtee nätisti käyntiin lähes heti. Sahauksen jälkeen kun lähtee, toimii heti normaalisti. Eikä lähde muki kerrallaan vaan yhtäkkiä vaan käynnistyy. Katoin jo sytkän osia ja nastat oli pyörijässä ym kunnossa, mutta putsasin silti varuiksi. Tk venttiilinkin vaihdoin ja puolan. B-pumppu uusi keväällä vaihdettu oem. Tulpanjohdot uuden championin kupariset. Venttiilinvälyksetkin tarkistin ja kunnossa oli, ei edes kulumaa liukupinnoissa kun ei ole vanhatkaan. Vikakoodit katottiin kaverin kanssa mutta eipä sieltä löytynyt kun icv herjaa ja siksi vaihdoin sen varuiksi. Molemmat kyllä surisi kun virrat käänsi päälle ja helposti liikkui sisuskalut. Kammen anturiko vois tuollai harvakseltaan kettuilla? Mielikuva että se menee sitten laakista. Niin ja akun varauskin on siellä 12.4-12.8 ollut aina, riippuen kauan seisoo ja optima keltanen. Kovaa kyllä pyörii kone...
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostTämä on käynyt kyllä mielessä, mutta ei auta vaikka antais hetken olla virrat päällä, kun eikös se pumppu näissäkin nosta paineen valmiiksi ennen starttia? Täytyy ehkä varmistukseksi laittaa mittari letkuun kun sellanen on hyllyssä joutilaana
Comment
-
-
Tuo uusi pumppukin on niin hiljainen ettei edes kuule sitä. Pitäis ajaa ilman takapenkkiä ja sitä peitepalaa että sen kuulee. Ja hauska kun ei vika ilmaannu edes viikottaintoisinaan pari krt päivässä. Lähtee hyvin käyntiin, ja jos vedät pullakahvit syystä x niin joko lähtee taas hyvin heti perään, tai sahauttaa. Hankala tutkia tommosta ongelmaa mikä tulee kun huvittaa.
Comment
-
-
e30 m20b25 vesiletkut
Purin webaston pois niin tarvisi tietää miten letkut on alunperin ollu? Lähinnä nuo lämmittimelle menevät letkut kiinnostaa. Meneekö ne alunperin niin että termostaatilta menee toinen letku lämmittimelle ja toinen letku lohkon taakse ja molemmat letkut on ilman mitään haaroja mihinkään? Onko jollain kuvaa niin että imusarja on irrotettuna?
Comment
-
-
Originally posted by _sv_ View PostPurin webaston pois niin tarvisi tietää miten letkut on alunperin ollu? Lähinnä nuo lämmittimelle menevät letkut kiinnostaa. Meneekö ne alunperin niin että termostaatilta menee toinen letku lämmittimelle ja toinen letku lohkon taakse ja molemmat letkut on ilman mitään haaroja mihinkään? Onko jollain kuvaa niin että imusarja on irrotettuna?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostTuo uusi pumppukin on niin hiljainen ettei edes kuule sitä. Pitäis ajaa ilman takapenkkiä ja sitä peitepalaa että sen kuulee. Ja hauska kun ei vika ilmaannu edes viikottaintoisinaan pari krt päivässä. Lähtee hyvin käyntiin, ja jos vedät pullakahvit syystä x niin joko lähtee taas hyvin heti perään, tai sahauttaa. Hankala tutkia tommosta ongelmaa mikä tulee kun huvittaa.
Oikeestaan ton ajoittaisen sahaustarpeen lisäks oon huomannu, että ajoittain hieman kiekat ja kaasuvaste humppaa, ennenku alkaa käymään tasasesti ja ottaan jenkaa vastaan normisti.
Eli shauksen myötä olettaisi, että kastelee jo hieman tulppia liikaa?
Mikäli paikallistat häikän aiheuttajan, niin olisin ISOSTI kiitollinen, että ilmottelisit, millä sait tuon kuntoon?///MADE IN FINLAND
sigpic
TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
E30 SEDAN IX M-TECNIC II
F32 COUPE PERFORMANCE
F31 TOURING XDRIVE M-SPORT
Comment
-
Comment