memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3185
    • 47200

    Voisko olla sama kun mulla oli. Puolan johto on abs johtoa liian lähellä repsikan puolella :think mulla teki sitä. Ja paikallaan jarrua painettaessa ja kaasuttaessa välillä alko abs rutaamaan

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by Vilperttti View Post
      Heittäkäähän mielipiteitä tai jos on historia tietoa linkin autosta?



      WBAAA110903540352

      Itsellä ei niinkään ole kokemuksia kyseisestä mallista. Kävin katsomassa ja koeajamassa ja hyvältähän tuo tuntui. Maalaus oli kyllä harvinaisen hyvin tehty
      Mitä mieltä tosta pitäs olla. Ihan järjettömän hintanen tekniikanvaihtopeli epämääräsellä kilometrimukemalla.
      Tuleeko toi auto nopeammaksi tai teknisesti paremmaksi sillä että noi muovinpalat on asennettu, tai että ne on asennettu tehtaalla.
      Edit. 265tkm?
      Last edited by petrolhead; 14-10-2020, 19:57.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by petrolhead View Post
        Mitä mieltä tosta pitäs olla. Ihan järjettömän hintanen tekniikanvaihtopeli epämääräsellä kilometrimukemalla.
        Tuleeko toi auto nopeammaksi tai teknisesti paremmaksi sillä että noi muovinpalat on asennettu, tai että ne on asennettu tehtaalla.
        Edit. 265tkm?
        Samaa miettinyt. Luulisi tuohon hintaan olevan edes 2-ovisen takapenkki, mutta kun on 4-ovisesta. Tekniikanvaihto alentaa arvoa, se on selvä. Vähintään kymppi liikaa hintaa, ellei jopa enemmän.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          Originally posted by T3 View Post
          Samaa miettinyt. Luulisi tuohon hintaan olevan edes 2-ovisen takapenkki, mutta kun on 4-ovisesta. Tekniikanvaihto alentaa arvoa, se on selvä. Vähintään kymppi liikaa hintaa, ellei jopa enemmän.
          Mistä näkee että on neliovisesta?
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8094
            • Willähde

            Originally posted by GOOFY View Post
            Mistä näkee että on neliovisesta?
            Istuinosassa on pyöristykset etureunan sivuissa.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • bmw325ix
              Newbiemmer
              • Oct 2016
              • 8
              • Kurikka

              Originally posted by pazq View Post
              Voisko olla sama kun mulla oli. Puolan johto on abs johtoa liian lähellä repsikan puolella :think mulla teki sitä. Ja paikallaan jarrua painettaessa ja kaasuttaessa välillä alko abs rutaamaan
              Ei ollut. Pitänee jatkaa tutkimuksia.

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3185
                • 47200

                Originally posted by GOOFY View Post
                Mistä näkee että on neliovisesta?
                Originally posted by peltone View Post
                Istuinosassa on pyöristykset etureunan sivuissa.
                Tosiaan 2d on kulmikkaat nurkat mitkä seuraa nätisti sivupahvia. Pyöristys 4d mallissa helpottaa autoon menoa ja sieltä poistumista ja ehkä sirompi ja kestävämpikin kun ei ole "terävää" nurkkaa lyttääntymässä. Ja jää typerästi näkyviin korin pelti siitä kulmasta jos on väärä penkki. Ai mistäkö tiedän

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8094
                  • Willähde

                  Originally posted by pazq View Post
                  Tosiaan 2d on kulmikkaat nurkat mitkä seuraa nätisti sivupahvia. Pyöristys 4d mallissa helpottaa autoon menoa ja sieltä poistumista ja ehkä sirompi ja kestävämpikin kun ei ole "terävää" nurkkaa lyttääntymässä. Ja jää typerästi näkyviin korin pelti siitä kulmasta jos on väärä penkki. Ai mistäkö tiedän
                  4D:ssä jää yllättävän pieneks se reikä mistä ahtautuu istumaa jos penkki on 2D
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • muuris
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 3501
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by bmw325ix View Post
                    325ix -88 Kuuluuko tässä olla ABSille kytkinanturi ja vaikuttaako toimintaan? ABS ruksuttaa pienillä nopeuksilla jarruttaessa. Kytkinpolkimen päällä on paikka kahdelle anturille, joista vain toisessa on cruisen anturi ja (absin?) punaviherjohtoinen liitin roikkuu irtonaisena.
                    Osui silmään, kun selvitin cruisen toimimattomuutta. Cruisen kytkinanturi ei edes yltänyt polkimeen asti joten teippasin prikan väliin. Mittaristoon menevä pulssijohtokin oli jätetty kytkemättä. Varmaan jäänyt jos edellinen omistaja on käyttänyt mittaristoa irti.
                    Kuuluu olla kytkinanturi ja juuri puna/vihr johdolla. Se kytkimen kärki on kiinni kun poljin on ylhäällä ja kärki aukeaa kun poljinta painaa, eli jos se puuttuu niin käyttäytyy kuin olisi kytkin pohjassa. Tuollainen ruksutus viittaa omilla kokemuksilla kuitenkin jonkun anturin huonoon toimintaan, minullakin yksi ongelmakohta oli pazq mainitsema puolan johto lähellä etuanturia.

                    Syttyykö vikavalo missään nopeudessa/tilanteessa?
                    E30 325iX '86
                    Instagram

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16577
                      • Asikkala

                      Miten kytkin ja abs liittyy toisiinsa ?

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2016
                        • Kangasala

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Miten kytkin ja abs liittyy toisiinsa ?
                        Ei kyllä mitenkään. ABS voi silti toimia vaikka tuo pun/vihr olisi kykän katkaisimella. Mun tietojen mukaan se kuitenkin oikeesti kuuluu jarrupolkimelle. Tuolla pun/vihr narulla annetaan signaali hydroblokin venttiilleille "aktivoitua tarvittaessa" tjsp.
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • muuris
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by schwarze View Post
                          Ei kyllä mitenkään. ABS voi silti toimia vaikka tuo pun/vihr olisi kykän katkaisimella. Mun tietojen mukaan se kuitenkin oikeesti kuuluu jarrupolkimelle. Tuolla pun/vihr narulla annetaan signaali hydroblokin venttiilleille "aktivoitua tarvittaessa" tjsp.
                          Liittyypäs. Nyt oli kyse 325iX:stä jossa on hieman takavedosta poikkeava ABS-järjestelmä: mm kiihtyvyys"anturi tunnistamassa oikein liukkaalla pinnalla jarrutuksen, tuo kytkimen katkaisija ja Motronicille pyyntö vähentää moottorijarrun vaikutusta (avata tk-venttiiliä). Näistä voi päätellä, mihin sitä kytkintietoa käytetään.

                          Se jarrupolkimen katkaisija on samalla tavalla kaikissa, toiselle puolelle VI/GN ja toiselle puolelle GN/RD.
                          Attached Files
                          Last edited by muuris; 16-10-2020, 09:47.
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • schwarze
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2004
                            • 2016
                            • Kangasala

                            Originally posted by muuris View Post
                            Liittyypäs. Nyt oli kyse 325iX:stä jossa on hieman takavedosta poikkeava ABS-järjestelmä: mm kiihtyvyys"anturi tunnistamassa oikein liukkaalla pinnalla jarrutuksen, tuo kytkimen katkaisija ja Motronicille pyyntö vähentää moottorijarrun vaikutusta (avata tk-venttiiliä). Näistä voi päätellä, mihin sitä kytkintietoa käytetään.

                            Se jarrupolkimen katkaisija on samalla tavalla kaikissa, toiselle puolelle VI/GN ja toiselle puolelle GN/RD.
                            Oletpa oikeassa
                            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                            Comment

                            • bmw325ix
                              Newbiemmer
                              • Oct 2016
                              • 8
                              • Kurikka

                              Originally posted by muuris View Post
                              Liittyypäs. Nyt oli kyse 325iX:stä jossa on hieman takavedosta poikkeava ABS-järjestelmä: mm kiihtyvyys"anturi tunnistamassa oikein liukkaalla pinnalla jarrutuksen, tuo kytkimen katkaisija ja Motronicille pyyntö vähentää moottorijarrun vaikutusta (avata tk-venttiiliä). Näistä voi päätellä, mihin sitä kytkintietoa käytetään.

                              Se jarrupolkimen katkaisija on samalla tavalla kaikissa, toiselle puolelle VI/GN ja toiselle puolelle GN/RD.
                              Kiitos tiedoista. Ei ole vikavaloa syttynyt jos se edes on paikallaan. Epäilen ettei ole. Pitääpä tilata tuo kytkin.

                              Comment

                              • muuris
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 3501
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by bmw325ix View Post
                                Kiitos tiedoista. Ei ole vikavaloa syttynyt jos se edes on paikallaan. Epäilen ettei ole. Pitääpä tilata tuo kytkin.
                                Kannattaa se vikavalo varmistaa ihan aluks, se kun on ainoa välitön indikaattori järjestelmän toiminnasta.

                                Pienessä nopeudessa ruksutus liittyy todennäköisesti huonoon/häiriöiseen anturiginaaliin. Vikavalo monesti syttyy sitten tasaisessakin ajossa. Näissä se signaalien kelpoisuuden tarkkailuaika on yllättävän pitkä, ja anturien jatkuvuutta ei tarkasteta lainkaan eli kaikki pyörien anturit irti = vikavalo syttyy alussa ja sammuu normaalisti, sitten pysyy poissa ja autossa on tavalliset (ei-ABS) jarrut. Tätä tietoa voi käyttää apuna vian rajauksessa (eli jos kaikki anturit irti ruksutus loppuu, vika liittynee niihin). Anturin kanssa se hammaskehän kunto ja oikea välys siihen on luonnollisesti oleellisia.
                                E30 325iX '86
                                Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X