Siinä oli neula päässy liikahtamaan.
arvasin
Mites teillä toi lämpömittari pelaa? nouseeko yhtäkkiä ylös vai pikku hiljaa, eli siis sillonku laittaa virrat päälle ja autolla on jo ajettu..? Itsellä lämpömittari nousee äkillisesti esim. puoleen väliin...
Mites teillä toi lämpömittari pelaa? nouseeko yhtäkkiä ylös vai pikku hiljaa, eli siis sillonku laittaa virrat päälle ja autolla on jo ajettu..? Itsellä lämpömittari nousee äkillisesti esim. puoleen väliin...
Koitappa pikkaisen kopauttaa kojelautaa, kun auto on käynnistynyt. Itellä alko tahmaamaan tuo lämpömittari ,kun vaihdoin mittarin pohjat. Eli se jää jumiin ja nousee vasta kun on hiuka enemmä lämmeny, paitsi jos kopauttaa kevyesti, niin se irtoaa heti kun käynnistää auton. (Eli auto käymää/virta päälle ,ja kopautus)
rundikello ja kulutusmittari ihan kuolleita, toimi 1 päivän kun ostin auton muttei oo toiminu sen jälkee (n2viikkoon) ollenkaan... mitähän pitäs tehdä? ja sit on just toi bensatankki täynnä muttei nouse 30 litran yläpuolelle vaan on orjallisesti siin viival muuten tippuu ihan sika alas ku katkasee virrat... lämmöt näyttäis toimivan normaalisti...
-Mitä te ootte taas ryssineet...
... Antakaas kun isi näyttää-
rundikello ja kulutusmittari ihan kuolleita, toimi 1 päivän kun ostin auton muttei oo toiminu sen jälkee (n2viikkoon) ollenkaan... mitähän pitäs tehdä? ja sit on just toi bensatankki täynnä muttei nouse 30 litran yläpuolelle vaan on orjallisesti siin viival muuten tippuu ihan sika alas ku katkasee virrat... lämmöt näyttäis toimivan normaalisti...
Joo elikkä mittariston akut vaihtoon, löytyy mittariston takaa, joutuu purkaan mittaristoa. Ei tarvi irrottaa rattia, eli mahtuu välistä tulemaan. Akut saat jostain akkuliikkeestä, viet akun malliksi niin tilaavat sulle sellaset.
Samalla korjaat sen bensamittarin, eli siirrät neulaa siten, että neula on alimmillaan valon ja viimesen viivan välissä, kuvaa löytyy käyttöohjekirjasta.
-Mikko
Kierrosluku tietoo lähtee kytkinkopasta, elikkä laatikon kyljestä, kattokaapa ne joilla kierrosluku toimii, että onko laatikon tykönä johtoja?
Itteä ei oo kiinnostanu alkaa penkoon tota systeemiä, kertokaa ne joilla siellä johdot on ja minne ne johdot menee, että saa ton kierrosluvun toimiin...
Kun en viitsinyt koko viesti ketjua selata läpi niin laitetaans "omakin "ongelma tänne...Eräässä 6.syl -90 E30:ssä lämpömittari oikkuilee seuraavasti...ajettaessa auto lämpöiseksi mittarin viisari tikku suorassa keskellä(niinkun norm.lämpöisenä pitääkin),mutta kohtapian alkaakin viisari kivuta ylöspäin reilusti,välillä viisari liikkuu ikään kuin pätkittäin,saattaa käydä jopa punaisella.....reilu mojautus nykillä koetauluun ja lämmöt taas normaalissa....uskon että jotain kosketus häikkäää...
Kaveri vaan jo hädissään luuli että kansi/tiiviste vikaa....täytynee tuohon perehtyä.
Koitettaessa toista mittaristoa ongelma poistui,joten ilmeisesti jokin juostos yms.ongelma.
joo, lueskelin tossa nuita kaikkia mittaristo juttuja aikasemmin mitä löysin ja tulin sitten siihen tulokseen et parempi juosta nopiasti citymarkettiin ja ostaa vähän akkupattereita! nyt on energizerin 2500mah akut kiinni mittariston piireissä ja hyvin vörkkii!!! kolvattiin varovasti tinauksista ne vanhat akkupalikat pois, ja kolvattiin piuhat kiinni sinne piirisarjaan ---> mittaristo pakettiin ja uudet akut mittariston ulkopuolelle. ja hyvin pelaa kaikki muut mittarit paitsi tuo omantunnonmittari (kulutusmittari)... se ei oikein nouse 10l korkeammalle vaikka kuin kepittää ja tippuu yleensä nollaan ku polkasee kaasun pohjaan... mikähän sitä riivaa...
-Mitä te ootte taas ryssineet...
... Antakaas kun isi näyttää-
joo, lueskelin tossa nuita kaikkia mittaristo juttuja aikasemmin mitä löysin ja tulin sitten siihen tulokseen et parempi juosta nopiasti citymarkettiin ja ostaa vähän akkupattereita! nyt on energizerin 2500mah akut kiinni mittariston piireissä ja hyvin vörkkii!!! kolvattiin varovasti tinauksista ne vanhat akkupalikat pois, ja kolvattiin piuhat kiinni sinne piirisarjaan ---> mittaristo pakettiin ja uudet akut mittariston ulkopuolelle. ja hyvin pelaa kaikki muut mittarit paitsi tuo omantunnonmittari (kulutusmittari)... se ei oikein nouse 10l korkeammalle vaikka kuin kepittää ja tippuu yleensä nollaan ku polkasee kaasun pohjaan... mikähän sitä riivaa...
Kun en viitsinyt koko viesti ketjua selata läpi niin laitetaans "omakin "ongelma tänne...Eräässä 6.syl -90 E30:ssä lämpömittari oikkuilee seuraavasti...ajettaessa auto lämpöiseksi mittarin viisari tikku suorassa keskellä(niinkun norm.lämpöisenä pitääkin),mutta kohtapian alkaakin viisari kivuta ylöspäin reilusti,välillä viisari liikkuu ikään kuin pätkittäin,saattaa käydä jopa punaisella.....reilu mojautus nykillä koetauluun ja lämmöt taas normaalissa....uskon että jotain kosketus häikkäää...
Kaveri vaan jo hädissään luuli että kansi/tiiviste vikaa....täytynee tuohon perehtyä.
Koitettaessa toista mittaristoa ongelma poistui,joten ilmeisesti jokin juostos yms.ongelma.
Eli aika varmasti lämpömittarin juotosten tinaus auttaisi asiaa...
mun mittaristossa ei kyseisiä ärsyttäviä palikoita ole eli huoltovalot = pois!
paljon mehevämpi mittaristo ilman niitä! ongelma on siis kulutusmittarissa, tuossa mikä kiekasee 0-30litran välillä riippuen miten paljon antaa kenkää!!!
eli tuolla ei ole mitn tekemistä huoltovalojen kanssa (vaikken sellaisia omistakaan) muuten kiitos vinkistä mut ei auta oikee mua
-Mitä te ootte taas ryssineet...
... Antakaas kun isi näyttää-
mun mittaristossa ei kyseisiä ärsyttäviä palikoita ole eli huoltovalot = pois!
paljon mehevämpi mittaristo ilman niitä! ongelma on siis kulutusmittarissa, tuossa mikä kiekasee 0-30litran välillä riippuen miten paljon antaa kenkää!!!
eli tuolla ei ole mitn tekemistä huoltovalojen kanssa (vaikken sellaisia omistakaan) muuten kiitos vinkistä mut ei auta oikee mua
Elikkä uutta lisätietoa kierrosluku ja kulutusmittarin toimintaan.
Kierrosluku ja kulutusmittari EIVÄT TOIMI jos kierroslukumittarin (eli ihan siellä pohjalla) alla EI ole "lisä piirilevyä" !!!!!
OSTETAAN!
Elikkä jos joku lukee tätä jolla olis tarjolla uudemman malliseen mittaristoon (koodiplugi! ei tikku) motometerin kierroslukumittari ja LISÄPIIRILEVY niin mulle saa tarjota.
Unohtunut, mutta sain kesällä kulutusmittarin toimimaan, kun etsin käsiini johtokaavion ja tutkin värien perusteella minne pitäis mennä. Kulutusmittariin oli kytketty väärä signaalijohto. (Tätähän minä veikkailinkin jo tuolla aiemmin.) Eli nyt homma pelittää
Unohtunut, mutta sain kesällä kulutusmittarin toimimaan, kun etsin käsiini johtokaavion ja tutkin värien perusteella minne pitäis mennä. Kulutusmittariin oli kytketty väärä signaalijohto. (Tätähän minä veikkailinkin jo tuolla aiemmin.) Eli nyt homma pelittää
Comment