Originally posted by MikkoJII
E 30 sarjan mittarikysely
Collapse
X
-
arvasinOriginally posted by js^Siinä oli neula päässy liikahtamaan.
Mites teillä toi lämpömittari pelaa? nouseeko yhtäkkiä ylös vai pikku hiljaa, eli siis sillonku laittaa virrat päälle ja autolla on jo ajettu..? Itsellä lämpömittari nousee äkillisesti esim. puoleen väliin...
Comment
-
Koitappa pikkaisen kopauttaa kojelautaa, kun auto on käynnistynyt. Itellä alko tahmaamaan tuo lämpömittari ,kun vaihdoin mittarin pohjat. Eli se jää jumiin ja nousee vasta kun on hiuka enemmä lämmeny, paitsi jos kopauttaa kevyesti, niin se irtoaa heti kun käynnistää auton. (Eli auto käymää/virta päälle ,ja kopautus)Originally posted by MikkoJIIarvasin
Mites teillä toi lämpömittari pelaa? nouseeko yhtäkkiä ylös vai pikku hiljaa, eli siis sillonku laittaa virrat päälle ja autolla on jo ajettu..? Itsellä lämpömittari nousee äkillisesti esim. puoleen väliin...
Comment
-
e30 m40 318i
rundikello ja kulutusmittari ihan kuolleita, toimi 1 päivän kun ostin auton muttei oo toiminu sen jälkee (n2viikkoon) ollenkaan... mitähän pitäs tehdä? ja sit on just toi bensatankki täynnä muttei nouse 30 litran yläpuolelle vaan on orjallisesti siin viival
muuten tippuu ihan sika alas ku katkasee virrat... lämmöt näyttäis toimivan normaalisti...
-Mitä te ootte taas ryssineet...
... Antakaas kun isi näyttää-
Comment
-
Joo elikkä mittariston akut vaihtoon, löytyy mittariston takaa, joutuu purkaan mittaristoa. Ei tarvi irrottaa rattia, eli mahtuu välistä tulemaan. Akut saat jostain akkuliikkeestä, viet akun malliksi niin tilaavat sulle sellaset.Originally posted by Eskobarrundikello ja kulutusmittari ihan kuolleita, toimi 1 päivän kun ostin auton muttei oo toiminu sen jälkee (n2viikkoon) ollenkaan... mitähän pitäs tehdä? ja sit on just toi bensatankki täynnä muttei nouse 30 litran yläpuolelle vaan on orjallisesti siin viival
muuten tippuu ihan sika alas ku katkasee virrat... lämmöt näyttäis toimivan normaalisti...
Samalla korjaat sen bensamittarin, eli siirrät neulaa siten, että neula on alimmillaan valon ja viimesen viivan välissä, kuvaa löytyy käyttöohjekirjasta.
-Mikko
Kierrosluku tietoo lähtee kytkinkopasta, elikkä laatikon kyljestä, kattokaapa ne joilla kierrosluku toimii, että onko laatikon tykönä johtoja?
Itteä ei oo kiinnostanu alkaa penkoon tota systeemiä, kertokaa ne joilla siellä johdot on ja minne ne johdot menee, että saa ton kierrosluvun toimiin...
Comment
-
Kun en viitsinyt koko viesti ketjua selata läpi niin laitetaans "omakin "ongelma tänne...Eräässä 6.syl -90 E30:ssä lämpömittari oikkuilee seuraavasti...ajettaessa auto lämpöiseksi mittarin viisari tikku suorassa keskellä(niinkun norm.lämpöisenä pitääkin),mutta kohtapian alkaakin viisari kivuta ylöspäin reilusti,välillä viisari liikkuu ikään kuin pätkittäin,saattaa käydä jopa punaisella.....reilu mojautus nykillä koetauluun ja lämmöt taas normaalissa....uskon että jotain kosketus häikkäää...
Kaveri vaan jo hädissään luuli että kansi/tiiviste vikaa....täytynee tuohon perehtyä.
Koitettaessa toista mittaristoa ongelma poistui,joten ilmeisesti jokin juostos yms.ongelma.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
e30 mittaristo
joo, lueskelin tossa nuita kaikkia mittaristo juttuja aikasemmin mitä löysin ja tulin sitten siihen tulokseen et parempi juosta nopiasti citymarkettiin ja ostaa vähän akkupattereita! nyt on energizerin 2500mah akut kiinni mittariston piireissä ja hyvin vörkkii!!! kolvattiin varovasti tinauksista ne vanhat akkupalikat pois, ja kolvattiin piuhat kiinni sinne piirisarjaan ---> mittaristo pakettiin ja uudet akut mittariston ulkopuolelle. ja hyvin pelaa kaikki muut mittarit paitsi tuo omantunnonmittari (kulutusmittari)... se ei oikein nouse 10l korkeammalle vaikka kuin kepittää ja tippuu yleensä nollaan ku polkasee kaasun pohjaan... mikähän sitä riivaa...-Mitä te ootte taas ryssineet...
... Antakaas kun isi näyttää-
Comment
-
Nollaa ne huoltovalot...Originally posted by Eskobarjoo, lueskelin tossa nuita kaikkia mittaristo juttuja aikasemmin mitä löysin ja tulin sitten siihen tulokseen et parempi juosta nopiasti citymarkettiin ja ostaa vähän akkupattereita! nyt on energizerin 2500mah akut kiinni mittariston piireissä ja hyvin vörkkii!!! kolvattiin varovasti tinauksista ne vanhat akkupalikat pois, ja kolvattiin piuhat kiinni sinne piirisarjaan ---> mittaristo pakettiin ja uudet akut mittariston ulkopuolelle. ja hyvin pelaa kaikki muut mittarit paitsi tuo omantunnonmittari (kulutusmittari)... se ei oikein nouse 10l korkeammalle vaikka kuin kepittää ja tippuu yleensä nollaan ku polkasee kaasun pohjaan... mikähän sitä riivaa...
Comment
-
Eli aika varmasti lämpömittarin juotosten tinaus auttaisi asiaa...Originally posted by jani1632Kun en viitsinyt koko viesti ketjua selata läpi niin laitetaans "omakin "ongelma tänne...Eräässä 6.syl -90 E30:ssä lämpömittari oikkuilee seuraavasti...ajettaessa auto lämpöiseksi mittarin viisari tikku suorassa keskellä(niinkun norm.lämpöisenä pitääkin),mutta kohtapian alkaakin viisari kivuta ylöspäin reilusti,välillä viisari liikkuu ikään kuin pätkittäin,saattaa käydä jopa punaisella.....reilu mojautus nykillä koetauluun ja lämmöt taas normaalissa....uskon että jotain kosketus häikkäää...
Kaveri vaan jo hädissään luuli että kansi/tiiviste vikaa....täytynee tuohon perehtyä.
Koitettaessa toista mittaristoa ongelma poistui,joten ilmeisesti jokin juostos yms.ongelma.
Comment
-
huoltovalot?
mun mittaristossa ei kyseisiä ärsyttäviä palikoita oleOriginally posted by MikkoJIINollaa ne huoltovalot...
eli huoltovalot = pois!
paljon mehevämpi mittaristo ilman niitä! ongelma on siis kulutusmittarissa, tuossa mikä kiekasee 0-30litran välillä riippuen miten paljon antaa kenkää!!!
eli tuolla ei ole mitn tekemistä huoltovalojen kanssa (vaikken sellaisia omistakaan) muuten kiitos vinkistä mut ei auta oikee mua
-Mitä te ootte taas ryssineet...
... Antakaas kun isi näyttää-
Comment
-
Sitte ei auta ku purkaa se mittaristoOriginally posted by Eskobarmun mittaristossa ei kyseisiä ärsyttäviä palikoita ole
eli huoltovalot = pois!
paljon mehevämpi mittaristo ilman niitä! ongelma on siis kulutusmittarissa, tuossa mikä kiekasee 0-30litran välillä riippuen miten paljon antaa kenkää!!!
eli tuolla ei ole mitn tekemistä huoltovalojen kanssa (vaikken sellaisia omistakaan) muuten kiitos vinkistä mut ei auta oikee mua
Comment
-
Elikkä uutta lisätietoa kierrosluku ja kulutusmittarin toimintaan.
Kierrosluku ja kulutusmittari EIVÄT TOIMI jos kierroslukumittarin (eli ihan siellä pohjalla) alla EI ole "lisä piirilevyä" !!!!!
OSTETAAN!
Elikkä jos joku lukee tätä jolla olis tarjolla uudemman malliseen mittaristoon (koodiplugi! ei tikku) motometerin kierroslukumittari ja LISÄPIIRILEVY niin mulle saa tarjota.
Last edited by MikkoJII; 28-06-2006, 18:40.
Comment
-
Unohtunut, mutta sain kesällä kulutusmittarin toimimaan, kun etsin käsiini johtokaavion ja tutkin värien perusteella minne pitäis mennä. Kulutusmittariin oli kytketty väärä signaalijohto. (Tätähän minä veikkailinkin jo tuolla aiemmin.) Eli nyt homma pelittää
Comment
-
Saisitko vielä jostain sen johtokaavion?Originally posted by ZoMbiE View PostUnohtunut, mutta sain kesällä kulutusmittarin toimimaan, kun etsin käsiini johtokaavion ja tutkin värien perusteella minne pitäis mennä. Kulutusmittariin oli kytketty väärä signaalijohto. (Tätähän minä veikkailinkin jo tuolla aiemmin.) Eli nyt homma pelittää
Comment
@ E61 525i 3.0
Comment