Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by Osku View Post
    Juurikin näin, Moottorin alkuperänen johtosarja liitetään korin johtosarjaan. muistaakseni 4piuhaa pitää kytkeä että koneen saa käyntiin,PA pumppu,sytytysvirta,startinaikanen sytytysvirta ja ohjainboksin virrat..

    Loput on sitten anturien tietoja ja muita "turhia" piuhoja



    M50 ZF askia jos käyttää jossa on se isompi vetolaippa niin kardaani pitää ettiä jostain E30 M3,325E tai 324TD alta,itellä M3 etupää ja alkup takapää.
    Myös E36 coupen kardaani käy kun vaihtaa tukilaakerin orkkiskardaanista. mittailemalla ja sovittelemalla selviää

    Mittariston näyttämä korjaantuu kun vaihtaa mittarissa olevan koodipalikan 6sylinterisestä

    ihan jonninjoutava vastaus mutta kirjottelin kuitenki
    ei tarvi ettii. leikkaa liimaa eli blukn an pray
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Kapanos
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 1394
      • Kirkkonummen Westend

      Itelleni tehtiin kardaani e34:sen etupätkästä joka liitettiin orkkis e30 takapätkään.


      Ilmasin kytkimen ja kokeilin miten kytkin toimii, niin se irroittaa tosi alhaalla... mistähän tällänen johtuu?


      Mulla tosin on 2 kytkin letkua, kun alkuperäinen e30 letku ei riittänyt niin liitin sen tuohon ZF:än lootan letkuun kiinni


      Vai minkälaisella letkulla te olette laittaneet?

      Myös onko e34:sessa (m50 siis non vanos)jtn helvetin painava vauhtipyörä? tuntuu alhaalta aika laiskalta


      Karri
      E30 M50tic -90
      E34 M5 -90
      E91 325d M-sport -07
      Ford F100 -53 LS edition

      Comment

      • -Dobermann-
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1021
        • Jyväskylä

        En tiedä onko tässä mitään uutta, mutta tuolta löytyy kohtalaisen kattavasti perusohjeistusta ko. projektista:

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Originally posted by Kapanos View Post
          Itelleni tehtiin kardaani e34:sen etupätkästä joka liitettiin orkkis e30 takapätkään.


          Ilmasin kytkimen ja kokeilin miten kytkin toimii, niin se irroittaa tosi alhaalla... mistähän tällänen johtuu?


          Mulla tosin on 2 kytkin letkua, kun alkuperäinen e30 letku ei riittänyt niin liitin sen tuohon ZF:än lootan letkuun kiinni


          Vai minkälaisella letkulla te olette laittaneet?

          Myös onko e34:sessa (m50 siis non vanos)jtn helvetin painava vauhtipyörä? tuntuu alhaalta aika laiskalta


          Karri
          letkun mitta ei vaikuta. siellä on vaan paine laakeri liian kaukana asetelmasta
          e34:n orkkis vauhtipyörä on se kaksoismassa joten se painaa n.12kg
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Mörökölli
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 1735
            • Turku

            Mulla on mersun jarruletku kytkimessä ja täytehitsattu kytkinhaarukka + m20 325 kykä-vauhtispaketti laakereineen. Hienosti toimii.
            Last edited by Mörökölli; 08-03-2011, 16:27.
            www.nenifab.com

            Comment

            • Tonton
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 9101
              • Raisio

              Originally posted by Mörökölli View Post
              Mulla on mersun jarruletku kytkimessä ja täytehitsattu kytkinhaarukka + m20 325 kykä-vauhtispaketti laakereineen. Hienosti toimii.
              mun tarttis pidentää sitä haarukan tappia sieltä sylinterin toiselta puolelta. mitenkäs se onnistuu:think

              nii juu pikku juttu, aattelin olla irroittamatta laatikkoa
              sigpic
              M-B Vito -22
              Transit Custom -18
              Yamaha vx ho cruiser -22
              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
              [email protected]

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                Hehe, voi olla aika vaativaa. Poraa se ulkokautta pois, vedä siihen porattuun reikään kierteet ja väännä sinne pyöreäpäinen pultti, saat kierteellä säädettyä sopivalle kohdalle pituuden.


                Tollanen teoria tuli 15 sekunnin aivosolujen rasittamisella ekana mieleen.
                www.nenifab.com

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Originally posted by Mörökölli View Post
                  Hehe, voi olla aika vaativaa. Poraa se ulkokautta pois, vedä siihen porattuun reikään kierteet ja väännä sinne pyöreäpäinen pultti, saat kierteellä säädettyä sopivalle kohdalle pituuden.


                  Tollanen teoria tuli 15 sekunnin aivosolujen rasittamisella ekana mieleen.
                  nii-i
                  ei tosiaankaan napostelisi jumpata sitä fucking laatikkoa enää
                  kuinka lähellä sen laakerin oikeen tarttis olla sitä asetelmaa kun mittasin niin mulla pitäis olla se noin 2mm:n päässä silti vapauttaa ihan lattiassa
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    Tuos oli kytkinletkusta juttua niin itellä ainaki ihan e30 oma kytkinletku ZF:ssä, vittumaisen ahtaalle/tiukalle tulee mutta sopii kuitenki

                    Comment

                    • Kapanos
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1394
                      • Kirkkonummen Westend

                      Originally posted by Tonton View Post
                      letkun mitta ei vaikuta. siellä on vaan paine laakeri liian kaukana asetelmasta
                      e34:n orkkis vauhtipyörä on se kaksoismassa joten se painaa n.12kg

                      Okei,

                      Mutta, mulla on m50b25 + zf:än loota paketti ja laatikkoa en ole käyttänyt edes irti moottorista.

                      Elikkä en usko, että tehtaalta asti painelaakeri on ollut liian kaukana ?

                      En ymmärrä miten te olette saaneet sen kytkinletkun riittämään? vai onko pikku getrakit
                      E30 M50tic -90
                      E34 M5 -90
                      E91 325d M-sport -07
                      Ford F100 -53 LS edition

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        Originally posted by Kapanos View Post
                        Okei,

                        Mutta, mulla on m50b25 + zf:än loota paketti ja laatikkoa en ole käyttänyt edes irti moottorista.

                        Elikkä en usko, että tehtaalta asti painelaakeri on ollut liian kaukana ?

                        En ymmärrä miten te olette saaneet sen kytkinletkun riittämään? vai onko pikku getrakit
                        ISO ZF (m50) ja e30 oma kytkinletku, en mäkään uskonu että se riittäis ennen ku täälä joku kerto kasanneensa samalla setupilla ja kyllähän se vaan riitti vaikka vähä vittumainen oliki ruuvata työsylkkään ku en tajunnu ruuvata sitä letkuu sillon ku laatikko/moottori -paketti oli vasta asentumassa autoon . Ei siinä paljo löysiä kyllä jää mutta toimii eikä tarvi putkea väännellä tms.

                        Comment

                        • magilainen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1023
                          • Iisalmi

                          Itse tulevaan swappiin väännän varmasti putken siihen tarvitse turhia miettiä riittääkö pituus..onko lie uuden letkunkin hankinta paha rasti :think

                          Mutta niin mitä olette laskeneet kustannuksiksi jos ja kun olette perus kunnostanut tuota moottoria?
                          Itsellä oli tarkotus,vaihtaa männänrenkaat,alapään laakerit,stefat ym. Hoonata sylinterit ja kannesta tietysti venttiilit ja istukat hioa ja uusia kumit sinne ym. Sekä toki kaikki tiivisteet..
                          Mitä muuta uutta kannattaa tehdä? jakopää tietysti laitella kuntoon
                          Bmw e91 330xd -06 msport
                          Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                          Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                          Freude am Fahren

                          Comment

                          • Noppe
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 535
                            • Kuopio

                            Originally posted by magilainen View Post
                            Itse tulevaan swappiin väännän varmasti putken siihen tarvitse turhia miettiä riittääkö pituus..onko lie uuden letkunkin hankinta paha rasti :think

                            Mutta niin mitä olette laskeneet kustannuksiksi jos ja kun olette perus kunnostanut tuota moottoria?
                            Itsellä oli tarkotus,vaihtaa männänrenkaat,alapään laakerit,stefat ym. Hoonata sylinterit ja kannesta tietysti venttiilit ja istukat hioa ja uusia kumit sinne ym. Sekä toki kaikki tiivisteet..
                            Mitä muuta uutta kannattaa tehdä? jakopää tietysti laitella kuntoon
                            KA-laakereita vähän epäilen kannattaako alkaa vaihtamaan. Itelläki luoja tietää miten paljon ajettu eikä käytännössä minkään näköistä kulumaa ollut. Kumminkin maksaa satasen luokkaa jos oikeen muistan. KK-laakerit taas oli ihan aiheellista vaihtaakkin.

                            Comment

                            • agisma
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2007
                              • 104
                              • Oulu

                              Tehostaja

                              Onko kukaan yrittäny sovittaa e34 tehostajaa. Halkaisia n.24cm ja tappikin on aikalailla sopivan pituinen.

                              -Aki-
                              *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                              M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                              - Bmw E92 335D -07

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Originally posted by agisma View Post
                                Onko kukaan yrittäny sovittaa e34 tehostajaa. Halkaisia n.24cm ja tappikin on aikalailla sopivan pituinen.

                                -Aki-
                                tarttis olla sitten e34:n sylinterikin?
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎