Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • agisma
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 104
    • Oulu

    Originally posted by Tonton View Post
    tarttis olla sitten e34:n sylinterikin?
    Sekin löytys.

    Mut mietityttää vaan kun, se koko paketti on aika pitkä, että tuleeko liian kauas sieltä kiinnityskohdasta.

    En ainakaan löytänyt searchilla, että kukaan olis tuota testannut. Mahtuuko se m50 kone enään paikalleen.:think

    -Aki-
    *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
    M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
    - Bmw E92 335D -07

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1278
      • Kokkola

      Originally posted by agisma View Post
      Sekin löytys.

      Mut mietityttää vaan kun, se koko paketti on aika pitkä, että tuleeko liian kauas sieltä kiinnityskohdasta.

      En ainakaan löytänyt searchilla, että kukaan olis tuota testannut. Mahtuuko se m50 kone enään paikalleen.:think

      -Aki-
      e21 tehostin on "lyhyempi" kuin e30 ja sekin (e21) tulee aika nippanappa sopivaan kohtaan. Ehkä maksimissaan e30 jarrutehostaja pituudeltaan vois sopia. Tuos m50:pis noita kaikkia liittimiä ym. letkuja mukavan ahtaassa paikassa siinä jarrusylinterin eessä, että ei siihen kyllä kovin "pitkä" tehostaja mahtune. Tää siis ihan mutupohjalta.

      Comment

      • agisma
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 104
        • Oulu

        Originally posted by Make H. View Post
        e21 tehostin on "lyhyempi" kuin e30 ja sekin (e21) tulee aika nippanappa sopivaan kohtaan. Ehkä maksimissaan e30 jarrutehostaja pituudeltaan vois sopia. Tuos m50:pis noita kaikkia liittimiä ym. letkuja mukavan ahtaassa paikassa siinä jarrusylinterin eessä, että ei siihen kyllä kovin "pitkä" tehostaja mahtune. Tää siis ihan mutupohjalta.
        Pitää yrittää vielä säveltää tuosta e34 tehostajasta + sylinteristä.

        Siinä on semmonen kaulus millä se tulee kiinni, jos siihen tekis lyhemmän kauluksen, niin saattais sillä mahtumaan sit. Ilmoittelen täällä sit miten se onnistu.

        -Aki-
        *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
        M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
        - Bmw E92 335D -07

        Comment

        • Mauritius
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 327
          • KRS

          325ix tehostaja ja pääsylinteri käy vissiin suoraan alkuperäisen tilalle?

          Comment

          • agisma
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 104
            • Oulu

            Originally posted by agisma View Post
            Pitää yrittää vielä säveltää tuosta e34 tehostajasta + sylinteristä.

            Siinä on semmonen kaulus millä se tulee kiinni, jos siihen tekis lyhemmän kauluksen, niin saattais sillä mahtumaan sit. Ilmoittelen täällä sit miten se onnistu.

            -Aki-
            Muuten tuo e34 tehostaja + sylinteri passais paikalleen, mutta säiliö tulee tielle. Säiliö pitäs siirtää pois eestä.

            Mitenhän tuon säiliön siirtäminen onnistuisi parhaiten?:think
            *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
            M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
            - Bmw E92 335D -07

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              Originally posted by agisma View Post
              Muuten tuo e34 tehostaja + sylinteri passais paikalleen, mutta säiliö tulee tielle. Säiliö pitäs siirtää pois eestä.

              Mitenhän tuon säiliön siirtäminen onnistuisi parhaiten?:think
              Siis ilmeisesti ohjaustehostimen säiliö? Itellä on se siinä sen kaasuläpän ja IMM:n välissä oleven letkun ja imusarjan välissä. Tuolla e34 m50 imuputkella se mahtuu oleenki siinä ku jää sopeva rako IMM ja imusarjan väliin putken loivasta kaaresta johtuen, tulee ulommas ku e36 vastaava. Tarkotus ois kyllä siirtää se sinne e36 vakiopaikalle moottorinkorvakkeeseen ku sais vaan e36 letkut, mutta ohan siihen ainaki helppo lisätä/tarkistaa öljymäärä ku se on tos "ylhäällä". Onko se e34 tehostaja halkasijaltaan minkälainen e30 omaan verrattuna?
              Last edited by Make H.; 24-03-2011, 00:05.

              Comment

              • agisma
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 104
                • Oulu

                Originally posted by Make H. View Post
                Siis ilmeisesti ohjaustehostimen säiliö? Itellä on se siinä sen kaasuläpän ja IMM:n välissä oleven letkun ja imusarjan välissä. Tuolla e34 m50 imuputkella se mahtuu oleenki siinä ku jää sopeva rako IMM ja imusarjan väliin putken loivasta kaaresta johtuen, tulee ulommas ku e36 vastaava. Tarkotus ois kyllä siirtää se sinne e36 vakiopaikalle moottorinkorvakkeeseen ku sais vaan e36 letkut, mutta ohan siihen ainaki helppo lisätä/tarkistaa öljymäärä ku se on tos "ylhäällä". Onko se e34 tehostaja halkasijaltaan minkälainen e30 omaan verrattuna?
                Siis jarrunestesäiliön aattelin siirtää vähän eripaikkaan. Se tehostaja on n.24cm halkasialtaan. Tehostaja mahtuu oleen tosihyvin kun kääntää sen asennuskauluksen toisinpäin osa nro 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=34&fg=27 , mutta se tulee pääsylinterin kans siihen imuputken eteen, niin joutuu sen jarrunestesäiliön siirtään eripaikkaan.
                Last edited by agisma; 24-03-2011, 09:55.
                *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                - Bmw E92 335D -07

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  Originally posted by agisma View Post
                  Siis jarrunestesäiliön aattelin siirtää vähän eripaikkaan. Se tehostaja on n.24cm halkasialtaan. Tehostaja mahtuu oleen tosihyvin kun kääntää sen asennuskauluksen toisinpäin osa nro 2 http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=34&fg=27 , mutta se tulee pääsylinterin kans siihen imuputken eteen, niin joutuu sen jarrunestesäiliön siirtään eripaikkaan.
                  Ei taida sit onnistua jättää kokonaan pois tuota "välijalkaa"?

                  Comment

                  • Samee
                    BTCF Member
                    • Mar 2006
                    • 888
                    • Valkeakoski

                    mahtaakos joku tietää sopiiko m51d25:sen (e34 525tds) öljypohja m50/m52 moottoriin? Eli voiko tuota dieselin pohjaa käyttää e30+m52b28TU yhdistelmässä, vai onko ainoa vaihtoehto m50 öljypohjat e34 korista?
                    E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                    E30 316 4d '89
                    E36 M3 Coupe '93
                    F30 318d '13

                    Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                    Comment

                    • Kapanos
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1394
                      • Kirkkonummen Westend

                      Ei löytynyt haulla oikeen mitään, ja katsastun konttorillakaan ei oikeen tiedetty..


                      Mitäs kaikkia lappuja pitää olla/mistä saa, kun menee muutos katsastaa m50b25 konetta ja 325 alustaa?
                      E30 M50tic -90
                      E34 M5 -90
                      E91 325d M-sport -07
                      Ford F100 -53 LS edition

                      Comment

                      • agisma
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 104
                        • Oulu

                        Originally posted by Make H. View Post
                        Ei taida sit onnistua jättää kokonaan pois tuota "välijalkaa"?
                        Siinä on erilainen kiinnitys, niin ei saa sitten kiinni tulipeltiin sitä. ja joutus sitten tappia kans lyhentään jonku verran.
                        *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                        M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                        - Bmw E92 335D -07

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Originally posted by Kapanos View Post
                          Ei löytynyt haulla oikeen mitään, ja katsastun konttorillakaan ei oikeen tiedetty..


                          Mitäs kaikkia lappuja pitää olla/mistä saa, kun menee muutos katsastaa m50b25 konetta ja 325 alustaa?
                          kyllä niiden pitää itse tietää mitä lappuja ne haluaa nähdä
                          soita uudestaan ja kysy mitä he haluavat nähdä
                          realoemista löytyy alustaa varten laput ja sitten koneeseen löytyy rek.numeron perusteella tiedot
                          Last edited by Tonton; 24-03-2011, 19:48.
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • Kapanos
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1394
                            • Kirkkonummen Westend

                            Originally posted by Tonton View Post
                            kyllä niiden pitää itse tietää mitä lappuja ne haluaa nähdä
                            soita uudestaan ja kysy mitä he haluavat nähdä
                            realoemista löytyy alustaa varten laput ja sitten koneeseen löytyy rek.numeron perusteella tiedot
                            Riittääkö realoem/Bmw fans laput? Mulle selitettiin jostain tyyppihyväksynnästä, joka pitää saada bmw:ee suomelta, Sinne soitin ja he ei kuulemma sellaisia kirjoita, koska muutoksella haetaan tehon lisäystä
                            E30 M50tic -90
                            E34 M5 -90
                            E91 325d M-sport -07
                            Ford F100 -53 LS edition

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              Originally posted by Kapanos View Post
                              Riittääkö realoem/Bmw fans laput? Mulle selitettiin jostain tyyppihyväksynnästä, joka pitää saada bmw:ee suomelta, Sinne soitin ja he ei kuulemma sellaisia kirjoita, koska muutoksella haetaan tehon lisäystä
                              aivan naurettava settiä
                              vaihda vaikka konttoria,

                              realoemista tai bmwfans:lta tulostat ne alusta tiedot 325:sta niistä ne näkee onko autossasi kiinni vastaavat

                              sitten vaikka merkkiliikkeestä tulostavat sulle jos et netistä löydä niin
                              m50b25:n tekniset tiedot

                              veikkaan että kun sulla on vaikka kansiollinen tyhjiä lappuja mukana niin siinä kohtaa kun niitä pitäisi alkaa lukemaan niin ei ne enää kiinnostakkaan
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • Gonzalez
                                BTCF Member
                                • Jun 2003
                                • 2632
                                • Seinäjoki

                                Onkohan näistä autoista joihin swappi tehty, eli M50B25 moottorinohjaus tinailtu alkuperäiseen johtosarjaan, mitään mahdollisuuksia päästä vikakoodeihin käsiksi?

                                Vai onko ainoa vaihtoehto uusia anturi kerrallaan ja odottaa että tärppää?
                                530d GT F07 2010
                                325i E30 Cabriolet 1987

                                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎