oma jarrutehostin toteutettiin katkasemalla 8cm akselia, ja tekemällä 12x1,5 kierre siihen päähän. jonka jälkeen e30 jarrutehostajan haarukka-osaan tehtiin vastaava m12x1,5 kierre. tuntu helpommalta kun alkaa hitsaamaan tuota ja sulattamaan kalvoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by W-Baum View Postoma jarrutehostin toteutettiin katkasemalla 8cm akselia, ja tekemällä 12x1,5 kierre siihen päähän. jonka jälkeen e30 jarrutehostajan haarukka-osaan tehtiin vastaava m12x1,5 kierre. tuntu helpommalta kun alkaa hitsaamaan tuota ja sulattamaan kalvoa.
Bai tö wei. E32/E34 V8 tehostin menee kun poraa tulipeltiin uudet reiät (vain kahdella pultilla kiinni) ja jarrupolkimeen hitsaa pienen lattaraudan pätkän johon tekee uuden reiän. Mulla nyt ko. tehostin ja E34 525i sylinteri ja olikohan normi E30 säiliö. Ens kesänä voinen kertoa kokemuksia jos saisi vehkeet kunnolla futaamaan.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by W-Baum View Postoma jarrutehostin toteutettiin katkasemalla 8cm akselia, ja tekemällä 12x1,5 kierre siihen päähän. jonka jälkeen e30 jarrutehostajan haarukka-osaan tehtiin vastaava m12x1,5 kierre. tuntu helpommalta kun alkaa hitsaamaan tuota ja sulattamaan kalvoa.
Comment
-
-
Originally posted by W-Baum View Postoma jarrutehostin toteutettiin katkasemalla 8cm akselia, ja tekemällä 12x1,5 kierre siihen päähän. jonka jälkeen e30 jarrutehostajan haarukka-osaan tehtiin vastaava m12x1,5 kierre. tuntu helpommalta kun alkaa hitsaamaan tuota ja sulattamaan kalvoa.E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
-
Originally posted by Kape30 View PostKuinkas paljon siihen haarukkaan jäi kavennuksen jälkeen tavaraa? Omassa projektissa mietin muistaakseni yhtenä vaihtoehtona tekeväni 12mm kierteen, mutta päädyin kuitenkin hitsaamaan haarukan ohenemisen takia. Kyseessä tosin taisi kyllä olla e21 haarukka, jos niissä nyt jotain kokoeroa on.
vaiheessa.
valmis paketti
E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
E36 /// M3
E61 /// 535d M-sport touring
Comment
-
-
Originally posted by W-Baum View Posteipä tullut mitattua, suurinpiirtein samankokoinenhan tuo on e21:sen haarukka-osan kanssa. en nyt muista oliko eroa juuri pääsylinterin kiinnityksen kanssa. :think muutama kuva tuli kumminki räpsästyä asian tiimoilta.
vaiheessa.
valmis paketti
Comment
-
-
Mitkäs moottorin tukikumit kannattais laittaa M5X koneen kanssa, jos haluaa koneen mahdollisimman ylös? Mulla kun tuosta vehkeestä tulee kummiskin normaalia matalempi, niin ei oo kovin hyvä jos öljypohja roikkuu monta senttiä etupalkin alapuolle (= kiinni asfaltissa).
Tuli vaan semmonenkin mieleen, että voisko etupalkin kiinnityksiä muokata siten että kone nousee ylemmäs, vai tuleeko yläpuolella sitten joku vastaan?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMitkäs moottorin tukikumit kannattais laittaa M5X koneen kanssa, jos haluaa koneen mahdollisimman ylös? Mulla kun tuosta vehkeestä tulee kummiskin normaalia matalempi, niin ei oo kovin hyvä jos öljypohja roikkuu monta senttiä etupalkin alapuolle (= kiinni asfaltissa).
Tuli vaan semmonenkin mieleen, että voisko etupalkin kiinnityksiä muokata siten että kone nousee ylemmäs, vai tuleeko yläpuolella sitten joku vastaan?E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostKonetta kun nostaa, nousee myös laatikko ja sitten ei kardaanilinja olekaan enää suorassa. Paljonko kärsii nostaa, en tiedä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMitkäs moottorin tukikumit kannattais laittaa M5X koneen kanssa, jos haluaa koneen mahdollisimman ylös? Mulla kun tuosta vehkeestä tulee kummiskin normaalia matalempi, niin ei oo kovin hyvä jos öljypohja roikkuu monta senttiä etupalkin alapuolle (= kiinni asfaltissa).
Tuli vaan semmonenkin mieleen, että voisko etupalkin kiinnityksiä muokata siten että kone nousee ylemmäs, vai tuleeko yläpuolella sitten joku vastaan?
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJoo laatikon päähän joutuu kans laittaan jotain spaceria jos konetta nostaa, mutta varmaan jossain välissä tulee sitten kardaanitunneli vastaan.
Omassa M535 kumit ja prikkoja paljon.. kesti ainakin hyvin kardaanit, nivelet ym vaikka on normaalia enemmän tehoa ja kytkin pommeja potkittu...
Öljypohja on palkin yläpuolella just..E30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMitkäs moottorin tukikumit kannattais laittaa M5X koneen kanssa, jos haluaa koneen mahdollisimman ylös? Mulla kun tuosta vehkeestä tulee kummiskin normaalia matalempi, niin ei oo kovin hyvä jos öljypohja roikkuu monta senttiä etupalkin alapuolle (= kiinni asfaltissa).
Tuli vaan semmonenkin mieleen, että voisko etupalkin kiinnityksiä muokata siten että kone nousee ylemmäs, vai tuleeko yläpuolella sitten joku vastaan?Originally posted by Pazi88 View PostJoo laatikon päähän joutuu kans laittaan jotain spaceria jos konetta nostaa, mutta varmaan jossain välissä tulee sitten kardaanitunneli vastaan.
Kärsii nostaa öljypohjan alapinnan palkin alapinnan kanssa tasan nostamatta laatikkoa.
Ahdinta en kyllä nostaisi koneen yläpuolella vaikkei venttiilikoppa otakkaan eristeisiin vielä kiinniLast edited by Tonton; 21-02-2013, 06:57.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View Postm50 e34 moottorintukikumit ohjurintapit leikattuina väärinpäin ohjurintapinreikiin muistaakseni. Tuolla öljypohja tulee n. 20mm alle etupalkin muistaakseni. Laitoin 3mm prikan vielä väliin kun luulin että jäis liian alas. Kytkinkopan ahtaimman kohdan ja kardaanitunnelin äänieristeiden väliin vielä sormet just mahtu. -60mm madalluksen kanssa ja 215/35 18" rengastuksella maavaraa öljypohjasta 10cm....- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Onkos kukaan deletoinut katteja esim. M52-koneesta? Tarkotus olisi jossain vaiheessa istuttaa E30 nokalle M52 vakiolla moottorinohjauksella ja mietin, miten kattien pois jättö vaikuttaa moottorinohjauksen toimintaan. Entä mitä kannattaa lambdoille tehdä siinä kohtaa? M52Tu-koneessa niitä taitaa olla neljä kappaletta.
Edit: Ja toinen asia - meneekö E30 katsastuksesta läpi ilman kattia. Ensirekisteröinti 00.00.1987, eli ei ilmeisesti tarvi täyttää E15/04 vaatimuksia.Last edited by Skarpa; 27-02-2013, 21:09.
Comment
-
Comment