Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • W-Baum
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1422
    • Kaustinen

    oma jarrutehostin toteutettiin katkasemalla 8cm akselia, ja tekemällä 12x1,5 kierre siihen päähän. jonka jälkeen e30 jarrutehostajan haarukka-osaan tehtiin vastaava m12x1,5 kierre. tuntu helpommalta kun alkaa hitsaamaan tuota ja sulattamaan kalvoa.
    E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
    E36 /// M3
    E61 /// 535d M-sport touring

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      Originally posted by W-Baum View Post
      oma jarrutehostin toteutettiin katkasemalla 8cm akselia, ja tekemällä 12x1,5 kierre siihen päähän. jonka jälkeen e30 jarrutehostajan haarukka-osaan tehtiin vastaava m12x1,5 kierre. tuntu helpommalta kun alkaa hitsaamaan tuota ja sulattamaan kalvoa.
      Näin siitä hyvä tulis.

      Bai tö wei. E32/E34 V8 tehostin menee kun poraa tulipeltiin uudet reiät (vain kahdella pultilla kiinni) ja jarrupolkimeen hitsaa pienen lattaraudan pätkän johon tekee uuden reiän. Mulla nyt ko. tehostin ja E34 525i sylinteri ja olikohan normi E30 säiliö. Ens kesänä voinen kertoa kokemuksia jos saisi vehkeet kunnolla futaamaan.
      E39 ja E91

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        Originally posted by W-Baum View Post
        oma jarrutehostin toteutettiin katkasemalla 8cm akselia, ja tekemällä 12x1,5 kierre siihen päähän. jonka jälkeen e30 jarrutehostajan haarukka-osaan tehtiin vastaava m12x1,5 kierre. tuntu helpommalta kun alkaa hitsaamaan tuota ja sulattamaan kalvoa.
        Miksen määki hokannu noin tehdä ...Ite katkasin sen tapin, ohensin rälläkällä sopivaks ja tein siihen kierteet jotka on saman suuruset ku vakio e30 haarukkaosan kierteet. Eihän se kierre ihan prikulleen suoraan menny mut tarpeeks suoraan kuitenki :P....

        Comment

        • Kape30
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 509
          • Nokia

          Originally posted by W-Baum View Post
          oma jarrutehostin toteutettiin katkasemalla 8cm akselia, ja tekemällä 12x1,5 kierre siihen päähän. jonka jälkeen e30 jarrutehostajan haarukka-osaan tehtiin vastaava m12x1,5 kierre. tuntu helpommalta kun alkaa hitsaamaan tuota ja sulattamaan kalvoa.
          Kuinkas paljon siihen haarukkaan jäi kavennuksen jälkeen tavaraa? Omassa projektissa mietin muistaakseni yhtenä vaihtoehtona tekeväni 12mm kierteen, mutta päädyin kuitenkin hitsaamaan haarukan ohenemisen takia. Kyseessä tosin taisi kyllä olla e21 haarukka, jos niissä nyt jotain kokoeroa on.
          E30 M50b28 -90 Cirrusblau
          E39 520d Touring -00 Sienarot II
          MB Sprinter
          Lynx Rave Re 600 -15
          Suzuki GSX-R1100 -95

          Comment

          • W-Baum
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1422
            • Kaustinen

            Originally posted by Kape30 View Post
            Kuinkas paljon siihen haarukkaan jäi kavennuksen jälkeen tavaraa? Omassa projektissa mietin muistaakseni yhtenä vaihtoehtona tekeväni 12mm kierteen, mutta päädyin kuitenkin hitsaamaan haarukan ohenemisen takia. Kyseessä tosin taisi kyllä olla e21 haarukka, jos niissä nyt jotain kokoeroa on.
            eipä tullut mitattua, suurinpiirtein samankokoinenhan tuo on e21:sen haarukka-osan kanssa. en nyt muista oliko eroa juuri pääsylinterin kiinnityksen kanssa. :think muutama kuva tuli kumminki räpsästyä asian tiimoilta.

            vaiheessa.



            valmis paketti

            E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
            E36 /// M3
            E61 /// 535d M-sport touring

            Comment

            • billy
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2012
              • 1052
              • Finland

              Originally posted by W-Baum View Post
              eipä tullut mitattua, suurinpiirtein samankokoinenhan tuo on e21:sen haarukka-osan kanssa. en nyt muista oliko eroa juuri pääsylinterin kiinnityksen kanssa. :think muutama kuva tuli kumminki räpsästyä asian tiimoilta.

              vaiheessa.



              valmis paketti

              Aikas pitkät kynnet sulla kuvassa

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11043
                • Oulu

                Mitkäs moottorin tukikumit kannattais laittaa M5X koneen kanssa, jos haluaa koneen mahdollisimman ylös? Mulla kun tuosta vehkeestä tulee kummiskin normaalia matalempi, niin ei oo kovin hyvä jos öljypohja roikkuu monta senttiä etupalkin alapuolle (= kiinni asfaltissa).

                Tuli vaan semmonenkin mieleen, että voisko etupalkin kiinnityksiä muokata siten että kone nousee ylemmäs, vai tuleeko yläpuolella sitten joku vastaan?

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Mitkäs moottorin tukikumit kannattais laittaa M5X koneen kanssa, jos haluaa koneen mahdollisimman ylös? Mulla kun tuosta vehkeestä tulee kummiskin normaalia matalempi, niin ei oo kovin hyvä jos öljypohja roikkuu monta senttiä etupalkin alapuolle (= kiinni asfaltissa).

                  Tuli vaan semmonenkin mieleen, että voisko etupalkin kiinnityksiä muokata siten että kone nousee ylemmäs, vai tuleeko yläpuolella sitten joku vastaan?
                  Ei ainakaan mulla tuntunut erityisen alas jäävän. Käsittääkseni ongelma tulee myös ettei sitä kovin ylös voi nostaa, koska alkaa konepelti ottamaan kiinni. Mulla E34 525i kumit väärinpäin ohjuritappien rei'issä. Noihin saa kyllä laitettua sentin spaceria ylä ja alapuolelle.
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Konetta kun nostaa, nousee myös laatikko ja sitten ei kardaanilinja olekaan enää suorassa. Paljonko kärsii nostaa, en tiedä.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11043
                      • Oulu

                      Originally posted by T3 View Post
                      Konetta kun nostaa, nousee myös laatikko ja sitten ei kardaanilinja olekaan enää suorassa. Paljonko kärsii nostaa, en tiedä.
                      Joo laatikon päähän joutuu kans laittaan jotain spaceria jos konetta nostaa, mutta varmaan jossain välissä tulee sitten kardaanitunneli vastaan.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Mitkäs moottorin tukikumit kannattais laittaa M5X koneen kanssa, jos haluaa koneen mahdollisimman ylös? Mulla kun tuosta vehkeestä tulee kummiskin normaalia matalempi, niin ei oo kovin hyvä jos öljypohja roikkuu monta senttiä etupalkin alapuolle (= kiinni asfaltissa).

                        Tuli vaan semmonenkin mieleen, että voisko etupalkin kiinnityksiä muokata siten että kone nousee ylemmäs, vai tuleeko yläpuolella sitten joku vastaan?
                        m50 e34 moottorintukikumit ohjurintapit leikattuina väärinpäin ohjurintapinreikiin muistaakseni. Tuolla öljypohja tulee n. 20mm alle etupalkin muistaakseni. Laitoin 3mm prikan vielä väliin kun luulin että jäis liian alas. Kytkinkopan ahtaimman kohdan ja kardaanitunnelin äänieristeiden väliin vielä sormet just mahtu. -60mm madalluksen kanssa ja 215/35 18" rengastuksella maavaraa öljypohjasta 10cm....

                        Comment

                        • Kapanos
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1394
                          • Kirkkonummen Westend

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Joo laatikon päähän joutuu kans laittaan jotain spaceria jos konetta nostaa, mutta varmaan jossain välissä tulee sitten kardaanitunneli vastaan.
                          Niin miksi?

                          Omassa M535 kumit ja prikkoja paljon.. kesti ainakin hyvin kardaanit, nivelet ym vaikka on normaalia enemmän tehoa ja kytkin pommeja potkittu...

                          Öljypohja on palkin yläpuolella just..
                          E30 M50tic -90
                          E34 M5 -90
                          E91 325d M-sport -07
                          Ford F100 -53 LS edition

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Mitkäs moottorin tukikumit kannattais laittaa M5X koneen kanssa, jos haluaa koneen mahdollisimman ylös? Mulla kun tuosta vehkeestä tulee kummiskin normaalia matalempi, niin ei oo kovin hyvä jos öljypohja roikkuu monta senttiä etupalkin alapuolle (= kiinni asfaltissa).

                            Tuli vaan semmonenkin mieleen, että voisko etupalkin kiinnityksiä muokata siten että kone nousee ylemmäs, vai tuleeko yläpuolella sitten joku vastaan?
                            Originally posted by Pazi88 View Post
                            Joo laatikon päähän joutuu kans laittaan jotain spaceria jos konetta nostaa, mutta varmaan jossain välissä tulee sitten kardaanitunneli vastaan.
                            Laita jotkut tukevat tarvikekumit ja sitten isot metalli limput alle niin ei kone nulju.
                            Kärsii nostaa öljypohjan alapinnan palkin alapinnan kanssa tasan nostamatta laatikkoa.
                            Ahdinta en kyllä nostaisi koneen yläpuolella vaikkei venttiilikoppa otakkaan eristeisiin vielä kiinni
                            Last edited by Tonton; 21-02-2013, 05:57.
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • Axum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 4416
                              • Kuopio

                              Originally posted by Make H. View Post
                              m50 e34 moottorintukikumit ohjurintapit leikattuina väärinpäin ohjurintapinreikiin muistaakseni. Tuolla öljypohja tulee n. 20mm alle etupalkin muistaakseni. Laitoin 3mm prikan vielä väliin kun luulin että jäis liian alas. Kytkinkopan ahtaimman kohdan ja kardaanitunnelin äänieristeiden väliin vielä sormet just mahtu. -60mm madalluksen kanssa ja 215/35 18" rengastuksella maavaraa öljypohjasta 10cm....
                              Itse laitoin molemmille puolille kumien alle 15 mm edesta prikkoja että sain avosta suht ajettavan ja hyvin mahtuu olemaan mutta konepellin äänieristeitä ei ole enää paikallaan.
                              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                              - E39 528ia
                              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Puretaan 520ia -97
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3404
                                • Kotka

                                Onkos kukaan deletoinut katteja esim. M52-koneesta? Tarkotus olisi jossain vaiheessa istuttaa E30 nokalle M52 vakiolla moottorinohjauksella ja mietin, miten kattien pois jättö vaikuttaa moottorinohjauksen toimintaan. Entä mitä kannattaa lambdoille tehdä siinä kohtaa? M52Tu-koneessa niitä taitaa olla neljä kappaletta.

                                Edit: Ja toinen asia - meneekö E30 katsastuksesta läpi ilman kattia. Ensirekisteröinti 00.00.1987, eli ei ilmeisesti tarvi täyttää E15/04 vaatimuksia.
                                Last edited by Skarpa; 27-02-2013, 20:09.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎