Originally posted by Skarpa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
-
-
Originally posted by Skarpa View PostEdit: Ja toinen asia - meneekö E30 katsastuksesta läpi ilman kattia. Ensirekisteröinti 00.00.1987, eli ei ilmeisesti tarvi täyttää E15/04 vaatimuksia.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostNo ensirekisteröinnillä ei tässä ole merkitystä, vaan mitä otteessa lukee. Jos lukee kolmitoimikatista tai katalysaattorista jotain niin on vähäpäästöinen ja silloin ne katit melkeinpä tarvii. Jos meinaat vaikka 316:stasi niin se tuskin on vähäpäästöinen. Single-vanoskone sun kannattaa laittaa, eikä myöhempää muuttuvapituuksisella imusarjalla varustettua tuplavanos-versiota.
Edit: ja tämä siis koskien sellaisia moottoreita, joissa on alunperin ollutkin katti. M52B28:ia ei ole koskaan saanut ilman kattia, joten tehtaan tyypittämien pakokaasupäästöjen katsotaan täyttyvän vain katilla.
Edit2: Ja sinkkuvanokselliseen alkaa tosiaan valinta pikkuhiljaa kallistua yksinkertaisemman tekniikan vuoksi.Last edited by Skarpa; 28-02-2013, 08:46.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostE15/04 on eri asia, kuin vähäpäästöisyys. Se on 1.7.1987 jäljeen ensirekisteröityjä autoja koskeva tiukempi päästövaatimus, jonka täyttämiseksi ei kuitenkaan tarvita kattia. Käytännössä kaikki moottorit, mitä näihin vehkeisiin vaihdellaan täyttävät E15 -vaatimukset, mutta jos poistan katin moottorista E15-autossa pitäisi päästörajojen läpäisy periaatteessa osoittaa pussitestillä. Näin olen ymmärtänyt.
Edit: ja tämä siis koskien sellaisia moottoreita, joissa on alunperin ollutkin katti. M52B28:ia ei ole koskaan saanut ilman kattoa, joten tehtaan tyypittämien pakokaasupäästöjen katsotaan täyttyvän vain katilla.
Edit2: Ja sinkkuvanokselliseen alkaa tosiaan valinta pikkuhiljaa kallistua yksinkertaisemman tekniikan vuoksi.
joten katti pitää olla mutta sen sisällä ei tarvi olla mitään. M50b25:n hc oli jotain 300 pelkillä kuorillaLast edited by Tonton; 28-02-2013, 06:10.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostItsekkin muistaisin noin mutta raja arvot tuolle autolle on hc 600 jne
joten katti pitää olla mutta sen sisällä ei tarvi olla mitään. M50b25:n hc oli jotain 300 pelkillä kuorilla
EDIT: korjattu imusarjat pakosarjoiksi.Last edited by Skarpa; 28-02-2013, 11:11.
Comment
-
-
wut imusarjoissa katit? tarkotat varmaan pakosarjoja? niistähän pääsee eroon kun laittaa sinkkuvanoksellusen pakosarjat kiinni. Tuplavanoksellinen antaa todennäköisesti vikakoodia jos toiset lamdat/katit jättää pois, mutta sillä ei näissä vanhoissa paskoissa oo mitään merkitystä, kun obd testiä ei tehdä jos vaparina meinaat pitää, niin laittasin tuplavanoksella olevan, kun sama ajonestokikkailu siinä on kuin sinkkuvanoksella olevassa.Last edited by Pazi88; 28-02-2013, 11:04.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Postwut imusarjoissa katit? tarkotat varmaan pakosarjoja? niistähän pääsee eroon kun laittaa sinkkuvanoksellusen pakosarjat kiinni. Tuplavanoksellinen antaa todennäköisesti vikakoodia jos toiset lamdat/katit jättää pois, mutta sillä ei näissä vanhoissa paskoissa oo mitään merkitystä, kun obd testiä ei tehdä jos vaparina meinaat pitää, niin laittasin tuplavanoksella olevan, kun sama ajonestokikkailu siinä on kuin sinkkuvanoksella olevassa.
Comment
-
-
Originally posted by Skarpa View PostOnko niin, että jälkimmäiset lambdat ainoastaan vahtivat kattien toimintaa ja antavat vikakoodia, mutta eivät osallistu moottorin ohjaukseen?
acs:stä en oo 100% varma, kun sehän on m52tu:ssa integroitu moottorinohjaukseen. Että disabloiko se koko systeemin jos jotain signaaleja puuttuu. m52tu ja m54 swappeja on kyllä tehty maailmalla, niin tuskin mikään ylitsepääsemätön ongelma on, jos siitä jotain probleemaa tulee.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMinun käsittääkseni ainakin joo. Ja jos ei jostain syystä toimi ollenkaan jos ne jättää kykemättä, niin voihan ne aina tökätä pakoputkeen kiinni ja lopputuloksena on vain vikakoodi jälkimmäisistä lamboista.
acs:stä en oo 100% varma, kun sehän on m52tu:ssa integroitu moottorinohjaukseen. Että disabloiko se koko systeemin jos jotain signaaleja puuttuu. m52tu ja m54 swappeja on kyllä tehty maailmalla, niin tuskin mikään ylitsepääsemätön ongelma on, jos siitä jotain probleemaa tulee.
Comment
-
-
Tiedoksi vaan muille rakentajille. M52 alakerrassa on loiskelevyt kiinni lohkossa, kun taas E34:ssä ne on kiinni öljypohjassa. Jos ottaa E36 loiskelevyt pois lohkosta ja antaa 34 öljypohjassa olevat olla paikoillaan, joutuu niitä hieman modaamaan (koska M52 alakerrassa vahvistuksia ja loiskelevyt ottavat niihin kiinni). Eli about näin. Ainakin uusi tieto mulle, huomenna tekemään näin
kuva pöllitty tuolta: http://forums.eurocca.net/showthread...28-into-an-E30Last edited by Harri G; 02-03-2013, 21:38.E39 ja E91
Comment
-
-
sama porata noista "niiteistä" tuo e34:n loskelevy ja antaa sen m52:n levyt ollasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Kierroslukusignaali
Aikanaan jäi tämä M50 swappi sen verran puolitiehen, että ei tullut tuota kierroslukumittaria saatua pelittämään M50 koneen asennuksen jälkeen.
Omaa moottorin ja auton välistä pistoketta tutkittuani totesin, että kierroslukusignaali ei ilmeisesti kulje pistokkeen kautta ollenkaan. Jossai taulukossa mainittiin, että tietyissä 87 malleissa liitäntä olis hanskalokerossa.
Onko joku joutunut hanskalokeroon kytkemään tota signaalia ja liittyykö liitteenä olevassa kuvassa olevat liittimet kiekkasignaaliin?
Kellään tietoa tai hyviä arvauksia?E30
Comment
-
-
Originally posted by bmwcruiser View PostAikanaan jäi tämä M50 swappi sen verran puolitiehen, että ei tullut tuota kierroslukumittaria saatua pelittämään M50 koneen asennuksen jälkeen.
Omaa moottorin ja auton välistä pistoketta tutkittuani totesin, että kierroslukusignaali ei ilmeisesti kulje pistokkeen kautta ollenkaan. Jossai taulukossa mainittiin, että tietyissä 87 malleissa liitäntä olis hanskalokerossa.
Onko joku joutunut hanskalokeroon kytkemään tota signaalia ja liittyykö liitteenä olevassa kuvassa olevat liittimet kiekkasignaaliin?
Kellään tietoa tai hyviä arvauksia?Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Comment