Tavallaan, mutta nostaa kierroksia vain kun ei ole alipainetta eli kun starttaa niin kone ryntää ennenkuin alipaine vetää tuon tangon sisään, tämä turha keksintö ei osallistu koneen käydessä toimintaan mitenkään. Väärin säädettynä jättää kierroksia päälle, samoin kuin väärin säädety kaasuvaijeri.
Olen puhunut
Jotenkin näyttää että tulisi kansipahvin välistä, mutta voisikohan se vika olla missään muualla? Ärsyttää kun on vain tuo parkkihalli, jossa ei kauheasti remppaa voi tehdä. Jos PK-seudun lähettyvillä joku on valmis sopivaa korvausta vastaan tuon vuodon paikallistamaan/tekemään sopivat korjaustoimenpiteet niin privalla saa huudella.
M10:stä vuotaa jostain öljyä. Moottoripesun jälkeen näyttää tältä:
Jotenkin näyttää että tulisi kansipahvin välistä, mutta voisikohan se vika olla missään muualla? Ärsyttää kun on vain tuo parkkihalli, jossa ei kauheasti remppaa voi tehdä. Jos PK-seudun lähettyvillä joku on valmis sopivaa korvausta vastaan tuon vuodon paikallistamaan/tekemään sopivat korjaustoimenpiteet niin privalla saa huudella.
Timing Case Cover?
yritän huoltomanuskasta ohjetta katsoa
edit: Jos se tuo on, niin ymmärtääkseni on tiiviste vaihdettavissa koneen ihan ollessa paikallaan? Eli periaatteessa mikään ei estäisi tekemästä tuossa parkkiksella jos niikseen tulee...
Eikös tuo osien 1 ja 11 välistä ole vuotanut. Kannentiiviste on siinä välissä.
Ensiapuna voisi irrottaa venttiilikopan ja tuon osan 11, putsata pinnat, hyvin ohut kerros kunnon tiivistemassaa väliin ja kiristää pultit oikeassa järjestyksessä.
E:2 Jos tuon alakopan tiivisteestäkin vuotaa, niin nekin tiivisteet voi vaihtaa irrottamatta moottoria.
Eikös tuo osien 1 ja 11 välistä ole vuotanut. Kannentiiviste on siinä välissä.
Ensiapuna voisi irrottaa venttiilikopan ja tuon osan 11, putsata pinnat, hyvin ohut kerros kunnon tiivistemassaa väliin ja kiristää pultit oikeassa järjestyksessä.
E:2 Jos tuon alakopan tiivisteestäkin vuotaa, niin nekin tiivisteet voi vaihtaa irrottamatta moottoria.
Joo, katselinkin tuota huolto-opasta ja kuvia uudelleen. Sekä noita realoemin räjäytyskuvia. Kyllä se tuosta taitaa vuotaa. Tietenkin Motonetin sivut ovat nurin niin ei näe olisiko noita tiivisteitä varastossa, marmoritiskillä lienevät tilauskamaa näin vanhaan autoon. No mutta, huomenna tiivisteet jostain kaivaen ja vaihtamaan!
Autona m10b18 ja autossa ollut käyntihäiriötä pitkin kesää.
Autoon vaihdettu puola virranjakankansi, tulpat ja tulpanjohdot ja muutamat alipaineletkut. Käynti saatu kuntoon, mutta tänään kun olin lähdössä autolla liikenteeseen tuntui kun auto "nykäsi" taaksepäin ja ei meinannut vastata kaasuun.
Ei muutaku auto parkkiin ja ihmettelemään. Auto ei pysynyt käynnissä ilman kaasua ja lämmiteltyä menin pellin alle ihmettelemään, niin käynti oli niin rajua että hyvä että m10 pysy rungossa kiinni.
Sain auton ajettua takasin kotipihaan ja näytti että kaikki letkut on kiinni, mutta tämmönen mötikkä herätti ihmetystä, että mikä mahtaa olla? Siitä oli letku irti ja mitään vaikutusta käyntiin ei ole vaikka ton liittimen ottaa irti.
Autona m10b18 ja autossa ollut käyntihäiriötä pitkin kesää.
Autoon vaihdettu puola virranjakankansi, tulpat ja tulpanjohdot ja muutamat alipaineletkut. Käynti saatu kuntoon, mutta tänään kun olin lähdössä autolla liikenteeseen tuntui kun auto "nykäsi" taaksepäin ja ei meinannut vastata kaasuun.
Ei muutaku auto parkkiin ja ihmettelemään. Auto ei pysynyt käynnissä ilman kaasua ja lämmiteltyä menin pellin alle ihmettelemään, niin käynti oli niin rajua että hyvä että m10 pysy rungossa kiinni.
Sain auton ajettua takasin kotipihaan ja näytti että kaikki letkut on kiinni, mutta tämmönen mötikkä herätti ihmetystä, että mikä mahtaa olla? Siitä oli letku irti ja mitään vaikutusta käyntiin ei ole vaikka ton liittimen ottaa irti.
Onko alkuperäinen kaasutin ohjauksineen paikallaan?
Onko kaasuttimen ja imusarjan välinen kumilaippa kunnossa?
Pesu vaikka liuottimella ja painepesurilla, suojaa vaan laturin ja virranjakajan. Eikä muutenkaan sähköosiin kovalla paineella päästele. Tulpan kolot paineilmalla kuivaks pesun jälkeen.
Onko alkuperäinen kaasutin ohjauksineen paikallaan?
Onko kaasuttimen ja imusarjan välinen kumilaippa kunnossa?
Pesu vaikka liuottimella ja painepesurilla, suojaa vaan laturin ja virranjakajan. Eikä muutenkaan sähköosiin kovalla paineella päästele. Tulpan kolot paineilmalla kuivaks pesun jälkeen.
Joo kumilaippa vaihdettu myös. Alkuperäinen pierburg kyseessä.
Eli onko toi letku nyt sit ratkaisu jollain tapaa käyntihäiriöön? Ihmettelen vaan kun toi alipaine letku oli n. 15cm pitkä et mihin se sit on menny kii vai onko ollenkaa mihinkään...
BMW e30 318i touring -89 "Abdullah"
BMW e36 328ia touring -96 "Kyhny"
ex: BMW e30 316 coupé -86 "Köhmyrä"
ex: BMW e30 316i coupé -89 "Bulmunen"
ex: Honda Accord
Mikäs on kun mittariston valot on älyttömän himmeät vaikka säädin on täysillä? Purin mittariston irti ja tarkistin ettei lamppujakaan ollut palanut. Muut valot, lämmönsäätimen takana esim. palavat ihan sopivalla kirkkaudella.
Autona m10b18 ja autossa ollut käyntihäiriötä pitkin kesää.
Autoon vaihdettu puola virranjakankansi, tulpat ja tulpanjohdot ja muutamat alipaineletkut. Käynti saatu kuntoon, mutta tänään kun olin lähdössä autolla liikenteeseen tuntui kun auto "nykäsi" taaksepäin ja ei meinannut vastata kaasuun.
Ei muutaku auto parkkiin ja ihmettelemään. Auto ei pysynyt käynnissä ilman kaasua ja lämmiteltyä menin pellin alle ihmettelemään, niin käynti oli niin rajua että hyvä että m10 pysy rungossa kiinni.
Sain auton ajettua takasin kotipihaan ja näytti että kaikki letkut on kiinni, mutta tämmönen mötikkä herätti ihmetystä, että mikä mahtaa olla? Siitä oli letku irti ja mitään vaikutusta käyntiin ei ole vaikka ton liittimen ottaa irti.
Mikä mahtaa olla ja mihin ton letkun toisen pään pitäisi mennä?
Sitten turha kysymys, että miten toi moottoritilan pesu olisi järkevin suorittaa ?
-Keke
FAQ-alueella olevassa E30 repair manualissa oli muistaakseni Trouble Shooting kaavio tolle Pierburg-vehkeelle.
Olen jokusen kerran pessyt kattilahuoneen ihan liuotinpesuaineella ja painepesurilla. Ja autoshampoo + sieni on mukana. Sitte sormet ristiin että käynnistyykö, aina on lähtenyt.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Konehuoneen pesuun liityen, saako pestä ruiskulla missä on polttoöljyä säiliössä?
Nyt ei ymmärrä.. Polttoöljylläkö siis meinasit pestä vai hä? :think
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment