memebuy23buy

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Throttle
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 793
    • -



    Mikä on tuo härveli sinimustan letkun päässä? Mitä olen tonginut vähän, vacuum control tsjp?

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Alipainetoiminen tyhjäkäynnin säädin.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16577
        • Asikkala

        Originally posted by JJT View Post
        Alipainetoiminen tyhjäkäynnin säädin.
        Tavallaan, mutta nostaa kierroksia vain kun ei ole alipainetta eli kun starttaa niin kone ryntää ennenkuin alipaine vetää tuon tangon sisään, tämä turha keksintö ei osallistu koneen käydessä toimintaan mitenkään. Väärin säädettynä jättää kierroksia päälle, samoin kuin väärin säädety kaasuvaijeri.
        Olen puhunut

        Comment

        • wuoma
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 519
          • Espoo

          M10:stä vuotaa jostain öljyä. Moottoripesun jälkeen näyttää tältä:





          Lisää kuvia

          Jotenkin näyttää että tulisi kansipahvin välistä, mutta voisikohan se vika olla missään muualla? Ärsyttää kun on vain tuo parkkihalli, jossa ei kauheasti remppaa voi tehdä. Jos PK-seudun lähettyvillä joku on valmis sopivaa korvausta vastaan tuon vuodon paikallistamaan/tekemään sopivat korjaustoimenpiteet niin privalla saa huudella.
          M6 E63

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by wuoma View Post
            M10:stä vuotaa jostain öljyä. Moottoripesun jälkeen näyttää tältä:

            Jotenkin näyttää että tulisi kansipahvin välistä, mutta voisikohan se vika olla missään muualla? Ärsyttää kun on vain tuo parkkihalli, jossa ei kauheasti remppaa voi tehdä. Jos PK-seudun lähettyvillä joku on valmis sopivaa korvausta vastaan tuon vuodon paikallistamaan/tekemään sopivat korjaustoimenpiteet niin privalla saa huudella.
            Jakopään kopan välistä näyttäis tulevan.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • wuoma
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 519
              • Espoo

              Originally posted by JJT View Post
              Jakopään kopan välistä näyttäis tulevan.
              Timing Case Cover?
              yritän huoltomanuskasta ohjetta katsoa

              edit: Jos se tuo on, niin ymmärtääkseni on tiiviste vaihdettavissa koneen ihan ollessa paikallaan? Eli periaatteessa mikään ei estäisi tekemästä tuossa parkkiksella jos niikseen tulee...
              M6 E63

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                Eikös tuo osien 1 ja 11 välistä ole vuotanut. Kannentiiviste on siinä välissä.

                Ensiapuna voisi irrottaa venttiilikopan ja tuon osan 11, putsata pinnat, hyvin ohut kerros kunnon tiivistemassaa väliin ja kiristää pultit oikeassa järjestyksessä.
                E:2 Jos tuon alakopan tiivisteestäkin vuotaa, niin nekin tiivisteet voi vaihtaa irrottamatta moottoria.
                Last edited by JJT; 18-09-2011, 13:17.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • wuoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 519
                  • Espoo

                  Originally posted by JJT View Post
                  Eikös tuo osien 1 ja 11 välistä ole vuotanut. Kannentiiviste on siinä välissä.

                  Ensiapuna voisi irrottaa venttiilikopan ja tuon osan 11, putsata pinnat, hyvin ohut kerros kunnon tiivistemassaa väliin ja kiristää pultit oikeassa järjestyksessä.
                  E:2 Jos tuon alakopan tiivisteestäkin vuotaa, niin nekin tiivisteet voi vaihtaa irrottamatta moottoria.
                  Joo, katselinkin tuota huolto-opasta ja kuvia uudelleen. Sekä noita realoemin räjäytyskuvia. Kyllä se tuosta taitaa vuotaa. Tietenkin Motonetin sivut ovat nurin niin ei näe olisiko noita tiivisteitä varastossa, marmoritiskillä lienevät tilauskamaa näin vanhaan autoon. No mutta, huomenna tiivisteet jostain kaivaen ja vaihtamaan!
                  M6 E63

                  Comment

                  • Powderhead
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 184
                    • Helsinki

                    Nyt on valkoinen mies hädässä.

                    Autona m10b18 ja autossa ollut käyntihäiriötä pitkin kesää.
                    Autoon vaihdettu puola virranjakankansi, tulpat ja tulpanjohdot ja muutamat alipaineletkut. Käynti saatu kuntoon, mutta tänään kun olin lähdössä autolla liikenteeseen tuntui kun auto "nykäsi" taaksepäin ja ei meinannut vastata kaasuun.

                    Ei muutaku auto parkkiin ja ihmettelemään. Auto ei pysynyt käynnissä ilman kaasua ja lämmiteltyä menin pellin alle ihmettelemään, niin käynti oli niin rajua että hyvä että m10 pysy rungossa kiinni.

                    Sain auton ajettua takasin kotipihaan ja näytti että kaikki letkut on kiinni, mutta tämmönen mötikkä herätti ihmetystä, että mikä mahtaa olla? Siitä oli letku irti ja mitään vaikutusta käyntiin ei ole vaikka ton liittimen ottaa irti.



                    Mikä mahtaa olla ja mihin ton letkun toisen pään pitäisi mennä?

                    Sitten turha kysymys, että miten toi moottoritilan pesu olisi järkevin suorittaa ?

                    -Keke
                    BMW e30 318i touring -89 "Abdullah"
                    BMW e36 328ia touring -96 "Kyhny"
                    ex: BMW e30 316 coupé -86 "Köhmyrä"
                    ex: BMW e30 316i coupé -89 "Bulmunen"
                    ex: Honda Accord

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6694
                      • .......

                      Originally posted by Powderhead View Post
                      Nyt on valkoinen mies hädässä.

                      Autona m10b18 ja autossa ollut käyntihäiriötä pitkin kesää.
                      Autoon vaihdettu puola virranjakankansi, tulpat ja tulpanjohdot ja muutamat alipaineletkut. Käynti saatu kuntoon, mutta tänään kun olin lähdössä autolla liikenteeseen tuntui kun auto "nykäsi" taaksepäin ja ei meinannut vastata kaasuun.

                      Ei muutaku auto parkkiin ja ihmettelemään. Auto ei pysynyt käynnissä ilman kaasua ja lämmiteltyä menin pellin alle ihmettelemään, niin käynti oli niin rajua että hyvä että m10 pysy rungossa kiinni.

                      Sain auton ajettua takasin kotipihaan ja näytti että kaikki letkut on kiinni, mutta tämmönen mötikkä herätti ihmetystä, että mikä mahtaa olla? Siitä oli letku irti ja mitään vaikutusta käyntiin ei ole vaikka ton liittimen ottaa irti.



                      Mikä mahtaa olla ja mihin ton letkun toisen pään pitäisi mennä?

                      Sitten turha kysymys, että miten toi moottoritilan pesu olisi järkevin suorittaa ?

                      -Keke
                      Virranjakajan alipaineletku on alunperin kulkenut tuon kautta.

                      Onko alkuperäinen kaasutin ohjauksineen paikallaan?
                      Onko kaasuttimen ja imusarjan välinen kumilaippa kunnossa?

                      Pesu vaikka liuottimella ja painepesurilla, suojaa vaan laturin ja virranjakajan. Eikä muutenkaan sähköosiin kovalla paineella päästele. Tulpan kolot paineilmalla kuivaks pesun jälkeen.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Powderhead
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 184
                        • Helsinki

                        Originally posted by JJT View Post
                        Virranjakajan alipaineletku on alunperin kulkenut tuon kautta.

                        Onko alkuperäinen kaasutin ohjauksineen paikallaan?
                        Onko kaasuttimen ja imusarjan välinen kumilaippa kunnossa?

                        Pesu vaikka liuottimella ja painepesurilla, suojaa vaan laturin ja virranjakajan. Eikä muutenkaan sähköosiin kovalla paineella päästele. Tulpan kolot paineilmalla kuivaks pesun jälkeen.
                        Joo kumilaippa vaihdettu myös. Alkuperäinen pierburg kyseessä.
                        Eli onko toi letku nyt sit ratkaisu jollain tapaa käyntihäiriöön? Ihmettelen vaan kun toi alipaine letku oli n. 15cm pitkä et mihin se sit on menny kii vai onko ollenkaa mihinkään...
                        BMW e30 318i touring -89 "Abdullah"
                        BMW e36 328ia touring -96 "Kyhny"
                        ex: BMW e30 316 coupé -86 "Köhmyrä"
                        ex: BMW e30 316i coupé -89 "Bulmunen"
                        ex: Honda Accord

                        Comment

                        • wuoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 519
                          • Espoo

                          Mikäs on kun mittariston valot on älyttömän himmeät vaikka säädin on täysillä? Purin mittariston irti ja tarkistin ettei lamppujakaan ollut palanut. Muut valot, lämmönsäätimen takana esim. palavat ihan sopivalla kirkkaudella.
                          M6 E63

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Powderhead View Post
                            Nyt on valkoinen mies hädässä.

                            Autona m10b18 ja autossa ollut käyntihäiriötä pitkin kesää.
                            Autoon vaihdettu puola virranjakankansi, tulpat ja tulpanjohdot ja muutamat alipaineletkut. Käynti saatu kuntoon, mutta tänään kun olin lähdössä autolla liikenteeseen tuntui kun auto "nykäsi" taaksepäin ja ei meinannut vastata kaasuun.

                            Ei muutaku auto parkkiin ja ihmettelemään. Auto ei pysynyt käynnissä ilman kaasua ja lämmiteltyä menin pellin alle ihmettelemään, niin käynti oli niin rajua että hyvä että m10 pysy rungossa kiinni.

                            Sain auton ajettua takasin kotipihaan ja näytti että kaikki letkut on kiinni, mutta tämmönen mötikkä herätti ihmetystä, että mikä mahtaa olla? Siitä oli letku irti ja mitään vaikutusta käyntiin ei ole vaikka ton liittimen ottaa irti.



                            Mikä mahtaa olla ja mihin ton letkun toisen pään pitäisi mennä?

                            Sitten turha kysymys, että miten toi moottoritilan pesu olisi järkevin suorittaa ?

                            -Keke
                            FAQ-alueella olevassa E30 repair manualissa oli muistaakseni Trouble Shooting kaavio tolle Pierburg-vehkeelle.
                            Olen jokusen kerran pessyt kattilahuoneen ihan liuotinpesuaineella ja painepesurilla. Ja autoshampoo + sieni on mukana. Sitte sormet ristiin että käynnistyykö, aina on lähtenyt.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Throttle
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 793
                              • -

                              Konehuoneen pesuun liityen, saako pestä ruiskulla missä on polttoöljyä säiliössä?

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16444
                                • Leppävirta

                                Originally posted by Throttle View Post
                                Konehuoneen pesuun liityen, saako pestä ruiskulla missä on polttoöljyä säiliössä?
                                Nyt ei ymmärrä.. Polttoöljylläkö siis meinasit pestä vai hä? :think
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X