Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1842
    • Lappeenranta, Finland

    Uudemman paisarin kiinnitys

    Olisko jossain kuvia siitä, miten uudempi paisari on korissa kiinni? Pitäis tehdä tältä osin päivitys ja mahdollisuuksien mukaan orig. kiinnikkeillä. Pöntön kyljessä on onkalot, johon jotain vastakappaleita tms saa kiinni.

    Etupään kannake on kaiketi hitsattu koriin kiinni, mutta miten siitä kyljestä se tulee kiinni ja mihin? Siihenkö samaan tellinkiin, jossa on kiinni ilmanputsari...?

    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      Originally posted by 525iiäxä View Post
      Olisko jossain kuvia siitä, miten uudempi paisari on korissa kiinni? Pitäis tehdä tältä osin päivitys ja mahdollisuuksien mukaan orig. kiinnikkeillä. Pöntön kyljessä on onkalot, johon jotain vastakappaleita tms saa kiinni.

      Etupään kannake on kaiketi hitsattu koriin kiinni, mutta miten siitä kyljestä se tulee kiinni ja mihin? Siihenkö samaan tellinkiin, jossa on kiinni ilmanputsari...?
      Muistaakseni alhaalla on samanlainen "sanka" kuin pissapojan säiliölle ja yläpäässä taitaa olla kierteistetty tanko hitsattu koriin ja siihen kierretään "kaksoisklipsi" johon se mainitsemasi onkalo sitten tarttuu.

      Tai hetkinen ei ne minun tarkoittamat onkalot ole kyljessä, vaan pohjassa, että mistähän me taas puhuttiinkaan...
      Olli.

      Comment

      • Rytmihairio
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 2
        • Suomi

        E30

        ........
        Last edited by Rytmihairio; 01-07-2012, 18:41.

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Olisko jossain kuvia siitä, miten uudempi paisari on korissa kiinni? Pitäis tehdä tältä osin päivitys ja mahdollisuuksien mukaan orig. kiinnikkeillä. Pöntön kyljessä on onkalot, johon jotain vastakappaleita tms saa kiinni.

          Etupään kannake on kaiketi hitsattu koriin kiinni, mutta miten siitä kyljestä se tulee kiinni ja mihin? Siihenkö samaan tellinkiin, jossa on kiinni ilmanputsari...?
          Googlen kuvahausta:

          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16340
            • Leppävirta

            Jos 6-syl 60/40 jouset nakkaa 4-sylinteriseen niin millanen stance? Kellään kuvaa laittaa jos laittanut tällaisen setupin. Mielellään faceliftin kuva.

            Toinen kysymys: Onko iskarit aivan loppu jos ne todella hitaasti palautuu ylös kun alas painettu? Nimenomaan takaiskarit kyseessä.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16412
              • Asikkala

              Originally posted by Haju69 View Post
              Toinen kysymys: Onko iskarit aivan loppu jos ne todella hitaasti palautuu ylös kun alas painettu? Nimenomaan takaiskarit kyseessä.
              Jouset loppu, ei jaksa nostaa perää iskareiden vaimennusvoimaa vastaan. Tai iskarit loppu siten että jumittaa, tuskin kuitenkaan :think
              Prkl: iskarit irrallaan ?

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16340
                • Leppävirta

                Originally posted by jr66 View Post
                Jouset loppu, ei jaksa nostaa perää iskareiden vaimennusvoimaa vastaan. Tai iskarit loppu siten että jumittaa, tuskin kuitenkaan :think
                Prkl: iskarit irrallaan ?
                Sori. Irtaallaan kyllä. Ois yksi H&R setti tuossa iskareineen 60/40 jousilla tarjolla. Mietin ottasko iskaritkin.. Etuset hyvät mutta isolle tolpalle. Takaset tuollaiset todella hitaasti palautuvat. joutuis siis isot tolpatkin etsimään eteen.

                Kohde: 316i -90 , tonttiin ei ole tarkoitus saadakaan vaan keulaa alaspäin ainakin ja hiukan jämympää vieteriä.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by Rytmihairio View Post
                  Moro, uusia ollaan ja ekaa autoa pitäs ettiä (mersua tai bemaria)

                  Bemareista E30, E32 ja E34 (man. bensa) kiinnostas enkä jaksa kaikille alueille kirjottaa samaa nii ajattelin täällä kysästä.

                  Elikkäs, onko kilsoilla väliä, tietenkin jos auto on hyvin pidetty niin tuskin on, mutta kuitenkin
                  Mainitut mallit on ihan helvetin vanhoja joten ei lopu laittaminen kesken. Ja kyllä, kilometrit vaikuttaa ja kaikki muu on toiveajattelua.


                  Onko varaosat ja korjaaminen vaikeeta/kallista,
                  Riippuu mihin vertaa. Ylläpitokuluissa noi menee : E30 halvin, E32 kallein.
                  E30 on toivoa löytää siedettäväkuntoinen kun skippaat tekniikanvaihdot , virivirivehkeet , ja Nettiautonhalvimmat (kattelet 1,5k€ ja ylöspäin).

                  mitä kannattaa ottaa huomioon autoo ostaessa,
                  Noin vanhassa ihan kaikki
                  onko näitten jakopää ketjulla vai hihnalla ja millon kannattaa huoltaa ja mitä yleensäkin muuta samalla? Entä mites näistä löytyy hepoja 1.8-2.5l väliltä ettei jäis kuitenkaan ihan jalkoihin.
                  1)Google
                  2)Search
                  3???


                  E30 tällä hetkellä kiinnostaa eniten joten siitä ois kiva saaha "eniten" faktaa. Muistakin saa tietty kertoo kokemuksia
                  No tällä foorumilla on 1,689,091 postauksen verran kokemuksia mainituista malleista. Kts. kehoitus searchata.
                  Edit: saatto mennä väärälle alueelle, mut antaa mennä nyt tällä kertaa

                  t: Jarno
                  Last edited by petrolhead; 27-09-2011, 17:05.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • ///Make
                    BTCF Member
                    • May 2007
                    • 4687
                    • Lahti

                    Originally posted by Rytmihairio View Post
                    Moro, uusia ollaan ja ekaa autoa pitäs ettiä (mersua tai bemaria)

                    Bemareista E30, E32 ja E34 (man. bensa) kiinnostas enkä jaksa kaikille alueille kirjottaa samaa nii ajattelin täällä kysästä.

                    Elikkäs, onko kilsoilla väliä, tietenkin jos auto on hyvin pidetty niin tuskin on, mutta kuitenkin Onko varaosat ja korjaaminen vaikeeta/kallista, mitä kannattaa ottaa huomioon autoo ostaessa, onko näitten jakopää ketjulla vai hihnalla ja millon kannattaa huoltaa ja mitä yleensäkin muuta samalla? Entä mites näistä löytyy hepoja 1.8-2.5l väliltä ettei jäis kuitenkaan ihan jalkoihin.

                    E30 tällä hetkellä kiinnostaa eniten joten siitä ois kiva saaha "eniten" faktaa. Muistakin saa tietty kertoo kokemuksia
                    Ihan alkuunsa onnittelut hyvästä automausta Bemareimman näköisiä Bemareita olet katsomassa, pyöreälamppuisia ja ajattoman tyylikkäällä muotoilulla.

                    No, E30. Jos saa olla 2,5L niin se kertoo jo vähän siitä minkämoisella rahalla voisit ostaa E30:n. Siihen hintaan toinen fiksu valinta on 318iS, 16-venttiilinen neloskone.
                    320i on vähän turha vekotin, ei sitä kulkueroa ole 318i:hin sitä vertaa että siksi ostaisi mielummin. Vie minun ajossani 8,7-9,1L/100km, 318i vie about litran vähemmän. 325i vie 10L/100km.

                    Eli fiksuista vaihtoehdoista 318iS:ssä on jakopää ketjulla ja 325i:ssä hihnalla. Itselläni ei ole ollut tuon hihnan kanssa mitään ongelmaa, vaikka on jo neljäs M20-moottorinen BMW käytössä. Hihnan vaihtokin on helppo homma, FAQ-osiosta löytyy hyvä ohje. Ensimmäisellä kerralla varaa yhden päivän koko hommaan, niin ei tule hoppua ja kaikki menee kuten pitääkin.

                    318iS 140hv, 325i 170hv.

                    Entisessä E28:ssa ja nykyisessä E30 320i:ssä on mittarissa yli 400 000km, ja kummassakin on vaihteistovikaa. Vaihdekeppi on mallia soppakauha, ja harvemmassa vehkeessä noita vaihteensiirron puslia ja prikkoja on vaihdeltu. Syncroissa vikaa myöskin.
                    300 000km ei ole todellakaan mikään raja missä autosta hajoaa kaikki osat kerralla. Nämä ovat yksilöitä ja toisia on huollettu hyvin, toisia vähän huonommin. Toiset ovat olleet nätillä ajolla ja toisia rankaistu huolella useampi vuosi. Tuuria se loppuenlopuksi on minkämoisen auton saat.

                    Yksinkertaista tekniikkaa näissä on, ja jos jostain on epäselvyyttä niin tältä foorumilta löytyy varmasti vastaus lähestulkoon jokaiseen ongelmaasi. Etsi ensin tietoa, kysy sen jälkeen jos et löydä.
                    Z3 3,0 Coupe -98
                    E30 325E 4D -85
                    Originally posted by TNT
                    Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                    Comment

                    • -challenger-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2009
                      • 2148
                      • L a h t i

                      Missä hintahaarukalla tommonen e30 318issä pyörii ??? :think

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by -challenger- View Post
                        Missä hintahaarukalla tommonen e30 318issä pyörii ??? :think
                        700-7000€, noin karkeasti. Halvimmat purkukuntoisia, kalleimmat tietysti jotain muuta.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • -challenger-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2009
                          • 2148
                          • L a h t i

                          No mutta semmonen ruosteeton, hyväkuntonen ja ajettu 230tuhatta ?!?
                          Vuosmallista en osaa sanoa .. Eikös nuita ollut 84-91 ?

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by -challenger- View Post
                            No mutta semmonen ruosteeton, hyväkuntonen ja ajettu 230tuhatta ?!?
                            Vuosmallista en osaa sanoa .. Eikös nuita ollut 84-91 ?
                            318iS valmistus alkoi vasta 2/89
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by -challenger- View Post
                              No mutta semmonen ruosteeton, hyväkuntonen ja ajettu 230tuhatta ?!?
                              Jos on oikeasti ruosteeton ja hyväkuntoinen, hinta helposti 3500€--->
                              Laihialla saattais olla myynnissä varmasti yksi parhaista, mutta hinta kipuaa suht korkealle.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • -challenger-
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2009
                                • 2148
                                • L a h t i

                                Meneekö nuo kaupaks ku kuumille kiville ku ei noita nettiautossa pahemmin taida olla ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎