Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruupanen
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 5148
    • Joensuu

    Oliko noi Jomin säädettävät nyt ihan susipaskoja? Perä miten löysä?
    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16412
      • Asikkala

      Originally posted by ChilileipÄ View Post
      Sain kaiveltua patterin mallin selville vielä eilen illalla

      Tieto löyty niinkin helposta paikasta kun KL-varaosat.fi
      Patteri pitäs olla tommonen V625U tai LR9 rippuen valmistajasta
      Ei tullu mieleen katsoa vanhasta mallia ?

      Comment

      • DerMeister
        BTCF Member
        • Nov 2007
        • 485
        • Seinäjoki

        Originally posted by Taky View Post
        Moniko tämän päivän akku kestää neljä vuotta .... aika harva.
        Noh mietimpä vain kun alkuperäsetkin kesti sen 15 vuotta.. Kaippa nuo pitää uusia, eipä oo kallis eikä vaikee homma.
        F11 535d xDrive Individual Twilight purple
        IG: f11twilight_purple

        Comment

        • ChilileipÄ
          BTCF Member
          • Mar 2007
          • 2014
          • jyväskylä

          Originally posted by jr66 View Post
          Ei tullu mieleen katsoa vanhasta mallia ?
          Olis varmaan kattonu jos semmonen olisi ollut. Nytpä on uus patteri. Vielä pitäs kokeilla toimiiko?
          F11 530D M-Sport ’11
          E39 525iA touring M-Sport '02
          ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

          Comment

          • Throttle
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 793
            • -

            Tarkoitus olisi asentaa lukuvalollinen taustapeili sigun 320:seen,
            mistä olette ryöstäneet virtaa siihen?
            Mikä väriset johdot? Mihin kannattaa vetää johdot?

            Check panel löytyy.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16412
              • Asikkala

              Originally posted by ChilileipÄ View Post
              Olis varmaan kattonu jos semmonen olisi ollut. Nytpä on uus patteri. Vielä pitäs kokeilla toimiiko?
              Ahaa, luulin että vanha on sipannut.

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2690
                • .fi

                Originally posted by Throttle View Post
                Tarkoitus olisi asentaa lukuvalollinen taustapeili sigun 320:seen,
                mistä olette ryöstäneet virtaa siihen?
                Mikä väriset johdot? Mihin kannattaa vetää johdot?

                Check panel löytyy.


                Ei ole vissiin -85 vielä saanut karttavaloa, mutta tuolta e30_87.pdf ja sivulta 77/173 näet kytkennän, neuvoa osaan vielä sen verran, että virtajohdon pitäisi olla violetti vihreällä raidalla,
                ja että sivulta 152/173 näet(S340) mihin tuon johdon pitäisi liittyä mennäkseen oikean sulakkeen taakse.
                Näin siis mun tulkinnalla
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • Throttle
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 793
                  • -

                  :think Olisiko helpompaa ryöstää sisävalolta virta ja hieman isompaa sulaketta?

                  Comment

                  • M325i
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 1529
                    • Etelä-pohjanmaa

                    Originally posted by aae30 View Post
                    http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/

                    Ei ole vissiin -85 vielä saanut karttavaloa, mutta tuolta e30_87.pdf ja sivulta 77/173 näet kytkennän, neuvoa osaan vielä sen verran, että virtajohdon pitäisi olla violetti vihreällä raidalla,
                    ja että sivulta 152/173 näet(S340) mihin tuon johdon pitäisi liittyä mennäkseen oikean sulakkeen taakse.
                    Näin siis mun tulkinnalla
                    Siihen kuuluu oma johtosarjansa joka tulee a-pilaria pitkin ja liittyy jalkatilan valkoisiin pistokkeisiin, josta saa virran.
                    E30 ja E46 ///M

                    Comment

                    • ruupanen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 5148
                      • Joensuu

                      Miljoonannen kerran: mitkä akut E30 mittaristossa? Eli millä varaosanumerolla tms tiedoilla meen kyselee mittariston akkuja?
                      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8091
                        • Willähde

                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Miljoonannen kerran: mitkä akut E30 mittaristossa? Eli millä varaosanumerolla tms tiedoilla meen kyselee mittariston akkuja?
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • Olpppae
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 193
                          • ii

                          Originally posted by ruupanen View Post
                          Oliko noi Jomin säädettävät nyt ihan susipaskoja? Perä miten löysä?
                          Itellä toukassa kyseinen jomin alusta niin aivan kuraa. Pirun löysä, jouset paukkuu ja eikä laske tarpeeksi. Ennen jomin alustaa edessä oli 40mm madallus nii heitin jomin kiinni nii korottu vaan.. en suosittele kenellekkään tuota.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Throttle View Post
                            :think Olisiko helpompaa ryöstää sisävalolta virta ja hieman isompaa sulaketta?
                            Ryöstäminen ON helpompaa.
                            Ryöstöviritykset on myöskin täysin perseestä, jokkismiesten juttuja.

                            Ja miksi kysyä neuvoa jos on jo päättänyt tehdä jokkisvirityksellä? Joku vaivautu sulle linkittämään virtapiirikaavion josta käy ilmi miten se PITÄISI tehdä. Tällä foorumilla menee neuvot niin hukkaan :/

                            Originally posted by ruupanen View Post
                            Miljoonannen kerran: mitkä akut E30 mittaristossa? Eli millä varaosanumerolla tms tiedoilla meen kyselee mittariston akkuja?
                            Yhtä sun toista ilmeisesti on käytetty . Silpaset sen mittariston kouraan ja katot mitkä löytyy.
                            Last edited by petrolhead; 21-09-2011, 16:28.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • ChilileipÄ
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 2014
                              • jyväskylä

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Ahaa, luulin että vanha on sipannut.
                              Jeah. Mutta eipä toimi valo vieläkään kun ihan himmeenä :/ oiskohan polttimossa vikaa vaikka sekin uusi? Uus avainkaan ei maksa kyllä juuri mitään ni taidan ostaa kokonaa uuden!


                              Sitte ois seuraava onkelma! Pitäs saada päästöt kuriin tai ainankin semmonen lappu mikä kelpais konttorille. Mitähän tekis kun koneena on m20b20 M-sportin rakentamana 2,5l ja joku hiottu kiree neä paikallaa ni HC aika pilvissä! :think Kierroksilla tippuu arvot kyllä ihan hyviksi mutta tyhjäkäynnillä ei näytä hyvältä ja käyntikin on "vähän" epätasaista.
                              Nooh jos sitä huomenna vaikka tarkistelis venttlien säädöt ja ihmettelis lisää Pitäs vaan nopeeta saada leima paperiin ni pääsis ajelee..
                              Rättinivelenkin ajattelin huomenna vaihtaa. Olikos se niin että siihen pitäs uuden mutterit ainankin laittaa kun sen vaihtaa?? Vissiin joutuu koko kardaanin tiputtaa pois että saa vaihdettuu?
                              Last edited by ChilileipÄ; 21-09-2011, 20:02.
                              F11 530D M-Sport ’11
                              E39 525iA touring M-Sport '02
                              ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                              Comment

                              • MaxSound
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2009
                                • 255
                                • Kajaani


                                Originally posted by hellion View Post
                                Tuohon tulpattuun letkulähtöön A pitäisi tulla venttiilikoneiston huohotinletku, joka sulla näyttää roikkuvan tuolla jossain akun ja koneen välissä tällä hetkellä.
                                Laitoin huohotinletkun letkulähtöön A. Sillä ei ole mitään vaikutusta koneen käyntiin Ihan sama onko letkulähtö tulpattuna, vai onko siihen kytkettynä tuo huohotin. Huohotin roikkui aiemmin irtaallaan auton alla. Kone käy muuten ihan nätisti mutta tyhjäkäynti on lämpimänä liian matalalla, 550rpm.

                                Kuuluuko tuohon venttiilikopan ja letkupaikan välille jotakin extra-osia? Laitoin uuden metritavarasta tehdyn letkun suoraan venttiilikopasta tuohon letkulähtöön.

                                Putsasin tuon osan B (tyhjäkäyntisäätimen?) Bräkleenillä, ja heilutellessa kuuluu nyt Klak-klak ääni.

                                Kylmänä tuo motti käy nättiä 850 rpm tyhjäkäyntiä, lämpimänä kun saisi johonkin 750rpm tienoolle niin sittenpä tuo pelaisi täydellisesti. Mitenhän tuota saisi nostettua?




                                Tuossapa vielä linkki aiempaan viestiin
                                E39 525DA Touring -01, 540tkm

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎