Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16412
    • Asikkala

    Originally posted by T3 View Post
    Myös sulake 12 kannattaa tarkistaa noiden lisäksi.
    Aivan, my bad
    Se on siis 7,5 A radio, keskusvalvontajärj. ja mittarit.

    Comment

    • Simeon
      Newbiemmer
      • Sep 2010
      • 11
      • Kymenlaakso

      No nyt on ehjät ja uudet sulakkeet, eikä lähde pelittämään, mitäköhän seuraavana kannattais?



      E: Viat tuli siis ilmi kun vaihettii loota ja kytkin.
      Last edited by Simeon; 15-09-2011, 23:35.

      Comment

      • jesper.e
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 222
        • Rovaniemi

        Originally posted by jr66 View Post
        Onko b20 motronicilla ? B25 on aina, b20 ei.
        On motronicilla
        e30 m20b27 stroker & e34 525i
        Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
        e30 320i-86, e30 318i-88

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5857
          • Joccis City

          Originally posted by Simeon View Post
          No nyt on ehjät ja uudet sulakkeet, eikä lähde pelittämään, mitäköhän seuraavana kannattais?



          E: Viat tuli siis ilmi kun vaihettii loota ja kytkin.
          Pakkikytkimen johto aiheuttaa mielenkiintoisia ongelmia jos ottaa maihin.
          Yleensä niin koppuroita, että eristeet rapisee.
          Kannattaa tarkastaa se läpivienti mistä keppi tulee ohjaamoon.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            Originally posted by jannmann View Post
            Pakkikytkimen johto aiheuttaa mielenkiintoisia ongelmia jos ottaa maihin.
            Yleensä niin koppuroita, että eristeet rapisee.
            Kannattaa tarkastaa se läpivienti mistä keppi tulee ohjaamoon.
            Tämä on yksi niistä asioista, jotka 110%:sti osataan tehdä väärin. Vaihdekepin juuressa on se pyöreä kumikortsu ja kortsun juuressa läpivientireikä pakkivalon johdolle, mutta silti se johto saadaan aina vedettyä sen kumin ja korin välistä. No, eipä siinä kauaa kestä, kun sen johdon eriste hinkkautuu rikki ja johto saa maakontaktin koripeltiin. Kun mittaristo ja pakkivalot on samalla sulakkeella, alkaa mittaristo sekoilla, kun pakin kytkee päälle, ellei sulake pala.
            Last edited by T3; 16-09-2011, 08:56.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • juxo
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 301
              • Jyväskylä

              Mistä sulakkeesta tulee mittaristonvaloille/kojelaudanvaloille virta, mihin muualle samasta sulakkeesta menee virtaa ja voisko toimimattomilla mittaristonvaloilla olla yhteys kun pakkivalo ei toimi? Niin ja tosiaan mittariston valot on kyllä toiminut ennen ja kaikki sulakkeet on nyt ehjiä (yhden vaihdoin, mutta ei syttynyt mittaristonvalot ja polttimot on ehjät). Pakkivalo ei toiminut kun ostin auton, mutta ei ollutkaan laatikon kytkimeltä piuhoja sisälle ja laitoin johdot paikoilleen eikä toimi.
              Vielä en oo yleismittarilla mitannu pakkivalojen virran kulkua mistään kohtaa kun ei ole kerennyt, mutta ajattelin kuitenkin kysästä täältä e30 tietäjien neuvoa. Niin ja vielä voisko tuo mittaristonvalo ongelma johtua valojen kytkimestä?
              G05 X5 45e Msport
              E70 X5 35d
              E36 Compact VR6T
              E60 M5 VR6T
              E92 VR6T Build

              Comment

              • Simeon
                Newbiemmer
                • Sep 2010
                • 11
                • Kymenlaakso

                Originally posted by T3 View Post
                Tämä on yksi niistä asioista, jotka 110%:sti osataan tehdä väärin. Vaihdekepin juuressa on se pyöreä kumikortsu ja kortsun juuressa läpivientireikä pakkivalon johdolle, mutta silti se johto saadaan aina vedettyä sen kumin ja korin välistä. No, eipä siinä kauaa kestä, kun sen johdon eriste hinkkautuu rikki ja johto saa maakontaktin koripeltiin. Kun mittaristo ja pakkivalot on samalla sulakkeella, alkaa mittaristo sekoilla, kun pakin kytkee päälle, ellei sulake pala.

                Vikaa kohdennettu sen verta että ei ole ainakaan vaihekepin juuresta johto hinkkautunut, ja sulakepoksille tulee virrat sinne minne pitääkin mutta siitä ei lähde enää sisälle jatkuva virta, tai katoaa siinä matkalla. Eli siis kello ja sisävalot ei pelaa. Helpoin ratkaisu tietysti ois vetää akulta suora virta, mutta ei jaksaisi alkaa räpeltämään, niin tietäiskö joku jonkun "heikon" kohdan tässä välissä mistä saattaisi olla vika.?

                E: Siis parkkivalo ja mittariston valot toimii, kello ja sisävalot eivät.

                Comment

                • Olpppae
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 193
                  • ii

                  JOM säädettävä

                  Tuli tossa kesällä ostettua JOMin säädettävä alustasarja mikä oli virhe Alusta pirun löysä eikä laske tarpeeksi. Nurkissa olis pari -60mm etujousia niin jos heittäis ne jouset eteen ja jättäis ne JOMin iskarit sinne niin miten pelais? :think vai onko se iskari sit liian pitkä :think Armeijan jälkee olis tarkotus ostaa ihan kunnon alusta.

                  Comment

                  • baier4ever
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 560
                    • Jurva

                    Lähteekö M40B16 öljypohja irti pelkästään pultit irroittamalla, pikaisella vilkaisulla auton alle näyttäis että konetta ei tarvi nostella yms.??
                    Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
                    Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01

                    Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
                    ,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
                    E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88

                    Comment

                    • smpovers
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 2372
                      • Tammela

                      Lähtee irti pelkällä pulttien irroituksella. Ainakin se alaosa. Yläosasta en ole varma..
                      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                      BMW 330d touring e46 -05
                      Ford Cortina Mk2 1600 -70
                      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                      Comment

                      • Throttle
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2010
                        • 793
                        • -

                        Mistä vettä tulee ampujan puolelle lattiaan?
                        Oli ainakin viikon ulkona, sadetta usein.
                        Vedenpoistoreikä on auki molemmat siinä etulokarin takaosassa.

                        Ja missä on prefacelift M20:ssä tyhjäkäyntimoottori?
                        Last edited by Throttle; 17-09-2011, 23:16.

                        Comment

                        • säkkij
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 299
                          • Rauma

                          Onko kovakattoisissa malleissa (prefacelift) samanlainen takakulma/kylki osa verrattuna avoon? Tarvisi vaihtaa tuohon avoon takakulmasta eteenpäin noin 30-40 cm matkalta uusi palanen. Helpottaisi kummasti hommaa kun olisi vähän enemmän vaihtoehtoja. Vai löytyykö siihen jostain puljusta korjauspalaa?
                          E30 325i Cabrio '87
                          E61 525d M-Sport LCI

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by Throttle View Post
                            Mistä vettä tulee ampujan puolelle lattiaan?
                            Oli ainakin viikon ulkona, sadetta usein.
                            Vedenpoistoreikä on auki molemmat siinä etulokarin takaosassa.

                            Ja missä on prefacelift M20:ssä tyhjäkäyntimoottori?
                            Vesi tulee tuulilasin tiivisteen välistä sisälle hanskalokeroon ja siitä lattialle.

                            Prefacelift M20:ssä, ei ole tyhjäkäyntimoottoria, jos kyseessä on sigusi 320i, koska siinä on L-Jetronic.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • Throttle
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 793
                              • -

                              Tyhjäkäynti heijaa siinä, mitä olen kattonut, kaasuvivun päässä on tappi, jota tyhjäkäynnillä painaa sitä. Se menee siihen kiekkoon ja siitä letku imusarjaan.
                              Mulla kaasuvipu ei ihan osu siihen kun puuttuu luultavasti kumipala siitä välistä.
                              Mikä semmoinen härveli se on?

                              Tyhjäkäynti seilaa niin että laskee noin 200 kierrosta ja nousee siitä ja laskee taas 2 sek välein.

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by Throttle View Post
                                Tyhjäkäynti heijaa siinä, mitä olen kattonut, kaasuvivun päässä on tappi, jota tyhjäkäynnillä painaa sitä. Se menee siihen kiekkoon ja siitä letku imusarjaan.
                                Mulla kaasuvipu ei ihan osu siihen kun puuttuu luultavasti kumipala siitä välistä.
                                Mikä semmoinen härveli se on?

                                Tyhjäkäynti seilaa niin että laskee noin 200 kierrosta ja nousee siitä ja laskee taas 2 sek välein.
                                Imuvuoto.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎