Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ChilileipÄ
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 2014
    • jyväskylä

    Originally posted by Throttle View Post
    Saako erivärisiä syylärinestettä sotkea keskenään? Mp-puolelta luin aikoinaan että ei saa, mutta täs haynesin oppaassa ei puhuta mitään siitä :think

    Vaiko autossa kanavat isommat, pienemmät tukkeutumisen mahdollisuutta?
    ei pitäs mennä sotkemaan
    F11 530D M-Sport ’11
    E39 525iA touring M-Sport '02
    ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by Throttle View Post
      Saako erivärisiä syylärinestettä sotkea keskenään? Mp-puolelta luin aikoinaan että ei saa, mutta täs haynesin oppaassa ei puhuta mitään siitä :think

      Vaiko autossa kanavat isommat, pienemmät tukkeutumisen mahdollisuutta?
      Jos et sekoita punaista muiden kanssa niin ei pitäs olla ongelmia.
      Sitte ranskalaisten käyttämä keltainen on oma lukunsa , en tiiä mitä huttua se on.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • moilanea
        Newbiemmer
        • Dec 2010
        • 14
        • Tampere

        Mitä eroa on nelivedon ja takapotkun lattiamatolla (floor covering, etupenkkien alla)?

        Nelikon matto on pesun tarpeessa ja samalla sattuu lojumaan ylimääräisenä ja pestynä tavallinen. BMW Fans kertoo takapotkun maton olevan sama lähes kaikissa malleissa (2d, 4d, touring). Nelikoissa on vastaavasti sama matto kaikissa korimalleissa. Kysäisen nyt ennekuin otan maton käteen ja katson itse.
        Ajossa E30 325iX Touring -88 Calypsorot
        Varalla E30 324d 4D -87 Malachitgrün

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by moilanea View Post
          Mitä eroa on nelivedon ja takapotkun lattiamatolla (floor covering, etupenkkien alla)?

          Nelikon matto on pesun tarpeessa ja samalla sattuu lojumaan ylimääräisenä ja pestynä tavallinen. BMW Fans kertoo takapotkun maton olevan sama lähes kaikissa malleissa (2d, 4d, touring). Nelikoissa on vastaavasti sama matto kaikissa korimalleissa. Kysäisen nyt ennekuin otan maton käteen ja katson itse.
          Nelivedossa on etukardaanin vuoksi leveämpi tila vaihdelaatikolle, joten sitäkautta myös lattiamatto on kapeampi. Voi kai se normimallin matto sinne mennäkin, mutta varmasti jää hieman ryttyyn. En suosittele.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • moilanea
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 14
            • Tampere

            Siis matto ulos ja pesuun. Kiitokset.
            Ajossa E30 325iX Touring -88 Calypsorot
            Varalla E30 324d 4D -87 Malachitgrün

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16360
              • Asikkala

              Originally posted by petrolhead View Post
              Neljällä vaihteella matka-ajossa (ei motaria) 7,5 litraa sadalla ehjällä M10B18V-moottorilla. 5-vaihteisesta ei oo kokemusta.


              Teknisiä termejä randomilla jonoon ja lauseiksi since 2004.
              Tapahtuuko sille projektille mitään vai osteletko osia vaan?
              Kirjoittelin mitä sattuu
              Joo tapahtuu jos tuo osien hankinta on tapahtumista, e36 coupe tarttui käsiin niin siinä on vähän fiksausta

              Comment

              • aakoo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 777
                • Espoo

                Originally posted by jr66 View Post
                4-vaihteisena 9-10, 5-v 7,5-9 :think Petrolin sanoin: minä mitään tiiä
                Originally posted by petrolhead View Post
                Neljällä vaihteella matka-ajossa (ei motaria) 7,5 litraa sadalla ehjällä M10B18V-moottorilla. 5-vaihteisesta ei oo kokemusta.
                Noh, kohtahan sen näkee. Tuli ostettua käyttökinneriksi tuollainen nelivaihteinen, kun oli niin halpa. Paljastui yllättävän hyväkuntoiseksi ainakin ulkokuoresta.
                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                Comment

                • RiZ3*
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 353
                  • Helsinki

                  Jaaha, taas vastustaa. M20b25 nykii alle 2000rpm lämpösenä ja kiihdytyksissä ja välillä myös montuissa pätkäisee niin kuin ajaisi seinään. Joskus sammuu koko auto. Mistä nyt lähden vikaa hakemaan?
                  Mitä nyt tossa parkkiksella nopeasti kokeilin niin auto käynnissä ja nykäsee sekä tyhjäkäinti moottorin ja TPS;n piuhat irti niin ei mitään vaikutusta käyntiin. Kait nyt tuo TPS;n irti ottaminen pitäis jotenkin vaikuttaa...:think
                  The will to do - the soul to dare

                  E93 M3

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    Originally posted by RiZ3* View Post
                    Jaaha, taas vastustaa. M20b25 nykii alle 2000rpm lämpösenä ja kiihdytyksissä ja välillä myös montuissa pätkäisee niin kuin ajaisi seinään. Joskus sammuu koko auto. Mistä nyt lähden vikaa hakemaan?
                    Mitä nyt tossa parkkiksella nopeasti kokeilin niin auto käynnissä ja nykäsee sekä tyhjäkäinti moottorin ja TPS;n piuhat irti niin ei mitään vaikutusta käyntiin. Kait nyt tuo TPS;n irti ottaminen pitäis jotenkin vaikuttaa...:think
                    Katso kampuran asentotunnistimen johto, uudemmasas motronicissa jos on jätetty löysää väärään kohtaan niin hieraantuu siimapyörään iski välillä maihin sieltä.

                    Ja sitten ihan paska veikkaus, eihän ole tps ja icv johdot vaihtaneet paikkaa?

                    Tosin silloin se huutaisi kokoajan kierroksilla.
                    Olli.

                    Comment

                    • RiZ3*
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 353
                      • Helsinki

                      Originally posted by Rocla View Post
                      Katso kampuran asentotunnistimen johto, uudemmasas motronicissa jos on jätetty löysää väärään kohtaan niin hieraantuu siimapyörään iski välillä maihin sieltä.

                      Ja sitten ihan paska veikkaus, eihän ole tps ja icv johdot vaihtaneet paikkaa?

                      Tosin silloin se huutaisi kokoajan kierroksilla.
                      Jees, no pitää kattoa tuo johto. Eipä ne taida edes ylettyä mennä ristiin.
                      The will to do - the soul to dare

                      E93 M3

                      Comment

                      • MelaJii
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 115
                        • Porvoo, Finland

                        Originally posted by Rocla View Post
                        Katso kampuran asentotunnistimen johto, uudemmasas motronicissa jos on jätetty löysää väärään kohtaan niin hieraantuu siimapyörään iski välillä maihin sieltä.

                        Ja sitten ihan paska veikkaus, eihän ole tps ja icv johdot vaihtaneet paikkaa?

                        Tosin silloin se huutaisi kokoajan kierroksilla.
                        Itelläkin löytty samaa ongelmaa, mutta onko kuinka pahassa paikassa tuo tunnistin vai ihan näppärä vaihtaa? Koitin kyllä katella kuvia mut en oikeen löytänny semmosta mistä olis saanu selkoa...
                        BMW E30 316 M10

                        Comment

                        • anza(kla)
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 970
                          • kokkola

                          Originally posted by Nenonen View Post
                          Itelläkin löytty samaa ongelmaa, mutta onko kuinka pahassa paikassa tuo tunnistin vai ihan näppärä vaihtaa? Koitin kyllä katella kuvia mut en oikeen löytänny semmosta mistä olis saanu selkoa...
                          helppo homma vaihtaa,tosin pultti millä anturi on kiinni siinä telineessä saattaa olla vähä vitun lujasti kiinni. ja jos se pultti katkeaa sinne,niin sitten siinä on työmaa saada se pois sielä.

                          helpoin tiesti paikantaa tuo anturi on kun menet vänkärin lokasuojan etuosaan ja katsot siihen virranjakajan alle siihen pyörään mikä on kampiakselin päässä ja siihen menee yksi johto (2-johtoinen). siinä on se anturi. liitin sille anturille saattaa olla siinä vänkärin puolen runkopalkin päällä.

                          eli:
                          aseöljyä siihen anturin päälle hetkeks liukeneen ja sitten pultti auki vain (6mm kuusiokolo mahdollisesti) ja meisselillä pikkusen kiusaa sitä anturia ulos ja sit liitin irti ja kasaus päinvastoin.

                          mutta käytä sitä aseöljyä tosiaan siihen pulttiin,se saattaa olla kohtuu jumissa muuten.

                          Comment

                          • MelaJii
                            BTCF Member
                            • Jan 2011
                            • 115
                            • Porvoo, Finland

                            Originally posted by anza(kla) View Post
                            helppo homma vaihtaa,tosin pultti millä anturi on kiinni siinä telineessä saattaa olla vähä vitun lujasti kiinni. ja jos se pultti katkeaa sinne,niin sitten siinä on työmaa saada se pois sielä.

                            helpoin tiesti paikantaa tuo anturi on kun menet vänkärin lokasuojan etuosaan ja katsot siihen virranjakajan alle siihen pyörään mikä on kampiakselin päässä ja siihen menee yksi johto (2-johtoinen). siinä on se anturi. liitin sille anturille saattaa olla siinä vänkärin puolen runkopalkin päällä.

                            eli:
                            aseöljyä siihen anturin päälle hetkeks liukeneen ja sitten pultti auki vain (6mm kuusiokolo mahdollisesti) ja meisselillä pikkusen kiusaa sitä anturia ulos ja sit liitin irti ja kasaus päinvastoin.

                            mutta käytä sitä aseöljyä tosiaan siihen pulttiin,se saattaa olla kohtuu jumissa muuten.
                            No niin johan selkis. Kiitokset tästä
                            BMW E30 316 M10

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1834
                              • Lappeenranta, Finland

                              Originally posted by RiZ3* View Post
                              Jaaha, taas vastustaa. M20b25 nykii alle 2000rpm lämpösenä ja kiihdytyksissä ja välillä myös montuissa pätkäisee niin kuin ajaisi seinään. Joskus sammuu koko auto. Mistä nyt lähden vikaa hakemaan?
                              Mitä nyt tossa parkkiksella nopeasti kokeilin niin auto käynnissä ja nykäsee sekä tyhjäkäinti moottorin ja TPS;n piuhat irti niin ei mitään vaikutusta käyntiin. Kait nyt tuo TPS;n irti ottaminen pitäis jotenkin vaikuttaa...:think
                              Täällä olis presiis sama juttu, mutta kyseessä vanhempi motronic. TPS:n, ICV:n ja ilmamittarin liittimet olen syynännyt ja ne näyttää ihan hyviltä. Samoin tarkistin sen ison pyöreän liittimen tulipellistä, sekin ookoo. Eli, onko tässä vanhemmassa asentotunnistimen häiriö yhtälailla mahdollinen? Ja olikos se siellä vauhtipyörän tienoilla...? Entäpä muita mahdollisia paikkoja?

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              • RiZ3*
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 353
                                • Helsinki

                                Niin siis mullahan olikin tuo vanhempi malli kanssa. Laatikon kyljestähän nuo anturat löytyy ja helppo vaihtaa. Pitää tänään kurkata että missä kunnossa ovat.
                                The will to do - the soul to dare

                                E93 M3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎