Originally posted by amisqo
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E30 kysymyksiä ja vastauksia II
				
					Collapse
				
			
		
	This topic is closed.
				
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Toinen vaihtoehto on että vedenpoistoletku irronnut yläpäästä ja valuu pilaria pitkin lattialle.Myyn:
 M10/20/52 E30-E36 osia
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sigun replica. Tuulilasin pyyhkijät toimii tökkien alaspäin mennessä. Viiksesta jos pidät päällä pyyhkäisyä nii tuntuu toimivan ja isommalla nopeudella mutta 1 ja 2 nopeudella ei meinaa tulla alas itsekseen muuta kuin painamalla siihen pyyhkäisy asentoon. Jumittaako joku nivel vaiko moottori prakaa?? 
 E36Ticompact -95 HELLROT-: orava : connection-
 EX:E30///M3 replica Tic
 EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi
 
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei mulla tossa banjoa ole, suora nippa jossa teräspunosletku. Kantapäänkautta opiskelu tulee joskus vielä kalliimmaksi mutta se on kyllä hyvä opettajaOriginally posted by Gemmi View PostNäköjään ittelläki 2erillaista öljyjalkaa, joten taitaa kallistua siihen että teen tohon yhteen samalla tavalla kun sulla on, eli kierteet banjolle. s14 jalka se helpoin on, mut menee rankasti budjetin yli, ja tarkotuksen on itte tehdä mahdollisimman paljon ja siinä sivussa oppia/opetella asiat kantapään kautta . . 
 
 Jos teet sen tigillä, pirraa moskat ensin pois mekaanisesti. Sen jälkeen tigillä "puhdistusasetuksilla" poltat kuonat pintaan ja taas pirraten puhtaaksi. Sit vasta lisäainetta syöttämään. Valualu tykkää imeä kaikkea p4sk44 itteensä, vaikka näyttäis hyvältä sitä se ei välttämättä oo. Tihkuu, vuotaa, kusee jos ei kunnolla tee. Migillä mahdollisesti ehkä sama juttu, ei mitään kokemusta alumiinistä migillä. Ei sillä että lannistaa haluaisin vaan että vältyt "v1ttu s44t4n4" huudahtuksilta. Ne on jotain mikä ei inspiroi...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Sitäpä en osaa sanoa. uskoisin vahvasti että on lisävaruste, koska mullakin se lukee varusteluettelossa. Tuosta mun -89 316i:stä käytin aikoinaan kojetaulua irti ja siitä ei tuota pönttöä löytynyt.Originally posted by Tojopa View PostEli suodatin on samassa paikassa kuin esim. E34:ssa. Onkohan raitisilmasuodattimelle valmius kaikissa 9/89 jälkeen valmistetuissa vai liittyykö tuo valmius selkeästi johonkin varusteeseen ym.? Purkamallahan tuo tietty omasta selviää.."Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube
 
 Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
 ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla tekee hieman samoin. Mun järki sanoo että jos moottori olis viturallaan ni vittuilisi myös jatkuvalla pyyhinnällä.Originally posted by beemers View PostSigun replica. Tuulilasin pyyhkijät toimii tökkien alaspäin mennessä. Viiksesta jos pidät päällä pyyhkäisyä nii tuntuu toimivan ja isommalla nopeudella mutta 1 ja 2 nopeudella ei meinaa tulla alas itsekseen muuta kuin painamalla siihen pyyhkäisy asentoon. Jumittaako joku nivel vaiko moottori prakaa??2015 VW Crafter
 1984 BMW 316
 2009 Kawasaki Ninja 250RRR
 petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
 "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Veikkaan sähkövikaa.Originally posted by beemers View PostSigun replica. Tuulilasin pyyhkijät toimii tökkien alaspäin mennessä. Viiksesta jos pidät päällä pyyhkäisyä nii tuntuu toimivan ja isommalla nopeudella mutta 1 ja 2 nopeudella ei meinaa tulla alas itsekseen muuta kuin painamalla siihen pyyhkäisy asentoon. Jumittaako joku nivel vaiko moottori prakaa??  
 WIPER-WASH-INTERVAL CONTROL UNIT
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Osaako joku vastata tähän?Originally posted by Jasu View PostMitä eroa on normi 2-ovisen ja M3:sen johtosarjassa? Sopiiko ristiin?
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jooh. Tekemällä oppii vai miten se meni.. Sitä ku ite tekee ni saa just sellasta ku sattuu tulee.
 
 Eli vaihtelin rumpujarrujen kengät ja asennussarjat taakse eilen. Pitkään ährättyäni laittelin vasemmalle
 alinta jousta ja *blumps*, toinen jarrukenkä painoi sylinteriä niin että toiselta puolelta mäntä pullahti jousen kanssa ulos.
 Jarrunesteitten saattelemana tietenkin.
 
 Laitoin jousen ja männän takasin ja ähräsin kamat paikoillee kun aika loppu kesken.
 Onko toi sylinteri nyt sitten paskana vai tarvitseeko vain ilmauksen? Nimimerkillä rummut ekaa kertaa auki allekirjottaneella.
 
 Plussaa oli että etulaakerin vaihto sujui ongelmitta vaikka kauhutarinoita oli kuullukki..E30 316 -87
 E91 325i -06
 E61 530d -06
 F10 520d -14
 ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Okei, kiitoksia. Koitan metsästää jostain ehyen johtosarjan ja vertailen.Originally posted by jannmann View PostErona on ainakin sähköflektin ohjaus joka normista puuttuu.
 Normin vuosimallista/mallista poiketen paisuntasäiliön anturin johdot.
 Takavalojen pistokkeet jos facelift vs. M3, bensapumppu(m3 aina kahdella pumpulla)bensatankin anturit(lisätankki)
 Tossa jotain mitä tuli äkkiä mieleen.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Joo-o, eli mulla noita huoltovaloja palaa jos jonkinmoisia. Mitäs kaikkea inspectionii apauttirallaa kuuluu? Tulppaa ja ilmansuodatinta? Oilservicee varmaa noi öljyt ja sit meinaako se kello jarrunesteiden vaihtoa? Vois noita vaihella ni ei niin huonolla omatunnolla tarvis sitten nollailla noita kun ei raaski huoltoon viedä :think
 
 Mitäs öljyä ootte peräään ja laatikkoon iskeny? Vois niistä nyt alottaa G30 530e iPerfomance M-sport -18 G30 530e iPerfomance M-sport -18
 Ex: F30 330D M-sport -15
 Ex: E90 330D M-sport -06
 Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
 Ex: e30 320i -89
 Ex: e30 318iS -90
 
  
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jos siinä on pölysuoja , jousi , tiiviste paikallaan eikä vuoda jarrua painaessa yhtään ni mikäpä siinä. Ei tuo pääsylkky kallis liene Mätänetissä mutta mitä turaamaan jos pitää mehut sisällä. Ei muuta ku ilmaa sen ja kovaa jarruttelua.Originally posted by peltone View PostJooh. Tekemällä oppii vai miten se meni.. Sitä ku ite tekee ni saa just sellasta ku sattuu tulee.
 
 Eli vaihtelin rumpujarrujen kengät ja asennussarjat taakse eilen. Pitkään ährättyäni laittelin vasemmalle
 alinta jousta ja *blumps*, toinen jarrukenkä painoi sylinteriä niin että toiselta puolelta mäntä pullahti jousen kanssa ulos.
 Jarrunesteitten saattelemana tietenkin.
 
 Laitoin jousen ja männän takasin ja ähräsin kamat paikoillee kun aika loppu kesken.
 Onko toi sylinteri nyt sitten paskana vai tarvitseeko vain ilmauksen? Nimimerkillä rummut ekaa kertaa auki allekirjottaneella.
 
 Plussaa oli että etulaakerin vaihto sujui ongelmitta vaikka kauhutarinoita oli kuullukki.. 2015 VW Crafter 2015 VW Crafter
 1984 BMW 316
 2009 Kawasaki Ninja 250RRR
 petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
 "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Näyttäs olevan ~9e. Täytyy viel tarkistaa sainko ne sinne hyvin. Pelästyin vaa ku se räjähti osiksOriginally posted by petrolhead View PostJos siinä on pölysuoja , jousi , tiiviste paikallaan eikä vuoda jarrua painaessa yhtään ni mikäpä siinä. Ei tuo pääsylkky kallis liene Mätänetissä mutta mitä turaamaan jos pitää mehut sisällä. Ei muuta ku ilmaa sen ja kovaa jarruttelua.  
 Kiitos vastauksestas. Meinasin eilen soittaa mut ei nyt kehtaa aina häiritä..E30 316 -87
 E91 325i -06
 E61 530d -06
 F10 520d -14
 ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Jeps, elikkäs nyt selvis että tuo auto rikkoo näköjään ecuja. Mikähän sen nyt aiheuttaa, virtapiikki? Nyt se on sitte viimeistään otettava irti tuo johtosarja ja alettava tarkemmin tutkailemaan. Mistä ois hyvä aloittaa?Originally posted by Phaedrus View PostAinoa "diagnostiikka" mitä itse olen käyttänyt on testata laitetta vastaavassa autossa. Tämä on pomminvarma testiasetelma, mutta edellyttää sitä että kaverilla/tutulla on vastaavanlainen auto alla. Ei ole tietoa miten korjaamot testavat bokseja, sorry. Mitään uutta ECU:a autoon ei kannata hankkia ellei rakenna koko systeemiä uudelleen harrastemielessä (a'la Hestec), joten jos ECU on rikki niin romikselta tai foorumin kautta käytetty osa tilalle (max. 100 eur).The will to do - the soul to dare
 
 E93 M3
 Comment
Comment