Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16412
    • Asikkala

    Originally posted by amisqo View Post
    Sijaitsee missä? Ja mitä revitään veke, että pääsee putsaamaan?
    Helmakotelon alapinnassa, kontilleen auton viereen ja pienellä ruuvarilla rassaamaan. Ehkä massattu umpeen joskus, etsivä löytää. Tätä ei kannata tehdä ruotsissa...

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Toinen vaihtoehto on että vedenpoistoletku irronnut yläpäästä ja valuu pilaria pitkin lattialle.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • beemers
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 5136
        • Oulunsalo/Oulu

        Sigun replica. Tuulilasin pyyhkijät toimii tökkien alaspäin mennessä. Viiksesta jos pidät päällä pyyhkäisyä nii tuntuu toimivan ja isommalla nopeudella mutta 1 ja 2 nopeudella ei meinaa tulla alas itsekseen muuta kuin painamalla siihen pyyhkäisy asentoon. Jumittaako joku nivel vaiko moottori prakaa??

        E36Ticompact -95 HELLROT
        -: orava : connection-

        EX:E30///M3 replica Tic
        EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

        Comment

        • .:Dam:.
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 178

          Originally posted by Gemmi View Post
          Näköjään ittelläki 2erillaista öljyjalkaa, joten taitaa kallistua siihen että teen tohon yhteen samalla tavalla kun sulla on, eli kierteet banjolle. s14 jalka se helpoin on, mut menee rankasti budjetin yli, ja tarkotuksen on itte tehdä mahdollisimman paljon ja siinä sivussa oppia/opetella asiat kantapään kautta.
          Ei mulla tossa banjoa ole, suora nippa jossa teräspunosletku. Kantapäänkautta opiskelu tulee joskus vielä kalliimmaksi mutta se on kyllä hyvä opettaja

          Jos teet sen tigillä, pirraa moskat ensin pois mekaanisesti. Sen jälkeen tigillä "puhdistusasetuksilla" poltat kuonat pintaan ja taas pirraten puhtaaksi. Sit vasta lisäainetta syöttämään. Valualu tykkää imeä kaikkea p4sk44 itteensä, vaikka näyttäis hyvältä sitä se ei välttämättä oo. Tihkuu, vuotaa, kusee jos ei kunnolla tee. Migillä mahdollisesti ehkä sama juttu, ei mitään kokemusta alumiinistä migillä. Ei sillä että lannistaa haluaisin vaan että vältyt "v1ttu s44t4n4" huudahtuksilta. Ne on jotain mikä ei inspiroi...

          Comment

          • EGoman
            BTCF Member
            • Mar 2006
            • 5102
            • Ylivieska

            Originally posted by Tojopa View Post
            Eli suodatin on samassa paikassa kuin esim. E34:ssa. Onkohan raitisilmasuodattimelle valmius kaikissa 9/89 jälkeen valmistetuissa vai liittyykö tuo valmius selkeästi johonkin varusteeseen ym.? Purkamallahan tuo tietty omasta selviää..
            Sitäpä en osaa sanoa. uskoisin vahvasti että on lisävaruste, koska mullakin se lukee varusteluettelossa. Tuosta mun -89 316i:stä käytin aikoinaan kojetaulua irti ja siitä ei tuota pönttöä löytynyt.
            "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

            Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
            ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by beemers View Post
              Sigun replica. Tuulilasin pyyhkijät toimii tökkien alaspäin mennessä. Viiksesta jos pidät päällä pyyhkäisyä nii tuntuu toimivan ja isommalla nopeudella mutta 1 ja 2 nopeudella ei meinaa tulla alas itsekseen muuta kuin painamalla siihen pyyhkäisy asentoon. Jumittaako joku nivel vaiko moottori prakaa??
              Mulla tekee hieman samoin. Mun järki sanoo että jos moottori olis viturallaan ni vittuilisi myös jatkuvalla pyyhinnällä.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • basso72
                BTCF Member
                • Dec 2004
                • 1837
                • Ylä-Pinsiö

                Originally posted by beemers View Post
                Sigun replica. Tuulilasin pyyhkijät toimii tökkien alaspäin mennessä. Viiksesta jos pidät päällä pyyhkäisyä nii tuntuu toimivan ja isommalla nopeudella mutta 1 ja 2 nopeudella ei meinaa tulla alas itsekseen muuta kuin painamalla siihen pyyhkäisy asentoon. Jumittaako joku nivel vaiko moottori prakaa??
                Veikkaan sähkövikaa.
                WIPER-WASH-INTERVAL CONTROL UNIT
                sigpic
                Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                320i -77

                Comment

                • Jasu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 2110
                  • Tampere / Isojoki

                  Originally posted by Jasu View Post
                  Mitä eroa on normi 2-ovisen ja M3:sen johtosarjassa? Sopiiko ristiin?
                  Osaako joku vastata tähän?
                  Volvo S80 V8
                  Mercedes C250d
                  M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8091
                    • Willähde

                    Jooh. Tekemällä oppii vai miten se meni.. Sitä ku ite tekee ni saa just sellasta ku sattuu tulee.

                    Eli vaihtelin rumpujarrujen kengät ja asennussarjat taakse eilen. Pitkään ährättyäni laittelin vasemmalle
                    alinta jousta ja *blumps*, toinen jarrukenkä painoi sylinteriä niin että toiselta puolelta mäntä pullahti jousen kanssa ulos.
                    Jarrunesteitten saattelemana tietenkin.

                    Laitoin jousen ja männän takasin ja ähräsin kamat paikoillee kun aika loppu kesken.
                    Onko toi sylinteri nyt sitten paskana vai tarvitseeko vain ilmauksen? Nimimerkillä rummut ekaa kertaa auki allekirjottaneella.

                    Plussaa oli että etulaakerin vaihto sujui ongelmitta vaikka kauhutarinoita oli kuullukki..
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5857
                      • Joccis City

                      ----------------
                      Last edited by jannmann; 27-02-2012, 02:53.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Originally posted by jannmann View Post
                        Erona on ainakin sähköflektin ohjaus joka normista puuttuu.
                        Normin vuosimallista/mallista poiketen paisuntasäiliön anturin johdot.
                        Takavalojen pistokkeet jos facelift vs. M3, bensapumppu(m3 aina kahdella pumpulla)bensatankin anturit(lisätankki)
                        Tossa jotain mitä tuli äkkiä mieleen.
                        Okei, kiitoksia. Koitan metsästää jostain ehyen johtosarjan ja vertailen.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • amisqo
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 1612
                          • Vantaa

                          Joo-o, eli mulla noita huoltovaloja palaa jos jonkinmoisia. Mitäs kaikkea inspectionii apauttirallaa kuuluu? Tulppaa ja ilmansuodatinta? Oilservicee varmaa noi öljyt ja sit meinaako se kello jarrunesteiden vaihtoa? Vois noita vaihella ni ei niin huonolla omatunnolla tarvis sitten nollailla noita kun ei raaski huoltoon viedä :think

                          Mitäs öljyä ootte peräään ja laatikkoon iskeny? Vois niistä nyt alottaa
                          G30 530e iPerfomance M-sport -18
                          Ex: F30 330D M-sport -15
                          Ex: E90 330D M-sport -06
                          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                          Ex: e30 320i -89
                          Ex: e30 318iS -90

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by peltone View Post
                            Jooh. Tekemällä oppii vai miten se meni.. Sitä ku ite tekee ni saa just sellasta ku sattuu tulee.

                            Eli vaihtelin rumpujarrujen kengät ja asennussarjat taakse eilen. Pitkään ährättyäni laittelin vasemmalle
                            alinta jousta ja *blumps*, toinen jarrukenkä painoi sylinteriä niin että toiselta puolelta mäntä pullahti jousen kanssa ulos.
                            Jarrunesteitten saattelemana tietenkin.

                            Laitoin jousen ja männän takasin ja ähräsin kamat paikoillee kun aika loppu kesken.
                            Onko toi sylinteri nyt sitten paskana vai tarvitseeko vain ilmauksen? Nimimerkillä rummut ekaa kertaa auki allekirjottaneella.

                            Plussaa oli että etulaakerin vaihto sujui ongelmitta vaikka kauhutarinoita oli kuullukki..
                            Jos siinä on pölysuoja , jousi , tiiviste paikallaan eikä vuoda jarrua painaessa yhtään ni mikäpä siinä. Ei tuo pääsylkky kallis liene Mätänetissä mutta mitä turaamaan jos pitää mehut sisällä. Ei muuta ku ilmaa sen ja kovaa jarruttelua.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • peltone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 8091
                              • Willähde

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Jos siinä on pölysuoja , jousi , tiiviste paikallaan eikä vuoda jarrua painaessa yhtään ni mikäpä siinä. Ei tuo pääsylkky kallis liene Mätänetissä mutta mitä turaamaan jos pitää mehut sisällä. Ei muuta ku ilmaa sen ja kovaa jarruttelua.
                              Näyttäs olevan ~9e. Täytyy viel tarkistaa sainko ne sinne hyvin. Pelästyin vaa ku se räjähti osiks
                              Kiitos vastauksestas. Meinasin eilen soittaa mut ei nyt kehtaa aina häiritä..
                              E30 316 -87
                              E91 325i -06
                              E61 530d -06
                              F10 520d -14
                              ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                              Comment

                              • RiZ3*
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 353
                                • Helsinki

                                Originally posted by Phaedrus View Post
                                Ainoa "diagnostiikka" mitä itse olen käyttänyt on testata laitetta vastaavassa autossa. Tämä on pomminvarma testiasetelma, mutta edellyttää sitä että kaverilla/tutulla on vastaavanlainen auto alla. Ei ole tietoa miten korjaamot testavat bokseja, sorry. Mitään uutta ECU:a autoon ei kannata hankkia ellei rakenna koko systeemiä uudelleen harrastemielessä (a'la Hestec), joten jos ECU on rikki niin romikselta tai foorumin kautta käytetty osa tilalle (max. 100 eur).
                                Jeps, elikkäs nyt selvis että tuo auto rikkoo näköjään ecuja. Mikähän sen nyt aiheuttaa, virtapiikki? Nyt se on sitte viimeistään otettava irti tuo johtosarja ja alettava tarkemmin tutkailemaan. Mistä ois hyvä aloittaa?
                                The will to do - the soul to dare

                                E93 M3

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎