Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lareee
    Newbiemmer
    • Jan 2010
    • 5
    • Chicago

    Löytyykö Lahden alueelta innokasta harrastelijaa joka vaihtais jakopään hilppeet korvausta vastaan M40:seen?

    Privalla tavoittaa!
    Nissan Skyline R33 -97
    BMW 318i E30 -88

    Comment

    • Olpppae
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 193
      • ii

      Miten lähtee tuulilasi irti särkemättä tiivisteitä? Kiire!
      e30 Touring

      Comment

      • M325i
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 1529
        • Etelä-pohjanmaa

        Originally posted by Olpppae View Post
        Miten lähtee tuulilasi irti särkemättä tiivisteitä? Kiire!
        e30 Touring
        Jos itse lasilla ei väliä niin muovilista liitoskohdasta irti ulkopuolelta ja nostat listan pois,sitten vaan jaloilla painat sisäpuolelta lasin irti. jos ehjänä niin vähän kerrallaan painelemalla tiivisteestä.
        E30 ja E46 ///M

        Comment

        • MAKELA
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2011
          • 497
          • Kymenlaakso

          Käykö m42b18 koneeseen m40b16 koneen laturi? Millanen laturin pitää olla?

          Comment

          • .:Dam:.
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 178

            Originally posted by M325i View Post
            Jos itse lasilla ei väliä niin muovilista liitoskohdasta irti ulkopuolelta ja nostat listan pois,sitten vaan jaloilla painat sisäpuolelta lasin irti. jos ehjänä niin vähän kerrallaan painelemalla tiivisteestä.
            Ei välttämättä. Mult pöllittiin tuulilasi E30:stä ilmeisesti viimeyönä ilman et ketään oli käyny ees koittaas lukkoja. Luulin et autost oli kaikki arvokas pois mut olin näemmä unohtanu tuulilasin paikoilleen Ei ollu missään parhaas kunnos mut piti sentään vettä... Jos Turun seudul joku tyrkyttää halpaa tuulilasii, vedä sitä turpaan

            Comment

            • MiKqsu
              Bimmer Fanatic
              • May 2010
              • 404
              • Turku

              varastanu TUULILASIN?? Missäs päin turkua tälläistä sattuuu?
              sigpic

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by .:Dam:. View Post
                Ei välttämättä. Mult pöllittiin tuulilasi E30:stä ilmeisesti viimeyönä ilman et ketään oli käyny ees koittaas lukkoja. Luulin et autost oli kaikki arvokas pois mut olin näemmä unohtanu tuulilasin paikoilleen Ei ollu missään parhaas kunnos mut piti sentään vettä... Jos Turun seudul joku tyrkyttää halpaa tuulilasii, vedä sitä turpaan
                Jäikö tiiviste ehjäksi? Vai oliko vedettu mattopuukolla?

                Comment

                • .:Dam:.
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 178

                  Originally posted by MiKqsu View Post
                  varastanu TUULILASIN?? Missäs päin turkua tälläistä sattuuu?
                  Niin, vihree raita ylhäällä taitaa olla nii kova juttu et kannattaa ottaa lasi pois :think

                  Turun lähistöl, ei missää härkkäris, turun monacos tai vakkel sentää mis tollast nyt vois kuvitella tapahtuvan... Tallin pihal ja näkyvyys kuitenkin aika hyvä joka suunnast, härskii touhuu.

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Jäikö tiiviste ehjäksi? Vai oliko vedettu mattopuukolla?
                  En kattonu tiivisteitä sen tarkemmin kun ymmärrettävistä syistä se ei ollu se suurin ongelma Niit muovilistoi oli pätkinä ympäriinsä ja muutamast kohdast tiiviste ihan täydellinen. Tosin ei isoo vekkii tartte leikata tiivisteeseen et lasin saa pompsautettua pois ehjänä. Voin kattoo tarkemmin ens vkl jos autost on muutakin jäljel ku vaihdekepin nuppi...

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16340
                    • Leppävirta

                    Kyseessä Facelift jos sillä jotain merkitystä. Ja sigun 316i

                    Tuossa jokin aika sitten kun vaihdoin ratin niin se "kuparinen" osa ratin takana mikä ottaa "slipring?" :iin kiinni jotta töötti pelaa niin se otti ja hajosi, eli se mötikkä on kiinni siellä valkoisen muoviosan sisällä kuparilangalla ja jousi työntää sitä ulospäin jolloin ottaa kontaktin rattiin, nyt siis se lanka poikki juuresta.

                    Kymysys: Voiko tuon ko. osan uusia pelkästään vai meneekö siinä muutakin uusiksi? Aikamoinen taiteilu nyt että saa sen kestämään siellä kolosessaan(jousi työntää ulospäin) ja nyhrää samalla ratin paikalleen.
                    Kokeilin niin että työnsin sen sisään väärinpäin, eli palikka sisään ja jousi ottaa sitten kiinni rattiin. Huono menestys koska se jotenkin jumitti ja töötti sitten huuti suht noloissa tilanteissa ilman että nappia edes painoi.

                    Ja nyt siis töötti ei toimi laisinkaan kun se osa puuttuu kokonaan. Haluaisin töötin toimivan. Mutta en millään erillisellä napilla eli se ei ole vaihtoehto.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10500
                      • Saaressa

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Kyseessä Facelift jos sillä jotain merkitystä. Ja sigun 316i

                      Tuossa jokin aika sitten kun vaihdoin ratin niin se "kuparinen" osa ratin takana mikä ottaa "slipring?" :iin kiinni jotta töötti pelaa niin se otti ja hajosi, eli se mötikkä on kiinni siellä valkoisen muoviosan sisällä kuparilangalla ja jousi työntää sitä ulospäin jolloin ottaa kontaktin rattiin, nyt siis se lanka poikki juuresta.

                      Kymysys: Voiko tuon ko. osan uusia pelkästään vai meneekö siinä muutakin uusiksi? Aikamoinen taiteilu nyt että saa sen kestämään siellä kolosessaan(jousi työntää ulospäin) ja nyhrää samalla ratin paikalleen.
                      Kokeilin niin että työnsin sen sisään väärinpäin, eli palikka sisään ja jousi ottaa sitten kiinni rattiin. Huono menestys koska se jotenkin jumitti ja töötti sitten huuti suht noloissa tilanteissa ilman että nappia edes painoi.

                      Ja nyt siis töötti ei toimi laisinkaan kun se osa puuttuu kokonaan. Haluaisin töötin toimivan. Mutta en millään erillisellä napilla eli se ei ole vaihtoehto.
                      Mä rikoin omastani myös sen. Eikös se koko osa ihan vaihdettavissa ole.

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Skunkki^
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 688
                        • Espoo

                        Nyt iski taas tenkkapoo,

                        318is ois ilmamäärämittari hakusessa, mutta mikäs se näistä olisi?
                        Autossa on katti, joten rajasin vaihtoehdot kolmeen:


                        Air volume determinator without co-poti 13 62 1 734 655

                        AT-Mass air flow sensor w/out CO poti 13 62 7 547 979

                        Rmfd-vol. air flow sensor w adapter lead 13 62 7 558 785
                        KIA Optima PHEV

                        Exät:
                        520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                        Comment

                        • Skunkki^
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 688
                          • Espoo

                          Originally posted by Pinxi View Post
                          Nyt iski taas tenkkapoo,

                          318is ois ilmamäärämittari hakusessa, mutta mikäs se näistä olisi?
                          Autossa on katti, joten rajasin vaihtoehdot kolmeen:


                          Air volume determinator without co-poti 13 62 1 734 655

                          AT-Mass air flow sensor w/out CO poti 13 62 7 547 979

                          Rmfd-vol. air flow sensor w adapter lead 13 62 7 558 785
                          Ja vastatakseni itselleni, kaikki käy ja viimeisimmän saa tilattua. Kiitosta
                          KIA Optima PHEV

                          Exät:
                          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16340
                            • Leppävirta

                            Lisää kysymyksiä.

                            "oransseja" valoja sisältä pimeänä. Mittaristossa kaikki palaa, lämmönsäätörullan takana palaa. Mutta puhaltimen nopeudensäätörullan takana ei eikä näiden kahden edellä mainitun välissä eli "keskellä" ei pala. Montako poltinta siis pitäisi loistaa lämmityslaitteen "paneelin" takana? 2 vai 3 kaikenkaikkiaan?

                            Valokytkimen yllä ei pala mitään, pitäiskös sumuvalokytkimen yllä palaa vai ei? (Pelkkä takasumuvalonappi) Noihinkin varmaan jonkinsortin polttimot löytyy jostain.

                            Lieneekö kaikki nämä ihan huoltamoilta löytyviä tuikkuja?
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16412
                              • Asikkala

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Lisää kysymyksiä.

                              "oransseja" valoja sisältä pimeänä. Mittaristossa kaikki palaa, lämmönsäätörullan takana palaa. Mutta puhaltimen nopeudensäätörullan takana ei eikä näiden kahden edellä mainitun välissä eli "keskellä" ei pala. Montako poltinta siis pitäisi loistaa lämmityslaitteen "paneelin" takana? 2 vai 3 kaikenkaikkiaan?

                              Valokytkimen yllä ei pala mitään, pitäiskös sumuvalokytkimen yllä palaa vai ei? (Pelkkä takasumuvalonappi) Noihinkin varmaan jonkinsortin polttimot löytyy jostain.

                              Lieneekö kaikki nämä ihan huoltamoilta löytyviä tuikkuja?
                              12V 1,2W pienellä lasikannalla, löytyy melkein kaikista marketeistakin.

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Ostinpa talven leikkeihin tuollaisen öljykirnulla olevan E30-touringin. Koneeseen oli hiljattain tehty täydellinen kansiremontti. Uusi nokka, keinut, keinuvipuakselit ja venttiilit. Noh, jako oli onnistuttu laittamaan nokalta hampaan liian aikaiselle. Siinä ei ole sinänsä mitään ihmeellistä, koska kokemuksen mukaan seitsemän kymmenestä kyläsepästä ei osaa laittaa M20-koneessa jakoa kohdalleen
                                Mutta sitten löytyikin jotain muuta vähemmän kivaa. Kuva-arvoitus... Mikä meni pieleen? Kännykameran kuvan laatu on mitä on, mutta selviää se tuostakin. Ne pari foorumilaista, joiden kanssa keskustelin puhelimessa, eivät saa vastata.


                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎