Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Harizga View Post
    Meneekö m20b20 motin perään kuinka helposti m40 koneen vaihteisto?
    Hanki ennemmin M20 vaihteisto niin säästyt paljolta.

    Comment

    • amisqo
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 1612
      • Vantaa

      Originally posted by petrolhead View Post
      No mikä on kallis. 600€ sai 4 kpl Konin tai Spaxin säädettäviä iskareita kun viimeksi kattoin. Ja jousiahan nyt on maalima pullollaan.

      Mikä pakko on olla sellanen alusta jonka kanssa pitää jousilautaset leikata helvettiin ja liimata kierreholkit tilalle? Kyllä kai se nyt 40mm madallluksella + matalammilla yläpäillä putoaa sen mitä kovaan ajoon tarvii.
      on niitä semmosiakin sarjoja mis ei tarvii tätä liimaa leikkaa juttua tehdä. Tosin halpiksia
      G30 530e iPerfomance M-sport -18
      Ex: F30 330D M-sport -15
      Ex: E90 330D M-sport -06
      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
      Ex: e30 320i -89
      Ex: e30 318iS -90

      Comment

      • morguz
        Bimmer Rookie
        • Oct 2009
        • 25
        • Tusby

        No ei mikää halppis kiinosta pahemmin, meinasin noita kw tms alustoi, kai sen sit näkee mitä pitää tehä ku saanu palikat käteen:think

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by amisqo View Post
          on niitä semmosiakin sarjoja mis ei tarvii tätä liimaa leikkaa juttua tehdä. Tosin halpiksia
          No sekö se ny tekee sarjasta ei-halpiksen (ts. sikahyvän) että kyljessä on kierreholkki josta voi pyöritellä korkeutta ees sun taas ja niissä mikälie iskareissa on kovuuden säätö.
          Eikä kysyjä tietty sen kummemmin tarkentanu että haluaako ensisijaisesti alustan jolla vehje on tontissa ja hieno stance vai pitääkö sillä päästä tuhatta mutkaan ja mutkasta pois.
          Last edited by petrolhead; 06-12-2011, 16:38.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • amisqo
            BTCF Member
            • Apr 2011
            • 1612
            • Vantaa

            Originally posted by morguz View Post
            No ei mikää halppis kiinosta pahemmin, meinasin noita kw tms alustoi, kai sen sit näkee mitä pitää tehä ku saanu palikat käteen:think
            http://www.youtube.com/watch?v=7KWCDDBbpNc

            Jotain tuontapaista se tulee sitten olemaan. Jos noi yksinkertaisemmat (jom, ta-technic, V-maxx) ei iske
            G30 530e iPerfomance M-sport -18
            Ex: F30 330D M-sport -15
            Ex: E90 330D M-sport -06
            Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
            Ex: e30 320i -89
            Ex: e30 318iS -90

            Comment

            • morguz
              Bimmer Rookie
              • Oct 2009
              • 25
              • Tusby

              Kiinostas esimerkiks saada toi talveks pikkuse korkeemmaks ku tällä hetkellä ja kesäks takasi tonttii, vois kerral iskee sen hyvän alustasarjan toho ni ei tarvi ku säädellä eikä vaihdella sitä koko sarjaa aina sinne :P

              Edit:

              Kiitti tosta linkistä sehän selvens asiaa jo paljon.
              Originally posted by amisqo View Post
              http://www.youtube.com/watch?v=7KWCDDBbpNc

              Jotain tuontapaista se tulee sitten olemaan. Jos noi yksinkertaisemmat (jom, ta-technic, V-maxx) ei iske
              Last edited by morguz; 06-12-2011, 16:47.

              Comment

              • smpovers
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2372
                • Tammela

                Originally posted by Haju69 View Post
                Paljonkohan tuollainen E30 M40B16 kulutus mahtaisi olla silloin kun kaikki on kunnossa?
                Omalla m40b18:lla laskin jotai 6.9L/100km. Pitäiskö 1.6 viedä vielä vähemmän
                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                BMW 330d touring e46 -05
                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16412
                  • Asikkala

                  Originally posted by smpovers View Post
                  Omalla m40b18:lla laskin jotai 6.9L/100km. Pitäiskö 1.6 viedä vielä vähemmän
                  Ei ? :think

                  Comment

                  • illu^^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1703
                    • Kajaani

                    Originally posted by smpovers View Post
                    Omalla m40b18:lla laskin jotai 6.9L/100km. Pitäiskö 1.6 viedä vielä vähemmän
                    No ei tosiaan... En tiiä mistä johtuu mutta tuppaa kaikki bemarit ottamaan seka-ajossa sen kympin verran aina...

                    Comment

                    • Coooper
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 1623
                      • Lahti

                      Itellä tolla m40b18 kulutus ollu 7.5-8L/100km välissä.
                      E61 525DA - 09
                      EX: E90 325IA -06
                      EX: E46 328i 4d -00
                      Ex: E30 318i 2d -89


                      ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16340
                        • Leppävirta

                        Originally posted by smpovers View Post
                        Omalla m40b18:lla laskin jotai 6.9L/100km. Pitäiskö 1.6 viedä vielä vähemmän
                        Keskikulutus sekalaisella ajolla 6.9L? Aika hyvin.

                        Mutta joo pitää katella uusiksi kulutusta kunhan tuon kansi rempan on tehnyt. Vaikuttanee paljon asiaan sekin etten ole pitänyt lämmityksessä laisinkaan tuota autoa. Nytkin uuden tankkauksen jälkeen tripissä reilu 200km kun ollut pääosin matka-ajoa niin viisari vain hieman laskenut täydestä. Eli voi tulla ihan eri lukemat.
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • Ville#24
                          BTCF Member
                          • Apr 2010
                          • 14
                          • Kokkola

                          Nyt ilmeni tuommosta ongelmaa ettei tuo m20b25 nosta öljynpaineita ollenkaan. Öljyvalo palaa mittaristossa sekä erillinen mittari näyttää 0, molemmat tulevat tuosta öljynsuodattimen vierestä olevasta reiästä, jakoblokilla. Säädin venttiilit sekä vaihdoin samalla öljyt, jonka jälkeen ongelma ilmeni. Auto ollut ilman öljyjä pukeilla välillä joten olisiko ilmaa mennyt tuonne öljypumppuun? Millä tavalla "ilmaus" tapahtuu? Tai onko porukalla jotakin muuta mielessä? Venttiilikoppa näyttää sisältä melko kuivalta. Eli viittaa juuri tuohon pumppuun? :think

                          Edittia vielä että öljyt 5w40 vanhat oli 10w40, voiko olla tässä ongelmaa, kuten jossain tapauksissa?

                          Ville
                          Last edited by Ville#24; 06-12-2011, 21:47. Reason: lisää
                          e30 325 m-tech II touring
                          e34 525T

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by Ville#24 View Post
                            Nyt ilmeni tuommosta ongelmaa ettei tuo m20b25 nosta öljynpaineita ollenkaan. Öljyvalo palaa mittaristossa sekä erillinen mittari näyttää 0, molemmat tulevat tuosta öljynsuodattimen vierestä olevasta reiästä, jakoblokilla. Säädin venttiilit sekä vaihdoin samalla öljyt, jonka jälkeen ongelma ilmeni. Auto ollut ilman öljyjä pukeilla välillä joten olisiko ilmaa mennyt tuonne öljypumppuun? Millä tavalla "ilmaus" tapahtuu? Tai onko porukalla jotakin muuta mielessä? Venttiilikoppa näyttää sisältä melko kuivalta. Eli viittaa juuri tuohon pumppuun? :think

                            Edittia vielä että öljyt 5w40 vanhat oli 10w40, voiko olla tässä ongelmaa, kuten jossain tapauksissa?

                            Ville
                            Koita huomenna uudestaan
                            Muistelen kuulleeni että joillain on m20 ollut tuontapaista että pumppu ei ala heti nostaa koneen oltua "kuiva".
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • niäminen
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2009
                              • 111
                              • Pirkanmaa

                              denson iridium iw22 vai iw24 m20 turboon? :think
                              Käyttis: e30 318i -89
                              Projekti: e30 m20b25 -89
                              Ratalelu: e30 touring m20b27tic -88

                              <<Tutun turbon vihellyksen kuulen
                              Äänellään se mielen kohentaa
                              Ujellus kuin rajun myrskytuulen
                              Sitä desibelipellet koittaa ohentaa>>

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Ville#24 View Post
                                Nyt ilmeni tuommosta ongelmaa ettei tuo m20b25 nosta öljynpaineita ollenkaan. Öljyvalo palaa mittaristossa sekä erillinen mittari näyttää 0, molemmat tulevat tuosta öljynsuodattimen vierestä olevasta reiästä, jakoblokilla. Säädin venttiilit sekä vaihdoin samalla öljyt, jonka jälkeen ongelma ilmeni. Auto ollut ilman öljyjä pukeilla välillä joten olisiko ilmaa mennyt tuonne öljypumppuun? Millä tavalla "ilmaus" tapahtuu? Tai onko porukalla jotakin muuta mielessä? Venttiilikoppa näyttää sisältä melko kuivalta. Eli viittaa juuri tuohon pumppuun? :think

                                Edittia vielä että öljyt 5w40 vanhat oli 10w40, voiko olla tässä ongelmaa, kuten jossain tapauksissa?

                                Ville
                                Jos pumppu on valunut tyhjäksi ei se välttämättä ala imemään suosiolla.

                                Täytä pumppu vaikka siitä anturin / mittarin reijästä niin lähtee taas pelaamaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎