Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MAKELA
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 497
    • Kymenlaakso

    Toivotaan että siitä vielä joskus jotain tulee!

    Vesipumppu,termari ja ketjun kiristäjä löytyy jo. Muita osia pitääkin ruveta haalimaan.. Jarruremppaa yms menossa kans, uudet kaikki levyt, fedoron palat jne.. Harrastaminen on kivaa..

    Vaikkei moni uskokkaan, niin taidan oikeasti omistaa ruosteettoman e30.. Ei löydy mistään mätää.. Jossain on tietysti "pintaruostetta" joita oon putsaillu pellille ja suojaillu/maalaillu..

    Comment

    • MAKELA
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2011
      • 497
      • Kymenlaakso

      Originally posted by T3 View Post
      Nokkapyörät kuuluukin olla tuollaiset, eikä piikkien päät pyöreät.
      Eiks niiden pitäis olla niiku tälläset? :think



      Kun taas mulla on ihan terävät, ja jo vähän kuluneiden näköiset..

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by MAKELA View Post
        Eiks niiden pitäis olla niiku tälläset? :think



        Kun taas mulla on ihan terävät, ja jo vähän kuluneiden näköiset..

        http://aijaa.com/007199368933
        Aah, nyt vasta katsoin kuvasi tarkemmin. Luulin ensin, että tarkoitit pyöreydellä ihan sellaista pyöreäselkäistä hammasta. Uutenahan ne ovat hieman sellaiset kulmikkaat. Vaihda toki nokkapyörätkin, jos ovat kuluneet.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Kassu.K
          Newbiemmer
          • Jan 2012
          • 12
          • Jyväskylä

          Originally posted by T3 View Post
          No jos lisäilmaluistilta (tyhjäkäyntimoottorilta) on joku letku ollut irrallaan, niin ihan varmasti on käynti ollut sekaisin. Mietin vaan, että lisäilmaluistilta ei mene yksikään letku suoraan lohkoon, vaan yläletku imusarjaan ja alempi kiertää imusarjan alla siihen isoon haitarikumiin, joka on kaasuläpän ja ilmamäärämittarin välissä.
          En tiiä mikä tuota bemaria vaivaa, nyt toimi hetken hienosti, kylmänä tänään käynnistin kävi taas tuota 4000rmp:tä, vaikka ajoin lämpimäksi, ei kierrokset laskenu. Sammutin auton, kokeilin startata ei lähde käyntiin ja bensa haisee, koputtelin tyhjäkäyntimoottoria, annoin seistä hetken. Tämän jälkeen kävi enään 2000rmp, lähin ajelee, ajosta taas putos normaaliin 750rmp kun tulin valoihin. Kokeilin ottaa lambdan irti, tuntu että autto, kun lähti heti käyntiin monta kertää peräkkäin. Muutamia kilsoja ajelin ilman lambdaa, tyhjäkäynnillä alkoin yhtäkkiä röpöttää aikalailla ja koko kori tärisee. Nyt ei huutanu kierroksia enään valoihin tullessa, mutta vedot hävis ja röpöttää kaikilla kierroksilla. Mistä moinen nyt siis johtuu? Itse epäilisin kaasuläpänasentotunnistinta.. selittäisi noita vikoja aika hyvin. Että käy kylmänä 4000rmp:tä, lämpimänä välillä 2000rmp:tä, röpöttää ja ei oo tehoja. Eikä käynnisty heti uudelleen koska saa liikaa ainetta?

          Comment

          • MAKELA
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2011
            • 497
            • Kymenlaakso

            Originally posted by Kassu.K View Post
            En tiiä mikä tuota bemaria vaivaa, nyt toimi hetken hienosti, kylmänä tänään käynnistin kävi taas tuota 4000rmp:tä, vaikka ajoin lämpimäksi, ei kierrokset laskenu. Sammutin auton, kokeilin startata ei lähde käyntiin ja bensa haisee, koputtelin tyhjäkäyntimoottoria, annoin seistä hetken. Tämän jälkeen kävi enään 2000rmp, lähin ajelee, ajosta taas putos normaaliin 750rmp kun tulin valoihin. Kokeilin ottaa lambdan irti, tuntu että autto, kun lähti heti käyntiin monta kertää peräkkäin. Muutamia kilsoja ajelin ilman lambdaa, tyhjäkäynnillä alkoin yhtäkkiä röpöttää aikalailla ja koko kori tärisee. Nyt ei huutanu kierroksia enään valoihin tullessa, mutta vedot hävis ja röpöttää kaikilla kierroksilla. Mistä moinen nyt siis johtuu? Itse epäilisin kaasuläpänasentotunnistinta.. selittäisi noita vikoja aika hyvin. Että käy kylmänä 4000rmp:tä, lämpimänä välillä 2000rmp:tä, röpöttää ja ei oo tehoja. Eikä käynnisty heti uudelleen koska saa liikaa ainetta?

            Itsekin mistään mitään tietämättä lähtisin kaasuläppää jne puhdistelemaan..

            Ja T3, kävin tilaamassa marmorilta nokkapyörät, 46e/kpl. Kysäsin autoprolta ni 120e ois ollu kipale..

            Nyt on siis kiristin, nokkapyörät, ja hihna "hommattuna" vielä pitäis noita alarattaita ja kaikki liukupalat, saaks niitä kl-varaosasta? Marmorilla niillä sikahinnat, eikä prolla ollut ollenkaan..

            Mites muuten toi, ku noi nokkapyörät on säädettävät, niin millä saan uudet samoihin säätöihin? :think Kaveri sano että jos joku hiposäätäjä tulis laittamaan, niin vois säädellä konetta vähän pirteämmäksikin?

            Comment

            • Kassu.K
              Newbiemmer
              • Jan 2012
              • 12
              • Jyväskylä

              Originally posted by MAKELA View Post
              Itsekin mistään mitään tietämättä lähtisin kaasuläppää jne puhdistelemaan..

              Ja T3, kävin tilaamassa marmorilta nokkapyörät, 46e/kpl. Kysäsin autoprolta ni 120e ois ollu kipale..

              Nyt on siis kiristin, nokkapyörät, ja hihna "hommattuna" vielä pitäis noita alarattaita ja kaikki liukupalat, saaks niitä kl-varaosasta? Marmorilla niillä sikahinnat, eikä prolla ollut ollenkaan..

              Mites muuten toi, ku noi nokkapyörät on säädettävät, niin millä saan uudet samoihin säätöihin? :think Kaveri sano että jos joku hiposäätäjä tulis laittamaan, niin vois säädellä konetta vähän pirteämmäksikin?
              Niin tietty senkin vois avata ja putsata.. tiiä sitten, epäilisin sitä anturia.. kun tekee tollein välillä noita vikoja, mutta nyt tuo röpellys ja vetojen häviäminen yhtäkkiä on aika outoa.. jos se anturi hajos lopullisesti?

              Comment

              • mulletti
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2587
                • Jyväskylä - Bra | bar base beach

                Vuosimallin 83, 82 valmistettu 316 ja akkuhyllyssä on kiinni maadoituskaapeli. Missä sen toisen pään kuuluisi olla kiinni? Tai kuuluuko tuossa ylipäätään olla mitään maadoituskaapelia? :think

                Ja voisinhan kysyä että miksei tuo pirssi suostu starttaa, bensaa tulee kyllä kaasarille ja sytkäosat on vaihdettu. Voisko yli vuoden vanhat bensat olla vähän väljähtäneitä? Onneks tää ei ole mitään rakettitiedettä...
                E28 - E30

                HUNAJATA HUNAJATA

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by mulletti View Post
                  Vuosimallin 83, 82 valmistettu 316 ja akkuhyllyssä on kiinni maadoituskaapeli. Missä sen toisen pään kuuluisi olla kiinni? Tai kuuluuko tuossa ylipäätään olla mitään maadoituskaapelia? :think

                  Ja voisinhan kysyä että miksei tuo pirssi suostu starttaa, bensaa tulee kyllä kaasarille ja sytkäosat on vaihdettu. Voisko yli vuoden vanhat bensat olla vähän väljähtäneitä? Onneks tää ei ole mitään rakettitiedettä...
                  Venttiilikopassa.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Maikkeli
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1301
                    • Nousiainen

                    Originally posted by mulletti View Post
                    Vuosimallin 83, 82 valmistettu 316 ja akkuhyllyssä on kiinni maadoituskaapeli. Missä sen toisen pään kuuluisi olla kiinni? Tai kuuluuko tuossa ylipäätään olla mitään maadoituskaapelia? :think

                    Ja voisinhan kysyä että miksei tuo pirssi suostu starttaa, bensaa tulee kyllä kaasarille ja sytkäosat on vaihdettu. Voisko yli vuoden vanhat bensat olla vähän väljähtäneitä? Onneks tää ei ole mitään rakettitiedettä...

                    Itsellä on se maadoituskaapeli kiinni venttiilinkopan kiinnitysmutterin alla.

                    Ne vuoden vanhat bensat voi olla vähän väljät eli vaihtaisin ne eka ja sitten koittaisin uudestaan.
                    E30 316 M42TBO -87
                    BMW 1502 Turbo -77

                    ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                    Comment

                    • Tukezi
                      Newbiemmer
                      • May 2010
                      • 28
                      • HML

                      apurunko

                      Onkos kukaan sorvaillu noita apurungon puslia jostain jäykemmästä materiaalista? POM- muovi tähän tarkoitukseen sopivaa?

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3165
                        • 47200

                        Originally posted by MAKELA View Post
                        Mites muuten toi, ku noi nokkapyörät on säädettävät, niin millä saan uudet samoihin säätöihin? :think Kaveri sano että jos joku hiposäätäjä tulis laittamaan, niin vois säädellä konetta vähän pirteämmäksikin?
                        Heittokellolla saat ne oikeisiin arvoihin.

                        Comment

                        • Kassu.K
                          Newbiemmer
                          • Jan 2012
                          • 12
                          • Jyväskylä

                          318:n vika

                          Nyt loppu tuo korkeiden kierroksien käyminen ainakin toistaiseksi, kylmänä auto toimii hyvin, käy tasaisesti ja ei röpötä, muttakun lämpiää niin alkaa ajossa pitämään outoa röpötystä ja hörinää, koko kori tärisee kun kaasua painaa niin ajossa kuin tyhjäkäynnilläkin. Eikä edelleenkään lähde käyntiin heti sammutuksen jälkeen, joutuu sahaamaan.. eli saa liikaa bensaa, sillä kaasun painaminen käynnistyksen yhteydessä vaan pahentaa käyntiin lähtöä. mistähän tää nyt sit johtuu?

                          Comment

                          • huikkamaki
                            Newbiemmer
                            • Jan 2012
                            • 2
                            • urjala

                            ihme juttu

                            joten mulla on 320 e30 -86v BMW ja kiihtyy oudosti...
                            ensin ei tapahdu mitään vaikka kaasu olis pohjassa kunnes kierrokset nousee 3000-4000 niin ottaa oudon "piikin"
                            Mistäköhän kannattaisi ruveta vikaa etsimään?:think

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by huikkamaki View Post
                              joten mulla on 320 e30 -86v BMW ja kiihtyy oudosti...
                              ensin ei tapahdu mitään vaikka kaasu olis pohjassa kunnes kierrokset nousee 3000-4000 niin ottaa oudon "piikin"
                              Mistäköhän kannattaisi ruveta vikaa etsimään?:think
                              Searchin käytössä ja otsikoinnissa on ainakin puutteita.
                              EDIT: Joop , siirtyi E30-kysymyksiä ja vastauksia topikin jatkoksi.

                              Kysymykseen en osaa vastata muuten, kuin että mulla oli vuonna miekka just tollanen '86 320i ja kiihtyvyys oli juuri kuten kuvailit. Et tietysti ketonut että vaikuttaako se olevan ihan rikki. Eli rykiikö, hyytyykö empiikö/pätkiikö alle sen kolmen tonnin?
                              Last edited by petrolhead; 17-01-2012, 20:19.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by huikkamaki View Post
                                joten mulla on 320 e30 -86v BMW ja kiihtyy oudosti...
                                ensin ei tapahdu mitään vaikka kaasu olis pohjassa kunnes kierrokset nousee 3000-4000 niin ottaa oudon "piikin"
                                Mistäköhän kannattaisi ruveta vikaa etsimään?:think
                                Se on just tuon 2-litraisen läskiremmikuutosen ominaisuus. Ensin ei mitään, sitten mukamas vähäsen ja lopussa vaan kierrokset nousee/keinuvivut kilkattaa, mutta siltikään ei tapahdu mitään.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎