Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janituz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 858
    • nummi-pusula

    Originally posted by janituz View Post
    mikähän mahtaa vanhaa vaivata, vika: lämmöt nousee laskee ees taas. moottorina m10b18i

    yritetty kaikkia näitä:

    -termari vaihdettu
    -syyläri vaihdettu
    -v.pumppu vaihdettu x2
    -kansirempattu (ennen tätä keitti samasta syystä)
    -hihna vaihdettu
    -viallinen kiertovesipumppu heitetty mäkeen
    -ilmattu,ilmattu, ilmattu ja vitusti lisää ilmattu.
    -parilla mittaristolla koitettu

    vähä neuvoja mikä vois moista e30/m10 tehdä.
    eikö kukkaa tiijä ämkympin saloja..
    e46 330da -01
    E46 320d -00
    E30 323i -85 "pommikone"
    Projekti: E30 325i -86
    Projekti: E21 315 -83
    Ex: E30 318i mit m10i -89

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      Originally posted by huikkamaki View Post
      joten mulla on 320 e30 -86v BMW ja kiihtyy oudosti...
      ensin ei tapahdu mitään vaikka kaasu olis pohjassa kunnes kierrokset nousee 3000-4000 niin ottaa oudon "piikin"
      Mistäköhän kannattaisi ruveta vikaa etsimään?:think
      Niinkuin T3 sanoi niin ominaisuus eikä vika. Ja jos on joku vielä vaihtanut jyrkempää nokkaa, niin entistä kovempi piikki. Oliko muuten minkänäköinen E30? Samanikäinen 320i joskus ollut mullakin.
      E39 ja E91

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by janituz View Post
        kyllä kyllä, se että heittää vedet pihalle on aika varma mittarin paikkaansa pitävyyden merkki?
        Ni mistä se heittää vedet pihalle?
        Lohkoa ei oo tarkastettu että onko halki?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • mehtojarvi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1518
          • Kymenlaakso

          Originally posted by janituz View Post
          eikö kukkaa tiijä ämkympin saloja..
          oikastiinko kansi silloin pahvin vaihdon yhteydessä?toimiiko flekti oikein?minulla teki samaa aikanaan samallainen kone,kun vaihdettiin vaan kannentiiviste... lämpö ongelmia ei ollut minkäänlaisia ennen remonttia...kaikki alko kun tuli uusialakerta ja loppui kun otin kannen pois uudestaan ja veistettiin sitä
          E91 325xi vm07
          E60 530xd vm06 stage X

          Comment

          • janituz
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2008
            • 858
            • nummi-pusula

            Originally posted by petrolhead View Post
            Ni mistä se heittää vedet pihalle?
            Lohkoa ei oo tarkastettu että onko halki?
            Originally posted by crhomeflame View Post
            oikastiinko kansi silloin pahvin vaihdon yhteydessä?toimiiko flekti oikein?minulla teki samaa aikanaan samallainen kone,kun vaihdettiin vaan kannentiiviste... lämpö ongelmia ei ollut minkäänlaisia ennen remonttia...kaikki alko kun tuli uusialakerta ja loppui kun otin kannen pois uudestaan ja veistettiin sitä
            Painekorkista+ylivuotoputki. Lohkoa ei oo juu mitää kuvattu tai mitää mutta ei se silmillä kattoen halki ollut.

            En tee kansi remontteja ilman oikasua, maksaa mulle 15€ veto joten menee samalla. kyllä flekti toimii--> kylmänä "vapaana" ja kuumana jäykkä.

            Unohdin laittaa listalle viskon vaihdon ja painekorkin vaihdon.

            Mitkään nesteet ei mene sekasin eikä vähene.
            e46 330da -01
            E46 320d -00
            E30 323i -85 "pommikone"
            Projekti: E30 325i -86
            Projekti: E21 315 -83
            Ex: E30 318i mit m10i -89

            Comment

            • duuk
              Moderator
              • Dec 2006
              • 10494
              • Saaressa

              Originally posted by janituz View Post
              Painekorkista+ylivuotoputki. Lohkoa ei oo juu mitää kuvattu tai mitää mutta ei se silmillä kattoen halki ollut.

              En tee kansi remontteja ilman oikasua, maksaa mulle 15€ veto joten menee samalla. kyllä flekti toimii--> kylmänä "vapaana" ja kuumana jäykkä.

              Unohdin laittaa listalle viskon vaihdon ja painekorkin vaihdon.

              Mitkään nesteet ei mene sekasin eikä vähene.
              Eikö nesteet vähene vaikka se ampuu niitä ulos? :think

              Mutta kyllä tuo peli nyt aika selvä on VUOTAA jostain sylinterin paineen vesikanavaan.. Eli kansi halki, lohko halki, kannentiiviste jne jne.

              duke's garage:
              Suzuki R50
              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
              S38 S54 S62

              instagram: _duuk

              Comment

              • janituz
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 858
                • nummi-pusula

                Originally posted by duuk View Post
                Eikö nesteet vähene vaikka se ampuu niitä ulos? :think

                Mutta kyllä tuo peli nyt aika selvä on VUOTAA jostain sylinterin paineen vesikanavaan.. Eli kansi halki, lohko halki, kannentiiviste jne jne.
                tottakai, mutta kansiremontin jälkeen ei ole kertaakaan keittänyt. Siihen perustuu tämä väite. Ja tuo sun antama diagnoosi perustuu mihin? Jos paineet jäähy järjestelmässä ni eikö kaiken järjen mukaa siel järjestelmässä olis normaalia enempi painetta? En minäkää ny mikää täysi nuija autojen kanssa kuitenkaan ole.

                edit: kansirempan jälkeen ajettu n400km ilman suurempia ongelmia, lämmöt seilaa muttei niin pahasti. Kansi ei ole halki, tiivisteet uusittu.
                e46 330da -01
                E46 320d -00
                E30 323i -85 "pommikone"
                Projekti: E30 325i -86
                Projekti: E21 315 -83
                Ex: E30 318i mit m10i -89

                Comment

                • mehtojarvi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1518
                  • Kymenlaakso

                  muistiin tuli yksi turbo e21:nen jonka omistaja kertoi,että lämmöt seilailee omituisesti,mutta ei ollut pidemmän päällekkään muuta ilmennyt lämmöt vain seilaili miten sattuu..siihen oli vaihdettu vähän paksumpi tiiviste,sun muuta...tuli vaan mielee
                  E91 325xi vm07
                  E60 530xd vm06 stage X

                  Comment

                  • janituz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 858
                    • nummi-pusula

                    Originally posted by crhomeflame View Post
                    muistiin tuli yksi turbo e21:nen jonka omistaja kertoi,että lämmöt seilailee omituisesti,mutta ei ollut pidemmän päällekkään muuta ilmennyt lämmöt vain seilaili miten sattuu..siihen oli vaihdettu vähän paksumpi tiiviste,sun muuta...tuli vaan mielee
                    no tällä hetkellä menee juuri näin, 2/4-3/4 välillä heittelee.. lämpömittarissa siis..
                    e46 330da -01
                    E46 320d -00
                    E30 323i -85 "pommikone"
                    Projekti: E30 325i -86
                    Projekti: E21 315 -83
                    Ex: E30 318i mit m10i -89

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by janituz View Post
                      Painekorkista+ylivuotoputki. Lohkoa ei oo juu mitää kuvattu tai mitää mutta ei se silmillä kattoen halki ollut.

                      En tee kansi remontteja ilman oikasua, maksaa mulle 15€ veto joten menee samalla. kyllä flekti toimii--> kylmänä "vapaana" ja kuumana jäykkä.

                      Unohdin laittaa listalle viskon vaihdon ja painekorkin vaihdon.

                      Mitkään nesteet ei mene sekasin eikä vähene.
                      Ja neste kiertää lämppärinkennon läpi myös OK? Kun kirjoitit tuosta että kvp oli nakattu mäkeen.
                      Last edited by petrolhead; 17-01-2012, 23:15.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • janituz
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2008
                        • 858
                        • nummi-pusula

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Ja neste kiertää lämppärinkennon läpi myös OK? Kun kirjoitit tuosta että kvp oli nakattu mäkeen.
                        kyllä puhaltaa mukavan lämmintä näin pakkasillakin kabiiniin. Ja oireet helpotti tämän jälkeen.
                        e46 330da -01
                        E46 320d -00
                        E30 323i -85 "pommikone"
                        Projekti: E30 325i -86
                        Projekti: E21 315 -83
                        Ex: E30 318i mit m10i -89

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Originally posted by janituz View Post
                          no tällä hetkellä menee juuri näin, 2/4-3/4 välillä heittelee.. lämpömittarissa siis..
                          Jos lämpömittarin neula seilaa, se saattaa olla merkki mittarin/mittariston huonosta maadoituksesta. Mittari käteen ja katsomaan onko lämpömittarin kohdalta reunasta pudonnut pieni mutteri, joka kiristää mittariston takan olevan johtofolion kiinni, siinä samassa on myös maadoitus ja jos se on heikko, niin varmasti seilaa mittari.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • janituz
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 858
                            • nummi-pusula

                            Originally posted by T3 View Post
                            Jos lämpömittarin neula seilaa, se saattaa olla merkki mittarin/mittariston huonosta maadoituksesta. Mittari käteen ja katsomaan onko lämpömittarin kohdalta reunasta pudonnut pieni mutteri, joka kiristää mittariston takan olevan johtofolion kiinni, siinä samassa on myös maadoitus ja jos se on heikko, niin varmasti seilaa mittari.
                            tsekattu on..
                            e46 330da -01
                            E46 320d -00
                            E30 323i -85 "pommikone"
                            Projekti: E30 325i -86
                            Projekti: E21 315 -83
                            Ex: E30 318i mit m10i -89

                            Comment

                            • duuk
                              Moderator
                              • Dec 2006
                              • 10494
                              • Saaressa

                              Originally posted by janituz View Post
                              tottakai, mutta kansiremontin jälkeen ei ole kertaakaan keittänyt. Siihen perustuu tämä väite. Ja tuo sun antama diagnoosi perustuu mihin? Jos paineet jäähy järjestelmässä ni eikö kaiken järjen mukaa siel järjestelmässä olis normaalia enempi painetta? En minäkää ny mikää täysi nuija autojen kanssa kuitenkaan ole.

                              edit: kansirempan jälkeen ajettu n400km ilman suurempia ongelmia, lämmöt seilaa muttei niin pahasti. Kansi ei ole halki, tiivisteet uusittu.
                              Originally posted by janituz View Post
                              kyllä kyllä, se että heittää vedet pihalle on aika varma mittarin paikkaansa pitävyyden merkki?
                              Tuosta sun huikaisevan nohevasta kommentista päättelin että ampuu nesteet pihalle..

                              No jos ei muuta oiretta ole kuin vanhan e30 lämpömittarin seilailu niin jatka ajamista..

                              duke's garage:
                              Suzuki R50
                              E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                              M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                              S38 S54 S62

                              instagram: _duuk

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by janituz View Post
                                kyllä puhaltaa mukavan lämmintä näin pakkasillakin kabiiniin. Ja oireet helpotti tämän jälkeen.
                                Onhan lämmityslaitteen kennolle menevät letkut oikeinpäin? Kannelta kennon alempaan putkeen ja ylemmästä paluu takaisin moottorille?
                                Kaikkea pitää kysyä, mitä et ole erikseen maininnut
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎