Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jesper.e
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 222
    • Rovaniemi

    Originally posted by jesper.e View Post
    Vähän tarvitsis vinkkiä taas, ongelmana on että e30 87.vm m10 koneella olevassa kapistuksessa on puhallin ja sähköikkunat/peilit pimeet, ei tule virtaa kun kynällä koitin.
    Löysin tällasen topicin:

    Voiskohan olla kys. piuhasta kyse? Ei startilta ainakaan löytynyt, eikä konehuoneen puolelta. Mistäs päin tuo kys. musta/vihr. piuha lähtee sinne startille.:think
    Elikä löytyi kuvien mukainen liitin ja vihr-musta piuha ylimääräisenä tosta sulakeboksin holleilta.



    Liittimessä isoin pinni pisti puhaltimen hurisemaan, kun valokynällä kävin kaikki läpi.
    Eli mihin ton liitin oikeen kuuluu? Entä tuo erillään oleva vihreä-musta johto, virtaa tuli sillekkin.
    Keskeneräsen projektin haalineena ollaan vähän ulapalla missä mennään.
    Last edited by jesper.e; 29-03-2012, 23:05.
    e30 m20b27 stroker & e34 525i
    Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
    e30 320i-86, e30 318i-88

    Comment

    • Inhuman
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 507
      • Oulu ja Haukipudas

      M10B18 Päästeli katastuksessa Co päästöjä 9.4, mistäpäin lähdetään vikaa etsimään?:think

      - Pierupurkin kaasarilla
      - viimevuonna ei ongelmia

      virranjakaja vaihdettiin tuossa pari kk sitten, voisko vaikuttaa?
      Last edited by Inhuman; 30-03-2012, 22:38.
      MOI !

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3404
        • Kotka

        Kysymys E30 camber- ja auraussäädöstä:

        Paljonko käytännön säätövaraa (asteina) camberiin saadaan E39 pulteilla. Jos säätöpalat on sijoitettu keskeisesti alkuperäisiin reikiin nähden, saako kulmat vielä kohdalleen -60 mm alustalla?
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by jesper.e View Post
          Elikä löytyi kuvien mukainen liitin ja vihr-musta piuha ylimääräisenä tosta sulakeboksin holleilta.



          Liittimessä isoin pinni pisti puhaltimen hurisemaan, kun valokynällä kävin kaikki läpi.
          Eli mihin ton liitin oikeen kuuluu? Entä tuo erillään oleva vihreä-musta johto, virtaa tuli sillekkin.
          Keskeneräsen projektin haalineena ollaan vähän ulapalla missä mennään.
          Onko sulla moottori paikoillaan ollenkaan tuossa autossa?

          Jos on niin mihis ne moottorin sähköt menee? Nimittäin niiden pitäisi tulla tuohon liittimeen.

          Mikäs sen johdon väri on josta sait sen puhaltimen toimimaan?

          Ja syötitkö siis virtaa kynän läpi siihen piuhaan vai mittasitko tuleeko siihen virtaa?
          Olli.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16360
            • Asikkala

            Originally posted by Skarpa View Post
            Kysymys E30 camber- ja auraussäädöstä:

            Paljonko käytännön säätövaraa (asteina) camberiin saadaan E39 pulteilla. Jos säätöpalat on sijoitettu keskeisesti alkuperäisiin reikiin nähden, saako kulmat vielä kohdalleen -60 mm alustalla?
            Tämän joskus laskin ja jossakin topikissa on tulokset Camberin säädön voit laittaa niin että voi korjata vain pystympään, hyvä jos riittää tehdasarvoihin tuolla madalluksella.

            Comment

            • maverick999
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 919
              • Rauma

              Originally posted by Inhuman View Post
              M10B18 Päästeli katastuksessa Co päästöjä 9.4, mistäpäin lähdetään vikaa etsimään?:think

              - Pierupurkin kaasarilla
              - viimevuonna ei ongelmia

              virranjakaja vaihdettiin tuossa pari kk sitten, voisko vaikuttaa?
              Oliko HC normaali vai korkea? Viittaisi rikkaaseen seokseen ehkä? Onko auto seisonut kauan ilman öljynvaihtoa, tai ajettu paljon lyhyttä pätkää kylmällä koneella? Kampikammiossa voi olla kaasarin tiivisteiden läpi vuotanutta bensaa? Näin oli ainakin omassa E30, öljynpainevalo paloi lämpimänä tyhjäkäynnillä. Öljynvaihto auttoi asiaan (tosin päästöistä en tiedä, kun ei ole katsastettu).

              Edit: Eli jos huohottaa bensahöyryjä imuun takaisin...
              Respect your elders

              Comment

              • Inhuman
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 507
                • Oulu ja Haukipudas

                Originally posted by maverick999 View Post
                Oliko HC normaali vai korkea? Viittaisi rikkaaseen seokseen ehkä? Onko auto seisonut kauan ilman öljynvaihtoa, tai ajettu paljon lyhyttä pätkää kylmällä koneella? Kampikammiossa voi olla kaasarin tiivisteiden läpi vuotanutta bensaa? Näin oli ainakin omassa E30, öljynpainevalo paloi lämpimänä tyhjäkäynnillä. Öljynvaihto auttoi asiaan (tosin päästöistä en tiedä, kun ei ole katsastettu).

                Edit: Eli jos huohottaa bensahöyryjä imuun takaisin...
                HC meni läpi kyllä, mutta korkeahko sekin oli.

                Seisoi syksyllä 3kk, eikä tosiaan öljyjä ole vaihdettu vähään aikaan:thinkPätkäajoakin on tullut ja öljynpainevalo on vilkkunut oikeastaan aina, mutta vain kylmänä tyhjäkäynnillä

                eli öljynvaihdosta lähtä liikkeellä, mutta voiko tuolle pierupurkin kaasarille mitään säätöjä tehdä?:think
                MOI !

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6693
                  • .......

                  Originally posted by Inhuman View Post
                  M10B18 Päästeli katastuksessa Co päästöjä 9.4, mistäpäin lähdetään vikaa etsimään?:think

                  - Pierupurkin kaasarilla
                  - viimevuonna ei ongelmia

                  virranjakaja vaihdettiin tuossa pari kk sitten, voisko vaikuttaa?
                  Mitäs muut arvot oli?
                  Ajoituksen varmaan katoit lampulla kun vaihdoit jakajan?
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Inhuman
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 507
                    • Oulu ja Haukipudas

                    Originally posted by JJT View Post
                    Mitäs muut arvot oli?
                    Ajoituksen varmaan katoit lampulla kun vaihdoit jakajan?
                    Edit @ post 2874

                    Last edited by Inhuman; 02-04-2012, 15:20.
                    MOI !

                    Comment

                    • jesper.e
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 222
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by Rocla View Post
                      Onko sulla moottori paikoillaan ollenkaan tuossa autossa?

                      Jos on niin mihis ne moottorin sähköt menee? Nimittäin niiden pitäisi tulla tuohon liittimeen.

                      Mikäs sen johdon väri on josta sait sen puhaltimen toimimaan?

                      Ja syötitkö siis virtaa kynän läpi siihen piuhaan vai mittasitko tuleeko siihen virtaa?
                      On moottori paikoillaan, tosin megasquirt ohjaamassa. Siinäpä syy tuohon pistokkeeseen varmasti. Puhallin lähti käyntiin kun kynällä maadoitin liittimestä. Millekköhän laitteille nuo muut johdot ovat, jotka liittimeen tulee? Entä miten noi tulis kytkeä?
                      Niin ja siis vihr-ruskea johto joka on tuossa liittimessä isolla pinnillä, on jollain tavalla osallisena tohon puhaltimeen.
                      Last edited by jesper.e; 31-03-2012, 14:15.
                      e30 m20b27 stroker & e34 525i
                      Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                      e30 320i-86, e30 318i-88

                      Comment

                      • Maikkeli
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 1301
                        • Nousiainen

                        Tuli ostettua tollaset takakynkät jossa levyjarrut.

                        Ongelmana on nuo käsijarruvaijerit ( tai mitä niistä on jäljellä.

                        Mitenkäs ne on kiinni tuossa kynkässä? Ei irtoa sitten millään.
                        E30 316 M42TBO -87
                        BMW 1502 Turbo -77

                        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                        Comment

                        • janituz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 858
                          • nummi-pusula

                          Originally posted by Maikkeli View Post
                          Tuli ostettua tollaset takakynkät jossa levyjarrut.

                          Ongelmana on nuo käsijarruvaijerit ( tai mitä niistä on jäljellä.

                          Mitenkäs ne on kiinni tuossa kynkässä? Ei irtoa sitten millään.
                          ne on ns. holkilla kiinni. pitäis saada ihan vetämällä, tosin jos on ollu kauan kiinni ni vaatii kyllä työskentelyä hiukan. ite suihkinu jotain crc:tä tai vastaavaa antanu vaikuttaa tovin ja sitten pyörättäny irti. :think
                          e46 330da -01
                          E46 320d -00
                          E30 323i -85 "pommikone"
                          Projekti: E30 325i -86
                          Projekti: E21 315 -83
                          Ex: E30 318i mit m10i -89

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16360
                            • Asikkala

                            Originally posted by janituz View Post
                            ne on ns. holkilla kiinni. pitäis saada ihan vetämällä, tosin jos on ollu kauan kiinni ni vaatii kyllä työskentelyä hiukan. ite suihkinu jotain crc:tä tai vastaavaa antanu vaikuttaa tovin ja sitten pyörättäny irti. :think
                            Hyvä tuuri on ollu jos ihan pyöräyttämällä on lähteny, saa hakata ym. jos on kunnolla kiinni.

                            Comment

                            • MiKqsu
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2010
                              • 404
                              • Turku

                              Itte pistin liukuvasaran päähän 6mm pultin kannasta hitsillä kiinni ja sitten kierre osan hitsasin siihen kynkkään jääneeseen holkkiin. Lähti aika hyvin kun lämpesi hieman samalla. Ei lähtenyt takomalla.
                              sigpic

                              Comment

                              • smpovers
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 2372
                                • Tammela

                                Originally posted by Maikkeli View Post
                                Tuli ostettua tollaset takakynkät jossa levyjarrut.

                                Ongelmana on nuo käsijarruvaijerit ( tai mitä niistä on jäljellä.

                                Mitenkäs ne on kiinni tuossa kynkässä? Ei irtoa sitten millään.
                                Mulla lähti toinen puoli helvetin isolla lekalla ja toinen paineilmataltalla murjomisen jälkeen.. Kovaa ne voivat olla kiinni.
                                BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                                BMW 330d touring e46 -05
                                Ford Cortina Mk2 1600 -70
                                ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎