Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Teemu-
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 646
    • Imatra

    Alahihnapyörän juuresta taitaa tiiviste sanoo itseään irti, ainankin näyttää öljyselle koko helahoito (hihnaa myöten).

    Löytyykö mistään räjäytyskuvia siihen liittyen niin voisi katsoa mitä sieltä sisältä löytyy kaikenkaikkiaan?
    Auto huomenna huollossa niin voisi samalla sen vaihtaa.

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2690
      • .fi

      Originally posted by jesper.e View Post
      Ei kyllä meikäläinen tunnin pläräämisen jälkeen viisastunut yhtään tuohon mun ongelmaan viitaten. Eli eli, ongelma on vielä olemassa, jos joku noista tietää niin privaa voisi laittaa. Eikai noi kaikki mitään maapiuhoja kuitenkaan ole?
      Sen vihreän ruskea-raitaisen johdon mielestäni pitäisi tulla sulakkeelta 20(pdf sivut 98/102/156), eikä mielestäni liity mitenkään siihen nelikulmaiseen(c101) liittimeen, vaan mennä suoraan sulakeboxilta K7-releeltä johtosarjan mukana ratin alle, ehkä jopa ohjausakselin lähellä olevaan c204-liittimeen, josta jatkuu ja jakaantuu lämmityksen/ilmastoinnin säätimille(?).
      Vartin selaamisella tämä arvaus
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • Jylppy--
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 476
        • MME/JKL

        Onko kaikissa m20 ja m21 öljypumpuissa ylipaine venttiili
        e30 318iS"UFE"
        e30 327 TIC "AVO"
        e30 325i "AVO"

        -MME connection-
        -Btcf absolutistit team-

        Comment

        • janituz
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 858
          • nummi-pusula

          Originally posted by Kuqi View Post
          kaverin puolesta kysyn:

          Jenna:
          sehän tässä ongelma onki ku ei tiiä mikä siinä on vikana. sillä on melkee koko talvi ajettu lyhyttä matkaa, ja pari kuukautta sit ku ajoin seinäjoelta haapajärvelle asti nii se ei lähteny enää lämpimänä käyntiin, sit se alko temppuileen ...myös kylmänä käynnistäessä mut jos sen sai käyntiin nii toimi kuitenki ajettaessa, mut nyt se saattaa vähä nykiä ajettaessaki. suurin ongelma kuitenki on tuo käynnistäminen. :/ alipaineletku ja huohotinletku on vaihettu ku olivat haperoitunu, tulpat on uusittu, samoin tulpanjohot ja lämpötila-anturi. vikatilat on katottu ja mitään ei näkyny niissäkään.. myös bensanpaineet on mitattu mut olivat normaalit.. en sit tiiä ku välillä se taas lähtee käyntiin ihan ku ei mitään ongelmaa et eikö sen takia sit näy noissa mittauksissa ku sattunu just sillon toimimaan... who knows..?
          Tutun e30 m40 moottorilla teki samaa. Vika poistui kun lyötiin bensatankin päässä bensan tulolinjaan takaisku venttiili. Voi toki olla jotain muutakin.
          e46 330da -01
          E46 320d -00
          E30 323i -85 "pommikone"
          Projekti: E30 325i -86
          Projekti: E21 315 -83
          Ex: E30 318i mit m10i -89

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16340
            • Leppävirta

            Originally posted by Teemu- View Post
            Alahihnapyörän juuresta taitaa tiiviste sanoo itseään irti, ainankin näyttää öljyselle koko helahoito (hihnaa myöten).

            Löytyykö mistään räjäytyskuvia siihen liittyen niin voisi katsoa mitä sieltä sisältä löytyy kaikenkaikkiaan?
            Auto huomenna huollossa niin voisi samalla sen vaihtaa.
            http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...0/1985/browse/ Siitä selaamaan.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • jesper.e
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 222
              • Rovaniemi

              Miten tulis kytkeä laturin B+ D+ ja + liittimet? B+ vissiin akulle, D+ latausvalolle vai? Entä toi + liitin?
              e30 m20b27 stroker & e34 525i
              Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
              e30 320i-86, e30 318i-88

              Comment

              • Jylppy--
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 476
                • MME/JKL

                Toimivaa kuvaa kellään M20 jakopää merkeistä
                e30 318iS"UFE"
                e30 327 TIC "AVO"
                e30 325i "AVO"

                -MME connection-
                -Btcf absolutistit team-

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by Jylppy-- View Post
                  Toimivaa kuvaa kellään M20 jakopää merkeistä
                  Vaikka tuossa http://mysite.verizon.net/vze7aq8e/id7.html
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16412
                    • Asikkala

                    Originally posted by jesper.e View Post
                    Miten tulis kytkeä laturin B+ D+ ja + liittimet? B+ vissiin akulle, D+ latausvalolle vai? Entä toi + liitin?
                    Jätä se + tyhjäksi, olikohan käytännössä sama kuin B+ :think

                    Comment

                    • jesper.e
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 222
                      • Rovaniemi

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Jätä se + tyhjäksi, olikohan käytännössä sama kuin B+ :think
                      Jätin + tyhjäksi, B+ akulle, D+latausvalolle, mutta valo jää palamaan, eli ei lataa. Mietityttää vaan että onko tolla + mitään virkaa ton latauksen kanssa. Laturi on pakasta vedetty, joten ei millään tahtois uskoa että siinä vika, toki tämäkin mahollista. Voiskohan olla ton + navan kytkemättömyys vikana?
                      e30 m20b27 stroker & e34 525i
                      Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                      e30 320i-86, e30 318i-88

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16412
                        • Asikkala

                        Originally posted by jesper.e View Post
                        Jätin + tyhjäksi, B+ akulle, D+latausvalolle, mutta valo jää palamaan, eli ei lataa. Mietityttää vaan että onko tolla + mitään virkaa ton latauksen kanssa. Laturi on pakasta vedetty, joten ei millään tahtois uskoa että siinä vika, toki tämäkin mahollista. Voiskohan olla ton + navan kytkemättömyys vikana?
                        Minkä merkkinen laturi ? Missä säädin ?

                        Comment

                        • jesper.e
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2008
                          • 222
                          • Rovaniemi

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Minkä merkkinen laturi ? Missä säädin ?
                          Laturissa ei mitään merkkejä, säädin ite laturissa kiinni.
                          e30 m20b27 stroker & e34 525i
                          Entiset: e46 318i, e30 320i cabrio, e30 316 "rustyshark"'e30 316i-89, e36 316i-91, e30 316-87, e30 325i-88, e30 316-88 "rustyshark", e30 m10b20 tic-84, e30 316-87, e34 525i M-tech-91,
                          e30 320i-86, e30 318i-88

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            E30 mittaristosta:

                            Auton kun ostin oli lämpömittari täysin mykkä. Purin mittariston ja tutkiskelin mutta en siitä mitään löytänyt vikaa enkä sille mitään tehnyt.

                            Laitoin mittarin takas niin kappas, jotain eloa oli lämpömittarissa, Välillä tuntus näyttävän oikein, välillä pomppii miten sattuu ja välillä menee aivan mykäksi.

                            Vaikuttaako nuo akut tuon lämpömittarin toimintaan mitenkään? Jos ei niin sitten lienee kosketushäiriö kun löytäs vaan perhana että missä :think
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • Throttle
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 793
                              • -

                              Onko kiristysmutteri tiukalla? Suoraan bensa- ja lämpömittarin takana on mutteri, tsekkaa ne.

                              Paristot ovat vain huoltovaloja varten.

                              Comment

                              • Harri G
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 9042
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Miku View Post
                                E30 mittaristosta:

                                Auton kun ostin oli lämpömittari täysin mykkä. Purin mittariston ja tutkiskelin mutta en siitä mitään löytänyt vikaa enkä sille mitään tehnyt.

                                Laitoin mittarin takas niin kappas, jotain eloa oli lämpömittarissa, Välillä tuntus näyttävän oikein, välillä pomppii miten sattuu ja välillä menee aivan mykäksi.

                                Vaikuttaako nuo akut tuon lämpömittarin toimintaan mitenkään? Jos ei niin sitten lienee kosketushäiriö kun löytäs vaan perhana että missä :think
                                Itsellä oli maahäikkä anturin piuhassa. Siinä koneen päällä ainakin m10 koneessa on ko. anturi. Sekoili juuri mainitsemallasi tavalla.

                                Paljos E30 typ188 perään laitetaan öljyä?
                                E39 ja E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎