Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ChilileipÄ
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 2014
    • jyväskylä

    Originally posted by ka00z View Post
    Ei se kulahtanut raidetangonpää ainakaan sitä asiaa auta.
    No joo ei varmasti mutta outoo vaan ku toiseen suuntaan kääntyy helpommin ku toiseen :think kummatkin päät on kyllä vaihtokunnossa ei nyt vaan tähän hätään niitä saanut..
    Ärsyttää ku ei noilla kulmilla viiti uusia kesärenkaita laittaa alle ja taas sitte noitte raidetankojen säätö tuntuu tyhmältä kun ne pitäs kuitenki uusia oikeestaa heti
    F11 530D M-Sport ’11
    E39 525iA touring M-Sport '02
    ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

    Comment

    • ka00z
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1805
      • Varsinais-Suomi

      Originally posted by ChilileipÄ View Post
      No joo ei varmasti mutta outoo vaan ku toiseen suuntaan kääntyy helpommin ku toiseen :think kummatkin päät on kyllä vaihtokunnossa ei nyt vaan tähän hätään niitä saanut..
      Ärsyttää ku ei noilla kulmilla viiti uusia kesärenkaita laittaa alle ja taas sitte noitte raidetankojen säätö tuntuu tyhmältä kun ne pitäs kuitenki uusia oikeestaa heti
      Tosi väljä raidetangonpää klonksuu kyllä kun heilauttelet sitä ja pystyy sen kunnon toteamaan myös auton alta. Enemmänkin mun mielestä muuttuu levottomaksi ja klappia tulee lisää, riippuen kummalta puolelta on väsähtänyt.
      W124 voll, markalla pidemmälle

      Comment

      • Ahdinko
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 227
        • Kerava

        Originally posted by Pa1n View Post
        Noniin mikähän voisi olla vikana e30 325i:ssä, kun kaasu pohjassa kiihdyttää niin rajotin pätkäyttää ~5500rpm vastaan ja jos hieman höllää kaasua niin sittenpä kiertäänkin sinne ~7000rpm asti raijoittimelle? Kaasuläpän asentotunnistin? :think
        Originally posted by Pa1n View Post
        Onkos kenelläkään tullut ideoita?
        Voisko olla vaan niin, että tulpat/johdot huonot ja alkaa siksi pätkimään välillä. Kannattanee ainakin ne tarkistaa jos ei muuta keksi.
        Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
        Käyttis 535i GT F07
        Ex: X1 E84 28i Xdrive
        Ex: E90 325

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by Joma View Post
          E34 525 typ188 Lukkoperä, käykö tämä muka suoraan takakannenvaihdolla. :think

          Aikaisemmin luin että käy, mut nyt rupes jotenkin epäilyttämään. Ei jaksais purkaa perää pois, ilman oikeita tiivisteitä. Vaan että vaihtais lukkoyksikön kuoresta toisiin sitten samalla jos ei käy, niin ois kiva tietää.
          No laita sen e34 auton VIN numero Realoemiin/fanssiin ja katso onko siinä autossa kehtoperä vai ei.

          Jos ei ole kehtoperä, niin se käy takakannen vaihdolla e30 alle.
          Olli.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16412
            • Asikkala

            Originally posted by Rocla View Post

            Jos ei ole kehtoperä, niin se käy takakannen vaihdolla e30 alle.
            Juuri näin.

            Comment

            • ChilileipÄ
              BTCF Member
              • Mar 2007
              • 2014
              • jyväskylä

              Originally posted by ka00z View Post
              Tosi väljä raidetangonpää klonksuu kyllä kun heilauttelet sitä ja pystyy sen kunnon toteamaan myös auton alta. Enemmänkin mun mielestä muuttuu levottomaksi ja klappia tulee lisää, riippuen kummalta puolelta on väsähtänyt.
              Jep! Ei oo epäselvää kyllä että onko ne paskana vai ei.. se on kyllä tiedossa.. siin vaa osottaa renkaat nyt nii mihinsattuu että! Tai siis noh osottaa \--/ aikalailla noin
              Pitää vaihdella noi koko raidetangot kun saa ostettua ne! ja kattella sitte minkälainen on käännellä.. on kyllä taas sen verran miinuksen puolella camberit et renkaat kuluu mitensattuu vaikka auraus oliskin kunnossa
              F11 530D M-Sport ’11
              E39 525iA touring M-Sport '02
              ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

              Comment

              • Throttle
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 793
                • -

                Päivää.

                Tuli purettua tuossa jonkun tekemä radiojohtohässäkkä, tehty toiselle mankalle.
                Siitä äänipainorullasta (mikä sen nimi onkaan?) on poikaistu johdot poikki.
                Tarkoituksena laittaa orkkis e30 mankka kiinni ja saada se rulla toimimaan.
                Löysin kyllä johtojen paikat, mutta mihin ja mistä siihen rullaan tulee johtoja?
                Kaavio olisi eetvarttia.

                Comment

                • amisqo
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 1612
                  • Vantaa

                  Mikä rikki kun tyhjäkäynnillä haluaa nostella lämpöjä, vesi ei vissiin kierrä. Heti jos antaa jengaa ni laskee lämpö, eikä ajossa nostele..
                  Visko? Mimmonen homma vaihtaa?
                  G30 530e iPerfomance M-sport -18
                  Ex: F30 330D M-sport -15
                  Ex: E90 330D M-sport -06
                  Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                  Ex: e30 320i -89
                  Ex: e30 318iS -90

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by amisqo View Post
                    Mikä rikki kun tyhjäkäynnillä haluaa nostella lämpöjä, vesi ei vissiin kierrä. Heti jos antaa jengaa ni laskee lämpö, eikä ajossa nostele..
                    Visko? Mimmonen homma vaihtaa?
                    Vesipumppu. Samalla läträämisellä menis jos uusisi samalla termarin ja vaika paisarin korkin.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • amisqo
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 1612
                      • Vantaa

                      muttatuota ajossa se vesi kuitenki kiertää ihan normaalisti :think
                      G30 530e iPerfomance M-sport -18
                      Ex: F30 330D M-sport -15
                      Ex: E90 330D M-sport -06
                      Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                      Ex: e30 320i -89
                      Ex: e30 318iS -90

                      Comment

                      • MelaJii
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 115
                        • Porvoo, Finland

                        Elikkäs sigun auto ei lähe käyntiin. Pyörii kyllä todella iloisesti, mutta ei edes lupaa. Kampiakselin asentotunnistin mitattu yleismittarilla 520 ohmia. Mistä lähteä seuraavaksi testaamaan? Mistä saa selville että puuttuuko bensa vai kipinä? Kiitoksia jo näin etukäteen...
                        BMW E30 316 M10

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Originally posted by amisqo View Post
                          muttatuota ajossa se vesi kuitenki kiertää ihan normaalisti :think
                          Vesipumppu harvoin heittää täysin toimimattomaksi. Ensioireita on tai voi olla huono vedenkierto joutokäynnin kierroksilla.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            Originally posted by Nenonen View Post
                            Elikkäs sigun auto ei lähe käyntiin. Pyörii kyllä todella iloisesti, mutta ei edes lupaa. Kampiakselin asentotunnistin mitattu yleismittarilla 520 ohmia. Mistä lähteä seuraavaksi testaamaan? Mistä saa selville että puuttuuko bensa vai kipinä? Kiitoksia jo näin etukäteen...
                            Ensimmäisenä kiertele virtoja päälle ja pois ja tarkkaile naksuuko konetilassa oleva valkea rele samassa tahdissa. Jos ei naksu niin vaihda se rele.

                            Jos naksuu niin mittaa tuleeko punavalkeaan johtoon +12v kun virrat on kytketty.

                            Jos naksuu ja virta tulee punavalkeaan johtoon, niin voi lopettaa releen tutkimisen.

                            Kipinän puute/olemassa olo selviää kun otat tulpan irti, kytket sen irtonaisena takaisin johdon päähän, sijoitat tulpan moottorin metalliosaa vasten ja starttaat. Jos kaikki toimii kipinäpuolella niin tulpassa näkyy selvää kipinöintiä.

                            Jos ei tule kipinää niin kytke aiemmin testaamasi tulpanjohdon toinen pää suoraan puolaan ja toista testi, jos nyt alkoi tulla kipinää, niin vika on virranjakajankannessa/pyörijässä/puolanjohdossa.

                            Bensan tulossa pitää testata kaksi asiaa.

                            1:Onko bensanpainetta? Irroita tuloletku polttoainetukista, jos kuuluu suhaus ja bensaa lentää paineella(varo silmiä, älä tupakoi äläkä käsittele lämmönlähteitä) niin painetta on.

                            2:Avautuvatko suuttimet? Irroita yhden suuttimen johto ja kytke yleismittari DC voltit valinnalla napojen väliin ja starttaa autoa, startin pyöriessä jännitteen pitäisi nopeasti vaihdella nollan ja akkujännitteen välillä, niin nopeasti ettei mittari kerkeä mukaan vaan näyttää vain satunnaisesti vaihtuvia lukuja.

                            Selvitä nämä niin mietitään sitten lisää.
                            Olli.

                            Comment

                            • amisqo
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 1612
                              • Vantaa

                              Originally posted by petrolhead View Post
                              Vesipumppu harvoin heittää täysin toimimattomaksi. Ensioireita on tai voi olla huono vedenkierto joutokäynnin kierroksilla.
                              okei, nopeekos sen vaihtelee. Samalla vois termarin ja paisarin korkin. Kiitos petrol!
                              G30 530e iPerfomance M-sport -18
                              Ex: F30 330D M-sport -15
                              Ex: E90 330D M-sport -06
                              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                              Ex: e30 320i -89
                              Ex: e30 318iS -90

                              Comment

                              • MAKELA
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 497
                                • Kymenlaakso

                                Originally posted by amisqo View Post
                                okei, nopeekos sen vaihtelee. Samalla vois termarin ja paisarin korkin. Kiitos petrol!

                                Mulla teki joskus kans samanlaista.. Laitoin muistaakseni lisää nestettä ni korjaantu.. Mut nyt vaihdettu uus pumppu, termari, syyläri, nesteet ni kaikki pelaa.. Ei sit kannata hakea noita osia motonetistä, niissä vähän laadun kanssa hakemista..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎