Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///Make
    BTCF Member
    • May 2007
    • 4685
    • Lahti

    Originally posted by peltone View Post
    Onko e30 m20b20 ja m20b25 vaihteensiirtäjissä oleellista pituuseroa? Eri numeroilla on kuitenkin.
    M40 siirtäjä auttamattomasti liian pitkä.
    Joku taisi mainita että noilla M20B20 Getrag 240- ja M20B25 Getrag 260-lootilla olisi 9cm pituuseroa, B25 pidempi.
    Z3 3,0 Coupe -98
    E30 325E 4D -85
    Originally posted by TNT
    Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

    Comment

    • Ripattila
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 389
      • Wonderland

      ei käy..

      Luottokäyttis teki tepposet..

      Kesken ajon alkoi ravistus, ja kävi vajaalla.. Samantien auto parkkiin ja siihen sammui.

      1. yritys, ei lähde käyntiin, putkessa pamahtaa.
      2. yritys, samoin.
      3. yritys, lähtee käyntiin käy vajaalla, ei meinaa pysyä käynnissä.

      Köysi keulaan ja kotipihaan. Ei lähde käymään ja pamauttaa putkessa napakasti.

      Tulpat ja tulppien johdot tsekattu ja niiden pitäs olla ok. Mitä kokeilen seuraavaksi? Virranjakajaa vai pyörijää?
      E39 523iA Touring
      E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

      Comment

      • maanmittaaja
        Bimmer Rookie
        • Jul 2012
        • 111
        • Salo

        Originally posted by Rios View Post
        Luottokäyttis teki tepposet..

        Kesken ajon alkoi ravistus, ja kävi vajaalla.. Samantien auto parkkiin ja siihen sammui.

        1. yritys, ei lähde käyntiin, putkessa pamahtaa.
        2. yritys, samoin.
        3. yritys, lähtee käyntiin käy vajaalla, ei meinaa pysyä käynnissä.

        Köysi keulaan ja kotipihaan. Ei lähde käymään ja pamauttaa putkessa napakasti.

        Tulpat ja tulppien johdot tsekattu ja niiden pitäs olla ok. Mitä kokeilen seuraavaksi? Virranjakajaa vai pyörijää?
        Kokeileppa kuivata huolellisesti virranjakajan koppa.. Mulla teki saman m10:ssä aikoinaan ja koppa näytti kuivalta ja en meinannu uskoo järkipuhetta.. No lopulta huolellista kuivausta ja hyvi pelitti..

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          Originally posted by maanmittaaja View Post
          Kokeileppa kuivata huolellisesti virranjakajan koppa.. Mulla teki saman m10:ssä aikoinaan ja koppa näytti kuivalta ja en meinannu uskoo järkipuhetta.. No lopulta huolellista kuivausta ja hyvi pelitti..
          Onko jakajan pyörijä paikallaan?,useammasta m10 päässyt irti hyppäämään akselilla väärään asentoon.
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • MiKqsu
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 404
            • Turku

            Kysytäämpäs tässä, onko porukka pistänyt tuohon lämpömittarinanturiin jonkun kupari tiivisteen tms. Ei tullut autogaugen paketissa mukana mutta omaan järkeen kävisi että sillasen tarvitsisi.. :think Eipä löytynyt kaarinanvaraosasta niin pientä.
            sigpic

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16360
              • Asikkala

              Originally posted by MiKqsu View Post
              Kysytäämpäs tässä, onko porukka pistänyt tuohon lämpömittarinanturiin jonkun kupari tiivisteen
              Kyllä

              Comment

              • MiKqsu
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 404
                • Turku

                Originally posted by jr66 View Post
                Kyllä
                Jeps, täytyypä käydä kysymässä jostai muusta puljusta.
                sigpic

                Comment

                • Shameless
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 109
                  • Kirkkonummi

                  Olen irroittamassa e30 mustan panelin katosta tänään ( missä checkpanel, aurinkolipat ) ! Ensiksi kumpaan suuntaan pitää tuo taustapeili vääntää ett lähtis irti? Toiseksi missäs kaikkialla tämä istuu kiinni? Tiivisteet pois, ruuvit aurinkolippojen alapuolella, checkpanelin alla? onko muualla?
                  Last edited by Shameless; 10-08-2012, 11:54.
                  BMW e30 M-Tech II (M30B35) -89
                  BMW e30 316i-90

                  ex.
                  BMW e30 320i (2.6 stroked) -88
                  BMW e30 316 Bavaria -90 BMW e92 325 Coupe -06


                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by Shameless View Post
                    Olen irroittamassa e30 mustan panelin katosta tänään ( missä checkpanel, aurinkolipat ) ! Ensiksi kumpaan suuntaan pitää tuo taustapeili vääntää ett lähtis irti? Toiseksi missäs kaikkialla tämä istuu kiinni? Tiivisteet pois, ruuvit aurinkolippojen alapuolella, checkpanelin alla? onko muualla?
                    Nykäise peiliä varresta taaksepäin reippaasti, niin irtoaa. Check-panel irtoaa juurikin noin.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • Taky
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 562
                      • Ola

                      Cabrioletin keskuslukon sielunelämästä.

                      Menee lukkoon mutta ei aukea - apparin ovi ei edes avaimella tai sisäkahvasta, saatikka lukon manuaali sisänupista.

                      Ohjausyksikkö vaihdettu, alkuperäisellä ei toiminut lainkaan, 2. menee siis lukkoon, peräkontti myös.
                      Ovien - rungon johtosarjan liitokset puhdistettu, osa uusittu.

                      Sen verran tutkittuna ja yksi lukkomoottori hajoitettuna - apparin lukon avautumattomuus johtuu siitä että lukkomoottorin sisällä on on toinen moottori joka kääntää epäkeskon lukkoa liikuttavan tangon eteen (lukkomoottorin sisällä siis) ja näin estää lukitusnapin/lukon liikkeen aukiasentoon.
                      Peräkontin lukko avautuu kuin kuskinkin ovi suoraan avaimella.

                      Eli jostain syytä lukkomoottorit ei saa avautumiskäskyä.
                      Ovissa on yksi mikrokytkin joka reakoi lukitusvaiheessa.

                      Mutta miksi ei - toinenkin ohjausyksikkö osittain pimeäkö?

                      Mistä ohjausyksikkö saa tiedon että nyt pitäisi avautua kun mikrokytkimiä on vain yksi/ovi?

                      Ideoita?
                      Volvo V90 D4 R-Design automaatti 6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.
                      Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

                      Comment

                      • Topi08
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 4450
                        • .

                        kertokaas ihmiset tyhmälle miten saisi autoon lisää jäykkyyttä, kaaret saa unohtaa... :think, monia asioita liikkuu mielessä mutta ei tiedä mitä kannattaisi lähteä tekemään, puskemista ei tietenkään haluta tapahtuvan

                        Comment

                        • MiKqsu
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 404
                          • Turku

                          Vakaajat, alustasarja, uudet nivelet, PU-puslat, vahvikehitsauksia pistehitsausten rinnalle, poikkituet ( tästä varmasti tulee kiistelyn aihetta)

                          Edit: varmasti jos vakio auto niin tontti sarjalla saa yleensä perus jäykäksi.
                          sigpic

                          Comment

                          • Topi08
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 4450
                            • .

                            Originally posted by MiKqsu View Post
                            Vakaajat, alustasarja, uudet nivelet, PU-puslat, vahvikehitsauksia pistehitsausten rinnalle, poikkituet ( tästä varmasti tulee kiistelyn aihetta)

                            Edit: varmasti jos vakio auto niin tontti sarjalla saa yleensä perus jäykäksi.
                            tulossa/tulleet: vakaaja, alustasarja, poikkituki. tosiaan nuo poikkituet varmaan kiistellyin aihe, odotetaan petrolin vastausta . nivelet on itselle pieni kysymysmerkki... tottakai rikkinäiset aina vaihdetaan. tuota vahvistehitsaussta kanssa mietein, onko niistä todella niin paljon apua että kannattaisi tehdä?, onko kokemuksia? :think

                            Auto on vakio, mutta haetaan ajettavuutta, radalla koitetaan käydä.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16360
                              • Asikkala

                              Originally posted by Topi08 View Post
                              tuota vahvistehitsaussta kanssa mietein, onko niistä todella niin paljon apua että kannattaisi tehdä?, onko kokemuksia? :think

                              Auto on vakio, mutta haetaan ajettavuutta, radalla koitetaan käydä.
                              Ralliautoon ehdottomasti mutta siviili/random ratapäiväreissut :think

                              Vakio ? Eli ?

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Topi08 View Post
                                tulossa/tulleet: vakaaja, alustasarja, poikkituki. tosiaan nuo poikkituet varmaan kiistellyin aihe, odotetaan petrolin vastausta . nivelet on itselle pieni kysymysmerkki... tottakai rikkinäiset aina vaihdetaan. tuota vahvistehitsaussta kanssa mietein, onko niistä todella niin paljon apua että kannattaisi tehdä?, onko kokemuksia? :think

                                Auto on vakio, mutta haetaan ajettavuutta, radalla koitetaan käydä.
                                Puhutaanko me nyt alustan jämäköittämisestä vai korin vahvistamisesta.
                                Jos etutolpan koteloiden jäykkyys pohdituttaa, kannattaa ensin korjata varokerasian alunen ja akkuhyllyn ympäristö, jotka ei kumminkaan ole enää tikissään. Sitten voi miettiä poikkitukea. Pystysuntaiset voimat jotka kohdistuu pyöräntuentaan on monikertaiset sivuttaisvoimiin nähden. Poikkituet tukee ainoastaan sivusuunnassa.
                                Last edited by petrolhead; 11-08-2012, 15:42.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎