Viimevuoden alussa kaveri tilas itelleen tuolta kompletokselta jonkun fk:n sarjan ja se oli hitsattava. En jaksanu alkaa nyt uudestaan ettimään, näköjään noita valmiitakin saa
Ekasta linkistä en tiedä mutta epäilisin että ei ole hitsattava, toka ei ole hitsattava, kolmas ei ole hitsattava ja neljänteen joutuu katkomaan tolpan juuresta ja kiertää tolpan hitsillä eli kai se jollekkin on iso homma ja jollekkin ei..
Kolmella ensimmäisellä "coilover setillä" ei sitte mennä kovin matalalle...
Ja is on vakiona isot 51mm tolpat, sitä en tiedä onko sun yksilössä? Mittaamalla selviää..
Noissa kaikissa seteissä taidetaan käyttää edessä semmosta samanlaista kierre osaa mikä tulee takajousenkin alle, ainoa ero on vaan siinä että noissa se kierreosa pitää samalla etuiskarin paikallaan. Eli se kierre osa korvaa sen iskaria paikallaan pitävän "mutterin". Olipa vaikeasti selitetty.
Näissä ei siis tarvii hitsata eikä välttämättä rälläköidäkkään, mutta mikäli sen vakio alajousilautasen jättää sinne niin säätäminen on hieman hankalampaa. Onnistuu kuitenkin..
kuviakin saa laittaa että näkis millai menee alas ?(ilmoita vannekoko jos laitat kuvan)
Tämä sarja on tietääkseni aika samanlainen ku V-Maxxin. Siis samanlaatuinen ja samanlaiset säätöpalikat.
Itsellä oli V-Maxxi edes takasin, en ostaisi toista kertaa.
Jos olet laittamassa coilovereita e30seen, osta hitsattavat. nämä halpis sarjat jotka tulevat etutolppaan mutterin sijaan ovat kyllä niin lapsellisia. En ymmärrä miten voi olla Túv hyväksyttyjä
Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
eikös vanha etutolppa vain katkaista ja sitten tuo tulee siihen ja hitsataan ympäri vain ,,olenko käsittänyt oikein ??:think
Mittaa ensin ne sun tolpat ennenkun tilaat alustaa. Vaikka olis alunperin isot tolpat niin nyt 23 vuotta myöhemmin siellä saattaa ihan hyvin olla vaikka pienetkin? Ja mikäli siellä on ne 51mm tolpat niin ei tuo nelisylinterisen malli taida sopia. Oletan ainakin että tuolla verkkokaupassa ajatellaan 4syl = 45mm ja 6syl = 51mm vaikka ne ei todellisuudessa mee sinne päinkään
Hieman kun lukee niin löytää moneen kysymykseen vastauksen. Tossa linkki Tontonin kirjoittamaan hyvin kattavaan asennus ohjeistukseen pari sivua taaksepäin --> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=243
Joku täällä tiesi aikoinaan kertoa, että noi kaikki ruuvaamalla kasattavat säädettävät halpisalustat (V-Maxx, JOM, TA-Technix...) on käytännössä samoja tuotteita merkistä riippumatta. Tiedä häntä, mutta omassa 325:ssani on tuollainen V-Maxx ollut alla nyt nelisen vuotta ja mun mielestä se on hintaisekseen ihan kelvollinen sarja. Mikään rata-alustahan tässä ei siis todellakaan ole kyseessä, etuiskarit on tekki-Bilsteineihin verrattuna melkoisen rimpulat ja takajouset on todella pehmeät. Ja ainoastaan korkeus on säädettävissä. Mutta normaaliin ajeluun kelvollinen, jos tarkoitus on vaan madaltaa kesäksi ja ehkä korottaa talveksi. Tosiaan ihan tonttiin tuolla ei autoa saa, mutta ainakin omiin tarpeisiini liiankin alas. Takajouset on syytä korvata jäykemmillä, mikäli meinaa enemmän madaltaa ja kaariin raapimisen riski on olemassa. Ja vaikkei osuisikaan, iskari varmaan pohjaa kyllä. Itse ostin BC-racingin jouset, 80€ pari. Sopivat samoihin säätömuttereihin suoraan.
Asennus on yksinkertainen projekti, koska alkuperäistä tolppaa ei tarvitse pilkkoa ja jousilautasenkin voi halutessaan jättää paikalleen. Se vaikeuttaa tosin säätämistä:
Tosimadaltajille auto jää melko traktoriksi, mutta itse tykkään ajella suoraan hidastustöyssyistä yli. Alla on siis 17" fillarit, kun sitäkin kysyttiin. Edessä on kierrettä parisen senttiä jäljellä ja takaa voisi vielä poistaa säätölautaset, jos olisi tarvetta alemmas. Tässä siis vielä sarjan alkuperäisillä takajousilla:
Sarja maksoi muistaakseni vähän reilut 300€ ja siihen hintaan nähden se on ominaisuuksiltaan ja kestoltaan ihan hyvin linjassa. Säätömutteritkin vielä liikkuivat, kun pesi parin vuoden mudat pois kierteistä. Jos haluaa oikeasti hyvän ja säädettävän alustan, sijoittaisin itsekin siihen BC-Racingiin. Mutta tälläkin ajelee kyllä töihin ja kauppaan.
Comment