Originally posted by SanMiguel
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Alusta-asiaa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Last edited by Rumilus; 10-12-2013, 20:29.Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.
-
-
Originally posted by bimmertouring View Posthitsattava ? -> http://www.slamit.net/product/7538/v...assa-yli-835kg
hitsattava ? -> http://www.tuningkauppa.com/BMW-E30-...er-alustasarja
hitsattava ? -> http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&group=2&item=595
tää olis kylh kova, http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=807
onko paha homma hitsata ?
onko muuten is bemarissa 45 mm tolpat ?
Kolmella ensimmäisellä "coilover setillä" ei sitte mennä kovin matalalle...
Ja is on vakiona isot 51mm tolpat, sitä en tiedä onko sun yksilössä? Mittaamalla selviää..
Comment
-
-
Originally posted by Sädde View PostV.Maxx, JOM, TA-Technix,
Näissä ei siis tarvii hitsata eikä välttämättä rälläköidäkkään, mutta mikäli sen vakio alajousilautasen jättää sinne niin säätäminen on hieman hankalampaa. Onnistuu kuitenkin..Last edited by SanMiguel; 10-12-2013, 21:03.
Comment
-
-
olisko kellää kokeneella sanoa mielipidettä tästä
: http://www.tuningkauppa.com/BMW-E30-...er-alustasarja
kuviakin saa laittaa että näkis millai menee alas ?(ilmoita vannekoko jos laitat kuvan)
Comment
-
-
Joillekkin saattaa aueta aavistuksen paremmin tuo selitys linkin kautta tonne Osmiksen projekti topicin puolelle --> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...postcount=1360
Comment
-
-
Originally posted by Sädde View PostEi mitään Sanmiguel kerkesi
EDIT: Jaa, eipä taida saada halpisVariantea enää. Ainakin modificars tarjoaa vain rosteriversiota ja hinta on sen mukainen.Last edited by Skarpa; 11-12-2013, 05:56.
Comment
-
-
Originally posted by bimmertouring View Postolisko kellää kokeneella sanoa mielipidettä tästä
: http://www.tuningkauppa.com/BMW-E30-...er-alustasarja
kuviakin saa laittaa että näkis millai menee alas ?(ilmoita vannekoko jos laitat kuvan)
Itsellä oli V-Maxxi edes takasin, en ostaisi toista kertaa.
Jos olet laittamassa coilovereita e30seen, osta hitsattavat. nämä halpis sarjat jotka tulevat etutolppaan mutterin sijaan ovat kyllä niin lapsellisia. En ymmärrä miten voi olla Túv hyväksyttyjäHarley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
Comment
-
-
jos tähän nyt päädyn : http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=807
niin sopiiko tuo e30 318is vm1990 `?
eikös vanha etutolppa vain katkaista ja sitten tuo tulee siihen ja hitsataan ympäri vain ,,olenko käsittänyt oikein ??:think
Comment
-
-
Originally posted by bimmertouring View Postjos tähän nyt päädyn : http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=807
niin sopiiko tuo e30 318is vm1990 `?
eikös vanha etutolppa vain katkaista ja sitten tuo tulee siihen ja hitsataan ympäri vain ,,olenko käsittänyt oikein ??:think
Hieman kun lukee niin löytää moneen kysymykseen vastauksen. Tossa linkki Tontonin kirjoittamaan hyvin kattavaan asennus ohjeistukseen pari sivua taaksepäin --> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=243
Comment
-
-
Joku täällä tiesi aikoinaan kertoa, että noi kaikki ruuvaamalla kasattavat säädettävät halpisalustat (V-Maxx, JOM, TA-Technix...) on käytännössä samoja tuotteita merkistä riippumatta. Tiedä häntä, mutta omassa 325:ssani on tuollainen V-Maxx ollut alla nyt nelisen vuotta ja mun mielestä se on hintaisekseen ihan kelvollinen sarja. Mikään rata-alustahan tässä ei siis todellakaan ole kyseessä, etuiskarit on tekki-Bilsteineihin verrattuna melkoisen rimpulat ja takajouset on todella pehmeät. Ja ainoastaan korkeus on säädettävissä. Mutta normaaliin ajeluun kelvollinen, jos tarkoitus on vaan madaltaa kesäksi ja ehkä korottaa talveksi. Tosiaan ihan tonttiin tuolla ei autoa saa, mutta ainakin omiin tarpeisiini liiankin alas. Takajouset on syytä korvata jäykemmillä, mikäli meinaa enemmän madaltaa ja kaariin raapimisen riski on olemassa. Ja vaikkei osuisikaan, iskari varmaan pohjaa kyllä. Itse ostin BC-racingin jouset, 80€ pari. Sopivat samoihin säätömuttereihin suoraan.
Asennus on yksinkertainen projekti, koska alkuperäistä tolppaa ei tarvitse pilkkoa ja jousilautasenkin voi halutessaan jättää paikalleen. Se vaikeuttaa tosin säätämistä:
Tosimadaltajille auto jää melko traktoriksi, mutta itse tykkään ajella suoraan hidastustöyssyistä yli. Alla on siis 17" fillarit, kun sitäkin kysyttiin. Edessä on kierrettä parisen senttiä jäljellä ja takaa voisi vielä poistaa säätölautaset, jos olisi tarvetta alemmas. Tässä siis vielä sarjan alkuperäisillä takajousilla:
Sarja maksoi muistaakseni vähän reilut 300€ ja siihen hintaan nähden se on ominaisuuksiltaan ja kestoltaan ihan hyvin linjassa. Säätömutteritkin vielä liikkuivat, kun pesi parin vuoden mudat pois kierteistä. Jos haluaa oikeasti hyvän ja säädettävän alustan, sijoittaisin itsekin siihen BC-Racingiin. Mutta tälläkin ajelee kyllä töihin ja kauppaan.E30
Forever and still counting
Comment
-
Comment