Mutta taitaa se iskarin ympärillä oleva jousi vaikuttaa taas negatiivisesti siihen miten leveetä vannetta taakse saa mahtumaan :think Ainakin mitä itte zoomailin. Vakiokokoisilla vanteilla ei taida haitata.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Alusta-asiaa
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMutta taitaa se iskarin ympärillä oleva jousi vaikuttaa taas negatiivisesti siihen miten leveetä vannetta taakse saa mahtumaan :think Ainakin mitä itte zoomailin. Vakiokokoisilla vanteilla ei taida haitata.
EDIT: Itseasiassa hyvä pointti, pitääpä mitata paljonko on vakiopumpun ja 185 kumin välissä.Last edited by petrolhead; 25-06-2013, 13:33.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostIhan sama kysyykö koskaan . Coiloverilla tukivarsi heloineen ja takapalkki tuentoineen ei joudu kantamaan kuormaa tai ottamaan iskuja samallalailla. Eli sieltä jää ylimääräisiä joustoja pois.Respect your elders
Comment
-
-
Originally posted by maverick999 View PostPystykuorma siirtyy tukivarren paksusta keskiosasta päätyyn iskarin kiinnikkeeseen. Tämä on itteäni epäilyttänyt coilovereissa. Ilmeisesti kuitenkin porukka niitä käyttää ilman, että korvakkeet pettää.
Iskaritorni vaatisi enemmän sitten muutoksia, että se voi kantaa kuorman. Vanhimmissa koreissa ei ole kotelossa muuta kuin pistehitsit, vähän uudemmissa on sitten vähän parempi kiinnitys. Mutta aika paljon sitä saisi vahvistaa kumminkin.Last edited by petrolhead; 27-06-2013, 13:41.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEn ole kuullut että olisi pettäneet. Olkakappaleen valu on käsittääkseni helposti hitsattavaa tavaraa, porukka on tehnyt lisävahvikkeita siitä pumpun alakiinnitysreiästä varteen. Jotain putkea tms.
Iskaritorni vaatisi enemmän sitten muutoksia, että se voi kantaa kuorman. Vanhimmissa koreissa ei ole kotelossa muuta kuin pistehitsit, vähän uudemmissa on sitten vähän parempi kiinnitys. Mutta aika paljon sitä saisi vahvistaa kumminkin.
Eli ei sinne jää sitä alkuperäistä rakennetta ollenkaan, muuta kuin pottien reunat.
Yläpää on coilover rakenteensa takia aika paljo isompi joka suuntaan kuin vakio.
Onhan noita tuolla ppf foorumilla tehneet, tosin melkein kaikissa on sitten palkit ja tukivarretkin isommista autoista.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by maverick999 View PostPystykuorma siirtyy tukivarren paksusta keskiosasta päätyyn iskarin kiinnikkeeseen. Tämä on itteäni epäilyttänyt coilovereissa. Ilmeisesti kuitenkin porukka niitä käyttää ilman, että korvakkeet pettää.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Mikäli etutolpassa olisi mahdollisuus siirtää iskariputken kiinnitystä olka-akselissa,
Niin mihin suuntaan putkea kannattaisi siirtää ja miksi. (Oletuksena että olka-akseli olisi paikoillaan ja iskarin yläpään kiinnitys olisi vakio.
Mitä huomioitavaa kun auto on madallettu?sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View PostMikäli etutolpassa olisi mahdollisuus siirtää iskariputken kiinnitystä olka-akselissa,
Niin mihin suuntaan putkea kannattaisi siirtää ja miksi. (Oletuksena että olka-akseli olisi paikoillaan ja iskarin yläpään kiinnitys olisi vakio.
Mitä huomioitavaa kun auto on madallettu?
Vaikutus geometriaan olisi camberin muutos (ja tietty aurauksen muutos jos ei säädä kulmia k.o. muutoksen jälkeen), koska varsinainen olka-akseli kulkee iskarin yläpäästä alapalloon, vaimennintolpan alapään kiinnityksellä ei ole merkitystä KPI-kulmaan.
Jos tarkoitus on siirtää myös tolppaa eteen-taakse-suunnassa, vaikuttanee lähinnä jarrutuksessa iskarin taivutusvoimaan?
Tontituksen jälkeen varmaan tuolla voisi korjata camberia siihen suuntaan mihin tuntuu hyvältä, ehkä sisäänpäin vastaamaan mahdollisimman hyvin tehdassetuppia...
Jos meinaat testata, kerro ihmeessä miten toimi, kiinnostaisi tietää!Last edited by maverick999; 03-07-2013, 09:27.Respect your elders
Comment
-
-
Last edited by Jube; 04-07-2013, 13:20.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by maverick999 View PostJos meinaat testata, kerro ihmeessä miten toimi, kiinnostaisi tietää!
Lähinnä eteen taakse. Jotta saisi pysty voiman kohdistumaan enemmän pystysuorassa samalla olka-akseli liikkuisi eteenpäin kun se madaltaessa tuuppaa liikkumaan taakse
Tarkoitus oli siirtää alle 10mm että todellinen vaikutus tuskin on suuri mutta kun kerran nyt on mahdollinen niin miksi ei.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Kuinkas paljon kannattaa jättää etutolppaa jäljelle, että saisi keulan tarpeeksi alas. Alustaksi tulossa siis BC BR racing ja auto on pre facelift.E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
-
Millä jousilla saa cabriossa taakse ~300mm napa-kaari mitan?
Saisi olla mahdollisimman laadukkaat vieterit :thinkNäillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Originally posted by laurimikola View PostKuinkas paljon kannattaa jättää etutolppaa jäljelle, että saisi keulan tarpeeksi alas. Alustaksi tulossa siis BC BR racing ja auto on pre facelift.
Eli kun tuo vakio tolppa heitetään poikki,puretaan tietysti iskari patruuna vidduun ja ohjeen mukaan jätetään noin 50mm tolpan juuresta tavaraa jäljelle tukemaan ja tuo uusi tolppa tulee sisäkkäin vanhan nysän kanssa ja hitsataan vakion juureen.
Ei siis tule mitenkään ns vastakkain. Saa aikalailla tonttiin kylläkin semmoisenaan.Bmw e91 330xd -06 msport
Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition
Freude am Fahren
Comment
-
-
Originally posted by magilainen View PostItse laittelin jokunen vuosi sitten BC:n coilit ja sitä etu tolppaa ei periaatteessa jää "mitään" jäljelle.
Eli kun tuo vakio tolppa heitetään poikki,puretaan tietysti iskari patruuna vidduun ja ohjeen mukaan jätetään noin 50mm tolpan juuresta tavaraa jäljelle tukemaan ja tuo uusi tolppa tulee sisäkkäin vanhan nysän kanssa ja hitsataan vakion juureen.
Ei siis tule mitenkään ns vastakkain. Saa aikalailla tonttiin kylläkin semmoisenaan.Last edited by laurimikola; 25-07-2013, 13:08.E30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
-
Originally posted by laurimikola View PostHomma selkeni huomattavasti! kiitokset tästäE30 M50B25 Alpinweiss - Mtech 1
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=278300
Comment
-
Comment