Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    Originally posted by Nenonen View Post
    Missäköhän sijaitsee tossa m10b18 koneessa vedenlämpömittarin anturi? Ite en löydä kun yhen potentiaalisen mut se on kaks napanen vaikka pitäs ymmärttäkseni olla yks napanen?
    Se on just se siinä palikassa kiinni josta menee letku syyläriin. Se toinen johto taitaapi mennä siihen pistokkeeseen joka kytketään "tietokoneeseen"
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • MelaJii
      BTCF Member
      • Jan 2011
      • 115
      • Porvoo, Finland

      Originally posted by GOOFY View Post
      Se on just se siinä palikassa kiinni josta menee letku syyläriin. Se toinen johto taitaapi mennä siihen pistokkeeseen joka kytketään "tietokoneeseen"
      Juu toinen johto menee siihen pistokkeeseen kyllä, mutta mistä siihen nyt löytäis tollasen samanlaisen kaks napasen anturin vai jättääkö kylmästi vaan irti sen toisen mikä menee "tietokoneele"?
      BMW E30 316 M10

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        Originally posted by Nenonen View Post
        Juu toinen johto menee siihen pistokkeeseen kyllä, mutta mistä siihen nyt löytäis tollasen samanlaisen kaks napasen anturin vai jättääkö kylmästi vaan irti sen toisen mikä menee "tietokoneele"?
        Ei kai sillä toisella piuhalla mitään tee jos se ei ohjaa kiertovesipumppua tai vesiventtiilin toimintaa mitenkään. Tai sit vain kokeilet laittaa molemmat johdot samaan anturiin liittimeen kiinni

        kai siihen pitäisi löytyä uus 2 napanen anturikin
        Last edited by GOOFY; 11-11-2012, 19:28.
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • MelaJii
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 115
          • Porvoo, Finland

          Originally posted by GOOFY View Post
          Ei kai sillä toisella piuhalla mitään tee jos se ei ohjaa kiertovesipumppua tai vesiventtiilin toimintaa mitenkään. Tai sit vain kokeilet laittaa molemmat johdot samaan anturiin liittimeen kiinni

          kai siihen pitäisi löytyä uus 2 napanen anturikin
          Mistäköhän sen sais selville että ohjaako toi toinen piuha mitään? Mistä näkee jos lyö molemmat samaan nastaan että toimiiko kiertovesipumppu tai vesiventtiili jos se nyt yleensäkään niitä ohjaa?
          BMW E30 316 M10

          Comment

          • GOOFY
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 4139
            • .

            Originally posted by Nenonen View Post
            Mistäköhän sen sais selville että ohjaako toi toinen piuha mitään? Mistä näkee jos lyö molemmat samaan nastaan että toimiiko kiertovesipumppu tai vesiventtiili jos se nyt yleensäkään niitä ohjaa?
            Jos et löydä mistään semmosta 2 napasta anturia niin jätät vain pois sen toisen piuhan ja mikäli kaikki toimii niin hommahan on sit selevä. Ei voi muistaa mikä virka sillä toisella piuhalla on. Ei sillä mitään tee jos se vain menee sinne pistokkeeseen mutta sitä en muista että haarautuuko se siitä vielä eteenpäin...
            E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

            Comment

            • janituz
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 858
              • nummi-pusula

              jopa motonet myy noita samoja antureita?
              E. ootko kattonu miten johdot lähtee liittimestä? pitäis lähteä diag. samasta pinnistä tietääkseni.. ettei joku olis vaan ruuvannu jonkun sopivan anturin siihen?
              Last edited by janituz; 11-11-2012, 22:57.
              e46 330da -01
              E46 320d -00
              E30 323i -85 "pommikone"
              Projekti: E30 325i -86
              Projekti: E21 315 -83
              Ex: E30 318i mit m10i -89

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                M10 suomiautossa on käytännössä aina 2 napainen lämpötunnistin, toinen napa mittarille ja toinen napa kiertovesipumpulle.

                Ja navoilla on eri tarkoitus eli johdot väärin laittamalla mittaristo ja kiertovesipumppu toimivat väärin.

                Kiertovesipumpun johdon voi toki kytkeä suoraan maahan, siitä on semmoinen haitta että pumppu pyöriin sitten myös kylmällä moottorilla.

                Haittaaks se? En tiedä.

                Kaasuttimella olevassa autossa "tietokoneelle" menevä lämpöanturi on imusarjassa. Ruiskussa se on samassa kotelossa kuin mittarin anturikin ja vielä lisänä sitten lämpöaikakytkin rikastukselle.

                Ja nämä höpinät sitten tosiaan m10 moottorille, m40 on suht erilainen.
                Olli.

                Comment

                • MelaJii
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 115
                  • Porvoo, Finland

                  Kaasutin auto kyseessä. Juurikin motonetistä ei löytynyt mitään muuta kuin tuo yksi napainen anturi. Toinen piuha tulee liittimelle eikä jatku mihinkään, ja toinen menee navan kautta diagnostiikka pistokkeelle vai mikä se nyt tän ikäsessä autossa onkaan? En kyllä sitte tiiä siitä, että onko sitä joku virittäny ku on ihan tavalliset latta apikot piuhojen päässä...
                  BMW E30 316 M10

                  Comment

                  • Joni.T
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2007
                    • 81
                    • Raahe/Oulu

                    Oisko kellään nakata E30 M3 sport evolutionin dynokäyrää? Tulee ajotilatutkimuksen tekoon. S14B25 pitää siis olla ja tulos nollasta alkaen.

                    Olisi myös hyvä jos käyrästä olisi tarkat välitulokset 500 rpm välein
                    ALPINA B3 -96
                    E30 Cabriolet
                    E30 jäärata special edition
                    ex.
                    E30 318 Is -90
                    E30 316 -84
                    E30 325 -89
                    E39 525d -03
                    E39 525i M-sport -03
                    ALPINA B6 -93

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      Originally posted by Nenonen View Post
                      Kaasutin auto kyseessä. Juurikin motonetistä ei löytynyt mitään muuta kuin tuo yksi napainen anturi. Toinen piuha tulee liittimelle eikä jatku mihinkään, ja toinen menee navan kautta diagnostiikka pistokkeelle vai mikä se nyt tän ikäsessä autossa onkaan? En kyllä sitte tiiä siitä, että onko sitä joku virittäny ku on ihan tavalliset latta apikot piuhojen päässä...
                      eihän se anturi montaa euroa varmasti maksa. Eli ostat pois ja kokeilet. Sillä diaknostiikka pistokkeellahan ny ei tee hevon vit... Niin ihan sama vaikka sinne ei sitä piuhaa siitä anturilta menekkään.


                      Mulla kai lähtee kiertovesipumppu pyörimään silloin kun vääntää lämpötila hanikan kylmältä lämpimälle. Kokeile ilman niitä anturin johtoja et pyöriikö pumppu.

                      Mikäs siinä on alunperin vikana, lämpö mittari ei toimi vai? Eiköstä sen viisarin pitäs mennä ihan tappiin ku maadoitat sen anturin johdon. Jos näinei käy niin vika jossain muualla kuin anturissa.
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • Teemu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2012
                        • 646
                        • Imatra

                        Mitenkäs ootte muuten nollaillu E30sen taulusta noita hälyvaloja? Omassa kolmekympissä palaa mittaristossa oranssit valot, ilmeisesti öljyjen vaihdon puutteen vuoksi? Tai jonkun muun, en oo sitä tutkinut tarkemmin vielä.

                        Kiinnostaako katsastusmiestä edes tommosen E30sen mittariston oranssi (onko se..) servicevalo?

                        Comment

                        • Coooper
                          BTCF Member
                          • Apr 2007
                          • 1623
                          • Lahti

                          Originally posted by Teemu- View Post
                          Mitenkäs ootte muuten nollaillu E30sen taulusta noita hälyvaloja? Omassa kolmekympissä palaa mittaristossa oranssit valot, ilmeisesti öljyjen vaihdon puutteen vuoksi? Tai jonkun muun, en oo sitä tutkinut tarkemmin vielä.

                          Kiinnostaako katsastusmiestä edes tommosen E30sen mittariston oranssi (onko se..) servicevalo?
                          E61 525DA - 09
                          EX: E90 325IA -06
                          EX: E46 328i 4d -00
                          Ex: E30 318i 2d -89


                          ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            e30 325i.

                            Mikä on kampiakselin kiertokangen kaulan std koko ja onko siinä jotain toleranssia paljon "saa" olla heittoa?

                            Millaisella pykälällä nuo alikoon laakerit menee? 0,25mm?

                            Tarkoitus siis mitata onko tuo kampura stanu koossa jne. Kiire!
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • MelaJii
                              BTCF Member
                              • Jan 2011
                              • 115
                              • Porvoo, Finland

                              Originally posted by GOOFY View Post
                              eihän se anturi montaa euroa varmasti maksa. Eli ostat pois ja kokeilet. Sillä diaknostiikka pistokkeellahan ny ei tee hevon vit... Niin ihan sama vaikka sinne ei sitä piuhaa siitä anturilta menekkään.


                              Mulla kai lähtee kiertovesipumppu pyörimään silloin kun vääntää lämpötila hanikan kylmältä lämpimälle. Kokeile ilman niitä anturin johtoja et pyöriikö pumppu.

                              Mikäs siinä on alunperin vikana, lämpö mittari ei toimi vai? Eiköstä sen viisarin pitäs mennä ihan tappiin ku maadoitat sen anturin johdon. Jos näinei käy niin vika jossain muualla kuin anturissa.
                              Uus anturi on hommattu kyllä kysyin vaan ettå mikä toi toinen piuha on ja nyt ku se selvis nivois kokeilla. Juurikin lämpömittarin toimimattomuutta tässä ihmettelen. Mistäs näkee että pyöriikö kiertovesipumppu?
                              BMW E30 316 M10

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by Miku View Post
                                e30 325i.

                                Mikä on kampiakselin kiertokangen kaulan std koko ja onko siinä jotain toleranssia paljon "saa" olla heittoa?

                                Millaisella pykälällä nuo alikoon laakerit menee? 0,25mm?

                                Tarkoitus siis mitata onko tuo kampura stanu koossa jne. Kiire!
                                Bmwfans.info

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎