Originally posted by Nenonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by GOOFY View PostSe on just se siinä palikassa kiinni josta menee letku syyläriin. Se toinen johto taitaapi mennä siihen pistokkeeseen joka kytketään "tietokoneeseen"BMW E30 316 M10
Comment
-
-
Originally posted by Nenonen View PostJuu toinen johto menee siihen pistokkeeseen kyllä, mutta mistä siihen nyt löytäis tollasen samanlaisen kaks napasen anturin vai jättääkö kylmästi vaan irti sen toisen mikä menee "tietokoneele"?
kai siihen pitäisi löytyä uus 2 napanen anturikinLast edited by GOOFY; 11-11-2012, 19:28.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostEi kai sillä toisella piuhalla mitään tee jos se ei ohjaa kiertovesipumppua tai vesiventtiilin toimintaa mitenkään. Tai sit vain kokeilet laittaa molemmat johdot samaan anturiin liittimeen kiinni
kai siihen pitäisi löytyä uus 2 napanen anturikinBMW E30 316 M10
Comment
-
-
Originally posted by Nenonen View PostMistäköhän sen sais selville että ohjaako toi toinen piuha mitään? Mistä näkee jos lyö molemmat samaan nastaan että toimiiko kiertovesipumppu tai vesiventtiili jos se nyt yleensäkään niitä ohjaa?E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
jopa motonet myy noita samoja antureita?
E. ootko kattonu miten johdot lähtee liittimestä? pitäis lähteä diag. samasta pinnistä tietääkseni.. ettei joku olis vaan ruuvannu jonkun sopivan anturin siihen?Last edited by janituz; 11-11-2012, 22:57.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
M10 suomiautossa on käytännössä aina 2 napainen lämpötunnistin, toinen napa mittarille ja toinen napa kiertovesipumpulle.
Ja navoilla on eri tarkoitus eli johdot väärin laittamalla mittaristo ja kiertovesipumppu toimivat väärin.
Kiertovesipumpun johdon voi toki kytkeä suoraan maahan, siitä on semmoinen haitta että pumppu pyöriin sitten myös kylmällä moottorilla.
Haittaaks se? En tiedä.
Kaasuttimella olevassa autossa "tietokoneelle" menevä lämpöanturi on imusarjassa. Ruiskussa se on samassa kotelossa kuin mittarin anturikin ja vielä lisänä sitten lämpöaikakytkin rikastukselle.
Ja nämä höpinät sitten tosiaan m10 moottorille, m40 on suht erilainen.Olli.
Comment
-
-
Kaasutin auto kyseessä. Juurikin motonetistä ei löytynyt mitään muuta kuin tuo yksi napainen anturi. Toinen piuha tulee liittimelle eikä jatku mihinkään, ja toinen menee navan kautta diagnostiikka pistokkeelle vai mikä se nyt tän ikäsessä autossa onkaan? En kyllä sitte tiiä siitä, että onko sitä joku virittäny ku on ihan tavalliset latta apikot piuhojen päässä...BMW E30 316 M10
Comment
-
-
Oisko kellään nakata E30 M3 sport evolutionin dynokäyrää? Tulee ajotilatutkimuksen tekoon. S14B25 pitää siis olla ja tulos nollasta alkaen.
Olisi myös hyvä jos käyrästä olisi tarkat välitulokset 500 rpm väleinALPINA B3 -96
E30 Cabriolet
E30 jäärata special edition
ex.
E30 318 Is -90
E30 316 -84
E30 325 -89
E39 525d -03
E39 525i M-sport -03
ALPINA B6 -93
Comment
-
-
Originally posted by Nenonen View PostKaasutin auto kyseessä. Juurikin motonetistä ei löytynyt mitään muuta kuin tuo yksi napainen anturi. Toinen piuha tulee liittimelle eikä jatku mihinkään, ja toinen menee navan kautta diagnostiikka pistokkeelle vai mikä se nyt tän ikäsessä autossa onkaan? En kyllä sitte tiiä siitä, että onko sitä joku virittäny ku on ihan tavalliset latta apikot piuhojen päässä...
Mulla kai lähtee kiertovesipumppu pyörimään silloin kun vääntää lämpötila hanikan kylmältä lämpimälle. Kokeile ilman niitä anturin johtoja et pyöriikö pumppu.
Mikäs siinä on alunperin vikana, lämpö mittari ei toimi vai? Eiköstä sen viisarin pitäs mennä ihan tappiin ku maadoitat sen anturin johdon. Jos näinei käy niin vika jossain muualla kuin anturissa.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Mitenkäs ootte muuten nollaillu E30sen taulusta noita hälyvaloja? Omassa kolmekympissä palaa mittaristossa oranssit valot, ilmeisesti öljyjen vaihdon puutteen vuoksi? Tai jonkun muun, en oo sitä tutkinut tarkemmin vielä.
Kiinnostaako katsastusmiestä edes tommosen E30sen mittariston oranssi (onko se..) servicevalo?
Comment
-
-
Originally posted by Teemu- View PostMitenkäs ootte muuten nollaillu E30sen taulusta noita hälyvaloja? Omassa kolmekympissä palaa mittaristossa oranssit valot, ilmeisesti öljyjen vaihdon puutteen vuoksi? Tai jonkun muun, en oo sitä tutkinut tarkemmin vielä.
Kiinnostaako katsastusmiestä edes tommosen E30sen mittariston oranssi (onko se..) servicevalo?E61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
-
e30 325i.
Mikä on kampiakselin kiertokangen kaulan std koko ja onko siinä jotain toleranssia paljon "saa" olla heittoa?
Millaisella pykälällä nuo alikoon laakerit menee? 0,25mm?
Tarkoitus siis mitata onko tuo kampura stanu koossa jne. Kiire!TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View Posteihän se anturi montaa euroa varmasti maksa. Eli ostat pois ja kokeilet. Sillä diaknostiikka pistokkeellahan ny ei tee hevon vit... Niin ihan sama vaikka sinne ei sitä piuhaa siitä anturilta menekkään.
Mulla kai lähtee kiertovesipumppu pyörimään silloin kun vääntää lämpötila hanikan kylmältä lämpimälle. Kokeile ilman niitä anturin johtoja et pyöriikö pumppu.
Mikäs siinä on alunperin vikana, lämpö mittari ei toimi vai? Eiköstä sen viisarin pitäs mennä ihan tappiin ku maadoitat sen anturin johdon. Jos näinei käy niin vika jossain muualla kuin anturissa.BMW E30 316 M10
Comment
-
-
Originally posted by Miku View Poste30 325i.
Mikä on kampiakselin kiertokangen kaulan std koko ja onko siinä jotain toleranssia paljon "saa" olla heittoa?
Millaisella pykälällä nuo alikoon laakerit menee? 0,25mm?
Tarkoitus siis mitata onko tuo kampura stanu koossa jne. Kiire!
Comment
-
Comment