Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jylppy--
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 476
    • MME/JKL

    Originally posted by Touronen View Post
    Miten tuo imusarjan ylempi puolikas on järkevin irrottaa? Avasin siitä päältä 13mm ja 10mm kantaset pultit, imm haitarikumi irti,kaasuvaijeri irti.

    Kurkkasin sen verran sisälle että ainakin paskaa sinne oli tullut ilmanputsarin kautta.
    eipä tuo muulla kiinni ole
    e30 318iS"UFE"
    e30 327 TIC "AVO"
    e30 325i "AVO"

    -MME connection-
    -Btcf absolutistit team-

    Comment

    • Touronen
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 323
      • Forssa

      Originally posted by Jylppy-- View Post
      eipä tuo muulla kiinni ole
      Jostain se silti panttaa, melko haastavaa pimeässä sytkärin avulla yrittää saada irti.. Täytyy jatkaa valosalla.
      Vorssa

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        Mittaa vaan ne paineet ettei ole säädin paskana eli paineet tapissa. Lambdaahan autossa ei ole ?

        Comment

        • Touronen
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 323
          • Forssa

          Originally posted by jr66 View Post
          Mittaa vaan ne paineet ettei ole säädin paskana eli paineet tapissa. Lambdaahan autossa ei ole ?
          Ei ole Lambdaa.

          Eli siis painemittari tuohon väliin?
          Last edited by Touronen; 03-02-2013, 12:07.
          Vorssa

          Comment

          • ka00z
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1805
            • Varsinais-Suomi

            Originally posted by Tonton View Post
            Liuku vasaralla pois ja kierretangolla paikalleen, sekä napa että laakeri. Eikä tossa muuta tarvita kuin 8mm 6kolo, 30mm hylsy, momenttiavain, meisseli, vasara, seekeripihdit??
            Jees, kiitos. Ja eikun tuumasta toimeen
            W124 voll, markalla pidemmälle

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              Originally posted by Touronen View Post

              Eli siis painemittari tuohon väliin?
              Kyllä

              Comment

              • Jarsse
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 1520
                • Kymenlaakso

                Korjaako kukaan jäähdyttimiä?olis 3kpl e30 m40 koneen jäähdyttimiä joista kaikista murtunut poikki ylävesiletkun paikka,vissiin aika yleinen noissa,mulla ollu 5 316i e30:stä ja kaikista ollu ostaessa se rikki.
                E91 325xi vm07
                E60 530xd vm06 stage X

                Comment

                • Ahdinko
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 227
                  • Kerava

                  Originally posted by ka00z View Post
                  Takapyöränlaakerin vaihtotyö.

                  Ei tarvitse ohjeistaa, mutta onko antaa vinkkiä tarvinko paljoakin erikoistyökaluja / varotoimia?
                  Perus korjaamotyökalut ja nosturit on käytössä.

                  Ajattelin välipäivinä väsäillä sen + alustan kuntoon.

                  Suosittelen lisäksi jotain tohoa, että saa tarvittaessa lämmitettyä vanhaa pois otettaessa. Ja jos ei ole liukuvasaraa (kuten mulla ei ollu) niin tarpeeksi pitkä "tuurna" ja tuhti vasara, jolla voi naputella laakeria takaapäin, auttaa kovasti.
                  Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
                  Käyttis 535i GT F07
                  Ex: X1 E84 28i Xdrive
                  Ex: E90 325

                  Comment

                  • Touronen
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 323
                    • Forssa

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Kyllä
                    Eiköhän se vika ole suuttimissa, löytiin imusarja kiinni ja auto tulille. Suuttimet vuotaa niin perkeleesti, bensaa oikein tippuu että näkee silmällä helposti.

                    Eivät ennen vuotaneet tietääkseni näin pahasti. Täytyy ne lähettää nyt sinne mestaan, katsoa ovatko korjattivissa.

                    Edit: Auto lähti nätisti käyntiin starttipilotilla, hetken sai antaa kaasua että tyhjäkäynti tasaantui. Aluksi ampui putkeen todella paljon, pöllähti myös kivasti.

                    Olisko kellään ehjiä suuttimia m40b18 koneeseen? Kiire olisi saada auto kuntoon.

                    Edit2: Suuttimet löyty, huomenna nähdään miten alkaa pelittään.
                    Last edited by Touronen; 21-12-2012, 23:18.
                    Vorssa

                    Comment

                    • Touronen
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 323
                      • Forssa

                      Suuttimet irti, näyttävät kyllä olevan aika huonossa hapessa? Bensalinjojen letkut oli ainakin ihan hapertunu, täytyy ne samalla uusia.
                      Last edited by Touronen; 05-04-2014, 23:16.
                      Vorssa

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by ka00z View Post
                        Takapyöränlaakerin vaihtotyö.

                        Ei tarvitse ohjeistaa, mutta onko antaa vinkkiä tarvinko paljoakin erikoistyökaluja / varotoimia?
                        Perus korjaamotyökalut ja nosturit on käytössä.

                        Ajattelin välipäivinä väsäillä sen + alustan kuntoon.
                        Jos on työkalut olemassa laakerinvaihtoon kynkkä paikallaan autossa, niin ei kai siinä ihmeellistä ole. Itse olen aina touhunnut kynkkä irrallaan ja tehnyt prässissä. Vedä momenttiavaimella navan mutteri kiinni, älä ammu pyssyllä. Olikohan se 200 Nm.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • ka00z
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 1805
                          • Varsinais-Suomi

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Jos on työkalut olemassa laakerinvaihtoon kynkkä paikallaan autossa, niin ei kai siinä ihmeellistä ole. Itse olen aina touhunnut kynkkä irrallaan ja tehnyt prässissä. Vedä momenttiavaimella navan mutteri kiinni, älä ammu pyssyllä. Olikohan se 200 Nm.
                          Ammuin jo

                          Hyvinhän se vaihto meni, ensikertalaiselta tuhraantui aikaa noin 2.5h.
                          Ja vitutushan siitä nousi, kun huomasi että joku siellä takana vielä jurisee... olisikohan toinen puoli

                          Tuossa kuskin takapyörässä oli kyllä pystyklappia kun pyörää heilutteli nosturilla.

                          Välipäivinä vielä uudet pumput ja jouset kiinni, niin eiköhän sillä taas hetken pärjää. Kunhan vain saisi tuon takapään jurinan pois :/
                          Last edited by ka00z; 23-12-2012, 20:03.
                          W124 voll, markalla pidemmälle

                          Comment

                          • Ahdinko
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 227
                            • Kerava

                            Originally posted by ka00z View Post
                            Tuossa kuskin takapyörässä oli kyllä pystyklappia kun pyörää heilutteli nosturilla.
                            Taitaa olla ylätukilaakeri kun klappaa ja jurina tulee toisenpuolen laakerista, kuten jo mainitsitkin. Tai kai se voi tulla yhtälailla perästäkin.
                            Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
                            Käyttis 535i GT F07
                            Ex: X1 E84 28i Xdrive
                            Ex: E90 325

                            Comment

                            • ka00z
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1805
                              • Varsinais-Suomi

                              Originally posted by Ahdinko View Post
                              Taitaa olla ylätukilaakeri kun klappaa ja jurina tulee toisenpuolen laakerista, kuten jo mainitsitkin. Tai kai se voi tulla yhtälailla perästäkin.
                              Jurina tulee myös kun veto ei ole päällä. en jaksa uskoa että tuo hyväkuntoinen perä vollottaisi. Hyvä tietää tuo(kin). Kiitoksia.
                              W124 voll, markalla pidemmälle

                              Comment

                              • Elementti
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 222
                                • Helsinki

                                Jouluaattona aamusta lähettiin e30llä porukoilla käymään, 80km/h alueella joku hullu hyökkää kolmion takaa eteen ja joudun tekee paniikkiharrutuksen+pitkien väläyttelyn. Samalla auto sammuu ja yritin vauhdista mäkilähtöä.. Yritin myös startilla käynnistää. Sit liuttiin tien sivuun ja sahailtiin. Ei lähtenyt. Työnnettiin auto sit viel pitemmälle syrjään..

                                Mitä tulee itellä mieleen niin bensapumppu? Joku anturi? Puola?
                                Tähän on just vauhdettu tulpat ja puola vanhan omistajan toimesta kun ei käynnistynyt.. Pitää käydä kattomassa tuleeko bensaa konehuoneeseen ja onko kipinää. Ainakaan pumpun surinaa ei kuulunut, kun avaimesta väänsi.

                                Eli sahaa kyllä, mutta ei edes lupaa. Ei haise bensa.
                                e38 740d '99 Sahara-beige
                                e65 730d ’07 Black-sapphire
                                f01 730d '09 sophisto-grau

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎