Liuku vasaralla pois ja kierretangolla paikalleen, sekä napa että laakeri. Eikä tossa muuta tarvita kuin 8mm 6kolo, 30mm hylsy, momenttiavain, meisseli, vasara, seekeripihdit??
Korjaako kukaan jäähdyttimiä?olis 3kpl e30 m40 koneen jäähdyttimiä joista kaikista murtunut poikki ylävesiletkun paikka,vissiin aika yleinen noissa,mulla ollu 5 316i e30:stä ja kaikista ollu ostaessa se rikki.
Ei tarvitse ohjeistaa, mutta onko antaa vinkkiä tarvinko paljoakin erikoistyökaluja / varotoimia?
Perus korjaamotyökalut ja nosturit on käytössä.
Ajattelin välipäivinä väsäillä sen + alustan kuntoon.
Suosittelen lisäksi jotain tohoa, että saa tarvittaessa lämmitettyä vanhaa pois otettaessa. Ja jos ei ole liukuvasaraa (kuten mulla ei ollu) niin tarpeeksi pitkä "tuurna" ja tuhti vasara, jolla voi naputella laakeria takaapäin, auttaa kovasti.
Eiköhän se vika ole suuttimissa, löytiin imusarja kiinni ja auto tulille. Suuttimet vuotaa niin perkeleesti, bensaa oikein tippuu että näkee silmällä helposti.
Eivät ennen vuotaneet tietääkseni näin pahasti. Täytyy ne lähettää nyt sinne mestaan, katsoa ovatko korjattivissa.
Edit: Auto lähti nätisti käyntiin starttipilotilla, hetken sai antaa kaasua että tyhjäkäynti tasaantui. Aluksi ampui putkeen todella paljon, pöllähti myös kivasti.
Olisko kellään ehjiä suuttimia m40b18 koneeseen? Kiire olisi saada auto kuntoon.
Edit2: Suuttimet löyty, huomenna nähdään miten alkaa pelittään.
Ei tarvitse ohjeistaa, mutta onko antaa vinkkiä tarvinko paljoakin erikoistyökaluja / varotoimia?
Perus korjaamotyökalut ja nosturit on käytössä.
Ajattelin välipäivinä väsäillä sen + alustan kuntoon.
Jos on työkalut olemassa laakerinvaihtoon kynkkä paikallaan autossa, niin ei kai siinä ihmeellistä ole. Itse olen aina touhunnut kynkkä irrallaan ja tehnyt prässissä. Vedä momenttiavaimella navan mutteri kiinni, älä ammu pyssyllä. Olikohan se 200 Nm.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Jos on työkalut olemassa laakerinvaihtoon kynkkä paikallaan autossa, niin ei kai siinä ihmeellistä ole. Itse olen aina touhunnut kynkkä irrallaan ja tehnyt prässissä. Vedä momenttiavaimella navan mutteri kiinni, älä ammu pyssyllä. Olikohan se 200 Nm.
Ammuin jo
Hyvinhän se vaihto meni, ensikertalaiselta tuhraantui aikaa noin 2.5h.
Ja vitutushan siitä nousi, kun huomasi että joku siellä takana vielä jurisee... olisikohan toinen puoli
Tuossa kuskin takapyörässä oli kyllä pystyklappia kun pyörää heilutteli nosturilla.
Välipäivinä vielä uudet pumput ja jouset kiinni, niin eiköhän sillä taas hetken pärjää. Kunhan vain saisi tuon takapään jurinan pois :/
Jouluaattona aamusta lähettiin e30llä porukoilla käymään, 80km/h alueella joku hullu hyökkää kolmion takaa eteen ja joudun tekee paniikkiharrutuksen+pitkien väläyttelyn. Samalla auto sammuu ja yritin vauhdista mäkilähtöä.. Yritin myös startilla käynnistää. Sit liuttiin tien sivuun ja sahailtiin. Ei lähtenyt. Työnnettiin auto sit viel pitemmälle syrjään..
Mitä tulee itellä mieleen niin bensapumppu? Joku anturi? Puola?
Tähän on just vauhdettu tulpat ja puola vanhan omistajan toimesta kun ei käynnistynyt.. Pitää käydä kattomassa tuleeko bensaa konehuoneeseen ja onko kipinää. Ainakaan pumpun surinaa ei kuulunut, kun avaimesta väänsi.
Eli sahaa kyllä, mutta ei edes lupaa. Ei haise bensa.
Comment